دانستنی

رنگ سال ٢٠٢٣ یا ١۴٠٢ چه رنگیست؟!

رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟ چرا سیاستمداران، جامعه‌شناسان، متخصصان حوزه‌های اجتماعی در تعیین رنگ سال صاحب‌نظر هستند؟ تعیین رنگ سال با هدف از یاد بردن تلخی‌های سال گذشته انجام می‌شود، به نظر شما ملاک صاحب‌نظران برای تعیین رنگ سال در ۲۰۲۳ چه بوده است؟ با ما در این مقاله جذاب همراه باشد.

تعیین رنگ سال تاثیر مهمی بر هارمونی انرژی و هم‌افزایی روحی مردم در سراسر جهان دارد. موسسه پنتون (Pantone) همه‌ساله در آستانه جشن سال میلادی با برگزاری همایشی در حضور صاحب‌نظران حوزه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و صنعت مد و فشن رنگ سال را اعلام می‌کند. یک انتخاب جذاب برای علاقه‌مندان که بتوانند در مورد دکوراسیون و لباس‌های جدید در سال نو تصمیم‌سازی کنند. از آن مهم‌تر رنگ سال با هدف از یاد بردن خاطرات و وقایع تلخ در سال گذشته تعیین می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    همین گمانی‌زنی در مورد رنگ سال به یکی از موضوعات جذاب در صفحات شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. پیشنهادات و احتمال‌هایی که دست به دست ترند می‌شود و از تعیین رنگ سال در ۲۰۲۳ حکایت دارد. رنگ برای تعیین جنس انرژی در سال پیش‌رو.

    در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

    رنگ سال چطور تعیین می‌شود؟

    در سال ۱۹۶۳ لارنس هربرت در اقدامی خلاقانه برای ایجاد یک زبان مشترک در ادبیات رنگ، پای اعداد و ارقام را وارد این حوزه کرد. او برای این که هر رنگ منحصر به فردی به راحتی از رنگ‌های دیگر تمیز داده شود، یک کد اختصاصی برای آن تعریف کرد. زیرا هر فرد، شرکت، گروه فشن و مد تعریف مختلفی از یک رنگ داشتند. امروزه شما می‌بینید در برنامه‌های طراحی، رنگ‌فروشی‌ها، رنگ مو، رنگ خودرو یا برای هر رنگی کدی خاص وجود دارد.

    رنگ سال چطور تعیین می‌شود؟

    این فارغ‌التحصیل رشته شیمی خلاقیت خود را با ثبت یک شرکت نهادینه کرد. لارنس شرکت پنتون یا Pantone که به مفهوم یک سیستم یکپارچه شامل همه تن‌های رنگ است را راه‌اندازی کرد. امروزه معیار استاندارد برای تطبیق رنگ توسط شرکت پنتون تعیین می‌شود.

    همه ساله همایشی بزرگ برای معرفی رنگ سال برگزار می‌شود. این مجلس اهمیت بالایی دارد، اندیشمندان، سیاست‌گذاران، جامعه‌شناسان همگی در این محفل حضور دارند و نظرات آن‌ها تجزیه و تحلیل می‌شود. انتخاب رنگ به جهت تاثیری که بر زندگی مردم و احساسات آن‌ها دارد بسیار مهم است.

    کشورهای مختلف در این زمینه اتفاق نظر دارند که برای ایجاد آرامش و هارمونی‌ای از جنس رنگ در سراسر دنیا، رنگ تعیین شده را در محصولات خود بکار برند.

    مثلا اگر در سال گذشته جهان شاهد رویدادهای تلخ و جنگ‌های متعدد بوده، رنگ سال باید به‌گونه‌ای طراحی شود که جهان را به رنگ صلح رنگ‌آمیزی کند. این احساس در سراسر جهان در دکوراسیون، لباس‌ها، حتی چاپ کاغذها، رنگ خودرو و بسیاری موارد دیگر بکار می‌رود.

    رنگ سال ۲۰۲۳ مشخص شد!

    در سال گذشته جهان شاهد رویدادهای ناراحت‌ کننده‌ای مثل جنگ اوکراین در اروپا بود. اما یک حادثه سهمگین‌تر شیوع کوید ۱۹ در جهان بود. که تقریبا همه قاره‌ها و اکثر کشورها را درگیر کرد. بسیاری از مردم از طیف مختلف سنی جان خود را از دست داند. حال به نظر می‌رسد متخصصین شرکت پنتون این موضوع را در دستور کار خود برای تعیین رنگ ۲۰۲۳ قرار دادند.

    رنگ سال ۲۰۲۳ مشخص شد!

    جهان نیاز دارد تا با طبیعت ارتباط برقرار کند و برای از یاد بردن خاطره‌های بد گذشته از آن کمک بگیرد. مردم سراسر دنیا به روحی تازه و نشاط‌ آور برای شروع سال جدید میلادی نیاز دارند.

    همین موضوع جذابیت همایش پنتون و انتخاب رنگ سال را دوچندان کرده است. چه رنگی انتخاب خواهد شد؟ چرا این رنگ؟ گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌های زیادی در این زمینه انجام شده است. در شبکه‌های اجتماعی انواع پیشنهادات و احتمالات در مورد رنگ سال ترند می‌شود.

    موسسه پنتون با توجه به نیاز مردم سراسر دنیا به انرژی مثبت و الهام از طبیعت برای انجام امور در جای‌جای دنیا رنگ Viva Magenta را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ انتخاب کرد.

    درمان آلرژی بهاری

    رنگ سال ۲۰۲۳ یا مگنتا یا Viva Magenta

    این رنگ پرشور از خانواده رنگ‌های قرمز است. اگر می خواهید آن را به‌صورت دقیق و همان‌طور که پنتون معرفی می‌کند ببینید کد رنگ PANTONE 1750-18 را در مروگر خود گوگل کنید.

    رنگ سال 2023 یا مگنتا یا Viva Magenta

    هدف از انتخاب آن ایجاد شادی و شور همگانی در نقاط مختلف دنیا است. در محیط‌های کاری، رنگ‌آمیزی خودرو، ساختمان‌ها، دکوراسیون، صنعت مد و فشن این رنگ دنیای ما را احاطه می‌کند تا حس مثبت‌اندیشی، شجاعت و تلاش بیش‌تر در دنیا منتشر شود.

    احساسی که چه بخواهیم چه نخواهیم همگان را به طریقی متاثر خواهد کرد. این رنگ الهام از طبیعت را با خود به همراه دارد تا برای ما یادآوری شود که خشم طبیعت چه قدرتی دارد و انسان برای حیات خود تا چه اندازه به حفاظت از محیط‌ زیست نیاز دارد.

    رنگ ویامگنتا با پیام شادی و شور در دنیا سفر خود را آغاز خواهد کرد. این رنگ قصد دارد انسان‌ها را برای بیان دیدگاه‌ها و انجام آن‌چه می‌خواهند آماده کند.

    هر کجا که این رنگ را دید باید بدانیم که هر یک از ما رسالتی در زندگی داریم، هدفی داریم که باید برای آن شجاعانه اقدام کنیم. رنگ‌های خانواده قرمز روحیه شجاع و دوری از ترس را القاء می‌کنند. این رنگ سرشار از شور و انرژی است. کاربرد زیاد آن در دنیا موجب بالا رفتن فرکانس مثبت و شور همکانی خواهد شد.

    این رنگ بین قرمز و آبی است و پس از اعلام همگانی آن توسط موسسه پنتون، رسالت خود برای توزیع شور و شادی و انرژی را آغاز خواهد کرد.

    همه ما از تاثیر رنگ‌ها بر زندگی خود آگاهیم، اعلام دوره‌ای رنگ سال شاید تلنگری برای استفاده از این عنصر الهام‌بخش در زندگی ما است. محیط‌هایی که دائما با آن‌ها سروکار داریم مثل اداره، اتاق کار، مغازه، اتاق خواب، اتاق کار ، از مزایای بیشمار رنگ‌ها بر زندگی خود غافل نشوید.

    پر رنگ و با نشاط باشید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.