نکات آشپزی

نحوه صحیح شستشوی چغاله بادام و گرفتن پرزهای آن

چاقاله بادام یا چغاله بادام (green almond) همان بادام نرسیده و سبز است که به خاطر طعم ترش و بافت تردی که دارد بسیار محبوب است. از آن جایی که روی بافت چغاله بادام پرزهای ریزی وجود دارد، باید آن را به‌گونه‌ای بشویید که همه پرزهای آن تمیز شوند و آلودگی‌ها به طور کامل از بین بروند.

در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با نکات شستشوی چاقاله بادام به طور کامل آشنا شوید.

با بهترین روش شستن چاقاله بادام آشنا شوید

شستن چغاله بادام نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. پرزهای روی این میوه محل تجمع آلودگی و انگل‌های ریز است که می‌تواند بیماری‌های جدی برای بدن ایجاد کند. در ادامه می‌توانید با مراحل شستن چغاله بادام به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول: چغاله‌ها را در آب بریزید

برای شروع باید چغاله‌ها را در یک ظرف بریزید و چندین بار آن را آبکشی کنید. سپس چغاله‌ها را در ظرف بریزید و آن را با آب سرد پر کنید تا مقدار آب بالاتر از سطح چغاله‌ها باشد.

مرحله دوم: از مقداری سرکه و نمک استفاده کنید

برای ضدعفونی چغاله‌ها بهتر است مقداری نمک و سرکه به ظرف آن‌ها اضافه کنید و سپس حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا چغاله‌ها در این مدت به خوبی ضدعفونی شوند.

با بهترین روش شستن چاقاله بادام آشنا شوید

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم: پرزهای چغاله بادام را تمیز کنید

    چاقاله یک میوه نرسیده است و معمولا هر چقدر چغاله شما نارس‌تر باشد، پرزهای آن بیشتر خواهد بود. این پرزها محل تجمع آلودگی و انگل هستند و باید به درستی تمیز شوند.

    برای تمیز کردن پرزهای چغاله بادام چغاله‌ها را با دست یا با یک برس تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که این مرحله حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا تمام پرزها و آلودگی‌های چغاله‌ها به طور کامل تمیز شوند.

    بیشتر بخوانید: فواید و مضرات خوردن چغاله بادام برای بدن

    مرحله چهارم: چغاله‌ها را آبکش کنید

    بعد از تمیز کردن چغاله‌ها باید آن‌ها را آبکشی کنید و چندین بار آب بکشید. در حین آبکشی بهتر است دوباره روی چغاله‌ها دست بکشید تا کاملا تمیز شوند.

    در انتها چغاله‌ها را برای چند دقیقه در آبکش قرار دهید تا آب اضافه‌شان خارج شود. سپس چغاله‌ها را با دستمال خشک کنید و در یک ظرف بریزید و برای چند روز در یخچال قرار دهید.

    مهم‌ترین نکات شستشوی چاقاله بادام که باید بدانید

    مهم‌ترین نکات شستشوی چاقاله بادام که باید بدانید

    در ادامه به چند نکته طلایی برای شستشوی چغاله بادام اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای شستشوی چغاله بادام به هیچ عنوان به آب اکتفا نکنید و حتما آن را برای چند دقیقه در ترکیب نمک و سرکه قرار دهید.
    • اگر در خانه به دستگاه ازون ساز دسترسی دارید می‌توانید برای شستشوی چاقاله بادام از این دستگاه نیز استفاده کنید. در این روش باید چغاله‌ها را در یک ظرف آب بریزید و بعد لوله دستگاه ازون ساز را در ظرف قرار دهید و اجازه دهید چغاله‌ها برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ضد عفونی شوند.
    • هر چقدر کرک چغاله شما بیشتر باشد، یعنی چغاله نارس‌تر است. به خاطر داشته باشید که برخی فروشنده‌ها با استفاده از اسکاچ پرز روی چغاله را از بین می‌برند تا نشان دهند که چغاله‌ها رسیده‌تر هستند.
    • در زمان خرید یا شستشوی چغاله‌ها حتما چغاله‌های سیاه و دارای لک را جدا کنید. به خاطر داشته باشید که تیره شدن و تغییر رنگ چغاله نشانه کهنه بودن آن است و چنین چغاله‌هایی به هیچ عنوان نباید مصرف شوند.
    • برای نگهداری چغاله بادام می‌توانید آن را در یک ظرف آب بریزید و بعد در یخچال بگذارید. این کار موجب می‌شود تا چغاله‌ها برای حدود یک هفته سالم و سبز بمانند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت چغاله بادام

    روش شستشوی اصولی چغاله بادام

    چغاله یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های فصل بهار است که معمولا نسل جوان علاقه زیادی به خوردن آن دارد. به خاطر داشته باشید که هیچگاه چغاله را به صورت شسته نشده مصرف نکنید و حتما آن را به روش درستی ضدعفونی و سپس استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

    سوالات متداول

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا به رایج‌ترین سوالات شما در مورد شستشوی چاقاله بادام و از بین بردن پرزهای روی آن نیز پاسخ داده‌ایم.

    چه جوری پرز چغاله بادام رو از بین ببریم؟

    برای تمیز کردن پرزهای چغاله بادام می‌توانید این کار را با دست انجام دهید یا برای این کار از اسکاچ یا سیم ظرفشویی استفاده کنید تا همه کرک‌های روی چغاله از بین بروند.

    طرز شستن چغاله بادام چگونه است؟

    یکی از مهم‌ترین نکات شستشوی چاقاله بادام این است که آن را در ترکیب سرکه، نمک و آب قرار دهید و کرک‌های روی میوه را به طور کامل تمیز کنید.

    ۳/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.