آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه آش کاچی همدان با بلغور گندم؛ خوشمزه و مقوی

آش کاچی همدان یکی از قدیمی‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع آش‌ها است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این آش با مواد اولیه بسیار ساده و در دسترسی آماده می‌شود و در دسته آش‌های غلیظ و بدون سبزی قرار دارد. ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ خوشمزه‌ترین طرز تهیه آش کاچی همدان را به‌صورت مرحله‌ به‌ مرحله به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه آش کاچی همدان

مدت‌زمان آماده‌سازی تهیه این آش ۶۰-۹۰ دقیقه است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است.

درجه سختی تهیه این آش در دسته‌بندی آسان قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه آش کاچی همدان:
بلغور گندم۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
روغن حیوانی یا کره۵۰ گرم
کشک۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
نعنا داغبرای تزئین
سیر۳-۴ حبه
عصاره گوشت یا مرغ۱ پیمانه
آب جوش ۲-۳ پیمانه

مرحله اول | آماده‌سازی بلغور گندم

در اولین مرحله از تهیه این غذای خوشمزه همدانی به سراغ آماده‌سازی بلغور گندم روید. بلغور را بشویید و از چند ساعت قبل از پخت آش آن را با مقداری آب بخیسانید. خیساندن بلغور قبل از پخت مدت‌زمان پخت را کمتر می‌کند.

مرحله دوم | آماده‌سازی پیاز

در دومین مرحله به سراغ آماده‌سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه که قصد طبخ آش را دارید مقداری کره یا روغن حیوانی بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند. روغن حیوانی در این آش خوشمزگی آن را دوچندان می‌کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه آش کاچی همدان

    مرحله سوم | افزودن سیر

    در سومین مرحله به سراغ سیرها روید. آن‌ها را بشویید و پوست بگیرید به کمک سیر له کن یا رنده آن‌ها را رنده کنید و به پیازها بیفزایید. سیر را کمی تفت دهید تا عطر آن آزاد شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش اشکنه‌ اراک (او گرمه)

    مرحله چهارم | افزودن بلغور و عصاره گوشت

    در مرحله چهارم به سراغ افزودن بلغور روید. آب بلغورهای خیسانده شده را بگیرید و بلغورها را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. بلغورها را کمی با پیاز و سیر تفت دهید حال عصاره گوشت یا مرغ را به ترکیب مواد درون قابلمه اضافه کنید. ۲-۳ پیمانه آب جوش را نیز در همین مرحله به محتوای درون قابلمه بیفزایید و همه مواد را بهم زنید.

    مرحله پنجم | پختن کاچی

    در مرحله پنجم به سراغ پخت آش روید. توجه داشته باشید که حرارت باید کم باشد و هر ۱۰ دقیقه یک بار باید به سراغ آش بیایید و آن را بهم زنید. این آش سریع ته می‌گیرد. ۴۰-۶۰ دقیقه ای زمان دهید تا بلغور به خوبی بپزد و نرم شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش دوغ لری با گوشت چرخ کرده

    آش کاچی خوشمزه و مخصوص همدان

    مرحله ششم | افزودن کشک

    در ششمین مرحله میزان پختگی بلغور را بررسی کنید و در صورت نرم‌شدن آن ها کشک را به محتوای آش اضافه کنید. همه مواد را به هم زنید و مجدد ۵-۱۰ دقیقه ای زمان دهید تا آش با حرارت کم بپزد. برای خوشمزه‌تر شدن آش می‌توانید در این مرحله مقداری گردو خرد شده نیز به آن بیفزایید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش بلغور شیر مشهدی

    مرحله هفتم | تنظیم چاشنی و سرو غذا

    در آخرین مرحله زمانی که غلظت آش به حد مطلوبی رسید، با مقداری نمک و فلفل سیاه چاشنی آن را تنظیم کنید و آن را در ظرف سرو بریزید. حال با مقداری نعناداغ و پیازداغ آن را تزیین و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

    این آش طعم بسیار متفاوت و خوشمزه‌ای نسبت به سایر آش‌ها دارد. پیشنهاد میکنیم حتما این آش را طبق دستور تهیه‌ای که در این مطلب از مجله آشپزی اکالا برایتان شرح دادیم، تهیه و نوش جان کنید.

    ۲.۹/۵ (۱۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.