آشپزینکات آشپزی

رفع ترش شدن بیش از حد قورمه سبزی، مشکل قابل حل!

بسیاری از افراد، قورمه سبزی ترش دوست دارند و به همین منظور به آن لیمو عمانی و آبلیمو اضافه می‌کنند. اما گاهی اوقات میزان ترشی این خورشت زیاد می‌شود که در این مقاله سعی داریم چند ترفند ساده برای کاهش میزان ترشی قورمه سبزی ارائه کنیم.

فوت و فن‌‎هایی برای رفع ترش شدن قورمه سبزی

  • یکی از روش‌های کم کردن ترشی قورمه سبزی، اضافه کردن مقداری شکر است. این کار را به تدریج انجام دهید و در هر ‌مرحله، مقداری از خورشت را بچشید. زیاد شدن شکر باعث بد طعم شدن قورمه سبزی خواهد‌‌ شد بنابراین باید مقدار آن را کنترل کنید.
  • می‌توانید از سیب زمینی نیز استفاده کنید. کافیست بعد از شستن، پوست آن را بگیرید و به صورت تکه‌های بزرگ ببرید. سپس برای چند دقیقه آن را داخل خورشت بگذارید و سپس خارج کنید.

بیشتر بخوانید: راز خوشمزه شدن قورمه سبزی و سیاه شدن آن

رفع ترش شدن قورمه سبزی در مجله اینترنتی اُکالا

  • برای کاهش ترشی قورمه سبزی می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. نکته بسیار مهم این است که مقدار جوش شیرین مصرفی باید بسیار کم باشد. مصرف زیاد جوش شیرین بسیار مضر است. اگر به دنبال پخت انواع غذای متنوع هستید، می‌توانید مجله آشپزی اُکالا را مطالعه کنید و از پخت غذاهای هیجان‌انگیز و متنوع لذت ببرید.
  • اضافه کردن چربی خورشت با استفاده از روغن زیتون، دنبه یا خامه می‌تواند کارساز باشد.
  • به تدریج نمک اضافه کنید. حواستان باشد که خورشت شور نشود. برای این منظور در هر‌مرحله خورشت را بچشید.
  • می‌توانید مقدار کمی دارچین به همراه نمک به خورشت اضافه کنید.

رفع تلخی قورمه سبزی

  • به طور کلی برای رفع و کاهش شوری، بهتر است از مواد شیرین استفاده کنید. علاوه بر شکر می‌توانید از نبات و حبه‌ی قند نیز استفاده کنید. اما حتما به این نکته توجه کنید که شیرینی قورمه سبزی نباید زیاد شود؛ چرا که کسی قورمه سبزی شیرین دوست ندارد. انواع مقالات جدید و متنوع را می‌توانید در “مجله اینترنتی اُکالا“ مشاهده کنید.

رفع شوری قورمه سبزی

در این مقاله با راهکارهای رفع ترشی قورمه سبزی آشنا شدیم. شما از ترفندهای دیگری برای حل این مشکل تابحال استفاده کرده‌اید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

۳.۳/۵ (۲۴ نظر)

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

    کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

    محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

    شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.