آشپزینکات آشپزی

ترفند سرخ کردن بادمجان با یک قاشق روغن

اگرتا به حال روش‌های زیادی را برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم امتحان کرده‌اید و هیچ کدام از آن‌ها، آن طور که باید رضایت بخش نبودند، بهتر است روشی که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم، را امتحان کنید. در این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ با هم یاد می‌گیریم که چکار کنیم که وقتی داریم بادمجون سرخ می‌کنیم انقدر روغن نخوره.

سرخ کردن بادمجان با یک قاشق روغن

سرخ کردن بادمجان در حالت عادی نیاز به روغن زیادی دارد و همین موضوع موجب شده تا خیلی از افراد، آن را از رژیم غذایی خود حذف کنند. در این بخش می‌توانید با مراحل سرخ کردن بادمجان با یک قاشق روغن سرخ کردنی آشنا شوید.

بهترین روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

مرحله اول: تلخی بادمجان‌ها را بگیرید

برای شروع بادمجان‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس مقداری نمک روی بادمجان‌ها بپاشید و آن‌ها را در کیسه فریزر بریزید. سپس درب کیسه فریزر را محکم گره بزنید و حدود نیم ساعت صبر کنید.

مرحله سوم: بادمجان‌ها را در آب یخ قرار دهید

بعد از حدود نیم ساعت مقداری آب سیاه در کیسه پلاستیکی جمع می شود. حالا باید بادمجان‌ها را از کیسه خارج کنید. در یک ظرف مقداری آب سرد بریزید و بعد چند تکه یخ به آن اضافه کنید. حالا بادمجان‌ها را داخل آب یخ قرار دهید تا چند دقیقه بمانند و تلخی آن‌ها گرفته شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ‌ کرده

مرحله چهارم: بادمجان‌ها را فشار دهید

در این مرحله باید بادمجان‌ها را از آب بردارید و با دو دست کاملا فشار دهید تا تلخی و آب اضافه آن‌ها به طور کامل گرفته شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله پنجم: بادمجان‌ها را سرخ کنید

    یک قاشق روغن در ماهیتابه بریزید و با برس روغن را در ماهیتابه پخش کنید. در ادامه قبل از این که شعله گاز را روشن کنید، بادمجان‌ها را داخل ماهیتابه بچینید. سپس همان برسی که روغن را کف قابله پخش کردید را روی بادمجان‌ها هم بکشید.

    درب ماهیتابه را ببندید و شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و ماهیتابه را روی شعله پخش کن قرار دهید. در این روش به هیچ عنوان نباید قبل از سرخ شدن یک سمت بادمجان‌ها، درب ماهیتابه را بردارید، زیرا این کار موجب از بین رفتن بخار داخل ماهیتابه می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک بادمجان خوشمزه؛ به روش فرانسوی

    مرحله ششم: بادمجان‌ها را برگردانید

    صبر کنید تا یک طرف بادمجان‌ها به خوبی سرخ شود، سپس آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان نیز سرخ شود. در این روش با کمترین میزان روغن می‌توانید بادمجان‌ها را سرخ کنید و از طعم آن‌ها لذت ببرید.

    بهترین روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

    نکات و فوت و فن‌های سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

    • برای سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن باید از ماهیتابه نچسب استفاده کنید. در صورتی که ماهیتابه شما کهنه باشد، این روش چندان موثر نخواهد بود.
    • قبل از سرخ کردن بادمجان حتما مقداری نمک به آن بزنید. این کار موجب از بین رفتن تلخی بادمجان و جذب کمتری روغن می‌شود.
    • فراموش نکنید که سرخ کردن بادمجان بدون روغن امکان پذیر نیست، اما با این روش می‌توانید تنها با ۱ قاشق روغن، بادمجان‌ها را سرخ کنید.
    • برای اینکه بادمجان شما به خوبی سرخ شود، درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید یک سمت بادمجان کاملا طلایی شود، سپس درب ماهیتابه را بردارید و بادمجان را برگردانید.
    • برای سرخ کردن بادمجان، حتما از بادمجان تازه استفاده کنید. بادمجان کهنه معمولا به روغن بیشتری برای سرخ کردن نیاز دارد.
    • اگر از روش‌های دیگر برای سرخ کردن بادمجان استفاده کردید و بادمجان روغن زیادی به خود جذب کرد، حتما آن را روی دستمال جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج شود. راهکار بعدی برای از بین بردن روغن اضافه بادمجان، این است که بادمجان را در مقداری آب در حال جوش بیندازید و برای چند دقیقه بجوشانید و بعد بادمجان‌ها را آبکش کنید و در غذا بریزید.
    • برخی افراد برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم از سفیده تخم مرغ استفاده می‌کنند. در این روش ابتدا باید تلخی بادمجان‌ها را با نمک بگیرید و بعد آن‌ها را فشار دهید. یک عدد سفیده تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید. سپس بادمجان‌ها را به سفیده تخم مرغ آغشته کنید.

    در این مقاله به بهترین روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن اشاره شد. به خاطر داشته باشید که در این روش ظاهر و مزه بادمجان‌ها درست مثل زمانی که آن‌ها را در روغن زیاد سرخ می‌کنید، طلایی و خوشرنگ می‌شود. اگر تجربه درست کردن این روش سرخ کردن بادمجان را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

    ۳.۱/۵ (۷ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا