دانستنی

ساده‌ترین راه رفع بوی دود و سوختگی از خانه

اطلاعات غلط زیادی در مورد نحوه از بین بردن بوی دود وجود دارد. جملاتی مانند “پنجره‌ها را باز کنید” یا “یک خوشبو‌کننده هوا بخرید” بوی دود از بقایای باقی‌مانده روی سقف، دیوارها و کف می‌آید. پس تعویض هوا یا پوشاندن بو (برای طولانی مدت) هیچ کاری نمی‌کند. اگر در خانه مرتباً سیگار می‌کشید، پاک‌کردن بوی دود فرش و روکش مبل‌ها تقریباً غیرممکن است. اما اگر قرار گرفتن در معرض دود مختصر باشد، این کار انجام می‌شود. با ما در اُکالا ‌بلاگ همراه باشید تا روش‌های کاربردی برای از بین‌بردن بوی دود سیگار را باهم بررسی کنیم. اگر می‌خواهید با راهکارهای از بین بردن بوی سیگار از انواع سطوح آشنا شوید، مقاله “رفع بوی سیگار“ را دنبال کنید.

کارهایی که باید برای از بین بردن بوی دود از خانه انجام دهیم!

در این بخش با راهکارهای از بین بردن بوی دود از آپارتمان با کاربردی‌ترین روش‌ها آشنا می‌شویم.

۱- دور ریختن ته سیگار و خاکستر: 

در اسرع وقت، همه‌ی خاکسترها را در کیسه‌های زباله ریخته و آنها را دور بریزید. زیرا باقی ماندن خاکستر اصلی‌ترین دلیل وجود بوی نامطبوع سیگار در آپارتمان شماست.

خاکستر سیگار در آپارتمان

۲- خنثی کردن بو

کاسه‌های کوچکی را با سرکه سفید یا آمونیاک پر کنید و آنها را در اتاق‌هایی که بیشتر بوی تعفن دارد قرار دهید. علاوه بر این، می‌توانید برای مقابله بیشتر با بو، پوست لیمو یا پرتقال را بجوشانید. این مواد به خنثی‌سازی بوی موجود در هوا کمک می‌کنند. با این حال، پس از خنثی‌شدن بو در هوا، باید مراحل اضافی را برای از بین بردن بوی سیگار در منبع آن انجام دهید، در غیر این صورت ظرف چند روز بوی آن برمی‌گردد.

۳- تمیز کردن فرش

فرش‌های خود را تمیز کنید. فرش ها بیشتر از هر چیز دیگری در یک آپارتمان بوی سیگار را به دام می‌اندازند. طبق نوشته سایت goodhousekeeping پاک کننده‌های خشک دانه‌ای فرش، برای از بین بردن بوی سیگار از یک آپارتمان به خوبی کار می‌کنند. برای استفاده از پاک کننده‌ی فرش دانه‌ای، کافی است آن را روی فرش بپاشید، حداقل ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس جاروبرقی بکشید. اگر این روش نتوانست بو را از بین ببرد، فرش‌ها را با شامپو فرش بشویید. یا جوش‌شیرین ساده و خشک را روی فرش‌ها و قالی‌های بو گرفته بپاشید. اجازه دهید جوش‌شیرین حدود یک ساعت روی فرش بماند و سپس جارو‌برقی بکشید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    جوش‌شیرین برای رفع بوی فرش

    ۴- شستشوی دیوارها

    دیوارهای خانه را با استفاده از یک شوینده ملایم و همه‌منظوره شستشو دهید. هنگام تمیز کردن دیوارها، مراقب باشید فقط یک لایه نازک از آب و مواد شوینده استفاده کنید. همچنین سعی کنید فیلتر‌‌های هواکش نصب شده در دیوار‌ها را تعویض کنید و همچنین دریچه‌های هوا را تمیز کنید. این یک نکته سریع است که به شما کمک می‌کند تا دود سیگار از گردش هوا خارج شود.

    شستشو دیوار برای رفع بو‌ی سیگار

    ۵- تمیز کردن کف

    اگر کف و درب چوبی دارید، حتماً از پاک‌کننده مناسب چوب استفاده کنید. ابتدا کف را پاک کنید و مطمئن شوید که در صورت لزوم آب آن را عوض می‌کنید. شاید لازم باشد گوشه‌ها، تخته‌های قرنیز و قاب درها را نیز دستمال بکشید. اگر واقعاً باعث رفع بوی بد نشد، باید آنها را جایگزین کنید.

    شستشو کف برای رفع بو

    ۶- شستشو‌ی وسایل پارچه‌ای

    بالش‌ها یا سایر وسایل پارچه‌ای را که در آپارتمان هستند را بشویید، سطوح نرم همچون پرده‌ها را بشویید. این موارد حتی پس از تمیز شدن سطوح بزرگ دیوارها و کف می‌توانند بوی دود بدهند. تمام پرده‌ها را پایین بیاورید. آنها را در آب داغ بشویید و مقداری سرکه به شستشو اضافه کنید؛ آن را قبل از آب زدن پارچه اضافه کنید و از یک فنجان در هر بار استفاده کنید، سرکه یک پاک کننده طبیعی عالی است، با این حال یک ماده سفید کننده طبیعی نیز است و می‌تواند رنگ‌ها را محو کند، بنابراین هرگز اجازه ندهید پارچه‌ها برای مدت طولانی در آن بنشینند. انواع مقالات جدید را در بخش دانستنی مجله اُکالا دنبال کنید.

    معمولاً تمام این مراحل برای از بین بردن بوی شدید دود کافی است اما؛ اگر لباس، فرش یا روفرشی شما هنوز بوی سیگار یا لکه‌های نیکوتین آزار‌دهنده دارد، مراحل را تکرار کنید. اگر روش جوش‌شیرین برای بار دوم روی فرش یا تودوزی کار نمی‌کند، یک پاک‌کننده‌ی تجاری را که از ذغال فعال درست شده را امتحان کنید.

    منبع: homeguides

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.