سبک زندگینکات خانه داری

۱۵ گیاه آپارتمانی که خوش شانسی می‌آورند

گیاهان انرژی‌های متفاوتی دارند و برخی از آن‌ها جاذب انرژی‌های منفی هستند و برخی دیگر به افزایش خوش شانسی و عشق و ثروت کمک می‌کنند. در این مقاله از بخش دانستنی در اکالا بلاگ می‌توانید با ۱۵ گیاه آپارتمانی که خوش یمن هستند آشنا شوید.

گیاهان آپارتمانی خوش یمن با جذب عشق و ثروت

نگهداری برخی از گیاهان به کاهش انرژی‌های منفی و خوش شانسی شما کمک می‌کند و حس بهتری را در فضای خانه ایجاد می‌کند. در این بخش به ۱۵ مورد از گیاهان خوش یمن که جاذب عشق و ثروت هستند اشاره شده است.

۱- بامبو

بامبو یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین گیاهان خوش یمن است که از زمان‌های قدیم به عنوان نماد خوشبختی، موفقیت و ثروت شناخته می‌شود. گیاه بامبو به عنوان لاکی بامبو یا بامبوی خوش شانس نیز شناخته می‌شود. نگهداری هر تعداد بامبو در فضای خانه، مفهوم خاصی دارد.

بامبو گیاه خوش شانسی

برای مثال اگر یک شاخه بامبو در خانه داشته باشید، به معنای رفاه در زندگی است. قرار دادن ۲ عدد بامبو در خانه به معنی ابراز عشق و علاقه است. سه عدد بامبو به معنای عمر طولانی، ثروت و پیشرفت است. چهار عدد بامبو در کشور چین نماد مرگ است و پنج عدد از این گیاه نیز موجب بهبود شرایط شغلی و روابط می‌شود.

۲- گل ارکیده

در فنگ شویی گل ارکیده یکی از مهم‌ترین گیاهان برای خوش شانسی و ثروت است که نگهداری آن در خانه، موجب جذب خوشبختی، عشق و فراوانی می‌شود. این گیاه، شب‌ها از خود اکسیژن آزاد می‌کند و از همین رو نگهداری آن به بهبود کیفیت خواب نیز کمک می‌کند. در برخی افسانه‌ها گفته می‌شود که قرار دادن گل ارکیده در خانه به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر عشق زندگی‌تان را پیدا کنید.

گل ارکیده برای خوش شانسی

۳- گل شمعدانی

شمعدانی یکی از محبوب‌ترین گیاهان در باغچه‌های قدیمی بود که در اکثر خانه‌ها نیز یافت می‌شود. در فنگ شویی این گیاه نماد خوش شانسی است و انرژی خوبی دارد. نگهداری از گیاه شمعدانی بسیار راحت است و اگر آن را در مکانی با نور و رطوبت مناسب قرار دهید، به خوبی رشد می‌کند.

بیشتر بخوانید: علت سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی و راهکارهای پیشگیری

۴- گیاه فیکوس الاستیکا

فیکوس یک گیاه زیبا با برگ‌های پهن، ضخیم و بزرگ است که نگهداری آن در فضای خانه، موجب تصفیه هوا و ایجاد تعادل در زندگی می‌شود. این گیاه نماد ثروت، رفاه و خوش شانسی است و انرژی بسیار خوبی دارد.

گیاه فیکوس رنگ‌های متنوعی دارد و قرار دادن هر یک از انواع آن در فضای خانه، موجب دور شدن استرس و نگرانی می‌شود. در فنگ شویی گفته می‌شود که گرد بودن برگ‌های فیکوس به طور مستقیم با انرژی مثبتی که از خود ساطع می‌کند، در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: ۸ گیاه آپارتمانی مناسب اتاق خواب که کیفیت خواب را بهتر می کند!

۵- سانسوریا

انسوریا یک گیاه محبوب دیگر است که در بسیاری از خانه‌ها نیز یافت می‌شود. قرار دادن این گیاه در خانه، انرژی‌های منفی را دور می‌کند و موجب افزایش شجاعت می‌شود. گیاه سانسوریا هوا را تصفیه می‌کند و مقدار اکسیژن هوا را افزایش می‌دهد. در فنگ شویی گفته می‌شود که این گیاه را در قسمت ورودی منزل، آشپزخانه، ناهارخوری، اتاق کار و اتاق خواب قرار دهید تا انرژی‌های مثبت، ثروت، فراوانی و خلاقیت شما بیشتر شود.

۶- درخت پاچیرا یا درخت پول

پاچیرا یک نوع درختچه آپارتمانی است که ظاهر زیبایی دارد و در مورد آن داستان‌های مختلفی وجود دارد. گفته می‌شود در زمان‌های قدیم مرد فقیری بوته این درخت را پیدا می‌کند و آن را به خانه می‌برد و بعدا با فروش بذرهای این گیاه به فردی ثروتمند تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: ترفندهای رشد سریع گیاهان آپارتمانی!

درخت پاچیرا یا درخت پول

دانه‌های این گیاه فواید زیادی دارند و در ژاپن و چین این گیاه به عنوان نماد ثروت آوری شناخته می‌شود. در فنگ شویی درخت پاچیرا نماد جذب ثروت، شانس و موفقیت است و بافتن ساقه‌های ۳ تا ۵ عدد از این گیاه نشانه جذب ثروت و خوش یمنی است.

بیشتر بخوانید: علت سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی

۷- اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم یک گیاه زیبا با برگ‌های کشیده و براق است که هوا را تصفیه و انرژی‌های منفی را از فضای خانه دور می‌کند. این گیاه انرژی زیادی دارد و به عنوان گیاه صلح و دوستی شناخته می‌شود. قرار دادن این گیاه در فضای خانه به جذب سلامتی و ثروت کمک می‌کند.

اسپاتی گیاه خوش شانسی

۸- گیاه یشم

یکی دیگر از گیاهان خوش یمنی که می‌توانید در خانه از آن نگهداری کنید، گیاه یشم است. نگهداری این گیاه در خانه موجب جذب خوشبختی و موفقیت می‌شود.

این گیاه نماد پیشرفت شغلی است و گفته می‌شود که نگهداری آن در خانه طول عمر را افزایش می‌دهد. در زمان باستان نیز مردم از این گیاه به منظور افزایش جذب ثروت و انرژی‌های مثبت در خانه نگهداری می‌کردند و معتقد بودند که باید آن را در قسمت ورودی خانه قرار دهید.

۹- نخل شامادورا

نخل شامادورا یکی دیگر از گیاهان خوش یمن و زیبایی است که نگهداری آن بسیار راحت است. این گیاه به عنوان گیاه خوش شانسی شناخته می‌شود و قرار دادن آن در خانه موجب بهبود تعادل فضا می‌شود. این گیاه انرژی مثبت زیادی دارد و سموم هوا را تصفیه می‌کند و یک گیاه فوق العاده برای نگهداری در فضای خانه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: علت شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

۱۰- گیاه اکالیپتوس

گیاه اکالیپتوس با رایحه منحصر به فردی که دارد، انرژی مثبت را در فضا افزایش می‌دهد. این گیاه هوا را تصفیه می‌کند و قرار دادن آن در خانه، موجب افزایش‌ انرژی‌های مثبت می‌شود و به عنوان نماد صلح، آزادی و مظهر پاکیزگی و انرژی شناخته می‌شود. برگ‌های این گیاه در پزشکی فواید زیادی دارند و برای رفع عفونت و کاهش قند خون نیز مفید هستند.

۱۱- دراسنا

دراسنا انرژی فوق العاده زیادی دارد و قرار دادن آن در خانه موجب افزایش انرژی ساکنین خانه می‌شود. این گیاه که به عنوان خون سیاوشان و گیاه اژدها نیز شناخته می‌شود و در زمان‌های گذشته به عنوان نماد عشق معروف بود. قرار دادن این گیاه در خانه موجب تصفیه هوا و افزایش اکسیژن و انرژی‌های مثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: علت جمع شدن برگ گیاهان چیست؟

۱۲- گیاه کاکتوس

کاکتوس یکی از گیاهان مثبت در فنگ شویی است که به عنوان نماد استقامت و مقاومت شناخته می‌شود. قرار دادن این گیاه در خانه، امواج و انرژی‌های منفی را به خود جذب می‌کند و موجب افزایش انرژی مثبت می‌شود.

گیاه کاکتوس اسپاتی گیاه خوش شانسی
۱۳- آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا یکی دیگر از گیاهان مفید برای پاکسازی انرژی‌های منفی است که به قرار دادن آن در خانه همه انرژی‌های منفی را از بین می‌برد. این گیاه نماد محافظت و پاکسازی است و علاوه بر این که انرژی زیادی دارد، استفاده از ژل آن برای پاکسازی و شفاف سازی پوست نیز مفید است.

۱۴- گیاه گندمی

گیاه گندمی به عنوان گل شانس و ثروت شناخته می‌شود و قرار دادن آن در خانه انرژی مثبت و خوش شانسی را افزایش می‌دهد. برگ‌های این گیاه باریک، بلند و تیز هستند و قرار دادن آن در خانه موجب تصفیه و پاکسازی هوا می‌شود.

۱۵- گیاه اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس یا لاوندر یک گیاه آپارتمانی خوش یمن است که قرار دادن آن در خانه موجب افزایش شادی و آرامش می‌شود. استفاده از دمنوش برگ‌های این گیاه موجب افزایش ترشح هورمون شادی می‌شود و استرس را دور می‌کند. این گیاه انرژی‌های مثبت را در فضا افزایش می‌دهد و به عنوان یکی از گیاهان خوش یمن و شادی بخش شناخته می‌شود.

گیاه اسطوخودوس گیاه خوش شانسی

در این مقاله از بخش دانستنی به ۱۵ گیاه آپارتمانی که خوش یمن هستند، اشاره شد. قرار دادن این گیاهان در فضای خانه و محیط کار موجب افزایش جذب انرژی‌های مثبت و خوش شانسی شما می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا