آشپزیغذاهای سنتی

غذاهای شب عید و سیزده به در کرمانشاه

کرمانشاه یکی از استان‌های زیبای ایران است که مردم این خطه برای ایام عید آداب و رسوم خاص خود را دارند و با پخت غذاهای خوشمزه و سنتی به استقبال سال نو می‌روند. کرمانشاهی‌ها اعتقاد دارند که با پخت غذاهای سنتی و خوشمزه در سال نو گشایش‌های زیادی برای آن‌ها حاصل می‌شود.

در این مقاله از اکالا بلاگ ما را همراهی کنید تا غذاهای شب عید کرمانشاه را به شما معرفی کنیم.

لیستی از بهترین غذاهای شب عید کرمانشاه

در ادامه لیستی از پرطرفدارترین غذاهای مخصوص شب عید کرمانشاه را معرفی کرده‌ایم:

۱- خورش‌ خلال

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی مخصوص ایام عید در کرمانشاه، خورش خلال است که به عنوان یک خورش مجلسی با طعم فوق‌العاده تهیه می‌شود.

این غذا با گوشت های قیمه، خلال بادام، زرشک و گلاب طبخ می‌شود. همچنین در طبخ این غذا پیاز زیادی رنده می‌شود و هر چه گوشت آن زیاد باید خوشمزه‌تر می‌شود. کرمانشاهی در پخت خورش‌خلال خوشرنگ و عطر مشهور هستند.

خورش‌ خلال

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای مشاهده رسپی این غذای مخصوص و سنتی روی لینک طرز تهیه خورشت خلال کرمانشاهی کلیک کنید.

    ۲- خورش کنگر

    خورش کنگر یک غذای خوشمزه و بی‌نظیر مخصوص ایام عید در کرمانشاه مشابه خورش کرفس است که تهیه این غذا نیز برای شب عید مرسوم است. از طرفی کنگر خواص درمانی زیادی از جمله تصفیه خون، پاکسازی کبد و … دارد.

    خورش کنگر

    برای مشاهده رسپی این غذای مجلسی روی لینک طرز تهیه خورش کنگر کلیک کنید.

    ۳- کوفته کرمانشاهی

    کوفته غذای سنتی کرمانشاهی است که به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود. این غذا که به نام کوفته شامی نیز شناخته می‌شود از ترکیب گوشت، نخود، سبزیجات تهیه می‌شود. برای داخل کوفته کرمانشاهی نیز کشمش، گردوی خرد شده، برگه زردآلو و سبزیجات معطر استفاده می‌شود.

    طرز تهیه کوفته

    این غذای مخصوص شب عید کرمانشاه شباهت زیادی به کوفته تبریزی دارد اما در مواد داخلی کوفته تفاوت دارند.

    ۴- رشته‌پلو

    رشته‌پلو از جمله غذاهای خوشمزه کرمانشاه است که برای ایام عید طبخ می‌شود. برخی افراد بر این باورند که با طبخ و میل کردن رشته پلو عمر طولانی داشته و مدیریت امور زندگی را به دست می‌گیرند. رشته‌پلو به روش‌ها و سلیقه‌های مختلفی پخته می‌شود.

    طرز تهیه رشته پلو

    از جمله مواد مختلفی که در پخت این غذا استفاده می‌شود می‌توان به مرغ زعفرانی، گوشت قلقلی، گوشت بوقلمون، ماهی دودی، عدس، کشمش، زرشک و خرما اشاره کرد.

    برای مشاهده رسپی این غذای همه پسند و لذیذ روی لینک طرز تهیه رشته پلو با قیسی کلیک کنید.

    ۵- آش سورانه

    یکی دیگر از غذاهای محبوب کرمانشاهی که برای ایام طبخ می‌شود آش سورانه است. سورانه گیاهی شبیه سیر با عطر و طعم فوق‌العاده است که در فصل بهار برداشت می‌شود و برای شب عید به عنوان غذای مخصوص پخته می‌شود.

    آش سورانه

    ۶- سیب‌پلو

    سیب‌پلو غذایی ساده اما پرطرفدار در کرمانشاه است که از مخلوط پلو و در کنار آن با گوشت چرخ کرده، مرغ پخته و حتی ماهی تهیه می‌شود.

    طرز تهیه سیب‌ پلو

    ۷- چلو‌ گوشت

    چلو‌گوشت از جمله غذاهای محبوب بین ایرانیان است که برای ایام عید در کرمانشاه طبخ می‌شود. این غذای لذیذ با گوشت گوساله یا گوسفندی تهیه می‌شود، چلو گوشت در کنار پلو زعفرانی سرو می‌شود.

    همچنین برای تزیین چلو گوشت نیز از خلال پسته، خلال بادام، خلال پوست پرتقال استفاده می‌شود. چلو گوشت کرمانشاهی غذای خوشمزه و گزینه‌ای مناسب برای شام شب عید است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید.

    طرز تهیه چلو گوشت

    برای مشاهده رسپی این غذای مجلسی و اصیل کرمانشاهی روی لینک طرز تهیه چلوگوشت کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا به برخی از محبوب‌ترین غذاهای شب عید کرمانشاه پرداختیم. چنانچه در ایام عید قصد دارید به استان کرمانشاه سفر کنید از آنجایی که انتخاب بهترین غذا از بین لیست متنوع و خوشمزه کار دشواری است، می‌توانید با مشاهده این مقاله غذاهای فوق العاده خوشمزه و لذیذ کرمانشاهی را امتحان کنید.

    ۴.۱/۵ (۸ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.