سبک زندگینکات خانه داری

ترفندهای تمیز کردن گاز شیشه‌ای فوری

هیچ چیز بدتر از یک اجاق گاز کثیف در خانه یک خانم خانه دار نیست. این طبیعی است که بعد از پخت غذا سطح اجاق گاز کثیف و پر از لکه‌های چربی و باقی مانده غذا باشد اما بهتر است تا خیلی لکه‌ها ماندگار و سمج نشدند فکری به حالشان بکنیم.

روش تمیز کردن اجاق گاز بسته به نوع آن اعم از لعابی، چدنی، فلزی یا شیشه‌ای متفاوت است. در این قسمت از اکالا بلاگ ترفندهای تمیز کردن گاز شیشه‌ای فوری را به شما آموزش می‌دهیم.

۶ ترفند ساده برای تمیز کردن گاز شیشه‌ای که باید بدانید!

ترفندهای تمیز کردن گاز شیشه‌ای فوری به شرح زیر است:

۱- بعد از هر بار پخت و پز گاز را تمیز کنید

این نکته بسیار مهم برای این است که زمانی که لکه‌های غذا روی سطح گاز شما می‌ریزند اگر به موقع از بین نروند ماندگار می‌شوند و بعدا پاک کردن آن‌ها بسیار دشوار می‌شود.

بنابراین برای اینکه همیشه گاز شیشه‌ای خانه ظاهری زیبا و تمیز داشته باشد بعد از آنکه سطح آن سرد شد آن را با یک اسفنج یا دستمال مخصوص پاک کردن شیشه تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن فر خانگی

۲- از اجسام خشن و سفت استفاده نکنید

استفاده از پارچه‌های زمخت یا اسکاچ و سیم ظرفشویی منجر به خراشیده شدن سطح گاز شیشه‌ای می‌شود که هم باعث ایجاد ظاهری نازیبا می‌شوند و هم آلودگی‌ها و لکه‌ها به عمق گاز شیشه‌ای شما نفوذ می‌کنند که ممکن است موجب ترک برداشتن شیشه شوند. بنابراین همیشه از پارچه‌های نرم یا دستمال میکروفایبر استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن گاز شیشه‌ای

    ۳- سرکه سفید؛ حلال مشکلات

    یکی از موثرترین پاک‌کننده‌ها محلول سرکه سفید با آب است. برای این کار ابتدا دستکش بپوشید. حتما صبر کنید تا سطح گاز خنک شود تا هم به پوست شما آسیب نرسد و هم بخارات ناشی از تصاعد سرکه با حرارت ریه شما را دچار حساسیت نکند.

    برای استفاده از این روش ابتدا با یک دستمال مخصوص آلودگی‌ها را از روی سطح گاز پاک کنید و سپس محلول را روی آن اسپری کنید بعد از گذشت چند دقیقه با دستمال میکروفایبر پاک کنید.

    ۴- جوش شیرین؛ تمیز کننده قوی

    یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید گاز شیشه‌ای‌تان را برق بیندازید استفاده از محلول آب و جوش شیرین است. روش استفاده از آن درست مثل محلول سرکه سفید و آب است. برای تاثیر بیشتر می‌توانید به این محلول سرکه هم بیفزایید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیز کردن سر شعله‌های اجاق گاز

    ۵- ترکیب نوشابه و سیب زمینی با سرکه

    در این روش تکه‌های سیب زمینی برش داده را روی لکه‌های گاز بمالید. سپس سرکه سفید را مستقیم روی گاز بریزید و پنج دقیقه صبر کنید. بعد از آن با دستمال خشکی روی گاز را پاک کنید. دست آخر روی گاز نوشابه بریزید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را کامل از روی شیشه پاک کنید. نتیجه فوق‌العاده خواهد بود.

    استفاده از ترکیب آب و صابون برای تمیز کردن گاز شیشه‌ای فوری

    ۶- ترکیب صابون و آب داغ؛ در دسترس و فوری

    مخلوط آب داغ و صابون را می‌توانید با یک دستمال روی سطح شیشه بکشید و از نتیجه کار شگفت زده شوید. صابون محلول قوی برای لکه‌های چربی است. می‌توانید به دلخواه از سرکه سفید هم استفاده کنید و قدرت پاک کنندگی محلول را افزایش دهید.

    نکته: اگر خواستید از محصولات تجاری برای تمیز کردن گاز شیشه‌ای‌تان استفاده کنید دقت کنید که مخصوص این کار باشند. هرگز برای کندن لکه‌ها از اجسام نوک تیز مثل چاقو استفاده نکنید. این کار را بهتر است با کفگیرهای سیلیکونی انجام دهید.

    بیشتر بخوانید: چگونه لکه‌های سخت اجاق گاز را تمیز کنیم؟

    شما چه راهکاری برای تمیز کردن گاز شیشه‌ای دارید؟ در صورت تمایل تجربیات خود را با ما در بخش نظرات این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا به اشتراک بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.