آشپزیبرنامه غذایی

ناهار چی بپزم؟ (چهارشنبه ۲۸ شهریور)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب کوبیده مرغ فوری

اگر شما هم از خوردن فست فودهای تکراری و مضر خسته شده‌اید با ما همراه شوید تا یک جایگزین خوشمزه و سریع را به شما معرفی کنیم. کباب کوبیده مرغ فوری، یک غذای خانگی و پرطرفدار است که سریع آماده می‌شود.

مراحل تهیه کباب کوبیده مرغ فوری

مراحل تهیه کباب کوبیده مرغ فوری

مراحل تهیه کباب کوبیده مرغ فوری به شرح زیر است:

  1. در اولین مرحله باید پیاز را پوست گرفته و رنده کنید. پیاز رنده شده را خوبی فشار دهید تا آب آن خارج شود. سپس، در صورت تمایل می‌توانید پوست یک لیمو را به خوبی شسته و رنده کنید.
  2. پوست لیمو رنده شده، زعفران دم کرده، نمک، فلفل، روغن زیتون، سبزیجات معطر، پیاز رنده شده و آب لیمو را به همراه مرغ چرخ شده در یک ظرف مناسب بریزید. مواد را به مدت ۵ دقیقه با دست به خوبی ورز دهید تا همه مواد با هم ترکیب شوند و ادویه‌ها به خورد مرغ بروند.
  3. روی ظرف را با سلفون یا درب ظرف بپوشانید و آن را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد به خوبی طعم بگیرند و مزه‌دار شوند.

برای ادامه رسپی این غذای فوری و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه کباب کوبیده مرغ فوری کلیک کنید.

۲- خورش قیمه نجفی (عراقی)

قیمه نجفی که به عنوان قیمه عراقی، قیمه عربی یا قیمه علاچی هم شناخته می‌شود، یکی از خوشمزه‌ترین انواع قیمه است که برای تهیه آن از نخود به جای لپه استفاده می‌شود و طرز تهیه بسیار آسانی دارد.

مراحل طرز تهیه قیمه نجفی نذری

مراحل تهیه خورش قیمه نجفی

مراحل تهیه خورش قیمه نجفی به شرح زیر است:

  1. برای شروع باید نخودها را در یک ظرف آب بریزید و برای حدود یک شب در آب بخیسانید و در این مدت چند بار آب نخودها را عوض کنید تا نفخ آن‌ها گرفته شود.
  2. یک عدد پیاز را بشویید و آن را به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا پیازهای خرد شده را در قابلمه بریزید و برای چند دقیقه تفت دهید تا رنگ آن‌ها طلایی و خوشرنگ شود.
  3. زمانی که پیازها سرخ شدند، می‌توانید مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. مواد را برای چند دقیقه در روغن تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود.
  4. در این مرحله نوبت اضافه کردن پوست به پیاز داغ است. گوشت را اضافه کنید و آن را برای چند دقیقه همراه با پیاز و ادویه در روغن سرخ کنید تا رنگ گوشت تغییر کند.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و خوشمزه روی لینک طرز تهیه خورش قیمه نجفی کلیک کنید.

۳- مرغ سماق با پودر زنجبیل

مرغ سماق با پودر زنجبیل، ترکیبی بی‌نظیر از طعم‌های سنتی دارد. سماق، این ادویه قرمز رنگ و ترش مزه، به همراه سایر ادویه‌ها و سبزیجات، طعم جذابى به مرغ می‌بخشد.

مراحل تهیه مرغ سماقى

مراحل تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل

مراحل تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل به شرح زیر است:

  1. پیازها را بشویید و پوست بگیرید. با کمک چاقو پیازها را خلالی خرد کنید. پیازهای خلالی را درون ظرف مناسب فر یا قابلمه بریزید.
  2. پودر زنجبیل، سماق، نمک و‌ فلفل سیاه را به پیازهای خلالی شده اضافه کنید و با هم ترکیب کنید. کمی با کمک دست پیازها را بفشارید تا آب درون بافتاشان خارج شود.
  3. تکه‌های مرغ را بشویید و درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. سپس مرغ‌ها را روی پیازها بچینید.
  4. رب انار و رب گوجه فرنگی را روی مرغ‌ها بریزید. اگر از قابلمه استفاده می‌کنید، درب قابلمه را ببندید و قابلمه را روی حرارت کم گذارید. 

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌عطر و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل کلیک کنید.

۴- کوفته بادمجان کبابی

اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و متفاوت برای مهمانی‌هایتان هستید، کوفته بادمجان کبابی انتخابی عالی است. این غذا طعمی بی‌نظیر و روش پخت ساده‌ای دارد.

رسپی یک غذای اصیل و خوشمزه با بادمجان

مراحل تهیه کوفته بادمجان کبابی

مراحل تهیه کوفته بادمجان کبابی به شرح زیر است:

  1. بادمجان‌ها را بشویید و خشک کنید. بادمجان را باید به طور مستقیم روی شعله گاز یا زغال کباب کنید. برای این کار می‌توانید بادمجان‌ها را به سیخ زنید یا روی توری کبابی قرار دهید.
  2. به طور کامل تمام قسمت‌های بادمجان را روی حرارت کباب کنید تا پوست بادمجان کاملا سیاه شود. پس از کباب کردن، بادمجان‌ها را درون ظرف مناسبی قرار دهید و درب ظرف را ببندید به گونه‌ای که هوایی درون ظرف نفوذ نکند.
  3. در این مرحله می‌توانید بادمجان‌ها را درون کیسه فریزر یا زیپ کیپ قرار دهید. پس از گذشت ۵-۱۰ دقیقه بادمجان‌ها را از ظرف خارج کنید و‌ با کمک دست پوست آن‌ها را جدا سازید.
  4. بادمجان‌های پوست گرفته شده را درون ظرف دیگری بریزید و با کمک چنگال آن‌ها را له و پوره کنید. 

برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و لذیذ روی لینک طرز تهیه کوفته بادمجان کبابی کلیک کنید.

۵- موجور کدو سبز

آیا به دنبال یک غذای سالم، خوشمزه و آسان هستید؟ موجور کدو سبز، پیشنهاد امروز ما به شما است. موجور کدو سبز یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار ترکیه‌ای است که با کدو سبز، پیاز، سیر و ادویه‌های خوشمزه تهیه می‌شود.

نکات و فوت و فن‌های تهیه موجور کدو سبز

مراحل تهیه موجور کدو سبز

مراحل تهیه موجور کدو سبز به شرح زیر است:

  1. کدو سبزها را بشویید و در صورت تمایل پوست بگیرید. با کمک رنده، میکسر یا خرد کن کدوها را پوره و له کنید. 
  2. کدوهای رنده شده را درون صافی بریزید و کمی بفشارید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. برای تهیه موجور، بهتر است از کدو سبزهای تازه و سفت استفاده کنید.
  3. کدوهای آب گرفته شده را درون ظرف مناسبی گذارید و به سراغ پیاز روید. پیاز را به همین ترتیب بشویید، پوست بگیرید، رنده کنید و آب بگیرید. پیاز آب گرفته شده را نیز به کدوها اضافه کنید.
  4. نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و جعفری ساطوری شده، تخم مرغ و آرد سوخاری را به مواد درون ظرف اضافه کنید و به خوبی همه مواد را با هم مخلوط کنید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و اصیل روی لینک طرز تهیه موجور کدو سبز کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا