آشپزیانواع دسرها

۷ طرز تهیه کاچی؛ دسر سالم و مقوی به همراه نکات کلیدی

کاچی، از انواع دسرهای سنتی ایرانی هاست که سرشار از ویتامین است و می‌تواند در میز عصرانه یا صبحانه جا خوش کند یا اینکه جایگزین یکی از وعده های اصلی شود. کاچی از نظر مادربزرگ‌ها یک داروی خانگی و معجزه‌بخش است و وقتی با روغن حیوانی و زعفران فراوان و انواع مغزها تهیه شود می‌تواند حال هر مریضی را بهتر کند. کاچی برای زنانی که به تازگی زایمان کرده‌اند به منظور تقویت و برگرداندن قوای از دست‌ رفته بسیار مفید است.

کاچی به عنوان یک دسر افطاری خوشمزه یا حتی یک غذای سبک برای افطار در ماه رمضان نیز شمرده می‌شود.  کاچی در شهرهای مختلف نام‌های متفاوت و شیوه پخت متفاوتی دارد. به عنوان مثال در شهر تبریز به آن قویماق می‌گویند و کرمانی‌ها برای افزایش انرژی و خاصیت دسر به آن چهار مغز اضافه می‌کنند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    در این مطلب با آموزش طرز تهیه کاچی زعفرانی با شما همراه هستیم. در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

    مواد لازم تهیه کاچی:
    آرد سفید گندم۱ لیوان
    نبات آسیاب شده یا شکر یا عسل یا شیره انگور۳/۴ پیمانه
    روغن حیوانی یا روغن جامدنصف پیمانه
    کره۱۰۰ گرم
    آب۴ لیوان
    گلابنصف لیوان
    زعفران دم کردهبه مقدار لازم
    پودر هل۱ قاشق چایخوری
    پودر دارچیننصف قاشق چایخوری

    مواد لازم برای تهیه کاچی زعفرانی

    مراحل آماده کردن کاچی زعفرانی

    با مراحل طرز تهیه کاچی همراه ما باشید.

    مرحله اول؛ آماده کردن شربت کاچی

    برای تهیه کاچی اول شربت اون رو آماده میکنیم، شکر (یا نبات کوبیده شده یا عسل یا شیره انگور، شکر رو میتونید با هر کدوم از این موارد که دوست دارید و در دسترس تون هست جایگزین کنید) و آب رو داخل ظرفی مخلوط می‌کنیم و روی حرارت متوسط قرار می‎‌دیم تا زمانی که شکر حل بشه.

    نیازی به جوشیدن زیاد و به قوام رسیدن نیست. وقتی دانه های شکر کاملا حل شد زعفران دم کرده را اضافه می‌کنیم.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاچی پسته 

    طرز تهیه کاچی خوشمزه و درست کردن شربت

    مرحله دوم؛ آب کردن کره 

    گلاب رو اضافه می‌کنیم و حرارت رو خاموش می‌کنیم و شربت رو کنار می‌ذاریم (اگه از نبات استفاده کردید و چنانچه لازم بود شربت رو از صافی رد کنید.)

    روغن (من از روغن کرمانشاهی استفاده کردم از روغن جامد معمولی یا هر روغن حیوانی دیگه‌ای هم میتونید استفاده کنید) و کره رو داخل ظرفی ریخته و روی حرارت کم قرار بدین تا کاملا ذوب بشن.

    آب کردن کره در کاچی مقوی زعفرانی

    مرحله سوم؛ الک کردن آرد

    بعد آرد الک کرده رو به روغن اضافه کنید و مخلوط کنید.

    الک کردن آرد در طرز تهیه کاچی با نکات ریز

    مرحله چهارم؛ تفت دادن مواد 

    با قاشق چوبی مواد رو روی حرارت کم مدام هم بزنید تا ته نگیره و به رنگ طلایی در بیاد. (یا رنگ دلخواهتون، هر چه رنگ مواد تیره تر بشه رنگ کاچی هم تیره تر میشه و بلعکس)

    حرارت حتما ملایم باشه که همزمان با تغییر رنگ آرد خامی اون هم گرفته بشه و حتما مرتب و مدام هم بزنید تا مواد به صورت یکدست تغییر رنگ بدن.

    وقتی مواد به رنگ مورد نظرتون رسید ادویه‌های دلخواهتون رو اضافه کنید.

    من از پودر هل و کمی دارچین استفاده کردم که عطر خیلی خوبی به کاچی می‌ده. اما در استفاده از دارچین زیاده‌روی نکنید. چون رنگ کاچی رو تیره می‌کنه. از زنجبیل هم می‌تونید استفاده کنید.

    همونطور که می‌دونید از زردچوبه هم داخل کاچی استفاده می‌شه که هم رنگ خوبی به کاچی میده و هم خاصیت زیادی داره. اما اگه مثل من طعمش رو دوست نداشتین می‌تونید حذفش کنید و به جاش از زعفران بیشتری داخل شربت استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سمنو شیرازی در خانه

    تفت دادن مواد کاچی در کاچی خوشمزه و طرز تهیه آن

    مرحله پنجم؛ اضافه کردن شربت به مواد 

    بعد از مخلوط کردن ادویه‌ها ظرف رو از روی حرارت بردارین و با یک دست شربت رو کم کم به مواد اضافه کنید و با دست دیگه مواد رو با همزن دستی مرتب مخلوط کنید تا یکدست بشه.

    این کار رو ادامه بدین تا شربت تموم بشه و کاچی کاملا با شربت مخلوط و صاف و یکدست بشه.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع حلوا

    در صورتی که دوست داشتین از خلال بادام و خلال پسته یا گردوی خرد شده داخل کاچی استفاده کنید در این مرحله به مواد اضافه کنید و حتما خلال بادام و پسته رو از قبل با آب یا گلاب خیس کنید تا نرم تر بشه؛ استفاده از خلال بادام و پسته و گردوی خرد شده کاملا اختیاری هست.

    طرز درست کردن کاچی

    مرحله ششم؛ حرارت دادن مواد کاچی

    ظرف رو مجدد روی حرارت ملایم قرار میدیم و در ظرف رو میذاریم تا کاچی جا بیفته و روغن بندازه. (به عبارتی کاچی رو دم می‌ذاریم.)

    هر از گاهی در ظرف رو بردارین و مواد رو هم بزنید و غلظتش رو چک کنید وقتی به غلظت مناسب رسید حرارت رو خاموش کنید.

    توجه کنید که غلظت کاچی مثل حلوا نیست و شل‌تر و روون‌تر از حلواست و غلظتی مشابه فرنی یا ماست چکیده داره.

    آماده کردن و پخت کاچی

    مرحله هفتم؛ تزیین کاچی 

    وقتی کاچی آماده شد داخل ظرف سرو مناسب بکشید و روی اون رو با خلال پسته یا بادام و کنجد و پودر گل محمدی و …. تزئین کنید.

    طرز تهیه کاچی خوشمزه زعفرانی

    نکات تهیه کاچی زعفرانی

    • این اندازه مواد برای شش نفر مناسب است.
    • مقدار روغن و کره رو میتونید کمتر کنید مشکلی به وجود نمیاد و در صورتی که طعم روغن حیوانی رو دوست ندارید میتونید اون رو با روغن جامد جایگزین کنید.
    • این مقدار شکر شیرینی مناسبی به شما میده اما اگه دوست داشتید شیرین تر باشه یک پیمانه شکر به جای سه چهارم پیمانه استفاده کنید.
    • اگه کاچی شما سفت شد میتونید کمی آب جوش یا زعفران دم کرده بهش اضافه کنید.
    • از عرق هل و عرق دارچین هم به جای ادویه میتونید داخل شربت استفاده کنید.
    • در بعضی مناطق از ادویه مختلفی داخل کاچی استفاده میشه مثل پودر هل، دارچین، رازیانه، زیره، فلفل سیاه و تخم گشنیز که بهش ادویه کاچی میگن.
    • در بعضی مناطق از زردچوبه و نمک داخل کاچی استفاده میشه.
    • در بعضی نقاط کشور از آرد برنج برای تهیه کاچی استفاده می‌کنند، به طور کلی کاچی با آرد برنج یا گندم تهیه میشه در صورتی که دوست دارید کاچی رو با هر دو آرد تهیه کنید، یک دوم پیمانه آرد برنج رو با یک دوم پیمانه آرد گندم مخلوط و هر دو رو الک کنید و داخل کاچی مورد استفاده قرار بدید.
    • بهتر هست کاچی رو به صورت گرم سرو کنید چون کاچی سرد شده مثل شله زرد می بنده و سفت تر میشه و شاید مورد پسند همه نباشه.
    • در صورتی که کاچی رو برای زائو تهیه می کنید بهتر است حتما از روغن حیوانی استفاده کنید و از ادویه های گرم و نبات یا شیره انگور به جای شکر استفاده کنید.
    • توجه داشته باشید که میزان آرد کاچی کمتر از حلواست و آرد حتما باید با حرارت کم و در مدت زمان طولانی تفت داده بشه و هر چه آرد تیره تر باشه رنگ کاچی شما تیره تر میشه اما وقتی آرد به رنگ طلایی در بیاد کاچی خوش رنگ تری بهتون میده

    طرز تهیه کاچی به سبک ارومیه‌ای ها

    ارومیه‌ای‌ها به نوعی کاچی «دوشاب قویماقی» میگن که برای شیرین شدن اون کمی شیره انگور بهش اضافه می‌کنند در این صورت شکر حذف میشه چون طعم دوشاب مثل عسل شیرین است.

    طرز تهیه کاچی به سبک کرمانی ها

    اگه می‌خواید کاچی مقوی‌تری داشته باشید به روش کرمانی‌ها، مقداری آجیل چهار مغز را آسیاب کنید و همراه ادویه‌ها به کاچی اضافه کنید برای یک کاسه کاچی یک قاشق غذاخوری سرخالی کافی است.

    طرز تهیه کاچی با آرد گندم

    کاچی یکی از میان وعده‌های سنتی و خوش طعم ایرانی است که از زمان‌های گذشته تا به امروز در سفره ایرانیان جای دارد. این میان وعده مقوی را حتی می‌توان به عنوان یک وعده غذایی میل کرد. کاچی با آرد گندم را در بسیار مواقع برای افرادی که بیمار هستند یا برای بانوانی که به تازگی زایمان داشته‌اند می‌پزند. طرز تهیه کاچی با آرد گندم ساده و سریع است و برای موقعیت‌هایی که زمان کمی برای تزئین سفره دارید، گزینه بسیار مناسبی است. طعم خوب و عطر دلنشین کاچی می‌تواند فضای خانه و سفره مهمانی شما را دگرگون کند.

    طرز تهیه کاچی با آرد گندم؛ دسری سنتی و خوش طعم

    برای پختن یک کاچی خوش طعم، تفت دادن آرد بسیار مهم است. در ابتدای کار از طرز تهیه کاچی با آرد گندم، آرد را داخل یک قابلمه گرم بریزید و شروع به هم زدن روی حرارت کنید. این کار باعث می‌شود که آرد کمی تغییر رنگ پیدا کند و بوی خامیِ آن از بین برود.

    در زمان تفت دادن آرد، باید به صورت مداوم هم بزنید. هم زدن باعث می‌شود که آرد نسوزد و رنگ آن بیش از حد عوض نشود.

    برای ادامه طرز تهیه کاچی با آرد گندم به مقاله آن مراجعه کنید.

    طرز تهیه کاچی اصفهانی

    کاچی اصفهانی، یکی از حلواهای سنتی و محلی این استان است. در گذشته بیشتر از این دسر بسیار مقوی و خوشمزه برای زنان باردار یا مادرانی که به تازگی فارغ شده‌اند تهیه می‌کردند اما این دسر معروف و پرطرفدار با توجه به طعم جذاب و متفاوتی که دارد طرفداران بیشماری پیدا کرده است.

    مراحل طرز تهیه کاچی اصفهانی

    کاچی در بیشتر مناطق محلی دسری شناخته شده است که با توجه به ذائقه و آداب و رسوم اقوام مختلف با چاشنی های متفاوت تهیه و سرو می‌شود.

    مواد لازم جهت تهیه کاچی اصفهانی : (مناسب برای شش نفر)
    آرد گندم٢ پیمانه
    گلاب١/۴ پیمانه
    شکر٣ پیمانه
    آب۶ پیمانه
    زعفران دم کرده١/۴ پیمانه
    روغن مایع١/٢ پیمانه
    پودر نارگیلبه مقدار دل خواه

    مرحله اول، آماده‌سازی ظروف و ابزار مناسب کار

    در ابتدایی ترین مرحله انتخاب تابه نسوز با سایز و ابعاد مناسب است.

    توجه داشته باشید اگر تابه انتخابی شما کوچک باشد امکان تفت دادن یکنواخت آرد گندم را نخواهید داشت همچنین کمبود فضا باعث سوخته شدن بخش‌های زیرین آرد و تیره شدن رنگ آرد، خام ماندن آردهای لایه بالاتر می‌شود.

    مرحله دوم، تفت دادن آرد گندم

    در دومین مرحله به سراغ الک کردن آرد گندن می رویم، اجرای این مرحله ضروری است. این کار باعث لطیف‌تر و یک‌دست‌تر شدن حلوای کاچی شما می‌شود.

    همچنین با رعایت این مرحله ساده اگر ناخالصی یا گلوله‌های به هم چسبیده درون آردتان باشد به راحتی جدا می‌شود. آرد را درون تابه الک کنید و تابه را روی شعله با حرارت کم قرار دهید و مدام شروع به هم زدن کنید.

    این کار با توجه به جنس تابه و حرارت گاز ممکن است ۵ تا ١٠ دقیقه‌ای زمان برد.

    نکته: دو تا سه بار الک کردن آرد در کیفیت نهایی حلوای شما موثر است پس اگر زمان کافی دارید حتما آرد را چندین بار الک کنید.

    زمانی که رنگ آرد کمی طلایی شد و بوی خوشی از آن آزاد شد یعنی شما این مرحله را به درستی طی کردید که باید به سراغ مرحله بعدی بروید.

    برای ادامه طرز تهیه کاچی اصفهانی به محتوای آن مراجعه کنید.

    طرز تهیه کاچی زایمان

    کاچی، یک دسر کاملا مقوی و سرشار از کالری است. طرز تهیه کاچی آسان و در زمان بسیار کوتاهی امکان‌پذیر است. این دسر، یا اصطلاحا حلوای کاچی در اکثر اقوام و فرهنگ‌ها شناخته شده است و ‌طرفداران خاص خود را دارد که با توجه به ذائقه و‌ فرهنگشان به روش‌های مختلفی طبخ و سرو می‌شود. بدن زنان پس از زایمان دچار ضعف شدیدی می‌شود که راه‌ کارها و روش‌های درمان زیادی دارد. خوردن این کاچی بسیار مقوی یکی از مرسوم‌ترین مواردی است که به زنان زائو توصیه می‌شود.

    ساده‌ ترین و مقوی‌ ترین طرز تهیه کاچی زایمان ( کاچی زائو)

    برای تهیه کاچی زائو به مواد زیر نیاز دارید:

    مواد مورد نیاز جهت تهیه کاچی زایمان:
    آرد گندم١ پیمانه
    کره حیوانی١٠٠ گرم
    روغن حیوانی(محلی)١ قاشق چای‌خوری
    پودر هل۱ قاشق چای‌خوری
    پودر زیره۱/۲ قاشق چای‌خوری
    رازیانه۱/۲ قاشق چای خوری
    پودر تخم گشنیز۱/۲ قاشق چای‌خوری
    زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
    آب۳ تا ۴ پیمانه
    شکر۱ پیمانه
    گلاب۱/۲ پیمانه
    مغز گردو، پسته، بادام، فندوق، کنجدبه مقدار دل‌خواه
    1. در اولین مرحله قابلمه تفلن با ابعاد مناسبی را انتخاب کنید، توجه داشته باشید کوچک ‌بودن قابلمه، باعث زیاد شدن زمان طبخ شده و از تفت مناسب آرد جلوگیری می‌کند. پس حتما در انتخاب قابلمه مناسب دقت داشته باشید.
    2. آرد را با کمک الک درون قابلمه الک کنید تا با این کار ناخالصی‌های آرد گرفته شود و در پایان کار بافتی لطیف و ‌یک‌دست از کاچی حاصل شود.
    3. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و با کمک قاشقی چوبی مدام آرد را به‌هم زنید،
    4. این مرحله با توجه به حرارت و جنس قابلمه‌ شما ممکن است بین ۶ تا ۱۰ دقیقه زمان ببرد.
    5. مدام آرد را زیر و رو کنید تا تمامی ‌قسمت‌های آن توسط حرارت گرم شود و ‌بوی خامی‌آرد گرفته شود.
    6. زمانی که رنگ آرد شما به رنگ قهوه‌ایی خیلی روشن (کاراملی) درآمد به سراغ دومین مرحله می‌رویم.

    برای ادامه طرز تهیه کاچی زایمان به آموزش کامل آن مراجعه کنید.

    طرز تهیه کاچی پسته 

    کاچی پسته یکی از دسرهای بسیار پرطرفدار و خوشمزه‌ای است که به روش‌های مختلفی تهیه و طبخ می‌شود و اصالت آن به شهر کرمان برمیگردد.
    این معجون علاوه بر اینکه انرژی زاست برای رفع کم خونی، ناتوانی و نیروهای از دست رفته بدن به شما کمک می‌کند.

    طرز تهیه کاچی پسته

    مواد مورد نیاز جهت تهیه کاچی پسته:
    پودر پسته۱/۲ پیمانه
    شکر۱ پیمانه
    آرد گندم۱ پیمانه
    محلول زعفرانبه مقدار دلخواه
    فلفل سیاه۱/۲ قاشق چای‌خوری
    آب ۴ پیمانه
    روغن۱/۲ پیمانه
    گلاب۱/۲ پیمانه
    هل و دارچینبه مقدار دلخواه

    طرز تهیه کاچی پسته

    1. در اولین مرحله تابه مناسبی را روی حرارت متوسط قرار دهید. آرد گندم را الک کنید و در تابه بریزید، حرارت را کم کنید و مدام آرد را به هم زنید تا کمی تغییر رنگ دهد و بوی خامی آرد گرفته شود.
    2. توجه داشته باشید که آراد در اثر حرارت بالا به سرعت می‌سوزد، پس حتما حرارت را کم کنید و آن را دائما به هم زنید تا آرد بوی سوختگی به خود نگیرد. 
    3. روغن را به آرد درون تابه اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کنید و به هم زنید تا روغن به خوبی به خورد آرد رود. شما با توجه به رژیم غذاییتان از روغن جامد یا مایع میتوانید استفاده کنید.
    4. در این مرحله آب را به محتوای درون تابه بیفزایید و مدام مواد را به هم زنید تا مواد کاچی بافتی یکنواخت و یک دست به خود گیرد.

    برای ادامه طرز تهیه کاچی پسته به آموزش کامل آن مراجعه کنید.

    تزیین کاچی

    • برای تزیین کاچی بهتر است از پودر نارگیل، پسته یا خلال بادام استفاده کرد. با پودر دارچین هم می‌توان کاچی را تزیین کنید.
    • با گل محمدی به دلیل عطر و بوی آن برای کاچی بهترین انتخاب است.
    • می‌توانید کاچی را در ظرف‌های بستنی خوری کوچک بریزید و با این مواد ذکر شده تزیین نمایید.
    • اگر مهمان دارید و برای تعداد زیادی کاچی درست می‌کنید حتماً این کار را انجام دهید.

    طرز تهیه کاچی خانگی

    طرز تهیه کاچی

    طرز تهیه کاچی

    سوالات متداول در تهیه کاچی

    برای تهیه یک ظرف کاچی خوشمزه و اصیل، بد نیست در خصوص سوالات زیر بیشتر بدانید:

    برای اینکه آدر در کاچی گلوله گلوله نشود چه کنیم؟

    در زمان تفت دادن و همچنین در زمان اضافه کردن شربت، هم زدن را متوقف نکنید. در صورتی که به مواد را به خوبی هم نزنید، ممکن است در نهایت آرد کاچی بهم چسبیده شود.

    آیا می‌توانم از آرد گیاهی (مثلاً آرد نخود یا آرد برنج) برای تهیه کاچی استفاده کنم؟

    ترکیبات مختلف برای تهیه کاچی وجود دارد و ممکن است برخی از انواع آردهای گیاهی به جای آرد گندم در دستور پخت استفاده شوند. با این حال، باید توجه داشته باشید که استفاده از آرد گندم معمولاً برای تهیه کاچی‌های سنتی و اصیل توصیه می‌شود. در صورت استفاده از آردهای گیاهی، ممکن است طعم و بافت کاچی تغییر کند.

    آیا می‌توانم به جای شربت، موادی مثل عسل یا شیره گیاهی برای تهیه کاچی استفاده کنم؟

    بله، می‌توانید به جای شربت مواد دیگری مثل عسل، شیره گیاهی، یا شکر به همراه آب استفاده کنید. این تغییرات ممکن است به طعم کاچی اضافه کنند و تنوعی به غذای شما ببخشند. با این حال، باید توجه داشته باشید که ترکیب مواد ممکن است نیاز به تعداد و نسبت متفاوتی داشته باشد و ممکن است نیاز به آزمون و خطا برای رسیدن به نتیجه دلخواه داشته باشید.

    چگونه می‌توانم کاچی را ماندگاری بیشتری بدهم؟

    برای افزایش ماندگاری کاچی، می‌توانید پس از پخت آن، آن را درون جعبه‌های محکم و مناسب برای نگهداری طولانی‌مدت قرار دهید. همچنین، بهتر است کاچی را در یخچال نگهداری کنید و پیش از مصرف آن را با دما را به دمای اتاق رسانده و یا داخل مایکروویو گرم کنید. اما بهترین روش همچنان مصرف به موقع و پس از پخت کاچی و عدم نگهداری طولانی‌مدت آن است، زیرا کاچی در طول زمان ممکن است کمی خشک شود و کیفیت آن کاهش یابد.

    آیا می‌توانم کاچی را سرخ کنم؟

    بله، می‌توانید کاچی‌ها را سرخ کنید. پس از پخت کاچی‌ها در روغن گرم، آن‌ها سرخ و خوشمزه خواهند شد. اما توصیه می‌شود که این کار را با دقت انجام دهید و کاچی‌ها را بیش از حد در روغن نگه ندارید تا سفت یا سوخته نشوند.

    امیدوارم از طرز تهیه کاچی خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۴/۵ (۳۸ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۹۵ دیدگاه ها

    1. ما دوس نداریم کاچی سفت شه وگرن ک حلوا درست میکنیم خو، برا همون خیلی دم نمیذاریم وقتی داغه شله و وقتی یکم ولرمتر میشه ک ما ولرم میخوریم مث غلظت فرنی میشه ، من هم برا فرنی هم کاچی روش پودر نارگیل و گل میریزم خوب میشه ، چون میخک دوس دارم یکم بهش میزنم

    2. این اشغالیا چیه یه سرچ بزنید کاچی به سبک سیستانی ( تاسوی) تا بفهمین کاچی چیه این که شبیه به حلوا و مسقطی میمونه و اصلا ادویه خاصی نداره که خواص درمانی داشته باشه

    3. سلام عالی بودیدلطفا طبع غذاوبرای چه کسایی ضررداردووچه کسانی خوبه راهم بگیدموفقعییت وعاقبت بخیری رابراتون آرزودارم

    4. سلام اولن دمت گرم‌ اینقدر باعشق بی منت و مختصر مفید یک کار از هزاران کار مفیدشما برای کسائی که بهش نیاز داشتند تقدیم کردی پایدار س بلند باشید

    5. سلام بنده تا الان نمی دونستم کاچی چی هست؟?از وقتی که سخنرانی های استاد دکتر حکیم خیر اندیش رو گوش کردم و تو گوگل موادشو دیدم تازه فهمیدم چقدر عالیه خصوصا برای افرادی مثل ما که مزاح سردی دارییم عالیه کاچی میخوام درست کنم ببینم طعمش چه جوریه دوستان؟?

    6. منم درست کردم خیلی خوشمزه شد ،فقط از شربتش خوردم شکر اضافه کردم ، موقع اضافه کردن شربت اخرشو دیگه یهو ریختم که ارد گلوله شد،ولی روی حرارت کم هم زدم درست شد ،ممنون ??

    7. به نظرم یه سرچ بکنید و اون ادویه سیستانی رو به دستورتون اضافه کنید معجزه میکنه هم برای مصرف کننده هم برای شما که اموزشتون کامل باشه

    8. سلام بسیار عالی ،یکی از خوراکی هایی که برای کرونا فوق‌العاده خوبه کاچی هست حتما امتحان کنید ،به امید سلامتی

    9. بنده خدا کلی زحمت میکشه و مطلب میزاره در حالی که ما اصلا نمیخونیم و دنبال جایزه هستیم . جایزه رو بردارید کامنت و بازدید میشه ۱۰ درصد فعلی

    10. با سلام
      برای کاچی درست کردن نیاز به پودر کاچی می‌باشد که در هیچ جایی از آن نام نمی‌برند
      پودر کاچی مخلوطی از چند ادویه و مغز می‌باشد که به نسبت های معینی آسیاب شده اند
      دوستان اگر دوست داشتند برای تهیه پودر کاچی به پیج اینستاگرام latif_organic مراجعه کنند

    11. کاجی برای افرادی زایمان کردن خیلی مفیده پس زعفران نباید داشته باشه ما قزوینی ها با شیره انگور شیرینش میکنیم بادام وگردو میزنیم تا خوب جون بگیره‌..

    12. ممنون. خیلی خوب بود… فقط چرا کاچی من توش آرد گلوله شده بود. من عین دستور انجام دادم.

    13. ما تو کرمان مغز آسیاب شده ی گردو پسته و بادام و همچنین بادیون آسیاب شده هم اضافه می کنیم و روغن پاک توش میریزیم

    14. زعفرون برای خونریزی خییییلی مضره و بالعکس زرد چوبه بسیار مفیده پس هواستون باشه ک زعفرون همیشه هم خوب نیست،خدا قوت،✋??

    15. سلام ما کرمانی ها حتما از این کاجی برا زنی ک زایمان کرده مرتب براش درست می کنیم تا حسابی جون بگیره البته با ادویه های مخصوص کرمانی و روغن حیوانی …در اصل تو کرمان بهش میگیم اب روغنو

    16. اصل نکته در استفاده از شیره انگور است که ارگانیک است و موادطبیعی دارد برای همه مفید است والا شکر شیمیایی وعسل قلابی این غذا را از هدف اصلی دور میکند

    17. ادویه اصلی کاچی پودر چهار زیره است.که طعم متفاوت و خاصی بهش میده.من بجای آب نصف آب و نصف دیگه شیر ویاتمامش روشیر میریزم خیلییی خوشمزه میشه و مقوی درهم هست.

    18. ادویه اصلی کاچی پودر چهار زیره است.که طعم متفاوت و خاصی بهش میده.من بجای آب نصف آب و نصف دیگه شیر ویاتمامش روشیر میریزم خیلییی خوشمزه میشه و مقوی درهم هست.

    19. مرسی خیلی خوب شده زنم زایمان کرده براش درست کردم تو بیمارستانم به چند نفر که زناشون زایمان کرد یاد دادم و افتخار کردم به غذای سنتی ایران من سوئد زندگی میکنم و خیلی سال است ایران نرفتم

      1. برای طرز تهیه کاچی حتماً از آرد گندم یا سفید استفاده کنید. تفت دادن آرد نباید زیاد باشد و به محض طلائی شدن آرد مواد دیگر را به آن اضافه کنید.

      1. دوست عزیز عطر و بوی کاچی به زعفران و گلابی است که در آن می‌ریزیم. اما با هل آسیاب شده به میزان اندکی طعم کاچی شما به طور معجزه ‌آسایی عالی می‌شود.

      1. بخاطر طبع گرمی که داره باعث میشه خون‌های باقی مانده در رحم راحت تر خارج بشه و رحم از مواد زائد پاک میشه و اصطلاحا رحم گرم میشه

      2. ما آرد را با شکر تفت میدیم که گلوله نشه چند دقیقه ای میزاریم کنار سرد بشه که بوی تفت از بین بره بعد با آب سرد خوب بهمش میزنیم تا یکدست و حل شود بعد میذاریم روی شعله اجاق گاز تا قل بخورد روغن حیوانی و مغز گردو یا بادام و کنجد بهش اضافه میکنیم دست آخر آب زعفران را بهش اضافه میکنیم به سلیقه دلخواه خود پودر غنچه گل محمدی یا گلاب یا رازیان آسیاب شده یا پودر آویش بهش اضافه میکنیم غلیظ که شد کنار میذاریم نیم الی یک ساعت جا بیفته بعد سرو میکنیم

      1. عالی بود برای اولین بار البته شد حلوا تا حالا حتی حلوا هم نپخته بودم

        مرسی از آموزش خوبتون اینقدر خوشمزه شده که بچه ها عاشقش شدن و دارن با ولع تمام می خورن

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.