آشپزینکات آشپزی

۴ روش‌ گرفتن آب پیاز؛ به سادگی بدون سوزش چشم

چگونه آب پیاز را بگیریم؟ آیا چیزی در مورد روش‌های گرفتن آب پیاز برای افزایش رشد مو می‌دانید؟ آب پیاز خواص زیادی دارد و از طرفی برای تهیه برخی از غذاها، لازم است بعد از میکس کردن پیاز، آب آن را جدا کنیم.

اما بهترین روش برای گرفتن آب پیاز چیست؟ در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با روش‌های گرفتن آب پیاز و همچنین خواص شگفت‌انگیزی آب یا عصاره پیاز آشنا شوید.

با روش‌های گرفتن آب پیاز آشنا شوید

برای گرفتن آب پیاز در خانه، روش‌های مختلفی وجود دارد. از آنجایی که در آشپزی هم از آب پیاز و هم خود آن استفاده می‌شود، بعد از گرفتن آب پیاز می‌توانید از پیازهای بدون آب نیز در آشپزی استفاده کنید. در ادامه به چند روش برای طرز تهیه آب پیاز اشاره شده است.

۱- گرفتن آب پیاز با رنده

یکی از ساده‌ترین روش‌های گرفتن آب پیاز رنده کردن آن است. برای این کار باید ابتدا پوست پیاز را جدا کنید و آن را با رنده، ریز کنید. بعد از رنده کردن پیاز یک دستکش پلاستیکی بپوشید و پیازها را به خوبی فشار دهید تا آب آن‌ها جدا شود.

گرفتن آب پیاز با رنده

می‌توانید برای گرفتن آب پیاز بعد از رنده کردن پیاز را داخل یک پارچه نخی بریزید و گوشه‌های پارچه را جمع کنید. سپس آن را فشار دهید تا آب پیاز کاملا خارج شود. در صورت تمایل می‌توانید از این آب هم برای مزه دار کردن غذا و هم برای تقویت موهای خود استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- گرفتن آب پیاز با جوشاندن آن

    راهکار بعدی برای گرفتن آب پیاز این است که پیاز را رنده یا خرد کنید. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید و پیاز را در قابلمه بریزید. قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. بعد از ۵ دقیقه شعله گاز را خاموش کنید و بعد از سرد شدن آب، آن را از صافی رد کنید. می‌توانید با پشت قاشق پیازها را له کنید تا عصاره آن بیشتر خارج شود.

    بیشتر بخوانید:  خرد کردن پیاز بدون اشک ریختن

    ۳- آماده کردن آب پیاز با مخلوط کن

    یکی دیگر از روش‌های گرفتن آب پیاز استفاده از مخلوط کن است. برای این کار باید پیاز را به تکه‌های درشت خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید. سپس دستگاه را با سرعت متوسط روشن کنید و صبر کنید تا پیاز کاملا میکس شود. بعد از آماده شدن پوره پیاز آن را روی صافی یا داخل پارچه نخی بریزید و خوب فشار دهید تا آب پیاز خارج شود.

    آماده کردن آب پیاز با مخلوط کن

    ۴- گرفتن آب پیاز با آبمیوه گیری

    راهکار بعدی که در لیست روش‌های گرفتن آب پیاز قرار دارد، استفاده از دستگاه آبمیوه گیری است. برای این کار باید پیاز را خرد کنید و داخل آبمیوه گیری بریزید.

    سپس درست مثل آماده کردن هر نوع آبمیوه ای، آب پیاز به صورت زلال و آماده از دستگاه خارج می‌شود. در صورتی که از آبمیوه گیری استفاده می‌کنید، حتما دستگاه را به خوبی بشویید تا بوی پیاز از بین برود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پودر پیاز به روش خانگی؛ سالم و طبیعی

    خواص آب پیاز

    ممکن است از خودتان بپرسید که آب پیاز برای چی خوبه و چه فوایدی برای سلامت دارد؟ بهتر است بدانید که آب پیاز نه تنها برای از بین بردن بوی زهم گوشت و مرغ در غذا استفاده می‌شود، بلکه هزار و یک فایده هم برای سلامت بدن دارد. در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین خواص آب پیاز برای بدن آشنا شوید.

    افزایش رشد و بهبود سلامت موها

    جلوگیری و درمان سرطان

    آب پیاز دارای ترکیبات خاصی به نام ورستین، آنتوسیانین و سدیم ارگانیسم است که از بروز سرطان در بدن جلوگیری می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آب پیاز می‌تواند خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش دهد و در درمان سرطان نیز موثر است. مصرف پیاز می‌تواند به از بین بردن سلول‌های سرطانی در بدن کمک کند و مانع پیشرفت بیماری شود.

    بیشتر بخوانید: خاصیت پیاز برای سلامتی

    تقویت سیستم ایمنی بدن

    یکی دیگر از خواص آب پیاز، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بیماری‌های ویروسی و عفونی است. پیاز سرشار از سلنیوم است و به همین دلیل به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می‌کند.

    از بین بردن جوش و آکنه‌های پوستی

    آب پیاز خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و می‌تواند به درمان جوش و آکنه‌های پوستی کمک کند. برای استفاده از آب پیاز به عنوان ماسک صورت می‌توانید ۱ قاشق آب پیاز را با ۱ قاشق روغن زیتون طبیعی ترکیب کنید و برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس پوست خود را بشویید و خشک کنید. فراموش نکنید قبل از استفاده از هر نوع ماسک خانگی ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید و اگر پوست شما واکنش آلرژیک نشان نداد، برای کل صورت استفاده کنید.

    افزایش رشد و بهبود سلامت موها

    احتمالا تا به حال در مورد معجزه آب پیاز برای مو چیزهای زیادی شنیده‌اید. استفاده از آب پیاز موجب پرپشت شدن موها می‌شود و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. پیاز سرشار از گوگرد است و از همین رو به افزایش کلاژن سازی پوست سر کمک می‌کند و نقش موثری بر درخشندگی و زیبایی موها دارد. اما روش استفاده از آب پیاز برای درمان ریزش مو و افزایش رشد موها چگونه است؟

    افزایش رشد و بهبود سلامت موها

    بعد از آماده کردن آب پیاز با استفاده از یکی از روش‌های گرفتن آب پیاز در خانه، باید چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید تا بوی تند پیاز کمتر شود. سپس آب پیاز را روی ریشه و پوست سر خود ماساژ دهید. یک کلاه پلاستیکی بپوشید و حدود نیم ساعت صبر کنید. در نهایت موها را بشویید.

    در مورد عوارض آب پیاز برای مو نیز باید بدانید که برخی افراد بعد از استفاده از آب پیاز روی مو دچار خارش پوست سر می‌شوند و این موضوع به دلیل آلرژی ایجاد می‌شود. بهتر است قبل از استفاده از ماسک پیاز برای مو حتما آن را روی بخش کوچکی از پوست سر امتحان کنید.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.