آشپزینکات آشپزی

اگر قورمه سبزی شور شد، چه کنیم؟!

هر‌ غذایی ممکن است شور شود؛ اما فقط می‌توان شوری برخی از غذاها را از بین برد. خورشت قورمه سبزی از جمله غذاهای پرطرفدار ایرانی است که در صورت شور شدن، می‌توان با چند ترفند ساده، شوری آن را کاهش داده یا کاملا از بین برد. در این مقاله سعی شده است چند روش برای این منظور ارائه شود تا اگر قورمه سبزی شما شور شد، آن را دور نریزید و نمک آن را تنظیم کنید.

راه‌های پیشگیری از شور شدن قورمه سبزی

به طور کلی پیشنهاد می‌شود نمک را یک مرتبه داخل غذا نریزید و آرام آرام آن را اضافه کنید و بچشید. به این طریق می‌توانید از شور شدن خورشت جلوگیری کنید. 

بیشتر بخوانید: ۷ ترفند آسان برای روغن انداختن قورمه‌ سبزی

از بین بردن شوری قورمه سبزی
از نمک دانه درشت به جای دانه ریز استفاده کنید. نمک ریز بیشتر جذب و حل می‌شود و از طرفی ممکن است مقدار مصرفی آن از کنترل خارج شود؛ بنابراین بهتر است از نمک دانه درشت استفاده کنید.

برای خورشت، در انتها نمک را اضافه کنید. در ابتدا مقدار آب خورشت بیشتر است و اگر در این مرحله نمک بریزید و بچشید، ممکن است در انتهای طبخ با تبخیر شدن آب، خورشت شور شود. پس در نیم ساعت آخر، نمک خورشت را اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ

ترفندهای کاهش شوری در خورشت قورمه سبزی

استفاده از سیب زمینی برای جذب نمک:

چند تکه بزرگ سیب زمینی پوست بگیرید و داخل خورشت بیندازید، سپس نیم ساعت بماند تا نمک خورشت را به خود جذب کند. به خاطر داشته باشید که سیب زمینی بیش از حد در خورشت نباید باشد، تا نمک جذب شده را دوباره به خورشت پس ندهد.

افزایش مواد اولیه با توجه به طعم:

در صورت تمایل مقادیر مواد اولیه را افزایش دهید. به عنوان مثال، آب جوش بریزید. اما توجه داشته باشید که این روش ممکن است شوری را کاملاً از بین نبرد، اما می‌تواند آن را کاهش دهد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    استفاده از خورشت بدون نمک:

    در یک قابلمه جداگانه، مقدار کمی خورشت بدون نمک بپزید و سپس آن را به خورشت اصلی اضافه کنید. این کار به تنظیم شوری کمک می‌کند.

    استفاده از مواد ترش:

    افزودن موادی مانند سرکه، آبلیمو، آبغوره و کمی رب انار به خورشت می‌تواند شوری را کاهش دهد. در صورت استفاده از سرکه سیب، آن را با مقدار کمی شکر مخلوط کنید و سپس داخل خورشت بریزید. اما توجه داشته باشید که زیاده‌روی در مقدار شیرینی ممکن است طعم قورمه سوزی را تغییر دهد.

    بیشتر بخوانید: مدت زمان نگهداری خورشت قورمه سبزی

    اضافه کردن نوشابه:

    یک قاشق چایخوری نوشابه به خورشت اضافه کنید تا شوری را تا حدی کاهش دهد.

    استفاده از آرد گندم:

    خمیری از آرد گندم درست کرده و به شکل گلوله‌های ریز در آورید، سپس آن‌ها را داخل خورشت بیندازید و بعد از نیم ساعت آن‌ها را خارج کنید. این گلوله‌ها نمک اضافی خورشت را جذب می‌کنند.

    استفاده از زعفران:

    یک تکه نبات زعفرانی داخل خورشت بیندازید. از اصولاً مواد خوراکی شیرین می‌توانند تا حدی شوری خورشت را کاهش دهند، اما توجه داشته باشید که مقدار شیرینی زیاد نباشد.

    از این ترفندها برای کاهش شوری در خورشت قورمه سبزی بهره ببرید. همچنین می‌توانید با تجربه و تلاش، روش‌های مناسبی را برای تنظیم شوری و بهبود طعم خورشت خود ایجاد کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت قورمه سبزی با سبزی کنسروی

    برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر اینجا کلیک کنید.

    ۳.۶/۵ (۱۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.