آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه دسر کاستارد میوه ای به همراه عکس مرحله به مرحله و نکات

دسرها از اجزای جدانشدنی و مهم در مهمانی ها و مراسم هستند و از محبوبیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. حتی خیلی از افراد در منزل و برای افراد خانواده دسرهای خوشمزه ای رو تدارک می‌بینند. حتما بارها پیش اومده که در منزل هستید و دلتون یه دسر ساده و خوشمزه میخواد تا هم یه عصرونه عالی باشه و هم اینکه بتونید بعد از غذا سرو و نوش جان کنید!

حالا به همین جهت ما در اکالا بلاگ آموزش یک نوع دسر خیلی ساده و خوشمزه رو براتون به اشتراک میذاریم که علیرغم اینکه بسیار ساده تهیه میشه و مواد زیادی برای تهیه اش نیاز نیست! اما بسیار خوشمزه ست و بسیار هم زیبا وشیک! و شما به سادگی میتونید این دسر خوشمزه و ساده رو در منزل تهیه کنید و حتی برای مهمانی ها ومراسم و جشن‌هاتون این دسر رو آماده و سرو کنید.

این دسر آسون و خوشمزه با وجود میوه های مختلف و رنگارنگ جذابیت و زیبایی خاصی به میز مهمانی و جشن ها و مراسمتون خواهد داد. با ما در ادامه همراه باشید با آموزش دسر کاستارد میوه ای!

مواد لازم جهت تهیه دسر کاستارد میوه‌ای:
شکرچهار قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ یک عدد
شیر سه پیمانه
وانیل۱/۴ قاشق چایخوری
خامه صبحانه صد گرم
بیسکوئیت پتی بور ساده یا شکلاتی در صورت تمایل

مواد لازم جهت تهیه دسر کاستارد میوه‌ای

برای شروع کار در ظرفی مناسب و مقاوم به حرارت، شکر رو بریزید. نشاسته ذرت رو به شکر اضافه کنید.

نشاسته ذرت و شکر را برای کاستارد میوه ای آماده کنیدبا همزن دستی هم بزنید و مخلوط کنید تا ترکیب نشاسته و شکر یکدست شود. سپس زرده ی یک عدد تخم مرغ رو به این مخلوط اضافه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    تخم مرغ را به شکر و نشاسته ذرت اضافه کنیدشروع کنید به هم زدن و زرده رو با سایر مواد مخلوط کنید. حالا شیر رو کم کم و آرام آرام به مخلوط زرده و آرد و شکر اضافه کنید.

    شیر را به مواد کاستارد میوه ای اضافه کنید

    و همانطور که شیر رو اضافه می‌کنید، مرتب هم بزنید تا آرد و نشاسته کامل در شیر حل شود. بعد از اضافه کردن کامل شیر،ظرف رو روی حرارت ملایم گاز قرار بدید و شروع کنید به همزدن مواد!

    مخلوط رو به طور مرتب هم بزنید و دقت کنید که حرارت رو زیاد نکنید .حرارت وشعله ی گاز باید کم و ملایم باشد تا مواد به تدریج پخته شوند و بوی خامی نشاسته و آرد گرفته شود. در غیر این صورت کاستارد طعم خوبی نخواهد داشت.

    طرز تهیه شارلوت میوه ای

    سعی کنید به طور مداوم مواد رو هم بزنید تا زود به غلظت و قوام برسد و با اینکار از ته گرفتن مواد جلوگیری کنید. بعد از مدت کمی مواد شروع می‌کند به حباب زدن و در اصطلاح قل زدن! که وجود این حباب ها به معنی قوام آمدن مواد است.

    به قوام آمدن مواد کاستارد میوه ای
    برای اطمینان از غلظت مناسب مواد، میتونید همزن دستی رو داخل مواد بزنید و خارج کنید اگر رد پره های همزن روی مواد ماند به معنای قوام مناسب مواد است. یا روی قاشق محتوی مواد انگشت بکشید اگر رد انگشت روی قاشق ماند و ازبین نرفت یعنی غلظت مواد مناسب و کافیست.

    حالا وانیل رو به مواد اضافه کنید.

    وانیل را به مواد کاستارد میوه ای اضافه کنید
    و بعد خامه صبحانه رو بریزید. میزان خامه رو میتونید کمی بیشتر هم در نظر بگیرید. بعد از اضافه کردن خامه و وانیل،مواد رو هم بزنید و شعله رو خاموش کنید و مواد رو از روی حرارت بردارید.

    کنار بگذارید تا کمی سرد شود و از حرارت بی افتد. بعد روی دسر رو با سلفون بپوشانید به طوری که سلفون به کرم بچسبد وروی کرم رو کامل بپوشاند تا کرم کاستارد در مجاورت هوا قرار نگیرد.(در غیر این صورت رویه‌ی آن می‌بندد و خشک می‌شود و بعد گلوله گلوله خواهد شد.کرم رو برای حداقل نیم تا یکساعت داخل یخچال قرار بدید.)

    طرز تهیه گلت میوه ای

    بعد از سرد شدن کاستارد آماده است.

    وقتی سرد شد، مواد رو داخل قیف بدون ماسوره بریزید. میوه های مورد نظر رو نگینی یا کمی درشت تر خرد کنید. ظرف سرو رو انتخاب کنید.

    میتونید از شات ها یا لیوان های تک نفره استفاده کنید یا داخل یک ظرف بزرگتر مواد رو بریزید.


    در اینجا از لیوان های تک نفره برای سرو این دسر استفاده شده است. حالا از کرم کاستارد به وسیله قیف داخل لیوان یا ظرف سرو به میزان کمی بریزید.

    یک لایه کاستارد که ریختید سپس لایه بعدی از میوه های خردشده یا اسلایسی روی کرم کاستارد بریزید.

    روی میوه های خرد شده مواد کاستارد میوه ای را میریزیمدوباره روی میوه‌ها، کرم کاستارد پایپ کنید و بریزید و سپس روی لایه دوم کاستارد بیسکوئیت پتی بور شکلاتی بریزید.

    بیسکوئیت پتی بور را به مواد کاستارد اضافه کنید
    حالا روی بیسکوئیتها رو با کرم کاستارد یپوشانید وبعد میوه های خرد شده رو روی کرم بریزید.به همین ترتیب ظروف سرو رو پر کنید تا دسرهای زیبای شما آماده شود. ترتیب لایه هارو خودتون میتونید تغییر بدید و میزانش رو کم و زیاد کنید.به همین سادگی و آسانی دسری فوق‌العاده خوشمزه و زیبا و چشم نواز خواهید داشت.

    روی مواد کاستارد میوه ای، میوه های خرد شده بریزید
    دسر رو بعد از آماده سازی بهتره در یخچال نگهداری کنید‌ تا مواد به خوبی به خرد هم بروند و طعم میوه ها و کرم با هم ترکیب شود.این دسر رو میتونید برای مهمانی ها و مراسم از شب قبل درست کنید.

    فقط دقت کنید که روی دسر رو باید بپوشانید یا اگر لایه ی بالایی و انتهایی دسر میوه قرار دادید، از گلیز یا شربت و یا ژله بریلو برای تازه و ثابت ماندن میوه ها استفاده کنید و روی میوه ها رو با براش بریلو یا گلیز بزنید.

    دسر خوشمزه برای پذیرایی از مهمان- طرز تهیه کاستارد میوه ای

    اگر هم لایه انتهایی کرم کاستارد است بهتر است روی آن را با سلفون بپوشانید تا خشک نشود. در پایان دسر رو به هر شکلی دوست دارید متیونید تزیین کنید.

    میتونید فقط از میوه یا بیسکوئیت استفاده کنید و یا اینکه خامه فرم گرفته روی دسر پایپ کنید و با خامه آن را تزیین کنید. این دسر در عین سادگی بسیار خوشمزه و جذاب و زیباست!

    نکات تهیه کاستارد میوه ای

    • میزان خامه رو میتونید مقداری بیشتر هم در نظر بگیرید. برای خوشمزه تر شدن این دسر میتونید حتی از خامه فرم گرفته و شیرین شده قنادی استفاده کنید هم به صورت مخلوط در مواد کاستارد و هم به این شکل که خامه فرم گرفته رو بین لایه های دسر پایپ کنید تا یک لایه خامه ای هم داشته باشید. به این شکل هم دسری بسیار خوشمزه و لذیذ خواهد شد و درنهایت میتوان با خامه دسر رو تزیین کرد.
    • از میوه های مختلف در تهیه دسر میتونید استفاده کنید. هر چقدر میوه های به کار رفته در دسر دارای رنگ های مختلف باشد، دسر نیز خوش آب و رنگ تر و زیباتر خواهد شد.
    • بین لایه ها در صورت تمایل میتونید از مغزیجات و آجیل هم استفاده کنید. این دسر رو میتونید به صورت شکلاتی هم تهیه کنید.
    • هرچند به همین روش بسیار خوشمزه و جذاب و زیباست اما اگر مایل باشید میتوانید شکلاتی یا حتی دو رنگ تهیه کنید.
    • برای شکلاتی کردن این دسر کافیست بعد از قوام آمدن کاستارد چند تکه شکلات تلخ یا شیری داخل مواد بیندازید و هم بزنید و اجازه دهید ذوب شود. حتی در مواد اولیه زمانی که شکر و نشاسته رو مخلوط می‌کنید میتونید نصف یا یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو بریزید و بعد مواد رو آماده کنید و روی حرارت بگذارید تا غلظت پیدا کند. فقط در این روش غلظت کرم بیشتر خواهد شد بخاطر اضافه کردن پودر کاکائو!
    • میزان شیرینی دسر قابل تنظیم است. اگر دسر شیرین تر دوست دارید میزان شکر رو یک یا دوقاشق غذاخوری اضافه کنید و بیشتر در مواد بریزید.
    • دقت داشته باشید که این دسر رو به روش ساده تری هم میتونید تهیه کنید. چون پودر کاستارد آماده هم در فروشگاه ها و لوازم قنادی ها موجود است میتونید از پودر کاستارد آماده استفاده کنید که فقط نیاز است، مخلوط و روی حرارت قرار بدید تا قوام پیدا کند. ولی روش ذکر شده هم بسیار ساده و مقرون به صرفه ست.

    امیدواریم ازاین آموزش در دستورات آشپزی بهره ببرید و دسرهای زیبا و هیجان انگیزی با این کرم تهیه کنید.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.