دانستنی

راهنمای انتخاب میوه‌ برای شب عید

با نزدیک شدن به عید نوروز، یکی از دغدغه‌های اصلی ما تهیه میوه‌های تازه و باکیفیت برای پذیرایی از مهمانان است. در این قسمت از اکالا بلاگ، نکاتی را برای خرید و انتخاب میوه برای شب عید به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین و باکیفیت‌ترین میوه‌ها را برای پذیرایی از مهمانان خود تهیه کنید.

راهنمای خرید میوه برای شب عید

در ادامه، نکاتی را برای خرید میوه‌های باکیفیت و تازه برای عید نوروز به شما معرفی می‌کنیم.

۱- عدم خرید میوه‌های لکه‌دار

هنگام خرید میوه، دقت به سلامت و کیفیت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. میوه‌ها باید سالم و بدون هیچ گونه لک یا خرابی باشند. وجود لک و خرابی نه تنها آن میوه را غیرقابل استفاده می‌کند بلکه می‌تواند به سایر میوه‌ها نیز سرایت کرده و آن‌ها را فاسد کند.

۲- عدم خرید میوه‌های درشت

در ایام عید نوروز، از خرید میوه‌های خیلی درشت خودداری کنید. دلیل این امر احتمال استفاده از کودهای شیمیایی غیر استاندارد برای رشد سریع‌تر این میوه‌ها است.

باقی مانده این کودها می‌تواند از طریق میوه به بدن منتقل شده و سلامتی افراد به خصوص کودکان، سالمندان و زنان باردار را به خطر اندازد. بهتر است به جای میوه‌های درشت و غیرطبیعی، میوه‌هایی با اندازه متوسط و طبیعی را انتخاب کنید.

خرید میوه برای شب عید

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- عدم خرید میوه‌های شکسته و بریده

    هنگام خرید میوه دقت کنید که هیچ گونه شکستگی یا بریدگی روی آن‌ها وجود نداشته باشد. این آسیب‌ها، دروازه‌ای برای ورود آلودگی‌های محیطی، بقایای سموم و کودهای شیمیایی به داخل میوه هستند که می‌توانند سلامت شما را به خطر اندازند. بنابراین، از خرید میوه‌های آسیب دیده خودداری کنید و به دنبال میوه‌های سالم و بدون نقص باشید.

    خرید میوه‌های تازه

    با نزدیک شدن به سال نو و افزایش تقاضا برای میوه، برخی افراد سودجو ممکن است از فرصت سوء استفاده کرده و میوه‌های بی‌کیفیت و یخ‌زده را روانه بازار کنند.

    این میوه‌ها نه تنها طعم و مزه مطلوبی ندارند بلکه ممکن است برای سلامتی نیز مضر باشند. اما نگران نباشید! با کمی دقت و با توجه به نکات زیر می‌توانید میوه‌های سالم و باکیفیت بخرید.

    راهنمای خرید سیب تازه:

    • سیب زرد سالم و تازه، پوستی صاف و بدون لک دارد.
    • برای انتخاب یک سیب قرمز سالم، به دنبال سیب‌هایی باشید که سفت و سنگین باشند. همچنین می‌توانید برای اطمینان از سالم بودن سیب قرمز، آن را قاچ بزنید. اگر داخل سیب پوک و قهوه‌ای بود، نشان دهنده‌ی این است که سیب تازه نیست و بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید.

    بیشتر بخوانید: چگونه از کپک زدن میوه‌ها در یخچال جلوگیری کنیم؟!

    راهنمای خرید پرتقال و نارنگی تازه:

    • پرتقال و نارنگی سالم، بدون لک و دارای پوستی نازک هستند.
    • میوه‌های سنگین‌تر، آبدارتر و خوشمزه‌تر هستند.

    راهنمای خرید کیوی تازه:

    • کیوی سفت را انتخاب کنید و برای رسیدن آن، دو عدد سیب را به همراه آن در کیسه نایلونی قرار دهید. سیب با ساطع کردن گاز اتیلن، باعث نرم شدن و رسیدن کیوی می‌شود.

    خرید میوه‌های تازه برای شب عید

    خرید میوه‌هایی با ماندگاری بالا

    با توجه به احتمال سفر و عدم حضور در منزل برای مدت طولانی در ایام عید نوروز، انتخاب میوه‌هایی با ماندگاری بالا برای شب عید از اهمیت بالایی برخوردار است. سیب، پرتقال، موز و خیار از جمله میوه‌هایی هستند که می‌توانند برای مدت طولانی‌تر تازگی خود را حفظ کنند.

    در مقابل، میوه‌هایی مانند توت فرنگی به دلیل ماندگاری پایین، برای عید نوروز مناسب نیستند. میوه‌های زمستانی مانند نارنگی و پرتقال نیز به دلیل داشتن پوسته و غشای ضخیم می‌توانند انتخابی ایده‌آل برای این ایام باشند.

    بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های خشک کردن میوه در خانه

    در این بخش از مجله دانستنی اکالا سعی کردیم تا با ارائه یک راهنمای جامع، شما را در انتخاب میوه‌های باکیفیت و مناسب برای شب عید یاری برسانیم. با مطالعه این راهنمای کاربردی می‌توانید بهترین و خوشمزه‌ترین میوه‌ها را برای پذیرایی از مهمانان خود در ایام عید نوروز تهیه کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.