سبک زندگینکات خانه داری

اصول چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی + ۲۳ مدل و نکاتی که باید بدانید

مبل استیل یا سلطنتی یکی از شیک‌ترین و گرانقیمت‌ترین انواع مبلمان در دکوراسیون سبک کلاسیک است که می‌تواند جلوه‌ای فوق العاده به فضای خانه ببخشد. در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با انواع دیزاین خانه با مبل استیل آشنا شوید.

بهترین روش‌ها برای چیدمان مبل در منزل

مبل استیل به مبلمانی گفته می‌شود که معمولا در طراحی آن از دسته‌های چوبی و کار شده استفاده شده است و طراحی متفاوتی نسبت به مبلمان راحتی دارند. این مبل‌ها معمولا ظاهری لوکس و بسیار شیک دارند و از آن در قسمت پذیرایی خانه و برای نشست‌های رسمی‌تر استفاده می‌شود.

در اکثر مواقع از این مبل‌ها در کنار مبلمان راحتی استفاده می‌شود. هماهنگ بودن رنگ و طرح این نوع مبلمان با سایر مبل‌ها و تجهیزات به کار رفته در دکوراسیون نقش مهمی در ظاهر منزل شما دارد.

در زمان خرید مبل سلطنتی حتما به رنگ مبلمان راحتی، فرش، پرده و سایر لوازم و اکسسوری‌های به کار رفته در دکوراسیون نیز دقت کنید. در ادامه این بخش می‌توانید با انواع دیزاین خانه با مبل استیل آشنا شوید.

بهترین روش‌ها برای چیدمان مبل استیل در منزل

بیشتر بخوانید: ایده‌های دیزاین خانه با مبل سفید؛ رنگی که هرگز قدیمی نمی‌شود

بهترین روش‌ها برای چیدمان مبل استیل در منزل بهترین روش‌ها برای چیدمان مبل استیل در منزل بهترین روش‌ها برای چیدمان مبل استیل در منزل

بیشتر بخوانید: روش‌های جلوگیری از آسیب زدن پایه مبل به فرش

انواع دیزاین خانه با مبل استیل انواع دیزاین خانه با مبل استیل انواع دیزاین خانه با مبل استیل انواع دیزاین خانه با مبل استیل انواع دیزاین خانه با مبل استیل انواع دیزاین خانه با مبل استیل انواع دیزاین خانه با مبل استیل انواع دیزاین خانه با مبل استیل انواع دیزاین خانه با مبل استیل انواع دیزاین خانه با مبل استیل انواع دیزاین خانه با مبل استیل انواع دیزاین خانه با مبل استیل نکاتی که باید برای دیزاین خانه با مبل استیل بدانید نکاتی که باید برای دیزاین خانه با مبل استیل بدانید نکاتی که باید برای دیزاین خانه با مبل استیل بدانید نکاتی که باید برای دیزاین خانه با مبل استیل بدانید نکاتی که باید برای دیزاین خانه با مبل استیل بدانید نکاتی که باید برای دیزاین خانه با مبل استیل بدانید
نکاتی که باید برای دیزاین خانه با مبل استیل بدانید

  • یکی از ایده‌های جذاب چیدمان مبلمان استیل، قرار دادن این مبل‌ها به صورت مربعی یا مستطیلی است. در این نوع چیدمان باید مبل‌ها را با کمی فاصله نسبت به مبلمان راحتی و نزدیک به تلویزیون قرار دهید. در این روش باید مبل‌ها را طوری بچینید که فرد در زمان نشستن روی مبل استیل به راحتی با فردی که روی راحتی نشسته است ارتباط برقرار کند.
  • برخی از افراد برای جدا کردن قسمت‌های مختلف منزل از پارتیشن‌های پرتابل استفاده می‌کنند. در این روش قسمت پذیرایی از مهمان‌ها با مبلم استیل تزیین می‌شود و به کمک یک پارتیشن، این قسمت از قسمت نشیمن خانه که راحتی‌ها در آن قرار دارند جدا می‌شود.
  • برای چیدمان مبل استیل می‌توانید مبل‌ها را به صورت ترکیبی در راستای مبلمان راحتی یا به صورت خطی قرار دهید.
  • یک نکته مهم برای دکوراسیون مبلمان سلطنتی این است که در زمان چیدن مبل استیل به هیچ عنوان مبل‌ها را به هم نچسبانید و سعی کنید مبل‌ها را با کمی فاصله در کنار هم قرار دهید.
  • اگر فضای کافی در قسمت پذیرایی منزل دارید، بهتر است فضای بین مبل‌ها را با میز و اکسسوری‌های تزیینی مثل گلدان یا لوازم دکوری و آباژور تزیین کنید.
  • اگر متراژ خانه شما کوچک است، بهتر است از مبل‌های استیل ظریف‌تر استفاده کنید و حتما فاصله بین مبلمان را رعایت کنید تا فضای شما کوچک و نامتناسب به نظر نرسد.
  • مهم‌ترین تفاوت مبل استیل ساده با مبل استیل سلطنتی این است که مبل سلطنتی دارای منبت کاری و تزئینات بیشتری است و استفاده از آن تنها برای خانه‌های بزرگ مناسب است. اگر فضای خانه شما کوچک است، باید از مبل‌های استیل که ظاهر ساده‌تری دارند استفاده کنید.
  • از آن جایی که مبل استیل دارای طراحی شلوغ‌تری نسبت به مبل‌های راحتی هستند، سعی کنید این مبلمان را به رنگ‌های روشن انتخاب کنید.
  • برای چیدمان مبل سلطنتی در خانه کوچک باید به سراغ مبل‌های ظریف‌تر با رنگ روشن بروید و تا حد امکان مبل‌ها را با فاصله در کنار هم بچینید تا فضای شما کوچک‌تر به نظر نرسد.

در این مقاله به روش اصولی و قواعد چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی اشاره شد. به طور کلی برای دیزاین خانه با مبل استیل راهکارهای متعددی وجود دارد. هماهنگ بودن رنگ، طرح و اندازه مبل استیل با فضای منزل شما اهمیت زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا