سبک زندگیسلامت و زیبایی

۲۰ راه و روش کاهش وزن و لاغری سریع تا عید نوروز

با نزدیک شدن به عید نوروز تب و تاب کاهش وزن و تناسب اندام بیشتر می‌شود و اکثر افراد به دنبال سریع‌ترین راه کم کردن وزن خود هستند. هر چند لاغری سریع در چند روز، رویایی بیش نیست، اما اگر با راهکارهای موثر و ترفندهای سالم خواری و حذف مواد چاق کننده آشنا باشید، قطعا می‌توانید در عرض چند هفته یا چند ماه وزن خودتان را کم کنید. در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با بهترین راه‌های کاهش وزن تا عید نوروز آشنا شوید.

با روش‌های کاهش وزن و لاغری سریع تا عید نوروز آشنا شوید.

بهتر است بدانید که هیچ راه سریع و ۲ روزه‌ای برای کاهش وزن وجود ندارد، در واقع شما به هیچ عنوان نمی‌توانید با رژیم‌های سالم و روش‌های درست و اصولی در عرض چند روز بخش زیادی از وزن خودتان را کمک کنید. برخی رژیم‌ها در ظاهر موثر به نظر می‌رسند، اما به شدت برای سلامتی مضر هستند و می‌توانند آسیب‌هایی جدی به بدن شما وارد کنند. برای کاهش وزن باید به دنبال راهکاری باشید که سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و از افزایش وزنتان تا عید نوروز جلوگیری کند.

با روش‌های کاهش وزن و لاغری سریع تا عید نوروز آشنا شوید.
به طور کلی کاهش وزن اصولی کمی زمان بر است، اما در این شرایط وزن شما دوباره افزایش پیدا نمی‌کند و آسیبی به بدن وارد نمی‌شود. در ادامه می‌توانید با راهکارهای لاغری سریع و اصولی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: دمنوش های گیاهی چربی سوز فوری

۱- مراقب کالری‌های مصرفی‌تان باشید

برای کاهش وزن قبل از هر کاری باید کالری‌های مصرفی‌تان را کاهش دهید. به طور کلی لاغری زمانی اتفاق می‌افتد که کالری مصرفی شما از کالری که می‌سوزانید کمتر باشد. بنابراین بهتر است مراقب خوراکی‌هایی که می‌خورید باشید.

پیشنهاد می‌شود تنها از وعده‌های غذایی اصلی در طول روز استفاده کنید و در هر وعده بیشتر غذاهای کم کالری و پرانرژی میل کنید. برای میان وعده می‌توانید از سبزیجات، سالاد، میوه‌ها، آجیل‌ها و تنقلات سالم در طول روز به مقدار مناسب استفاده کنید و مصرف خوراکی‌های مضر و پرکالری را به طور کامل حذف کنید.

۲- از غذاهای کم چرب استفاده کنید

برای تهیه وعده‌های غذایی‌تان سعی کنید بیشتر از گوشت‌های کم چرب مثل سینه مرغ و ماهی استفاده کنید. بهتر است تا مدتی فکر آبگوشت و غذاهای چرب را از سرتان بیرون کنید و بیشتر از غذاهای پخته شده، سالم و سرشار از پروتئین استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: در رژیم فستینگ چی بخوریم؟

    ۳- مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش دهید

    کربوهیدرات‌های ساده مثل نان سفید، شیرینی‌ها و انواع خوراکی‌های شیرین بدترین خوراکی‌هایی هستند که تنها موجب افزایش وزن و افزایش سطح قند خون شما می‌شوند. اگر زمان زیادی تا عید نمانده، بهتر است مصرف کربوهیدرات‌های ساده، انواع شیرینی و نان‌های سفید را به طور کامل کنار بگذارید و ببینید که چطور راحت‌تر وزن کم می‌کنید.

    ۴- مصرف پروتئین‌ها را افزایش دهید

    پروتئین‌ها بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن هستند که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کنند و موجب می‌شوند تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری را تجربه کنید. برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن می‌توانید از سینه مرغ، ماهی، انواع حبوبات مثل لوبیا، عدس، دانه سویا ماست‌های کم چرب، آجیل‌ها و انواع دانه‌ها استفاده کنید.

    مصرف پروتئین‌ها را افزایش دهید برای لاغری سریع تا عید نوروز

    ۵- از فیبر بیشتری استفاده کنید

    برای کاهش وزن باید بیشتر از فیبر استفاده کنید. مصرف فیبر موجب افزایش احساس سیری، کاهش کلسترول و تنظیم قند خون می‌شود. برای تامین فیبر مورد نیاز بدن می‌توانید از انواع سبزیجات، سالاد و میوه‌های مختلف استفاده کنید. به علاوه حبوبات و انواع غلات، مغزها و دانه‌ها نیز سرشار از فیبر هستند و از همین رو برای تناسب اندام مفید هستند.

    ۶- آب بیشتری بنوشید

    نوشیدن آب راحت‌ترین کاری است که می‌توانید برای تنظیم سوخت و ساز بدن و جلوگیری از یبوست انجام دهید. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن آب موجب از بین رفتن احساس گرسنگی کاذب، بهبود وضعیت پوست و افزایش متابولیسم می‌شود راهی ساده برای تناسب اندام است.

    ۷- مصرف نمک را کاهش دهید

    شاید اضافه کردن نمک به غذا، طعم بهتری به آن ببخشد، اما باید بدانید که کم کردن مقدار نمک می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. مصرف نمک موجب کاهش سوخت و ساز بدن و افزایش وزن می‌شود. بهتر است در روزهای باقی مانده تا عید مقدار مصرف نمک را کاهش دهید تا وزن شما راحت‌تر کاهش پیدا کند.

    ۸- چای سبز بنوشید

    نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن مفید است و موجب افزایش متابولیسم می‌شود و ذخیره چربی در بدن را کاهش می‌دهد. نوشیدن چای سبز می‌تواند مقدار چربی‌های دور شکم را کاهش دهد و به بهبود هضم نیز کمک کند.

    برای لاغری سریع تا عید نوروز چای سبز بنوشید

    ۹- از مکمل پروبیوتیک استفاده کنید

    پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که به بهبود عملکرد سیستم گوارش و روده کمک می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مکمل پروبیوتیک می‌تواند به کاهش جذب چربی کمک کند و مقداری چربی دفع شده با مدفوع را افزایش دهد. می‌توانید بعداز مشورت با پزشک متخصص از مکمل پروبیوتیک استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: با رژیم فستینگ چه قدر لاغر می‌شویم؟

    ۱۰- مقداری ادویه لاغر کننده به غذایتان اضافه کنید

    بسیاری از ادویه‌ها خاصیت چربی سوزی دارند. اضافه کردن مقداری سیاه دانه، هل، دارچین، زنجبیل، زردچوبه و فلفل سیاه به غذاها و دمنوش‌هایی که مصرف می‌کنید، می‌تواند به افزایش سرعت کاهش وزن شما کمک کنند.

    ۱۱- رژیم فستینگ بگیرید

    رژیم فستینگ یا روزه متناوب یکی دیگر از روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند راحت‌تر وزن خود را کاهش دهید. در این روش باید برای چند ساعت در طور روز غذا خوردن را متوقف کنید یا ۱ روز در هفته را مشخص کنید و در این روزها هیچ چیزی جز آب نخورید. می‌توانید کالری‌های مصرفی‌تان را محدود کنید و در طول روز تنها از میزان کالری محدودی استفاده کنید.

    ۱۲- به اندازه بخوابید

    خوب خوابیدن به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. افرادی که در طول روز کمتر از ۷ ساعت می‌خوابند، معمولا سوخت و ساز بدنشان کمتر است. سعی کنید هر شب راس ساعت مشخصی به رختخواب بروید و حداقل ۷ تا ۸ ساعت در طول روز بخوابید. مطالعات نشان می‌دهد که خواب ناکافی می‌تواند خطر ابتلا به چاقی در بزرگسالان را تا ۵۵ درصد افزایش دهد.

    ۱۳- ورزش کنید

    فراموش نکنید که لاغری با ورزش بهترین نوع کاهش وزن است که به نه تنها برای سلامت جسم، بلکه برای سالم ماندن روح شما نیز ضروری است. برای کاهش وزن سریع سعی کنید هر روز برای نیم ساعت تمرینات هوازی انجام دهید و طوری ورزش کنید که ضربان قلب شما سریع‌تر شود.

    ۱۴- قبل از غذا آب بنوشید

    نوشیدن آب قبل از غذا موجب کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن آب ولرم می‌تواند ۲۴ تا ۳۰ درصد متابولیسم بدن را افزایش دهد.

    ۱۵- مصرف آبمیوه و نوشیدنی‌های شیرین را متوقف کنید

    شاید فکر کنید آبمیوه فواید زیادی برای بدن دارد، اما آبمیوه سرشار از قند و فاقد فیبر است و از همین رو تنها موجب افزایش قند خون می‌شود و کالری‌های مصرفی‌تان را افزایش می‌دهد. سعی کنید به جای آبمیوه از میوه‌های تازه استفاده کنید و مصرف نوشیدنی‌های شیرین را نیز به طور کامل کنار بگذارید.

    ۱۶- آهسته غذا بخورید

    سعی کنید در زمان غذا خوردن بیشتر روی جویدن غذاها تمرکز کنید و زمان بیشتری را برای این کار صرف کنید. آهسته غذا خوردن موجب کاهش کالری‌های مصرفی و تولید هورمون‌های مرتبط با کاهش وزن می‌شود. زمانی که آهسته غذا می‌خورید، کالری کمتری مصرف می‌کنید و بیشتر احساس سیری را تجربه می‌کنید.

    ۱۷- جویدن آدامس را کنار بگذارید

    جویدن آدامس موجب ایجاد نفخ می‌شود و نفخ دقیقا همان عاملی است که شکم شما را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان می‌دهد. سعی کنید تا عید عادت آدامس جویدن را کنار بگذارید تا دچار نفخ نشوید.

    جویدن آدامس را کنار بگذارید برای لاغری تا عید نوروز
    ۱۸- صبحانه را فراموش نکنید

    صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که اگر آن را حذف کنید، در تمام طول روز احساس گرسنگی خواهید کرد. برای کاهش وزن سعی کنید هر روز از صبحانه پروتئینی و مفید استفاده کنید. مصرف صبحانه موجب افزایش متابولیسم، کاهش احساس گرسنگی و افزایش انرژی بدن می‌شود.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع رژیم لاغری

    ۱۹- استرستان را کنترل کنید

    استرس موجب افزایش اشتهای شما می‌شود و از این طریق موجب افزایش وزن می‌شود. استرس موجب افزایش ترشح هورمون آدرنالین و کورتیزول می‌شود و بدن برای مقابله با استرس، اشتها را افزایش می‌دهد. در این شرایط فرد شروع به پرخوری می‌کند و از همین رو کاهش وزن بسیار مشکل خواهد بود.

    ۲۰- از برنج قهوه‌ای به جای برنج سفید استفاده کنید

    برنج قهوه‌ای حاوی فیبر بیشتری نسبت به برنج سفید است و این موضوع موجب می‌شود تا با مصرف این برنج، سریع‌تر احساس سیری را تجربه کنید. از طرف دیگر مصرف این برنج موجب کاهش کلسترول و کاهش قند خون می‌شود و مزیت‌های بیشتری نسبت به برنج سفید دارد.

    سوالات متداول

    در این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد کاهش وزن و لاغری سریع پاسخ داده‌ایم.

    کاهش وزن مجاز در ماه چقدر است؟

    کاهش وزن مجاز در ماه از ۲ تا ۴ کیلوگرم است و کاهش وزن بیشتر از این میزان می‌توان می‌تواند به بدن شما آسیب جدی وارد کند.

    برای کاهش وزن از چه غذاهایی استفاده کنیم؟

    برای کاهش وزن باید مصرف غذاهای چرب و ناسالم و قندها را متوقف کنید و بیشتر از پروتئین‌های کم چرب، میوه‌ها و سبزیجات سالم استفاده کنید.

    آیا لاغری سریع عوارض دارید؟

    اگر برای لاغری به بدنتان فشار وارد کنید و کمتر از نیاز بدنتان غذا مصرف کنید، ممکن است دچار ضعف، بی‌حالی، سوءتغذیه، یبوست، ریزش مو، مشکلات گوارشی، کم آبی بدن، افزایش فشارخون شوید. به علاوه در این شرایط بعد از مدتی وزن از دست رفته بازمی‌گردد و دچار اضافه وزن خواهید شد.

    آیا لاغری سریع در ۳ روز امکان‌پذیر است؟

    به طور کلی لاغری سریع آن هم در عرض ۳ روز به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و اما به طور کلی برای کاهش وزن سریع باید مقدار کالری‌های مصرفی‌تان را کاهش دهید، ورزش کنید و مصرف شیرینی و کربوهیدرات‌های ساده را به طور کلی متوقف کنید.

    اگر به دنبال کاهش وزن سریع تا عید نوروز هستید، بهتر است از همین امروز برای روزهای باقی مانده برنامه‌ریزی کنید و مصرف غذاهای مضر و شیرینی‌ها را به طور کامل قطع کنید و از غذاهای سالم و کم کالری استفاده کنید. ورزش کردن را فراموش نکنید و حتما کالری‌های مصرفی‌تان را زیر نظر داشته باشید تا وزن شما سریع‌تر کاهش پیدا کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.