آشپزینکات آشپزی

۴ روش نگهداری چغاله بادام در طولانی مدت

نگهداری چغاله بادام در طولانی مدت کمی مشکل است. این میوه نارس و پرطرفدار معمولا پس از مدتی تیره رنگ می‌شود و کیفیت خود را از دست می‌دهد. در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با روش‌های نگهداری چاقاله بادام در طولانی مدت آشنا شوید.

۴ روش نگهداری چغاله بادام که باید بدانید

چغاله بادام میوه نرسیده بادام درختی است که به خاطر بافت ترد و طعم ترش و خوشمزه‌ای که دارد بسیار محبوب است. روش نگهداری این میوه درست شبیه به دیگر میوه‌ها است و اگر در یخچال و دمای پایین قرار بگیرد، دیرتر خراب می‌شود.

برخی نیز برای نگهداری طولانی مدت چغاله آن را در فریزر قرار می‌دهند. تبدیل کردن این میوه به ترشی نیز از دیگر روش‌های رایج نگهداری چغاله است. در ادامه می‌توانید با رایج‌ترین روش‌های نگهداری چغاله بادام در طولانی مدت آشنا شوید.

4 روش نگهداری چغاله بادام در طولانی مدت

۱- قرار دادن چغاله بادام در یخچال

نحوه نگهداری چغاله بادام در یخچال بسیار ساده است. برای این کار بهتر است چغاله‌ها را به صورت شسته نشده و کاملا خشک در یک ظرف بریزید و بعد در یخچال قرار دهید. با این روش می‌توانید چغاله‌ها را برای یک هفته به صورت تازه مصرف کنید.

۲- فریز کردن چغاله بادام خام

برای نگهداری چغاله بادام در فریزر ابتدا باید چغاله‌ها را تمیز کنید و برگ و شاخه‌های اضافه را از میوه جدا کنید. سپس آن‌ها را در یک ظرف آب و نمک بریزید و با دست چغاله‌ها را پاک کنید تا پرزهای آن‌ها جدا شود. پرز چغاله محل تجمع آلودگی است و از همین رو باید به طور دقیق تمیز شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: نحوه صحیح شستن چغاله بادام

    در ادامه چغاله‌ها را آبکش کنید و چند دور با آب بشویید و آبکش کنید. چغاله‌های شسته شده را روی دستمال پهن کنید تا کاملا خشک شوند.

    سپس می‌توانید آن‌ها را در کیسه‌های زیپ دار بریزید و در فریزر قرار دهید. با این روش می‌توانید در هر زمان از سال به چغاله تازه دسترسی داشته باشید و غذای مورد علاقه‌تان را آماده کنید. چغاله بادام معمولا بعد از منجمد شدن بافت ترد خود را از دست می‌دهد و از همین رو برای مصرف خوراکی چندان ایده آل نیست.

    فریز کردن چغاله بادام خام

    ۳- فریز کردن چغاله بادام به صورت بلانچ کردن

    در این روش باید چغاله‌ها را با دقت بشویید و تمیز کنید. یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند. در ادامه چغاله‌های شسته شده را در آب جوش بیندازید.

    حدود ۲ دقیقه صبر کنید و بعد به سرعت چغاله‌ها را آبکش کنید و در آب سرد بیندازید. بعد از چند دقیقه دوباره چغاله‌ها را آبکش و آن‌ها را روی پارچه پهن کنید تا خشک شوند. در انتها می‌توانید چغاله‌ها را در کیسه زیپ دار بریزید و در فریزر قرار دهید.

    فریز کردن چغاله بادام به صورت بلانچ کردن

    ۴- درست کردن ترشی چغاله

    راهکار بعدی برای نگهداری چغاله بادام در طولانی مدت درست کردن ترشی چغاله است. برای درست کردن این ترشی ابتدا باید چغاله‌ها را بشویید و خوب خشک کنید. سپس در یک قابلمه مقداری آب، سرکه و نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد می‌توانید کمی زردچوبه اضافه کنید و بعد شعله گاز را خاموش کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی چغاله بادام

    در این مرحله باید چغاله‌ها را در یک شیشه مناسب بریزید و بعد چند حبه سیر و فلفل، برگ نعنا و ترخون به آن‌ها اضافه کنید. در ادامه مخلوط سرکه و آب را اضافه کنید. درب شیشه را محکم ببندید و ترشی را برای یک هفته در یک مکان نسبتا خنک قرار دهید تا آماده شود.

    نکاتی که باید برای نگهداری چغاله بادام بدانید

    نکاتی که باید برای نگهداری چغاله بادام بدانید

    • در زمان خرید چغاله بادام سعی کنید چغاله‌های سالم، بدون لک و تازه را خریداری کنید. هر چقدر چغاله شما کیفیت بهتری داشته باشد، ماندگاری آن بیشتر است. تیره شدن و وجود لک روی چغاله نشان دهنده کهنه بودن آن است.
    • بهتر است چغاله را به صورت شسته نشده در یخچال بگذارید و بعد در زمان مصرف آن را با آب و نمک ضد عفونی و مصرف کنید.
    • قبل از فریزر کردن چغاله بادام ابتدا آن را به خوبی خشک کنید و بعد در کیسه پلاستیکی قرار دهید.
    • اگر دوست دارید می‌توانید چغاله‌ها را بشویید و بعد خوب خشک کنید و سپس در یخچال نگهداری کنید، اما به خاطر داشته باشید که رطوبت موجب کاهش ماندگاری چغاله بادام می‌شود.

    چغاله بادام مثل دیگر انواع میوه‌ها ماندگاری نسبتا کمی دارد و باید در عرض یک هفته مصرف شود. برای افزایش ماندگاری چغاله بادام می‌توانید آن را فریز کنید یا با درست کردن ترشی چغاله از طعم این میوه منحصر به فرد در طول سال لذت ببرید. شما از چه روش‌هایی برای نگهداری چغاله بادام استفاده می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

    ۳.۶/۵ (۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.