سبک زندگیسلامت و زیبایی

آموزش رنگ کردن مو در خانه برای مبتدیان

رنگ کردن مو فرآیندی نسبتا تخصصی است که اگر با نکات و ترفندهای آن آشنایی نداشته باشید، به راحتی از پس آن بر نخواهید آمد. اگر شما هم مثل خیلی از خانم‌های دیگر ترجیح می‌دهید که موهایتان را خودتان در خانه رنگ کنید، بهتر است در این مقاله از بخش سبک زندگی از اکالا بلاگ و آموزش رنگ کردن مو در خانه برای مبتدیان با ما همراه باشید.

آموزش کامل رنگ کردن مو در خانه برای مبتدیان

نگ کردن مو تغییر زیادی بر چهره شما ایجاد می‌کند و موجب می‌شود تا جوان‌تر و زیباتر به نظر برسید. اگر زمان کافی برای رفتن به آرایشگاه را ندارید یا ترجیح می‌دهید خودتان با هزینه کمتر در خانه موهایتان را رنگ کنید، بهتر است هر چه سریع‌تر رنگ کردن مو را یاد بگیرید. در ادامه این بخش به مراحل آموزش رنگ کردن مو برای مبتدیان اشاره شده است.

آموزش رنگ کردن مو در خانه برای مبتدیان

۱- لوازم مورد نیاز برای رنگ کردن مو را تهیه کنید

برای رنگ کردن مو در خانه، قبل از هر چیزی باید لوازم مورد نیاز را تهیه کنید. برای شروع باید رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که اگر موهای شما تیره است، رنگی که انتخاب می‌کنید، کمی تیره‌تر از عکس روی جلد آن می‌شود. بعد از انتخاب رنگ مو باید از یک اکسیدان، دستکش و کلاه پلاستیکی نیز تهیه کنید.

برای ترکیب کردن رنگ و قرار دادن آن روی موها نیز باید از یک ظرف پلاستیکی و یک برس مخصوص استفاده کنید. برای راحتی کار می‌توانید از کیت‌های کامل بسته بندی رنگ مو که شامل رنگ، اکسیدان و دستکش هستند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ راهکار برای کاهش عرق کردن صورت در تابستان

۲- موها را برای رنگ کردن آماده کنید

برای رنگ کردن مو، بهتر است از یک روز قبل موهایتان را بشویید و خوب خشک کنید و بعد از آن از هیچ گونه روغن و محصولات نرم کننده‌ای استفاده نکنید. سپس موهایتان را برای رنگ کردن دسته بندی کنید. برای شروع باید موها را به ۴ قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را با کلیپس ببندید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- رنگ مو و اکسیدان را ترکیب کنید

    در این مرحله باید رنگ مو را در ظرف مورد نظر بریزید و بعد با توجه به دستورالعمل روی جلد محصول از مقدار مناسبی اکسیدان استفاده کنید. روی جلد برخی از رنگ‌ها نوشته شده ۱:۱ که این به معنای مقدار برابر رنگ و اکسیدان است. اگر روی رنگ شما نوشته شده بود ۱:۱/۵ یعنی باید از اکسیدان به اندازه ۱/۵ برابر رنگ مو استفاده کنید. بعد از ترکیب رنگ مو با اکسیدان در ظرف باید مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

    به خاطر داشته باشید که برای این که سفیدی موها پوشیده شود، بهتر است از اکسیدان ۶ درصد استفاده کنید. اگر موهای شما بدون سفیدی است و دوست دارید رنگ آن روشن شود، می‌توانید از اکسیدان ۹ درصد یا ۱۲ درصد استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته برای جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما

    ۴- رنگ را روی موها بزنید

    برای رنگ کردن مو، ابتدا باید دستکش‌ها را به دست کنید و سپس برس را به رنگ مو آغشته کنید. حالا برس را از یک سمت ریشه مو به سمت انتهای ساقه مو بکشید و رنگ مو را به طور کامل روی موها پخش کنید.

    به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از رنگی شدن لباستان، حتما یک لباس مناسب بپوشید یا از پیش بند استفاده کنید. رنگ موی سر را از ریشه تا ساقه روی همه قسمت‌های مو بزنید و خوب پخش کنید.

    ۵- کلاه پلاستیکی را روی سرتان قرار دهید

    بعد از این که رنگ کردن موها تمام شد و تمام قسمت‌های مو به رنگ آغشته شدند، باید کلاه پلاستیکی را روی سرتان قرار دهید و طبق دستورالعمل ذکر شده روی بسته بندی رنگ، حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید.

    ۶- موها را بشویید

    در آخرین مرحله از آموزش رنگ کردن مو برای مبتدیان باید بعد از گذشت مدت زمان مورد نیاز، موهایتان را به آرامی با آب گرم بشویید تا رنگ مو به طور کامل از روی کف سر و موها پاک شود. برای تمیز کردن موها بهتر است از شامپو مخصوص رنگ استفاده کنید.

    آموزش رنگ کردن مو در خانه برای مبتدیان

    نکاتی که باید در زمان رنگ کردن مو در خانه بدانید

    • قبل از رنگ کردن موها، ابتدا مقداری از رنگ مو را روی پوست داخل دست یا آرنج خود بزنید و حدود ۲۴ ساعت صبر کنید. اگر پوست شما به رنگ مو حساسیت نداد، می‌توانید از آن برای رنگ کردن موها استفاده کنید.
    • در زمان انتخاب رنگ مو حتما به رنگ پوست و رنگ چشم‌هایتان دقت کنید.
    • اگر پوست حساسی دارید، بهتر است قبل از رنگ کردن مو پیشانی، کنار گوش و زیر گردن خود را به مقداری کرم مرطوب کننده یا وازلین آغشته کنید.
    • در صورتی که زیر موهایتان آسیب دیده و دچار موخوره شده است، بهتر است با یک قیچی کوچک زیر موها را کمی کوتاه و بعد رنگ کردن مو را شروع کنید.
    • اگر موهایتان سفید است، باید رنگ کردن مو را از قسمت ریشه که سفیدترین موها را دارد، آغاز کنید.
    • برای رنگ کردن مو حتما از ظروف پلاستیکی و غیرفلزی استفاده کنید.
    • اگر تار موهایتان نازک است، معمولا موها سریع‌تر رنگ می‌گیرند و حدود ۳۰ دقیقه زمان برای رنگ دهی کافی است افرادی که موهای ضخیمی دارند، باید حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه برای رنگ دهی مو صبر کنند.
    • افرادی که پوست تیره‌ای دارند، می‌توانند از رنگ‌های شرابی، مسی، شاه بلوطی، فندقی و آجری استفاده کنند. رنگ موهای بلوند خاکستری، قهوه‌ای مات، بلوند دودی و هایلایت آبی و قرمز برای افرادی که پوست روشن دارند گزینه مناسبی است.
    • اگر پوست شما گندمگون و برنزه است، می‌توانید از رنگ موی شیری، گلبهی، مسی، کرم، قهوه‌ای، فندقی و عسلی استفاده کنید.
    • افرادی که پوست سرخ و سفیدی دارند، می‌تواند از رنگ موهای زیتونی تیره و قهوه‌ای تیره استفاده کنند.
    • به خاطر داشته باشید که اگر به اندازه موهایتان را رنگ کنید، به مدت زمان قرار گرفتن رنگ مو روی سر دقت کنید و بعد از آن نیز موها را به خوبی بشویید، آسیب خاصی به موها وارد نخواهد شد.
    • اکسیدان ۶ درصد برای روشن شدن مو تا یک درجه کاربرد دارد، برای روشن شدن مو تا ۳ درجه باید از اکسیدان ۹ درصد و برای روشن شدن مو تا ۸ درجه باید از اکسیدان ۱۲ درصد استفاده کنید.
    • قبل از رنگ کردن مو ابتدا دستورالعمل روی بسته بندی رنگ را بخوانید و طبق آن عمل کنید.
    • برای شستن موها بعد از رنگ کردن، حتما از شامپوی مخصوص رنگ استفاده کنید.

    در این مقاله به مراحل آموزش رنگ کردن مو برای مبتدیان اشاره شد. رنگ کردن مو کار بسیار ساده‌ای است که اگر با فوت و فن‌های آن آشنایی داشته باشید، به راحتی می‌توانید خودتان در خانه این کار را انجام دهید. اگر تجربه رنگ کردن مو در خانه را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا