دانستنی

با میوه‌های له شده داخل یخچال چیکار کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی یخچال را باز می‌کنید، با انبوهی از میوه‌های له شده و کهنه مواجه شوید. انتخاب اینکه با میوه‌های له شده داخل یخچال چیکار کنیم، ممکن است چالش‌برانگیز باشد. در این بخش از اکالا بلاگ همراه ما باشید تا با ایده‌های خلاقانه و جالبی برای استفاده از میوه‌های له شده داخل یخچال آشنا شوید.

معرفی ۱۲ روش برای استفاده از میوه‌های له شده داخل یخچال

در ادامه به ۱۲ روش برای استفاده از میوه‌های له شده داخل یخچال اشاره می‌کنیم:

۱- خشک کردن میوه

یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از میوه‌های له شده، خشک کردن آن‌هاست. برای این کار می‌توانید میوه‌ها را به صورت خلالی یا چیپسی برش دهید. در یک قابلمه، یک لیوان آب و یک لیوان شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید و غلیظ شود.

میوه‌های برش داده شده را به شربت اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس میوه‌ها را روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده است بچینید و در فر با کمترین درجه حرارت به مدت ۱ تا ۳ ساعت خشک کنید.

میوه‌های خشک شده را می‌توانید در یخچال یا محیط خشک و خنک نگهداری کنید. همچنین می‌توانید از دستگاه خشک‌کن میوه، هواپز، مایکروفر، نور آفتاب و .. نیز برای خشک کردن میوه‌ها استفاده کنید.

خشک کردن میوه

۲- تهیه کمپوت

یکی از روش‌های استفاده از میوه‌های مانده و له شدن، تهیه کمپوتشان است. ابتدا میوه‌ها را خوب بشویید و خشک کنید و داخل شیشه‌های استریل شده در فلزی بریزید. در یک قابلمه، آب را به جوش آورید. سپس از روی حرارت برداشته و شکر را به تدریج اضافه کنید تا به مرحله اشباع برسد (یعنی دیگر شکر در آب حل نشود).

محلول آب و شکر خنک شده را روی میوه‌ها داخل شیشه بریزید تا پر شود و درب شیشه را محکم ببندید. شیشه‌ها را در قابلمه‌ای که دو سانت آب سرد در آن ریخته شده است، قرار دهید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب درون قابلمه بجوشد.

در نهایت، شیشه‌ها را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا خنک شوند. شیشه‌های کمپوت‌ را می‌توانید در کابینت یا کمد نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ میوه که نباید در یخچال نگهداری شوند

۳- فریز کردن میوه

یکی دیگر از روش‌های موثر برای ماندگاری بیشتر میوه‌های له شده، فریز کردن آن‌هاست. می‌توانید میوه‌ها را در مخلوط‌کن ریخته و در قالب‌های یخ بریزید و سپس فریز کنید. بعد از فریز کردن، می‌توانید از این قالب‌های یخ میوه‌ای برای تهیه اسموتی یا آبمیوه استفاده کنید.

۴- تهیه مربا

میوه‌ها را خوب بشویید و خشک کنید، سپس آن‌ها را خرد کنید. میوه و شکر را با هم در قابلمه مخلوط کرده و کمی آب به آن اضافه کنید. مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد، سپس یک قاشق سرکه به آن اضافه کنید. بعد از سرد شدن، مربا را در شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: ترفند جالب تیز کردن چاقو با سیب زمینی

با میوه‌های له شده داخل یخچال چیکار کنیم؟

۵- افزودن به سالاد

تکه‌های میوه‌های مختلف را به سالاد خود اضافه کنید تا رنگارنگ و خوشمزه‌تر شود. به عنوان مثال می‌توانید میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال، انگور، و حتی انبه را به سالاد خود اضافه کنید و از طعم و عطر آن‌ها لذت ببرید.

۶- افزودن به اسموتی

میوه‌های رسیده که طعم شیرین‌تری دارند را به اسموتی خود اضافه کنید تا خوشمزه‌تر و مغذی‌تر شود. می‌توانید از ترکیب میوه‌هایی مانند موز، توت فرنگی، و آناناس برای تهیه اسموتی‌های خوشمزه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لیموناد هلو خانگی

۷- سرخ کردن میوه

میوه‌هایی مانند انگور یا گلابی که در حال خراب شدن هستند را می‌توانید در تابه تفت دهید. همچنین، می‌توانید میوه‌های سرخ شده را به انواع غذاها اضافه کنید و طعمی متفاوت و خوشمزه به آن‌ها ببخشید.

با میوه‌های له شده داخل یخچال چیکار کنیم؟

۸- تهیه دسرهای خلاقانه

میوه‌های له شده را می‌توانید در تهیه کیک‌های میوه‌ای به کار ببرید. تارت میوه‌ای نیز یکی از دسرهای خوشمزه‌ای است که می‌توانید با استفاده از میوه‌های له شده تهیه کنید.

۹- تهیه سس میوه

میوه‌های له شده را می‌توانید به سس تبدیل کنید و برای تزیین دسرها استفاده کنید. یکی از روش‌های تهیه سس میوه این است که آن‌ها را له کرده و با کمی شکر و آب مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا غلیظ شود.

بیشتر بخوانید: چطوری باید میوه های تابستانی را فریز کرد؟

۱۰- تهیه شربت‌های میوه‌ای

میوه‌های له شده را می‌توانید به نوشیدنی‌های تابستانی تبدیل کنید و از طعم آن‌ها لذت ببرید. همچنین، با افزودن میوه‌های مختلف به نوشیدنی‌ها، می‌توانید کوکتل‌های میوه‌ای خوشمزه‌ای تهیه کنید.

با میوه‌های له شده داخل یخچال چیکار کنیم؟

۱۱- افزودن به انواع غذاها

از میوه‌های له شده در تهیه انواع غذاها مانند خوراک‌ها و سوپ‌ها استفاده کنید.

۱۲- تهیه ژله میوه‌ای

میوه‌های له شده را می‌توانید در تهیه ژله‌های خوشمزه و رنگارنگ به کار ببرید. برای اینکار، میوه‌ها را له کرده و با ژلاتین مخلوط کنید و در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

با استفاده از روش‌های مختلفی که در این بخش از مجله دانستنی اکالا اشاره شد، می‌توانید از میوه‌های له شده داخل یخچال خود به بهترین نحو استفاده کنید و از اسراف مواد غذایی جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا