سبک زندگیسلامت و زیبایی

فواید ماسک فلفل قرمز برای پوست + طرز تهیه

شاید عجیب به نظر برسد، اما ماسک فلفل قرمز یکی از بهترین ماسک‌های خانگی برای رفع چین و چروک‌های پوستی و افزایش شادابی پوست است. در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با طرز تهیه ماسک فلفل قرمز برای پوست آشنا شوید.

۹ روش طرز تهیه ماسک فلفل قرمز برای پوست

فلفل قرمز فواید زیادی برای پوست دارد و معمولا از آن برای رفع چین و چروک‌های پوستی و همچنین از بین بردن جوش صورت استفاده می‌شود. فلفل سرشار از ماده‌ای به نام کپسایسین است که به پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند و از همین رو برای جلوگیری از ایجاد جوش نیز مفید است.

در ادامه این بخش به ۹ روش طرز تهیه ماسک فلفل قرمز برای پوست اشاره شده است.

۱- ماسک فلفل قرمز، پودر کاکائو و آووکادو برای درمان جوش

برای درمان جوش صورت و همچنین افزایش شفافیت پوست می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری فلفل قرمز را با ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو ترکیب کنید. در ادامه نصف یک آووکادو را له کند و به این ترکیب اضافه کنید.

مواد را به خوبی ترکیب کنید و بعد روی پوست بمالید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را با آب ولرم بشویید. بعد از این ماسک حتما از یک کرم آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست شما خشک نشود.

ماسک فلفل قرمز

۲- ماسک فلفل قرمز و ماست برای روشن شدن پوست

اگر به دنبال یک ماسک خانگی روشن کننده و سفید کننده صورت برای پوست صورت هستید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و ماسک فلفل قرمز و ماست را آماده کنید. برای درست کردن این ماسک باید یک قاشق غذاخوری فلفل قرمز تازه رنده شده را با ۲ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید.

سپس این ترکیب را هم بزنید و برای ۲ تا ۳ دقیقه روی پوست قرار دهید. پوست را برای ۱ دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب سرد فراوان بشویید. در ادامه حتما از یک کرم مرطوب کننده برای روی پوست استفاده کنید.

۳- ماسک فلفل و سفیده تخم مرغ برای جوانسازی پوست

سفیده تخم مرغ فواید زیادی برای رفع چین و چروک‌های پوستی و جوانسازی پوست دارد. برای تهیه ماسک فلفل قرمز و سفیده تخم مرغ باید ۱ قاشق فلفل قرمز را با ۱ عدد سفیده تخم مرغ و ۱ قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. مواد را به خوبی هم بزنید.

ابتدا پوست صورت را بشویید و خوب خشک کنید. سپس این ماسک را روی پوست بمالید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد صورتتان را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: ماسک شلیل و معجزات آن برای پوست صورت

۴- ماسک فلفل قرمز و شیر برای پاکسازی پوست

برای پاکسازی پوست می‌توانید نصف قاشق فلفل قرمز را با ۱۵۰ گرم شیر ترکیب کنید و بعد این ترکیب را روی پوست صورت بمالید. در ادامه به صورت دورانی پوست را ماساژ دهید. پس از ۱۰ دقیقه پوستتان را بشویید و خوب تمیز کنید.

۵- ماسک فلفل قرمز و آلوئه ورا

برای افزایش شادابی پوست و رفع التهاب پوست می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز را با ۲ قاشق ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. سپس این ماسک را روی پوست صورت بمالید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را با آب ولرم بشویید. بعد از این ماسک حتما از مقداری کرم مرطوب کننده روی پوست استفاده کنید.

ماسک فلفل قرمز

۶- ماسک روغن فلفل برای ترمیم پوست

روغن فلفل قرمز فواید زیادی برای پوست دارد و استفاده از آن روی پوست، موجب افزایش شفافیت پوست، کنترل چربی، روشن شدن پوست و همچنین بازسازی و ترمیم پوست می‌شود.

برای استفاده از ماسک روغن فلفل باید مقداری از این روغن را روی پوست تمیز بمالید و برای ۵ دقیقه به آرامی و به صورت دورانی ماساژ دهید. در ادامه پوست خود را با آب ولرم بشویید و خوب خشک کنید.

۷- ماسک فلفل قرمز و آب لیمو ترش برای تنظیم چربی پوست

برای کنترل میزان چربی پوست می‌توانید ۱ قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز را با یک قاشق چای‌خوری آب و یک قاشق چای‌خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید. این ماسک را روی پوست بمالید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس پوستتان را با آب فراوان بشویید.

این ماسک چربی اضافه پوست را از بین می‌برد و به کنترل چربی پوست کمک می‌کند. از طرف دیگر این ماسک برای از بین بردن باکتری‌های و قارچ‌های پوستی مفید است و مانع ایجاد جوش می‌شود.

بیشتر بخوانید: بوتاکس خانگی با ماسک سفیده تخم مرغ

۸- ماسک فلفل قرمز و عسل برای شادابی پوست

برای این که پوست شما شاداب‌تر و روشن‌تر شود، می‌توانید از ماسک فلفل قرمز و عسل خام استفاده کنید. برای تهیه این ماسک باید ۱ قاشق غذاخوری فلفل قرمز پودر شده را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید.

مواد را خوب هم بزنید و بعد این ماسک را روی پوست بمالید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را با آب گرم بشویید. این ماسک پوست شما را پاکسازی می‌کند و برای کاهش التهاب و درمان جوش صورت نیز مفید است.

۹- ماسک فلفل قرمز و شکر برای لایه برداری پوست

اگر به دنبال راهی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست هستید، بهتر است از ماسک لایه بردار فلفل قرمز و شکر استفاده کنید. برای تهیه این ماسک باید یک قاشق پودر فلفل قرمز را با یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس این ماسک را به آرامی و به صورت دورانی روی پوست صورت ماساژ دهید.

بعد از ۱۰ دقیقه می‌توانید پوست خود را با آب گرم بشویید. اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید از این ماسک بدون شکر و تنها با ترکیب فلفل قرمز و روغن نارگیل نیز استفاده کنید.

ماسک فلفل قرمز

نکاتی که باید در مورد استفاده از ماسک فلفل قرمز بدانید

  • قبل از استفاده از ماسک فلفل قرمز حتما آن را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید و اگر پوست شما واکنش نشان نداد، از آن برای تمام قسمت‌های پوست استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان از ماسک فلفل در نزدیکی چشم و روی لب استفاده نکنید.
  • اگر روی پوست شما زخم باز وجود دارد، به هیچ عنوان از این ماسک استفاده نکنید.
  • از مهم‌ترین فواید فلفل قرمز برای پوست می‌توان به افزایش تولید کلاژن و جوانسازی پوست اشاره کرد. جالب است بدانید که ماسک فلفل برای کاهش درد و علائم بیماری پسوریازیس نیز مفید است.
  • افرادی که پوست حساس و ملتهبی دارند، بهتر است از فلفل قرمز به عنوان ماسک استفاده نکنند.

در این مقاله به ۹ روش تهیه ماسک فلفل قرمز برای پست اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که این ماسک برای افرادی که پوست حساس و ملتهبی دارند، مناسب نیست. اگر تجربه استفاده از ماسک فلفل قرمز را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا