آشپزینکات آشپزی

۲۵ نکته جا افتادن و خوشمزه‌تر شدن خورشت قیمه

راز خوشمزه و خوش عطر شدن قیمه چاشنی‌ها و طعم‌دهنده‌هایی است که در آن استفاده می‌شود. آشنایی با رمز و رازها و نکات خوشمزه شدن خورشت قیمه به شما کمک می‌کند تا خورشت شما طعم شگفت‌انگیزی پیدا کنید و از همیشه لذیذتر شود. از طرف دیگر خورشت شما زمانی طعم لذیذتری پیدا می‌کند که به خوبی جا بیفتد و لعابدار شود. اما راز لعابدار شدن قیمه چیست؟ آیا می‌دانید برای خوشمزه شدن این خورش از چه ادویه‌هایی استفاده می‌شود؟ در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با نکات خوشمزه شدن خورشت قیمه آشنا شوید.

با رازهای خورش قیمه خوشمزه و جا افتاده آشنا شوید

همه ما تا حدودی با طرز تهیه قیمه خوشمزه و جا افتاده آشنایی داریم، اما حقیقتا برخی قیمه‌ها طعم بهتری دارند و به طرز باور نکردنی خوش‌طعم‌تر هستند. اما راز خوشمزه شدن قیمه چیست؟ در ادامه این بخش می‌توانید با راز خوشمزه شدن خورشت قیمه آشنا شوید.

با رازهای خورش قیمه خوشمزه و جا افتاده آشنا شوید

۱- از آب قلم استفاده کنید

استفاده از آب قلم در خورش قیمه هم طعم بهتری به آن می‌بخشد و هم موجب لعابدار شدن خورشت شما می‌شود.

۲- از گوشت استخوان دار استفاده کنید

بسیاری از افراد برای تهیه خورش قیمه تنها از گوشت خرد شده استفاده می‌کنند اما حقیقت این است که استفاده از گوشت استخوانی با کمی چربی در کنار گوشت خرد شده می‌تواند طعم بی‌نظیری به خورشت شما ببخشد و مزه آن را بهتر کند.

۳- گوشت و پیاز را با هم تفت دهید

یکی دیگر از نکات خوشمزه شدن قیمه سرخ کردن پیاز و گوشت قبل از اضافه کردن آن‌ها به خورش است. برای این کار باید پیاز را نگینی و سرخ کنید. سپس گوشت را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه آن را با پیاز تفت دهید. این کار بوی زهم گوشت را از بین می‌برد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه قیمه لاپلو

    ۴- رب گوجه و ادویه‌های خورش را تفت دهید

    یکی دیگر از نکات خوشمزه‌تر شدن قیمه تفت دادن رب گوجه فرنگی و ادویه‌های مختلف در روغن است. برای این کار ابتدا باید رب گوجه فرنگی را در روغن تفت دهید و سپس ادویه‌ها را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر رب و ادویه‌ها را تفت دهید.

    ۵- از گوشت گوسفندی استفاده کنید

    گوشت گوسفندی همیشه گزینه بهتری برای تهیه خورشت‌های مختلف است. گوشت گوسفند نسبت به گوشت گوساله چرب‌تر است و از طرفی بافت نرم‌تری دارد و از همین رو گزینه مناسب‌تری برای خورشت قیمه محسوب می‌شود.

    از گوشت گوسفندی استفاده کنید

    ۶- دارچین را فراموش نکنید

    دارچین مهم‌ترین ادویه خورشت قیمه است که حتی اگر هیچ چاشنی به آن اضافه نکنید، به تنهایی به خوشمزه‌تر شدن خورشت شما کمک می‌کند. در واقع مهم‌ترین ادویه برای خوشمزه شدن قیمه استفاده از دارچین است. می‌توانید به منظور جلوگیری از تیره شدن خورش قیمه از چوب دارچین به جای پودر آن استفاده کنید.

    ۷- هیچ چیزی را جایگزین لیمو عمانی نکنید

    لیمو عمانی درست مثل دارچین یک چاشنی مهم برای طعم دادن به قیمه است. بنابراین آبلیمو یا پودر غوره را جایگزین آن نکنید.

    بیشتر بخوانید: مواد لازم تهیه خورشت قیمه

    ۸- لپه‌ها را تفت دهید

    یکی دیگر از نکات خوشمزه‌تر شدن قیمه، تفت دادن قیمه همراه با گوشت و پیاز است. تفت دادن لپه طعم و بوی بد لپه را از بین می‌برد و از وا رفتن آن در خورشت جلوگیری می‌کند.

    ۹- خورشت قیمه را در قابلمه مسی بپزید

    یکی از رازهای خوشمزه شدن خورش قیمه جا افتاده پخت این غذا در قابلمه مسی است. پخت غذا در قابلمه مسی موجب خوشمزه شدن و خوشرنگ شدن غذای شما می‌شود.

    ۱۰- از زعفران استفاده کنید

    یکی دیگر از رموز خوشمزه شدن خورش قیمه اضافه کردن مقداری زعفران دم کرده به خورشت است. این کار هم رنگ خورشت شما را جذاب‌تر می‌کند و هم طعم بهتری به آن می‌بخشد. به خاطر داشته باشید که زعفران را در مراحل انتهای پخت خورش به آن اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت ریحان شمالی خوشمزه

    ۱۱- از گوجه رنده شده در خورشت قیمه اضافه کنید

    اضافه کردن مقداری پوره گوجه فرنگی به خورشت قیمه طعم بهتری به خورشت شما می‌بخشد. بهتر است پوره گوجه را بعد از سرخ کردن گوشت و لپه به مواد اضافه کنید و چند دقیقه آن را سرخ کنید تا خورشت شما خوشمزه‌تر شود.

    ۱۲- قبل از اضافه کردن لیمو عمانی، تلخی آن را بگیرید

    یکی دیگر از نکات خوشمزه‌تر شدن قیمه گرفتن تلخی لیمو عمانی قبل از اضافه کردن به خورشت است. برای گرفتن تلخی لیمو عمانی باید آن را سوراخ کنید و در آب ولرم بیندازید. در زمان استفاده آب داخل لیمو را خارج کنید و سپس به خورشت اضافه کنید. اگر طعم خورشت شما با لیمو عمانی تلخ شد، می‌توانید از مقداری شکر یا یک سیب زمینی آبپز شده در خورشت استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه قیمه توماتیز مجلسی به روش کردی

    ۱۳- در ترکیب ادویه خورشت قیمه از زنجبیل استفاده کنید

    برای خوشمزه‌تر شدن خورش قیمه مقداری پودر زنجبیل به آن اضافه کنید. این کار موجب خوش‌طعم‌تر شدن خورشت شما می‌شود.

    ۱۴- از هل و گلاب برای عطر بخشیدن به خورشت قیمه استفاده کنید

    مهم‌ترین راز خوشمزه و خوش عطر شدن قیمه نذری اضافه کردن مقداری گلاب و هل به خورشت است. برای خوشمزه شدن خورشت قیمه می‌توانید از کمی پودر هل و گلاب استفاده کنید تا طعم خورشت شما به طور کلی دگرگون شود. می‌توانید به جای گلاب از پودر گل محمدی نیز استفاده کنید.

    ۱۵- خورشت را روی حرارت ملایم بپزید

    یکی دیگر از نکات خوشمزه‌تر شدن قیمه پخت غذا روی شعله ملایم است. خورشت شما زمانی لعابدار و جا افتاده می‌شود که به راحتی روی شعله ملایم بپزد.

    خورشت را روی حرارت ملایم بپزید

    ۱۶- از بادمجان و سیب زمینی در کنار قیمه استفاده کنید

    استفاده از سیب زمینی و بادمجان سرخ شده در کنار خورشت قیمه طعم بی‌نظیری به آن می‌بخشد و در جذاب‌تر شدن ظاهر خورشت نیز موثر است.

    ۱۷- از آب گوشت در خورشت قیمه استفاده کنید

    یکی دیگر از رموز خوشمزه شدن خورشت قیمه استفاده از آب گوشت به خورشت است. به خاطر داشته باشید که قبل از اضافه کردن آب گوشت به خورشت حتما آن را از صافی رد کنید. اگر به آب گوشت دسترسی ندارید، می‌توانید از عصاره گوشت نیز استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: اگر خورشت قیمه شور شد، چه کنیم؟

    ۱۸- از پیاز داغ فراوان استفاده کنید

    استفاده از پیاز داغ فراوان نقش مهمی بر خوشمزه‌تر شدن خورشت قیمه شما دارد. بهتر است پیاز را به مقدار بیشتر و کاملا با روغن سرخ کنید تا خورشت شما لذیذتر شود.

    ۱۹- یک عدد سیب زمینی به خورشت قیمه اضافه کنید

    اگر برایتان این سوال ایجاد شده که برای جا افتادن قیمه چیکار کنیم، باید بدانید که مهم‌ترین راز لعابدار شدن قیمه اضافه کردن یک عدد سیب زمینی کوچک خرد شده به خورشت است. باید سیب زمینی را خرد کنید و در اواسط پخت خورشت به آن اضافه کنید تا غلظت خورشت شما بیشتر شود.

    ۲۰- از دنبه آب کرده در خورشت قیمه استفاده کنید

    اگر به دنبال نکاتی برای پخت قیمه به سبک رستورانی هستید، باید بدانید که در اکثر رستوران‌ها برای خوشمزه شدن خورشت قیمه از دنبه آب کرده استفاده می‌شود.

    ۲۱- از ادویه‌های مناسب برای تهیه خورشت قیمه استفاده کنید

    برای تهیه ادویه مخصوص قیمه باید از ۱ قاشق فلفل سیاه، ۱ قاشق پودر دارچین، نصف قاشق زردچوبه، نصف قاشق پودر هل، یک قاشق جوز هندی، ۱ قاشق پودر گل سرخ، ۱ قاشق زعفران دم کرده و نمک استفاده کنید.

    ۲۲- مقداری آبلیمو یا آبغوره به خورشت اضافه کنید

    برای متعادل شدن مزه خورشت قیمه می‌توانید مقداری آبلیمو یا آبغوره به خورشت اضافه کنید.

    مقداری آبلیمو یا آبغوره به خورشت اضافه کنید

    ۲۳- چند تکه یخ به خورشت قیمه اضافه کنید

    انداختن یخ در قیمه موجب روغن انداختن خورشت شما می‌شود. برای این کار باید چند یخ کوچک را زمانی که خورشت شما تقریبا آماده شد، به خورشت اضافه کنید.

    ۲۴- مقداری ادویه کاری به خورشت قیمه اضافه کنید

    هر چند ادویه کاری در لیست ادویه‌های اصلی خورشت قیمه نیست، اما اضافه کردن مقداری ادویه کاری می‌تواند طعم لذیذتری به خورشت شما ببخشد.

    بیشتر بخوانید: اگر خورشت قیمه ترش شد، چه کنیم؟

    ۲۵- مقدار کمی تخم گشنیز به خورشت قیمه اضافه کنید

    اگر به دنبال روش پخت قیمه به سبک رستورانی هستید، بهتر است مقداری تخم گشنیز به خورشت اضافه کنید. در مورد اضافه کردن تخم گشنیز به خورشت قیمه در هیچ دستوری چیزی نوشته نشده است، اما بسیاری از سرآشپزهای رستوران برای طعم دادن به خورشت قیمه خود از پودر تخم گشنیز استفاده می‌کنند.

    ۴/۵ (۷ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.