آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه رول بادمجان با پنیر | غذای ساده، سریع و رژیمی

رول بادمجان با پنیر یک پیش غذای بسیار خوشمزه و جذاب و درعین حال ساده است که این روزها بخاطر طعم خاصش بسیار محبوب شده. راحت تهیه می‌شود و در تهیه آن از چند قلم مواد استفاده می‌شود که بیس و پایه آن بادمجان و پنیر و گردوست به همراه سبزیجات و سیر و در نهایت طعمی‌ جذاب و متفاوت و یک پیش غذای آسان و خوشمزه! امروز در اکالا آموزش این پیش غذای خوشمزه رو تدارک دیدیم که یک گزینه‌ی عالی برای مهمانی‌ها و مراسم است و به سادگی می‌تونید میزهای شام و مهمانی ها رو جذاب و زیبا کنید و در تهیه غذا تنوع و جسارت به خرج دهید.

اگر شما هم دوست دارید به جای تهیه غذاهای همیشگی و تکراری یا غذاهای سنتی یک غذای جدید و جذاب تهیه کنید بهتون این رول بادمجان پنیری رو پیشنهاد میدیم که با طعم خاص و خوشمزش حتما شما رو به این خواسته می‌رساند!

با ما همراه باشید با تهیه رول بادمجان پنیری آسان و خوشمزه در اکالا بلاگ!

مواد لازم جهت تهیه رول بادمجان پنیری:
بادمجاندو تا سه عدد
پنیر خامه‌ای صد و پنجاه گرم
گردو پنج عدد یا بیشتر
سیر دو حبه
جعفری خرد شده دو قاشق غذاخوری
فلفل سیاهیک چهارم قاشق چایخوری
نمک به میزان لازم
روغنبرای سرخ کردن به میزان لازم

مواد لازم جهت تهیه رول بادمجان پنیری

برای تهیه‌ی این پیش غذای خوشمزه ،ابتدا بادمجان ها رو به خوبی بشویید. سپس باید بادمجان ها را به صورت اسلایسی یا ورقه‌های نازک برش دهید. به صورتی که حدود دو یا نهایتا سه میلیمتر قطر هر برش بادمجان باشد حدود نیم سانت نیازی به پوست گرفتن بادمجان ها نیست‌.

طریقه برش زدن بادمجان ها برای رول بادمجان با پنیرفقط پوست دو طرف بادمجان رو بگیرید یعنی پوست سمت جلو و عقب رو بگیرید و پوست کناری چپ و راست رو باقی بگذارید و بعد بادمجان هارو به صورت ورقه های نازک برش دهید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه بادمجان شکم پر

    سپس داخل تابه یا دستگاه گریل رو کمی چرب کنید و بادمجان ها رو به داخل تابه گریل منتقل کنید. وقتی یک طرف بادمجان ها به خوبی سرخ شد، برگردانید و سمت دیگر آن را در تابه سرخ و گریل کنید.طریقه گریل کردن بادمجان در رولت بادمجان با پنیرتمامی برش‌های بادمجان را به همین روش گریل یا سرخ کنید. بادمجان‌ها رو کنار بذارید و مواد میانی رو آماده کنید. برای تهیه مواد داخل رول بادمجان باید سیر رو رنده کنید.برای مواد میانی بادمجان سیر را رنده کنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مافین بادمجان

    گردو ها رو هم با کمک یک کارد یا گوشتکوب خرد کنید. همچنین جعفری رو نیز خرد کنید. حالا یک کاسه یا ظرف مناسب رو انتخاب کنید. داخل کاسه پنیر خامه ای رو بریزید.جعفری و گردو را خرد کنید و پنیر خامه ای را در ظرف مناسبی بریزیدسپس جعفری خرد شده رو اضافه کنید. گردو های خرد شده رو نیز به پنیر و جعفری اضافه کنید.جعفری و گردو خرد شده را به پنیر خامه ای اضافه کنید برای رول بادمجون

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دلمه برگ کلم

    در مرحله‌ی بعدی سیر رنده شده رو داخل مواد بریزید و در نهایت نمک و فلفل سیاه و حتی کمی فلفل قرمز بزنید.سیر رنده شده را با ادویه ها به مواد رول بادمجان اضافه کنیدهمه مواد رو به وسیله ی همزن یا یک قاشق مخلوط کنید، تا کاملا یکدست شود‌.حالا دیگر مواد میانی رول بادمجان هم آماده است و زمان آماده سازی رول رسیده.

    هر برش بادمجان گریل شده رو روی سطح مناسبی قرار بدید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک بادمجان خوشمزه؛ به روش فرانسوی

    مراحل آماده سازی رول بادمجانو سپس یک قاشق غذاخوری یا کمتر، از مواد پنیری روی بادمجان گریل شده قرار دهید. به این صورت که مواد رو روی لبه ابتدایی بادمجان مطابق تصویر بگذارید.

    مواد پنیری را روی بادمجان گریل شده برای رول بادمجان بریزیدو سپس از قسمتی که مواد پنیری رو گذاشتید شروع کنید به رول کردن بادمجان و در نهایت تمامی برش‌های بادمجان را به همین روش پر کرده و سپس رول کنید. برای سهولت در کار و ظرافت و تمیزی کار میتونید مواد پنیری رو داخل قیف منتقل کنید و بعد روی لبه‌ی بادمجان پایپ کنید و سپس بادمجان رو رول کنید‌.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ‌ کرده

    رول های بادمجان با پنیر آماده شدهرول‌های بادمجان خوشمزه و جذاب آماده است. حالا وقت سرو و نوش جان کردن این بادمجان‌هاست. رول‌های بادمجان رو داخل ظرف سرو بچینید و باکمی جعفری و گردوی خرد شده و اگر موجود بود کمی دانه ی انار تزیین کنید.من از زرشک برای تزیین استفاده کردم.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه “کشک بادمجان”

    از گوجه‌ی گیلاسی هم برای تزیین میتونید استفاده کنید. این رول‌های خوشمزه نوش جانتان.

    طرز تهیه رول بادمجان با پنیر؛ پیش غذای ساده فینگرفودی

    مطالب مرتبط : آیا پنیر انسان را خنگ می‌کند؟

    نکات تهیه رول بادمجان

    1. بادمجان‌ها رو میتونید به هر روشی که مایلید سرخ کنید و حتی داخل فر بپزید و سرخ کنید اما روش اصلی تهیه آن گریل کردن بادمجان هاست که ظاهر زیباتر و جذاب تری به رول بادمجان می‌دهد.بادمجان های دلمه ای بزرگ برای تهیه این غذا مناسب نیست و بهتر است از بادمجان‌های قلمی و متوسط استفاده کنید. زمان سرخ کردن و گریل کردن بادمجان ها دقت کنید که قسمتی از بادمجان خام نماند و به خوبی پخته و سرخ شود. در غیر این صورت زمان سرو طعم جالبی نخواهد داشت پس اجازه دهید به طور کامل سرخ و گریل شود.البته طوری نباشد که ورقه های بادمجان زمان سرخ و گریل کردن خشک شود و دیگر نتوان آنها را رول کرد!
    2. میزان سیر رو مطابق سلیقه خود میتونید کم و زیاد کنید‌. ولی سیر رو حذف نکنید. از حداقل یک حبه سیر حتما در مواد استفاده کنید.
    3. پنیر خامه ای و یا پنیر لبنه برای تهیه این غذا مناسب است و باید استفاده کنید.
    4. مقداری روغن زیتون به میزان یک یا دو قاشق غذاخوری میتونید داخل مواد پنیری بریزید.
    5. از شوید تازه هم میتونید داخل مواد پنیری استفاده کنید.
    6. میتونید فقط شوید بریزید یا ترکیب نصف نصف از جعفری و شوید داخل مواد بریزید.استفاده از ریحان تازه هم برای تهیه این پیش غذا توصیه می‌شود‌.
    7. این پیش غذا یا حتی غذای خوشمزه و متفاوت رو امیدواریم به راحتی در منزل تهیه کنید و برای مهمانی ها و مراسم یک شام و پیش غذای عالی و خاص داشته باشید.

    این بود طرز تهیه رول بادمجان از طرز تهیه انواع غذا با بادمجان. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۴.۱/۵ (۷ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.