غذاهای سنتی

۱۱ غذای افطاری مجلسی با برنج؛ برای پذیرایی از مهمان

وقتی حرف از غذای مجلسی در افطاری است، مسلماً غذاهای خورشتی و سنتی با برنج مرغوب برای پذیرایی از مهمان به ذهن می‌رسد. از آنجایی که در ماه رمضان در سفره افطاری غذاهایی مانند آش رشته، شله‌زرد، حلیم و انواع حلواو دسرهایی مانند شیر برنج و فرنی وجود دارد، بنابراین در انتخاب غذای مجلسی به دلیل سیر شدن تقریبی روزه‌داران باید دقت لازم را به کار برد.

غذای اصلی معمولاً یک ساعت بعد از افطار سرو می‌شود. تعریف مشخصی برای غذای مجلسی وجود ندارد اما این‌طور برداشت می‌شود که غذای مجلسی باید غذایی غنی، چشم‌نواز و اغلب همه‌پسند باشد.

در عین‌ حال بهتر است غذاهای مجلسی پر زحمت نباشد و وقتتان را زیاد نگیرد. هر غذایی که درست می‌شود، باید این را مدنظر داشته باشید که هدف دورهم و خوش بودن در کنار هم است. قرار نیست به خاطر مهمانی مجبور بشوید یک هفته تمام را استراحت کنید.

ما در این مطلب از اکالا بلاگ به شما انواع غذای خوشمزه و مجلسی با برنج برای افطاری را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

۱- عدس‌ پلو 

عدس پلو یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که علاوه بر داشتن طعم خوب، به دلیل داشتن عدس ارزش غذایی بالایی دارد که همین امر آن را به یک غذای مقوی و سالم تبدیل کرده است. اما چون طبع برنج و عدس سرد است، معمولا در کنار این غذا از خرما یا کشمش پلویی که هر دو طبع گرمی دارند، استفاده می‌شود تا طبع این غذای خوشمزه برای بدن مناسب‌تر باشد.

طرز تهیه عدس پلو

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه عدس پلو

    مراحل تهیه عدس پلو مجلسی به شرح زیر است:

    1. عدس را از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و پخت راحت‌تری داشته باشد. برنج را نیز از یکی دو ساعت ساعت قبل از پخت (بعد از شستن) با مقداری نمک خیس کنید.
    2. کشمش‌ها را هم هنگام شروع به کار خیس کنید.
    3. عدس خیس شده را آبکش کنید، آن را داخل قابلمه بریزید و روی آن را آب بریزید. به‌ طوری که حدودا دو بند انگشت آب بالاتر از سطح عدس باشد. سپس همراه با یک قاشق چای‌ خوری نمک، اجازه دهید تا عدس‌ها بپزند.
    4. بعد از اینکه آب عدس‌ها به جوش آمد، روی آن کفی تشکیل می‌شود که حتما باید این کف را با قاشق جمع کنید. (اگه این باقی بماند، باعث تغییر رنگ و سیاه شدن عدس‌ها بعد از پخت خواهد شد)
    5. پس از گذشت نیم ساعت میزان پخت عدس را چک کنید؛‌‌ دقت کنید که اصلا عدس نباید تا حدی بپزد که له شود. بعد از ینکه عدس پخت، آن را آبکش کنید و سراغ مرحله بعد بروید.

    برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه عدس پلو کلیک کنید.

    ۲- زرشک‌ پلو با مرغ 

    زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای اصیل و مجلسی ما ایرانی‌هاست که در منو اغلب رستوران‌ها و در لیست غذایی اکثر خانوارها نیز به چشم می‌خورد. بدون‌ شک اگر بخواهیم به یک توریست چند غذای ایرانی و مجلسی را معرفی کنیم، حتما زرشک پلو با مرغ یکی از آن‌هاست.

    روش‌های مختلفی برای پخت زرشک پلو با مرغ برای وعده افطاری وجود دارد که حتما شما هم یکی از آن‌ها را به‌ صورت کامل می‌دانید. اما اگر می‌خواهید با یک روش استاندارد و البته یک طعم بسیار خوشمزه از این غذای مجلسی اصل و نسب‌دار، آشنا شوید با ما همراه باشید.

    طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

    مراحل تهیه زرشک پلو با مرغ

    مراحل تهیه زرشک پلو با مرغ به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول روغن را داخل تابه بریزید و تکه‌های مرغ را با فاصله مناسب درون تابه بچینید. بعد ادویه کاری، زردچوبه، فلفل قرمز را هر دو طرف تکه‌های مرغ بپاشید تا کاملا طعم‌دار شوند. مرغ‌ها در حال سرخ شدن هستند، اما برای این‌ که از پخت درون مرغ هم خیالتان راحت شود در ماهیتابه را روی آن بگذارید.
    2. توجه کنید که اصلا نیازی نیست آب بریزید. مرغ از تبخیر آب خودش و پس از ترکیب شدن با ادویه، درون ماهیتابه ضمن سرخ شدن به‌ صورت کامل پخته می‌شود. بله یک فضای مناسب برای پخت مرغ با حفظ حداکثری عطر و طعم!
    3. بنابراین پس از اضافه کردن ادویه‌جات به مرغ، برگ‌‌ بو‌، چوب دارچین و پیاز را روی تکه‌های مرغ چیده و‌ سر تابه را بگذارید؛ با حرارت خیلی کم زمان دهید تا کاملا مغز پخت شوند. حدودا پس از گذشت ۳۰ دقیقه مرغ‌ها از حالت خامی خارج خواهند شد.
    4. در این مرحله بعد از پخت، موادی که اضافه شد (برگ‌‌بو‌، چوب دارچین و پیاز ) از غذای اصلی جدا می‌شوند. برای راحتی کار پیشنهاد می‌شود که در ابتدا به‌ جای خرد کردن، پیازها را به دو نیمه قاچ بزنید تا بعد از پخت به سادگی قابل برداشتن باشد.

    برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و خوشمزه روی لینک طرز تهیه زرشک پلو با مرغ کلیک کنید.

    ۳- قیمه نثار قزوینی

    قیمه نثار یکی از غذاهای اصیل شهر قزوین که طعم بسیار لذیذی دارد و بدون شک اگر یکبار این غذا را امتحان کنید، مشتری همیشگی آن خواهید شد.

    برای تهیه یک قیمه نثار خوشمزه و مجلسی قزوین باید موادی از جمله گوشت راسته گوسفندی یا گاوی، خلال بادام، خلال پسته، خلال پوست پرتقال و زرشک داشته باشید که از این مواد می‌توانید به صورت تزئینی روی برنج هم بریزید و برنج را دیزاین کنید.

    طرز تهیه قیمه نثار قزوینی

    مراحل تهیه قیمه نثار قزوینی

    مراحل تهیه قیمه نثار قزوینی به شرح زیر است:

    1. ابتدا پیازها را شسته و سپس آن را نگینی و یکدست خرد کنید.
    2. وقتی پیازها کاملا خرد و یکدست شد درون قابلمه‌ای که روی گاز گذاشتید و زیرش روشن است کمی روغن بریزید و بعد از داغ شدن کامل روغن، پیازهای نگینی برای قیمه نثار را داخل قابلمه ریخته و مرتب هم بزنید تا پیازها نسوزد و کاملا طلایی شود.
    3. اکنون تکه گوشت‌های خردشده را در قابلمه بریزید و اندکی تفت بدهید تا بوی زهم گوشت از بین برود و کمی رنگ گوشت تغییر کند.
    4. ‌رب گوجه‌ فرنگی را اضافه کنید و کاملا با گوشت‌های قیمه نثار تفت بدهید. اجازه دهید رنگ رب گوجه عوض شود و از رنگ قرمزی در بیاید.

    برای ادامه رسپی این غذای اصیل و محلی قزوین روی لینک طرز تهیه قیمه نثار کلیک کنید.

    ۴- فسنجون 

    خورشت فسنجون یا فسنجان یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین خورشت‌های ایرانی است که خواستگاه و اصالت آن به استان گیلان برمی‌گردد. اما به دلیل طعم بی‌نظیری که دارد در اکثر شهرهای ایران به روش‌های مختلفی پخته می‌شود. بعضی شهرها شیرین بعضی جاها ترش و در اکثر شهرها فسنجون را ملس می‌خورند.

    فسنجون با گوشت چرخ‌ کرده و مرغ درست می‌شود و انتخاب گوشت آن کاملا سلیقه‌ای است که این بار قصد داریم طرز پخت آن با مرغ را به شما عزیزان آموزش دهیم.

    طرز تهیه خورشت فسنجون با مرغ

    مراحل تهیه خورشت فسنجون

    مراحل تهیه خورشت فسنجون به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول مرغ‌‌ها را پاک کنید، خوب بشویید و در داخل آبکش قرار دهید، تا آب آن خشک شود. سپس بر روی مرغ‌‌ها مقداری نمک و فلفل سیاه بپاشید.
    2. یک تابه مناسب انتخاب کنید، درون آن مقداری روغن مایع بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. سپس مرغ‌ها را درون روغن قرار دهید و تفت دهید تا سرخ شوند.
    3. بعد از اینکه یک طرف مرغ‌ها سرخ شد آن‌ها را برعکس کنید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. بعد از اینکه سرخ کردن مرغ‌ها تمام شد آن‌ها را در یک کاسه بگذارید.
    4. اکنون پیاز را پوست بگیرید، بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. یک قابلمه را انتخاب کنید، درون آن مقداری روغن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا مقداری بافت پیاز نرم شود.

    برای ادامه رسپی این غذای همه پسند و اصیل ایرانی روی لینک طرز تهیه خورشت فسنجون با مرغ کلیک کنید.

    ۵- ته‌ چین مرغ مجلسی

    ته چین یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که به دلیل طعم دلچسب و ظاهر شیک، در مراسم، مجالس و مهمانی‌های ایرانی جا باز کرد و سبب شد جزو اصلی‌ترین غذاهایی باشد که باید در منوی غذایی ایرانی وجود داشته باشد. هر چند نمونه‌های کوچک و لقمه‌ای آن نیز به‌ عنوان پیش‌ غذا رنگ و لعاب ویژه‌ای به سفره‌های ایرانی می‌بخشد.

    طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی

    مراحل تهیه ته چین مرغ 

    مراحل تهیه ته چین مرغ مجلسی به شرح زیر است:

    1. آماده کردن کردن سینه مرغ از مهم‌ترین مراحلی است که باید به آن توجه شود. برای این کار لازم است که سینه مرغ را به همراه چند پیمانه آب، پیاز خرد شده و زردچوبه در داخل یک قابلمه بریزید. سپس قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا مرغ شروع به پختن کند.
    2. بعد از پخته شدن سینه مرغ، قابلمه را از اجاق گاز برداشته و صبر کنید تا کمی سرد شود. در آخرین بخش از این مرحله سینه مرغ را کاملا ریش ریش کرده و در یک ظرف مناسب بریزید.
    3. پس از پاک کردن برنج، آن را دو بار بشویید. در داخل قابلمه‌ای که از قبل انتخاب کرده‌اید، برنج را همراه با چند پیمانه آب و نمک بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید.
    4. پس از گذشت چند دقیقه، برنج را تست کنید. زمانی که برنج به اندازه کافی نرم شد (به طوری که اطراف برنج پخته و مغز آن کمی سفت باشد)، برنج را آبکشی کنید. لازم است برای آبکشی برنج، از آب ولرم استفاده کنید.

    برای ادامه رسپی این افطاری مجلسی و چشم‌نواز ایرانی روی لینک طرز تهیه ته چین مرغ کلیک کنید.

    ۶- قورمه سبزی

    خورشت قورمه سبزی از محبوب‌ترین و اصیل‌ترین خورشت‌های ایرانی است که شاید کمتر ایرانی‌ای پیدا شود که عاشق آن نباشد. قورمه سبزی را می‌توان هم با مرغ و هم با گوشت تکه‌ای برای وعده افطاری تهیه و نوش جان کرد.

    البته در برخی شهرها این خورشت با مواد دیگری طبخ می‌شود که خیلی متفاوت نیستند. مثلا به جای استفاده از لوبیا قرمز از لوبیا چیتی استفاده می‌شود و در برخی نقاط به جای استفاده از سبزی خورشتی متداول از سبزی‌های معطر کوهی و محلی نیز استفاده می‌کنند.

    طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

    مراحل تهیه قورمه سبزی

    مراحل تهیه قورمه سبزی به شرح زیر است:

    1. برای اینکه پس از مصرف خورشت قورمه سبزی دچار نفخ معده نشوید بهتر است لوبیاهای قرمز را از شب قبل در آب بخیسانید و در صورت امکان ۲ الی ۳ بار، آب آن را عوض کنید. 
    2. سپس سبزی‌های خورشتی از جمله اسفناج، تره، گشنیز،شنبلیله و جعفری را به خوبی بشویید و  بر روی تخته آشپزخانه به صورت ریز خرد کنید.
    3. بعد از خرد شدن سبزی‌ها، درون ماهیتابه‌ای مقداری روغن ریخته و سبزی‌های خرد شده را به ماهیتابه بیفزایید و تفت دهید. هر چه بیشتر سبزی‌ها را تفت دهید تا تیره‌تر شوند در نهایت خورشت قورمه سبزی شما جا افتاده‌تر شده و روغن می‌اندازد. (اگر سبزی تازه نداشتید می‌توانید از سبزی قورمه که قبلا سرخ شده و در فریزر است استفاده کنید)
    4. پیازها را پوست گرفته، بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. آن گاه درون ماهیتابه مقداری روغن بریزید و بر روی شعله ملایم قرار دهید. پیازهای خرد شده را به ماهیتابه افزوده و تفت دهید. 

    برای ادامه رسپی این افطاری اصیل و پرطرفدار ایرانی روی لینک طرز تهیه قورمه سبزی کلیک کنید.

    ۷- خورشت قیمه

    قیمه از جمله غذاهای سنتی ایرانی است که پایه ثابت خیلی از مناسبت‌های خاص و مهمانی‌های ما ایرانی‌ها به حساب می‌آید! این غذا خیلی راحت با مواد اولیه در دسترسی همچون گوشت خورشتی، لپه خیس خورده، پیاز، رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی، ادویه و… تهیه می‌شود، اما نکات ریز و فوت و فن‌های کوزه گری دارد که رعایتش برای خوشمزه شدن و داشتن یک قیمه‌ی مجلسی لازم است.

    طرز تهیه خورشت قیمه با سیب زمینی

    مراحل تهیه خورشت قیمه

    مراحل تهیه خورشت قیمه به شرح زیر است:

    1. در ابتدا لپه‌ها را به خوبی بشویید و از شب قبل از پخت یا حداقل چند ساعت قبل در آب بخیسانید و آب آن را عوض کنید. در غیر این صورت نیاز است قبل از تهیه خورشت، لپه‌ها را در کمی آب بجوشانید. حین جوشاندن لپه‌ها کف حاصل از جوشاندن را بگیرید و در آخر آب آن را دور بریزید.
    2. بعد از خیساندن یا پختن لپه، یک عدد پیاز درشت را نگینی ریز خرد کنید. روغن را در قابلمه‌ی مناسبی بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود و بعد پیاز را به روغن اضافه کنید.
    3. اجازه دهید پیاز کمی نرم و طلایی شود. نیازی به سرخ کردن پیاز نیست چون قرار است پیاز به همراه گوشت سرخ شود تا گوشت هم عطر پیاز را بگیرد. 
    4. پیازها که نرم و طلایی شد، گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کنید و به خوبی گوشت را تفت دهید تا گوشت کمی سرخ شود و تغییر رنگ دهد.
    5. ادویه‌های دلخواه که شامل زردچوبه، فلفل، چوب دارچین، هل و… هستند را هم اضافه کنید و با گوشت و پیاز به خوبی تفت دهید. 

    برای ادامه رسپی این غذای اصیل ایرانی روی لینک طرز تهیه خورشت قیمه مجلسی کلیک کنید.

    ۸- باقالی پلو با مرغ

    باقالی‌ پلو با مرغ یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین غذاهای مجلسی با مرغ است که به روش‌ها بسیار زیادی طبخ می‌شود. شما این غذای لذیذ را با گوشت گردن، ماهیچه گوسفند و مرغ می‌توانید تهیه و به عنوان یک افطاری مجلسی نوش جان کنید.

    طرز تهیه باقالی پلو با مرغ

    مراحل تهیه باقالی پلو با مرغ

    مراحل تهیه باقالی پلو با مرغ به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ آماده‌سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت نگینی یا خلالی خرد کنید.
    2. درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ مرغ را دارید کمی روغن بریزید. پیازهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند. در همین مرحله به سراغ افزودن سیر روید. سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک سیر له کن یا چاقو پوره کنید و به پیازهای درون قابلمه اضافه کنید کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.
    3. سپس به سراغ ادویه‌ها روید. مقداری زردچوبه و فلفل قرمز به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و به تفت‌دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.
    4. اکنون به سراغ تکه‌های مرغتان روید. مرغ‌ها را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. حال تکه‌های مرغ را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و به‌ خوبی مرغ‌ها را با مواد درون قابلمه ترکیب کنید. هر طرف مرغ را به‌ خوبی سرخ کنید تا طلایی و برشته شود.

    برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و همه پسند روی لینک طرز تهیه باقالی پلو با مرغ کلیک کنید. 

    ۹- شیرین پلو

    شیرین پلو یکی از پلوهای خوشمزه است که در کشور جمهوری آذربایجان به عنوان یک غذای ملی شناخته می‌شود و در مهمانی‌ها، جشن‌ها و در مناسبت‌های خاص این غذای رنگارنگ و زیبا را می‌پزند. شیرین پلو در ایران نیز بسیار طرفدار دارد.

    معمولا شیرین پلو را با مرغ برای وعده افطاری یا شام درست می‌کنند، اما در بعضی از مناطق نیز شیرین پلو را با گوشت نیز درست می‌کنند. بخش مهم و تاثیر گذار شیرین پلو عطر و طعم و رنگ آن است که به واسطه ی پوست پرتقال، پسته، زعفران، بادام، کره و غیره به دست می‌آید.

    مراحل تهیه شیرین پلو

    مراحل تهیه شیرین پلو

    مراحل تهیه شیرین پلو به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول ابتدا یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و درون آن چند پیمانه آب بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت بالا قرار دهید تا به جوش بیاید.
    2. سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید و آن را به وسیله یک چاقوی تیز به چهار قسمت تقسیم کنید و در داخل قابلمه آب جوش بگذارید. در ادامه مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کنید تا رنگ بگیرد.
    3. اکنون سینه‌های مرغ را پاک کنید و بشویید. سپس آن‌ها را درون قابلمه بگذارید و در قابلمه را ببندید و همچنین حرارت اجاق گاز را ملایم کنید و حدود یک ساعت به آن وقت دهید تا سینه مرغ به طور کامل پخته شود.
    4. بعد از پخته شدن سینه مرغ آن‌ها را از قابلمه بیرون بیاورید و درون یک آبکش بگذارید تا سرد شود. در هنگام سرد شدن سینه مرغ یک تابه مناسب را انتخاب کنید و درون آن مقداری روغن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید. بعد از داغ شدن روغن، سینه ها را در داخل تابه بگذارید تا تفت بخورند و رنگ آن‌ها طلایی شود.

    برای ادامه رسپی این افطاری خوشرنگ و خوشمزه روی لینک طرز تهیه شیرین پلو کلیک کنید.

    ۱۰- چلو گوشت

    یکی از غذاهای لذیذ، سنتی و اعیانی ایرانی‌ها چلو گوشت است. ایرانی‌ها این غذا را برای مهمانی که خیلی برایشان مهم و عزیز است درست می‌کنند. هم اکنون نیز چلو گوشت به یک غذای مجلسی تبدیل شده و در عروسی‌ها و مهمانی‌ها یا شب عید و یا به عنوان غذای مجلسی در افطار سرو می‌شود.

    چلو گوشت ساده را معمولا از گوشت گردن یا ماهیچه گوسفند که آن را طعم دار کرده‌اند به همراه برنج تهیه می‌کنند. البته ماهیچه غذای شما را لذیذتر خواهد کرد اما باز هم سلیقه‌ای است و بستگی به طبع و مزاج شما دارد.

    راهنمای انتخاب گوشت مناسب چلو گوشت مجلسی

    مراحل تهیه چلو گوشت

    مراحل تهیه چلو گوشت به شرح زیر است:

    1. در گام اول برنج را پاک کنید، بشویید و به ازای هر پیمانه برنج یک قاشق غذا خوری نمک بریزید، سپس به اندازه‌ی دو تا سه بند انگشت بالاتر از سطح برنج به آن آب اضافه کنید. 
    2. در مرحله بعدی گوشت را پاک کنید، بشویید و در یک صافی قرار دهید تا آب آن خشک شود.
    3. حال پیاز را پوست بگیرید، بشویید و سپس بسیار ریز خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و بر روی اجاق گاز قرار دهید، بعد از داغ شدن روغن، پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود.
    4. گوشت را به پیازهای طلایی شده اضافه کنید و مقداری تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند، سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به گوشت اضافه کنید و کاملا محتویات قابلمه را هم بزنید تا مواد کاملا رنگ بگیرند.

    برای ادامه رسپی این افطاری مجلسی و خوشمزه با برنج روی لینک طرز تهیه چلو گوشت کلیک کنید.

    ۱۱- مرصع پلو

    مرصع پلو یک غذای خوشمزه، مقوی و پر از زیبایی است که می‌تواند رنگ و لعاب متفاوتی به سفره افطار شما بدهد و با استفاده از مرغ، گوشت و یا ماهی همراه با خلال بادام، خلال پسته، زرشک، خلال پوست پرتقال و… درست می‌شود. البته محبوب‌ترین نوع آن، مرصع پلو با مرغ است.

    مرصع پلو غذایی است که تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را خواهد داشت.

    طرز تهیه مرصع پلو

    مراحل تهیه مرصع پلو

    مراحل تهیه مرصع پلو به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول باید برنج‌ها را پاک کنید، بشویید و دو الی سه ساعت بگذارید تا خیس بخورد.
    2. سپس پیازها را پوست بگیرید، بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه کره را در یک تابه بریزید و حرارت دهید تا داغ شود. پیازها را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شوند.
    3.  فیله مرغ را تمیز کنید و بشویید. سپس آن را به صورت درسته یا به صورت نگینی خرد کنید و به پیاز داغ اضافه کنید و تفت دهید. مقداری زردچوبه برای خوش‌رنگ شدن به فیله مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید و تفت بدهید.
    4. بعد از این که حدود ۵ پنج دقیقه خوب مواد را تفت دادید، به میزان یک پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را ببندید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا فیله‌های مرغ به خوبی مغز پخت و نرم شوند. این کار حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.
    5. بعد از گذشت این زمان، یک قاشق غذا خوری زعفران آب کرده را بر روی مرغ‌ها بریزید تا عطر و طعم بی‌نظیری به آن‌ها بدهد.

    برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و مخصوص روی لینک طرز تهیه مرصع پلو کلیک کنید.

    امیدوارم با تهیه این غذاها در ماه رمضان به شایستگی بتوانید از مهمانان روزه‌دار خود پذیرایی فرمایید.

    ۴.۴/۵ (۷ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۱۱ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.