آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی برژنی فرانسوی؛ ساده و خوشمزه

شیرینی برژنی یک نوع شیرینی ترد و خوشمزه فرانسوی است که معمولا در کنار چای و قهوه سرو می‌شود. درست کردن این شیرینی بسیار راحت است و می‌توانید آن را برای عید نوروز آماده کنید. در این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه شیرینی برژنی فرانسوی و همه فوت و فن‌های آن آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه شیرینی برژنی فرانسوی
آرد قنادی۲۴۰ گرم
پودر شکر۱۲۰ گرم
شیر۹۰ میلی‌لیتر
کره و روغن صاف قنادی (به صورت ترکیبی)۱۷۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
وانیلبه مقدار لازم
پستهبه مقدار لازم
پودر نارگیلبه مقدار لازم

مراحل طرز تهیه شیرینی برژنی فرانسوی

برای تهیه این شیرینی ابتدا باید همه مواد را از نیم ساعت زودتر از یخچال خارج کنید تا به دمای آشپزخانه برسند. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه شیرینی برژنی فرانسوی آشنا شوید.

مرحله اول: آرد و ترکیب روغن و کره را مخلوط کنید

آرد را ۲ بار الک کنید و سپس کره نرم شده را به آن اضافه کنید. حالا ابتدا با دور کند همزن مواد را مخلوط کنید تا کره و آرد نسبتا مخلوط شوند و حالتی شبیه به خرده نان پیدا کنند.

سپس دور همزن را روی درجه تند آن تنظیم کنید و ترکیب کره و آرد را برای ۱۰ دقیقه بزنید تا کاملا پوک و کرمی شوند. این مرحله نقش مهمی بر کیفیت شیرینی شما دارد، پس خوب دقت کنید تا مواد به درستی مخلوط شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی پشمکی خوشمزه

مرحله دوم: وانیل، شکر و شیر را به ترکیب آرد و کره اضافه کنید

وانیل را همراه با پودر شکر به مواد شیرینی اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را با همزن ترکیب کنید. در ادامه شیر را به آرامی و چند مرحله اضافه کنید و مواد را با همزن بزنید تا کاملا یکدست شوند.

طرز تهیه شیرینی برژنی فرانسوی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم: تخم مرغ‌ها را اضافه کنید

    بعد از این که شیر به خوبی ترکیب شد، باید تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و برای چند دقیقه با همزن دستی بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. سپس در ۳ مرحله به سایر مواد اضافه کنید. هر بار که مقداری از تخم مرغ را اضافه می‌کنید، باید مواد را با لیسک یا همزن دستی مخلوط کنید و سپس بقیه تخم مرغ‌ها را به مایه شیرینی اضافه کنید. در این مرحله به هیچ عنوان نباید مایه شیرینی را بیش از حد هم بزنید و تنها مواد را با هم مخلوط کنید. در غیر این صورت شیرینی شما بافت خشکی پیدا می‌کند.

    مرحله چهارم: فر را گرم و سینی را چرب کنید

    فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه گرم شود. در این فرصت کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و با کمی کره آب شده سطح آن را چرب کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی اتریشی

    مرحله پنجم: مایه شیرینی را در سینی بریزید

    مایه شیرینی را در قیف مخصوص بریزید و با قیچی سر آن را ببرید یا از ماسوره ساده استفاده کنید. حالا قیف را کمی فشار دهید تا به اندازه یک گردو خمیر از آن خارج شود. خمیرها را به یک اندازه و با فاصله ۲ سانتی متری روی سینی فر آماده کنید. سپس روی آن‌ها کمی پودر نارگیل و پودر پسته بریزید، طوری که تمام سطح شیرینی با پودر نارگیل و پسته پر شود.

    مرحله ششم: شیرینی‌ها را بپزید

    ینی را در فر قرار دهید و صبر کنید تا شیرینی‌ها برای ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزند و طلایی شوند. سپس سینی را از فر خارج و اجازه دهید تا شیرینی‌ها کاملا خنک شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی فلوگر مرحله به مرحله

    مرحله هفتم: شیرینی‌ها را سرو کنید

    بعد از این که شیرینی‌ها خنک شدند، می‌توانید به راحتی آن‌ها را از سینی جدا کنید. این شیرینی بافت فوق العاده لطیفی دارد، پس در زمان برداشتن شیرینی مراقب باشید تا له نشوند. با این مقدار خمیر می‌توانید حدود ۶۰ عدد شیرینی آماده کنید.

    طرز تهیه شیرینی برژنی فرانسوی

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شیرینی برژنی

    • برای تهیه این شیرینی می‌توانید مقداری از پودر نارگیل را با مایه شیرینی ترکیب کنید.
    • عد از اضافه کردن تخم مرغ بهتر است مایه شیرینی را با همزن دستی مخلوط کنید. تا شیرینی خشک نشود.
    • برای درست کردن این شیرینی به هیچ عنوان شکر را با پودر شکر جایگزین نکنید. اگر به پودر شکر دسترسی ندارید، می‌توانید شکر را آسیاب کنید و بعد آن را الک کنید و برای تهیه شیرینی استفاده کنید.
    • با خمیر شیرینی برژنی فرانسوی می‌توانید شیرینی دیگر به نام شیرینی تسمه‌ای نیز درست کنید.

    درست کردن شیرینی برژنی به روش فرانسوی کار ساده‌ای است. این شیرینی طعم لذیذ و ظاهر جذابی دارد و می‌توانید از آن برای پذیرایی از مهمان‌ها در عید نوروز استفاده کنید. اگر تجربه درست کردن این شیرینی را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

    ۴.۲/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.