آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه چیزکیک قهوه و شکلات؛ چیزکیک مجلسی خوشمزه

چیزکیک ها از محبوب ترین شیرینی و دسرها در میان انبوه دسرها هستند. انتخاب اول خیلی از افراد در کافه ها و قنادی ها هم چیزکیک است. مطمئنا تا به حال چیزکیک های متنوعی رو در کافه ها و قنادی ها دیده اید و یا بسیاری از آنها روامتحان کردید.

و ما امروز در اکالا بلاگ آموزش چیزکیک بی نظیر و فوق العاده با طعم وعطر شکلات و قهوه آماده کردیم تا به سادگی بتونید این چیز‌کیک خوشمزه رو در منزل تهیه کنید یا حتی به راحتی از آن بتونید کسب درآمد کنید.

شکلات و قهوه هم از طعم های محبوب در سراسر دنیاست. این چیزکیک بی نظیر طعم فوق العاده ای دارد و اگر کافه دار هستید یا مشاغل خانگی دارید میتونید این چیزکیک رو در منوی کافه خود استفاده کنید.

این چیزکیک با کراست یا پایه بیسکوئیت تهیه شده و فوق العاده خوشمزه و خوش طعم است و در فر پخت می‌شود و از دسته چیزکیک های تنوری به حساب میاد.

در ادامه با ما همراه باشید با طرز تهیه مرحله به مرحله‌ی طرز تهیه چیزکیک شکلات و قهوه.

مواد لازم جهت تهیه کراست چیزکیک قهوه و شکلات:
بیسکوئیت دایجستیو یا پتی بور ۳۰۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
نمک یک چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم جهت تهیه کراست چیزکیک قهوه و شکلات

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم برای کرم چیز یا کرم پنیری:
    پنیر خامه ای یا ماسکارپونه ۳۵۰ گرم
    خامه صبحانه یا خامه ترش ۲۰۰ گرم
    تخم مرغ۳ عدد
    شکریک پیمانه
    شکلات تلخ یا شیری صد گرم
    قهوه فوری یا اسپرسو یک چهارم پیمانه
    نشاسته ذرت یک قاشق غذاخوری
    وانیل نصف قاشق چایخوری
    شکلات شیری برای تاپینگ

    مواد لازم برای کرم چیز یا کرم پنیری
    برای تهیه این چیز کیک فوق‌العاده خوشمزه و تهیه کراست یا پایه ی آن ،نیاز به بیسکوئیت پودر شده دارید،بیسکوئیت هارو داخل زیپ کیپ بریزید.

    و دربش رو کامل ببندید .حالا با وردنه، گوشت کوب یا هرچیزی مشابه به آن ،به بیسکوئیت ها فشار وارد کنید، تا کاملا بر اثر فشار ،بیسکوئیت ها داخل نایلون پودر شوند.

    پودر کردن بیسکوئیت با وردنه در چیز کیک شکلات و قهوهو بعد ازاینکه کاملا پودر و یکدست شدند ،پودر بیسکوئیت رو داخل ظرفی بزرگ بریزید.

    صد گرم کره‌ی مورد نیاز رو روی حرارت ملایم ذوب کنید و بعد کره ی ذوب شده رو به پودر بیسکوئیت اضافه کنید.

    طرز تهیه انواع چیزکیک

    نمک رو هم بریزید و هم بزنید و مخلوط کنید تا کره به خوبی با بیسکوئیت ترکیب شود و حالتی منسجم بین کره و بیسکوئیت ایجاد شود. به طوری که وقتی این مخلوط رو فشرده کنید حالت چسبنده داشته باشد.

    کره ذوب شده را به بیسکوئیت اضافه کنید در چیزکیک قهوه و شکلات
    بعد از آماده سازی کره و بیسکوئیت که همان کراست یا پایه ی چیزکیک رو تشکیل می‌دهند، باید این مخلوط رو داخل قالب مورد نظر پهن کنید. از قالب کمربندی استفاده کنید. کف قالب رو ترجیحا کاغذ روغنی بیندازید.

    آماده کردن قالب برای چیزکیک قهوه و شکلات

    مخلوط کره و بیسکوئیت رو داخل قالب بریزید. باید بیسکوئیت رو به طور کامل در قالب پخش کنید.حالا از یک وسیله مانند لیوان یا گوشت کوب یا هرچیزی به این شکل کمک بگیرید و مخلوط بیسکوئیت رو کف قالب فشرده کنید. بیسکوئیت ها رو طوری فشرده کنید که به دیواره ی قالب هم برسد.

    قرار دادن بیسکوئیت خرد شده در قالب و فشار دادن آن در قالبو همانند تصویر دیواره ی قالب رو هم با مخلوط بیسکوئیت بپوشانید.

    بعد ازاینکه قالب آماده شد و مخلوط بیسکوئیت رو به قالب منتقل کردید،قالب رو برای یک ربع تا بیست دقیقه داخل فر با دمای۱۸۰ درجه بگذارید.
    در این فاصله میتونید مواد کرم چیز یا کرم پنیری رو تهیه کنید.

    برای اینکار، ابتدا پنیر خامه ای یا پنیر ماسکارپونه رو داخل ظرفی مناسب وبزرگ بریزید. با همزن برقی پنیر رو هم بزنید تا سبک و نرم شود.

    زدن خامه و پنیر ماسکارپونه در چیزکیک شکلات و قهوه

    شکر رو به پنیر خامه ای اضافه کنید. مجدد هم بزنید و به خوبی مخلوط کنید و بعد خامه صبحانه رو به شکر و پنیر خامه ای اضافه کنید.

    طرز تهیه مینی چیز کیک کاراملی 

    هم بزنید تا حالتی لطیف و نرم ایجاد شود و خامه با پنیر و شکر به خوبی مخلوط شود.

    فرم گرفتن خامه در چیز کیک قهوه و شکلاتبعد از اضافه کردن خامه صبحانه، تخم مرغ هارو یکی یکی اضافه کنید.یک تخم مرغ رو بشکنید و داخل مخلوط پنیر وشکر و خامه بریزید. با همزن برقی چند ثانیه کوتاه هم بزنید و بعد تخم مرغ بعدی رو اضافه کنید.

    اضافه کردن تخم مرغ در خامه برای چیز کیک

    مجدد دو سه ثانیه هم بزنید و بعد تخم مرغ بعدی رو بریزید. وانیل رو هم در همین مرحله همراه با تخم مرغ اضافه کنید. غلظت مواد پنیری رو در تصویر مشاهده می‌کنید.

    تخم مرغ بعدی و وانیل را به مواد کراست چیزکیک شکلات و قهوه اضافه کنیدحالا تقریبا مواد پنیری چیزکیک آماده است‌. در همین مرحله مواد پنیری رو نصف کنید.

    شکلات رو که از قبل به روش بنماری ذوب کردید. به نیمی از مواد پنیری اضافه کنید و خوب هم بزنید و مخلوط کنید.دقت کنید که شکلات ذوب شده، داغ نباشد.

    بعد از اضافه کردن شکلات، مواد رو به درستی هم بزنید تا به شکل تصویر در آید، یک مخلوط شکلاتیِ جذاب و لطیف! 

    شکلاتی کردن مواد کراست چیزکیک شکلاتی و قهوه
    این مواد رو کنار بگذارید و به نیم دیگر مواد پنیری، قهوه اضافه کنید و هم بزنید و بعد نشاسته ذرت رو داخل این مواد بریزید و کمی هم بزنید تا مواد به غلظت تصویر برسد.

    نشاسته ذرت و قهوه در مواد پنیری چیز کیک

    حالا مراحل تهیه مواد پنیری کیک به اتمام رسیده و مواد رو باید به قالب منتقل کنید‌. قالب رو بعد از بیست دقیقه زمانی که کمی بیسکوئیت ها طلایی شدند و داخل قالب شکل گرفتند از فر خارج کنید. برای لایه ی اول مواد پنیری شکلاتی رو داخل قالب و روی کراست بیسکوئیتی بریزید.

    سطح روی مواد رو کامل صاف کنید و در تمام قسمت های قالب و روی کراست پخش کنید.

    ریختن لایه پنیری روی سطح کراست چیزکیک شکلات و قهوهو بعد از پخش کردن و صاف کردن کرم چیز شکلاتی،کرم چیز یا کرم پنیری که به آن قهوه اضافه کردید رو روی لایه ی کرم شکلاتی بریزید و مجدد سطحش رو صاف کنید و یک اندازه و یکدست داخل قالب پخش کنید.

    حالا دور و اطراف و تمام قسمتهای بیرونی قالب رو با ورق آلمینیومی بپوشانید‌.ریختن مواد کرمی روی کراست چیزکیک قهوه و شکلاتاینکار بخاطر این است که آب به داخل قالب نفود پیدا نکند.بعد از اینکار، قالب رو داخل سینی فر مناسبی بگذارید و سینی رو به فر داغ با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

    حالا آبی که از قبل جوش آوردید و آب داغ رو داخل سینی فر که قالب رو گذاشتید، بریزید. توجه کنید که آب تقریبا باید تا نیمه قالب و یا حداقل یک سوم از قالب رو بپوشاند.

    قرار دادن مواد چیز کیک در بخار آب و قالب
    حالا درب فر رو ببندید و یکساعت زمان دهید تا چیز کیک به درستی بپزد و آماده شود. بعد از گذشت یکساعت تا یکساعت و ربع باید چیزکیک آماده شود.

    بعد از یکساعت درب فر رو باز کنید و چیزکیک رو چک کنید قالب رو کمی حرکت بدید مرکز چیزکیک هنوز مقداری باید لرزان باشد دقت کنید نه اینکه خیلی زیاد حالت شل داشته باشد!

    فر رو خاموش کنید. یک قاشق چوبی بین درب فر بگذارید تا کمی درب فر باز بماند و قاشق مانع از بستن کامل آن شود.

    اجازه بدید چیزکیک از دما بی افتد و در فر کمی سرد شود.

    طرز تهیه چیزکیک زعفرانی

    بعد از یکساعت از فر خارج کنید و بگذارید کامل سرد شود و بعد به یخچال منتقل کنید.این چیز کیک باید یک شب در یخچال استراحت کند‌.

    بعد از حداقل شش ساعت یا ترجیحا یک شب ،چیزکیک رو از یخچال خارج کنید.

    برای تاپینگ چیزکیک، مقداری شکلات شیری یا شکلات تلخ حدود ۸۰ تا ۱۰۰ گرم رو روی بخار کتری بنماری کنید. سه الی چهار قاشق غذاخوری روغن مایع به شکلات ذوب شده اضافه کنید و یا کره بریزید.

    آماده کردن تاپینگ برای چیزکیک شکلات و قهوه

    هم بزنید تا رقیق تر شود و بعد شکلات رو روی چیزی کیک آماده شده بریزید تا تمام سطح رویی چیزکیک رو بپوشانید.

    حالا دیگر چیزکیک کاملا آماده است‌ تا از قالب خارج کنید.به هر طریقی مایلید چیز کیک رو تزیین کنید و در نهایت خوشمزه ترین چیزکیک رو میتونید حالا نوش جان کنید.

    طرز تهیه چیزکیک شکلات و قهوه خوشمزه خانگی با عکس مرحله به مرحله

    اگر طعم قهوه و کارامل را دوست دارید، حتما از مطلب طرز تهیه دسر عربی دیدن کنید.

    نکات تهیه چیزکیک شکلات و قهوه:

    • برای تهیه این چیز کیک میتونید از کراست کیک استقاده کنید .یک کیک شکلاتی ساده یا حتی کیک شیفون وانیلی و شکلاتی گزینه ی خوبی برای کراست این کیک است. میتونید کمی قهوه هم داخل کیک بریزید تا عطر و طعم قوی تری به کراست این چیزکیک بدهید. برای اینکار ابتدا کیک رو بپزید و بعد از پخت کامل کیک، بدون خارج کردن از قالب،کرم چیز آماده رو روی کیک بریزید و به همان روش ذکر شده مابقی مراحل رو انجام دهید.
    • برای پودر کردن بیسکوئیت میتونید از غذاساز هم استفاده کنید و کاملا بیسکوئیت رو پودر کنید و بعد کره ذوب شده اضافه کنید. کمی نمک برای بالانس و طعم دهی بهتر کراست توصیه می‌شود‌.
    • کراست بیسکوئیتی رو میتونید فقط کف قالب فشرده کنید و دیگر به دیواره های قالب نزنید.
    • به جای خامه صبحانه از خامه ترش میتونید استفاده کنید.که به راحتی در فروشگاه ها در دسترس است.
    • از پودر شکر هم جایگزین شکر می‌شود در شیرین کردن کرم چیز استفاده کرد.
    • دمای فر در پخت چیز کیک بسیار حائز اهمیت است. نباید اجازه دهید چیزکیک بیش از مدت تعیین شده ور فر بماند چون لایه کرم چیز سفت خواهد شد و کیفیت اصلی خود رو از دست میده و دیگر یک چیزکیک نرم و سبک و لطیف نخواهد بود.
    • یک ساعت تا یکساعت و ربع دمای مناسبی برای پخت چیزکیک است. البته به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است دما در فرهای مختلف یکسان نباشد و به همین دلیل زمان پخت رو ده دقیقه بیشتر و یا کمتر میتونید درنظر بگیرید. دقت کنید که برای پخت چیزکیک رویه‌ی کیک حالتی منسجم وسفت پیدامیکند وقتی رویه پخته بود و هنوز مرکز چیزکیک کمی لرزان بود،نشانه از پخت کامل چیزکیک دارد و باید فر رو خاموش کنید.
    • به این نکته هم توجه داشته باشید که چیز کیک رو هیچوقت سریع و به محض خاموش کردنِ فر،از آن خارج نکنید. چیزکیک باید در فر کمی استراحت کند و بعد از آن هم چند ساعت در یخچال بماند تا کاملا آماده سرو شود.
    • روی چیز کیک رو میتونید با خامه قنادی ساده و یا خامه ای که به آن مقداری قهوه یا نسکافه زدید و طعم نسکافه ای دارد تزیین و تاپینگ کنید.
    • اگر رویه یا تاپینگ شکلاتی غلیظ باشد و بعد از سرد شدن روی چیزکیک سفت شود، باید با چاقوی داغ چیزکیک رو برش بدید تا قسمت تاپینگ شکلاتی به درستی برش بخورد.
    • برای داخل کرم چیز میتونید از شکلات چیپسی یا شکلات خردشده هم استفاده کنید.

    امیدواریم این چیزکیک بی نظیر رو در منزل تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید‌. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۳/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.