آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه میگو سوخاری، با رازهای خوشمزه‌تر شدن آن

خوراک میگو سوخاری یکی از مجلسی‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی است. میگو متناسب با انواع ذائقه‌ها با روش‌های بسیار مختلفی سرو می‌شود. امروز روشی بسیار آسان و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد که قطعا یک بار امتحان کردن آن خالی از لطف نیست. در این روش پخت از قسمت آشپزی در اکالا بلاگ میگو به خوبی طعم‌دار شده و بوی بد آن کاملا از بین می‌رود. ظاهری بسیار زیبا و طلایی رنگ به خود می‌گیرد. مدت زمان تقریبی جهت تهیه این غذا حدودا یک ساعت است. مقدار مواد اعلامی مناسب برای دو نفر است.

با طرز تهیه میگو سوخاری همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز جهت تهیه میگو سوخاری:
میگو پاک شدهدویست گرم
برنجدو پیمانه
سیب زمینی متوسطدو عدد
نمک، زردچوبه، فلفل قرمز، پودر سیر،پودر دارچین، ادویهبه مقدار لازم
آبلیمودو قاشق غذاخوری
آرد سفیدبه مقدار لازم
تخم‌مرغدو عدد
پودر سوخاری یا پودرپانکوبه مقدار دل‌خواه
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم

مواد لازم برای طرز تهیه میگو سوخاری

 

مراحل طرز تهیه میگو سوخاری

در این قسمت همراه ما باشید تا با طرز تهیه میگو سوخاری به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید و از درست کردن و خوردن این غذای لذیذ و مقوی لذت ببرید.

مرحله اول : تمیز کردن میگو

برای تهیه میگو سوخاری ابتدا باید میگوها را تمیز کنید ، اگر از میگوهای تازه استفاده می کنید بعد از پاک کردن میگوها باید رگ سیاه پشت میگوها را دانه به دانه خارج کنید. اگر از میگو پاک شده استفاده می کنید فقط کافیست رگ سیاه پشت میگوها را خارج کنید.

برای خارج کردن رگ سیاه پشت میگوها با یک کارد تیز پشت میگو یک برش کوچک بزنید سپس با با نوک چاقو یا یک خلال دندان رگ سیاه را بیرون بکشید. پس از پاک کردن میگوها آنها را بشویید و آبکشی کنید تا آب اضافی شان خارج شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: روش‌های سرخ کردن ماهی

    مرحله دوم : طعم دار کردن میگو با ادویه

    در دومین مرحله، میگو‌های شسته شده را در ظرف مناسبی ریخته و تمامی ادویه‌ها (نمک، زردچوبه، فلفل قرمز، پودر سیر،پودر دارچین، ادویه )را به آن اضافه کنید. به خوبی به هم‌بزنید تا میگوها حسابی به ادویه‌ آغشته شوند.

    طعم دار کردن میگو با ادویه

    مرحله سوم : استراحت دادن میگو در یخچال

    سپس آب‌لیمو و نمک را به آن‌ها اضافه کنید و درب ظرف را ببندید؛ دو تا سه ساعت درون یخچال قرار دهید. با این کار طعم و بوی بسیار خوبی به میگوها خواهید داد.

    مطالب مرتبط: طرز تهیه نان سوخاری و نکته‌های طلایی در پخت آن

    مرحله چهارم : قرار دادن میگو در آرد

    در مرحله چهارم میگو‌ها را دانه‌دانه درون آرد سفید قنادی قرار دهید تا میگو کاملا سفید شود. برای تهیه میگو سوخاری با کیفیت حتما این مرحله را با دقت و حوصله انجام دهید. تمام سطح میگو باید کاملا با آرد پوشیده شوند.

    مرحله پنجم : آغشته کردن میگو به تخم مرغ همزده

    تخم‌مرغ را با چنگال به‌هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. به‌قدری تخم‌مرغ‌ها را به‌هم بزنید که زرده و سفیده کاملا با هم ترکیب شوند. در چهارمین مرحله میگو‌ها را درون تخم‌مرغ قرار دهید. همانند مرحله دوم، به‌طور کامل تمام سطح میگو را با تخم‌مرغ بپوشانید.

    آغشته کردن میگو به آرد و تخم مرغ همزده

    مرحله ششم : غلتاندن میگو در پودر سوخاری

     در ششمین مرحله در پودر سوخاری بغلطانید تا تمام قسمت‌های میگو به پودر سوخاری آغشته شود. به یاد داشته باشید غیر از استفاده از ادویه‌های مناسب، آن‌چه موجب پخت میگو سوخاری با کیفیت می‌شود رعایت سه مرحله‌، استفاده از آرد قنادی، پوشاندن سطح میگو با تخم‌مرغ و نهایتا آرد سوخاری است. اگر این مراحل ساده را با دقت انجام دهید حاصل کار یک میگو سوخاری خوشمزه خواهد بود.

    بیشتر بخوانید: چگونه بوی بد میگو را از بین ببریم؟

    مرحله هفتم : سرخ کردن میگو

    منتظر بمانید تا روغن به‌خوبی داغ شود. میگو‌ها را دانه دانه درون روغن قرار دهید و منتظر بمانید تا طلایی و خوش‌رنگ شوند. به‌محض این‌که تشخیص دادید رنگ طلایی مورد نظر حاصل شده است میگو‌ها را از روغن خارج کنید زیرا ترکیب تخم‌مرغ و آرد در اثر حرارت زیاد به‌سرعت تغییر رنگ داده، همچنین ممکن است طعم سوختگی به خود بگیرد.

    بعد از مرحله سرخ شدن، میگو‌ها را روی دستمال جاذب قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها گرفته شود.

    می‌توانید سیب زمینی را سرخ کرده و کنار میگو سرو کنید همچنین میگو سوخاری را همراه پلو میل کنید.

    به‌همین راحتی میگو سوخاری بی‌نظیر شما برای ناهار یا شام آماده سرو است.

    طرز تهیه سس میگو سوخاری

    معمولا میگو سوخاری با سس مخصوصی سرو میشود که این سس از ترکیب سس فلفل تایلندی و سس سویا تهیه می‌شود.ترکیب این سس به این صورت است که به ازای هر قاشق غذای سویا سس باید ۲ قاشق غذاخوری سس فلفل تایلندی استفاده شود.اگر به سس فلفل تایلندی دسترسی ندارید می توانید به جای آن از ترکیب پودر پاپریکا و سرکه بالزامیک و سس کچاپ استفاده کنید.بدین صورت که از پابریکا و سرکه بالزامیک یک قاشق و سس کچاب دو قاشق در ظرفی ریخته و هم بزنید و هنگام آماده شدن میگو سوخاری سس مخصوص را کنار میگو سرو کنید.

     

    مطالب مرتبط : طرز تهیه قارچ سوخاری به روش فست‌فودی‌ها

    میگو سوخاری خانگی

    نکات مهم در طرز تهیه میگو سوخاری

    • میگوها زمان سرخ شدن باید در روغن شناور باشند.
    • میگوها را با حرارات ملایم سرخ کنید زیرا خیلی سریع سرخ و طلایی می شوند پس نگذارید زیاد در روغن بمانند چون خشک می شوند.
    • برای سرخ کردن میگو سوخاری حتما از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنید.
    • سیب‌زمینی را به دلخواه برش زنید و سرخ کنید تا درکنار میگو سوخاری بتوانید میکسی بسیار خاص و کامل تهیه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ سوخاری 

    خواص میگو:

    میگو در دسته بندی سخت‌پوستان قرار دارد. این موجود زنده در طبقه‌بندی‌های مختلفی دارای سایز‌های وجود دارد که نام‌هایشان از شاه‌میگو (بزرگترین نوع) آغاز می‌شود.

    آن‌ها حتی ممکن است جثه خیلی کوچکی در حد چند بند انگشت داشته باشد اما جالب است بدانید که با همین اندام بسیار کوچک دارای مقادیر زیادی ید است که برای سلامت بدن و همچنین مغز بسیار مفید است. فسفر موجود در میگو برای سازوکارهای مغز انسان بسیار کارآمد است.

    اگر خواص بی‌نظیر و فراوان آن را بدانید قطعا آن را در برنامه غذایی خود جای خواهید داد. میگو منبع بسیار خوبی برای دریافت اسیدهای چرب امگا۶ و امگا۳ است.

    میگو از ریزش مو جلوگیری می‌کند. مناسب برای سلامت استخوان بوده و درد قاعدگی را کاهش می‌دهد. سلامت چشم را نیز تامین می‌کند و برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است. با چنین خواصی اگر به غذاهایی دریایی علاقه‌مند هستید حتما از میگو در برنامه غذایی خود و فرزندانتان استفاده کنید.

    امیدواریم که از دستور پخت غذای لذیذ امروز ما کمال استفاده را برده باشید.

    سوالات متداول در طرز تهیه میگو سوخاری

    در این قسمت با جواب سوالات میگو سوخاری با ما همراه باشید شاید این سوال شما نیز باشد.

    برای سرخ کردن میگو سوخاری از چه روغنی استفاده کنیم؟

    برای سرخ کردن میگو حتما از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنید. روغن مخصوص سرخ کردن خیلی کم جذب میگوها می شود و باعث می شود میگوها ترد تر شوند. ضمن اینکه روغن مخصوص سرخ کردن در حرارت بالا به راحتی نمی سوزد و باعث سیاه شدن میگوها نمی شود.

    چیکار کنیم میگو سوخاری ترد بشه؟

    اگر دوست دارید میگو سوخاری شما ترد شود هنگام طعم دار کردن آن از ماءالشعیر کلاسیک بدون طعم استفاده کنید.البته زیاد ریختن ماءالشعیر در مواد میگو باعث می‌شود میگو پوک شده و هنگام سرخ کردن متلاشی شود.

    برای میگو سوخاری از چه آردی استفاده کنیم؟

    برای تهیه میگو سوخاری از آرد سفید قنادی استفاده کنید و سپس در تخم مرغ بچرخانید و در پودر سوخاری قرار دهید.

    طبع میگو سرد است یا گرم؟

    بر خلاف اکثر غذاهای دریایی که طبع سردی دارند میگو طبع گرم و تر دارد و بسیار مقوی است و محدودیت مصرف ندارد،مصلح آن سکنجبین است و مصرف آن برای افراد با مزاج سرد و بلغم توصیه میشود.خوردن یک وعده میگو می تواند ۵۰ درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیوم را برطرف کند و به کاهش التهاب و سلامت قلب کمک کند. میگو حاوی ید، امگا ۳، امگا ۶ و B12 است و آنتی اکسیدان های زیادی دارد. مصرف میگو برای استحکام استخوان ،لاغری،رشد مو و سلامت بینایی بسیار مفید است.

     

    منبع: spicysouthernkitchen

    ۵/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.