فرهنگ و هنر

۱۵ سریال برتر نتفلیکس که حتما باید ببینید!

غول سرگرمی نتفلیکس سالانه فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری را برای علاقه‌مندان خود در معرض نمایش می‌گذارد. این حجم انبوه سریال و فیلم گاهی باعث می‌شود که برای انتخاب و تماشای فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان دچار سردرگمی و تعدد انتخاب شوید هر چند که آثار خوب، مشخصا با نظرات مثبت منتقدان به راحتی قابل شناسایی هستند.

توجه به ژانر مورد علاقه و همچنین تماشای تریلرها هم می‌تواند شما را به فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان برساند. با این حال ما نیز اینجا هستیم تا همین کار را برای شما انجام دهیم. در این قسمت از اکالا بلاگ با معرفی ۱۵ سریال برتر نتفلیکس همراه ما باشید.

۱- آینه سیاه (black mirror)

آینه سیاه از سریال‌های برتر نتفلیکس

سال ساخت: ۲۰۱۶

کشور سازنده: بریتانیا

ژانر: علمی-تخیلی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ستارگان: برایس دالاس، هایلی اتول، میکلا کوئل

    کارگردان: چارلی بروکر

    IMDB: امتیاز ۸.۷

    اگر به ژانر علمی و تخیلی علاقه دارید «آینه سیاه» یکی از بهترین گزینه هاست. این سریال برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ به کارگردانی و نویسندگی چارلی بروکر در شبکه Channel بریتانیا پخش شد. سپس در سال ۲۰۱۵ شبکه نتفلیکس قراردادی برای تولید فصل جدید سریال بست و از آن به بعد تمامی فصل‌های جدید به تولید و پخش توسط نتفلیکس اختصاص یافت.

    این سریال جهانی را به تصویر می‌کشاند که در آن، تکنولوژی و ابزارهای پیشرفته‌ به نحوی استفاده می‌شوند که تأثیرات بسیار عجیب و غریبی روی جامعه و افراد دارند. هر قسمت از سریال در واقع به عنوان یک داستان مستقل روی یک جنبه مختلف از زندگی و جامعه تمرکز دارد و تأثیرات ناخواسته‌ای که تکنولوژی بر آن‌ها دارد را نشان می‌دهد.

    سریال «آینه سیاه» به عنوان یکی از برترین و محبوب‌ترین سریال‌های علمی-تخیلی و درام، شناخته شده است و برای نگاه نقادانه به تکنولوژی و نشان دادن تأثیرات آن بر زندگی انسان، استقبال و تحسین بسیاری از منتقدان و تماشاگران خود دریافت کرده است.

    ۲- سریال گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)

    گامبی وزیر از سریال‌های برتر نتفلیکس

    سال ساخت: ۲۰۲۰

    کشور سازنده: آمریکا

    ژانر: درام، تاریخی

    ستارگان: آنیا تیلور جوی، بیل کمپ

    کارگردان: اسکات فرانک

    IMDB: امتیاز ۸.۵

    «گامبی وزیر» یک اقتباس موفق و بی نظیر از کتابی به همین نام و یکی از بهترین مینی سریال‌های نتفلیکس است. اگر انیمه فوتبالیست ها بسیاری را عاشق فوتبال کرد این سریال هم کاری مشابه همین در شطرنج انجام داد.

    این سریال، داستان دختر یتیمی است که پس از مدتی به سرپرستی گرفته شده؛ اما کم‌کم معتاد می‌شود. بث پس از اعتیاد درمی‌یابد که استعداد بی‌نظیری در شطرنج داشته و در همین راستا تمام تلاش خودش را می‌کند تا در مسابقات شطرنج قهرمان شود.

    این مینی سریال نتفلیکس موفقیت بسیاری به دست آورد و تبدیل به یکی از معدود سریال‌هایی شد که از کتاب اصلی بهتر عمل کرده‌اند. هم منتقدین و هم بینندگان این سریال، امتیاز خیلی بالایی به آن داده‌اند.

    این سریال از شخصیت بث به‌ عنوان وسیله‌ای استفاده می‌کند تا تمامی مشکلات سیاسی، اجتماعی و… را به تصویر بکشد.

    بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ سریال برتر کره‌ای

    ۳- آقایان (The Gentlemen)

    آقایان (The Gentlemen)

    سال ساخت: ۲۰۲۴

    کشور سازنده: آمریکا

    ژانر: اکشن، درام، کمدی

    ستارگان: تئو جیمز، کایا اسکودلاریو، دنیل اینگز

    کارگردان: گای ریچی

    IMDB: امتیاز ۸.۱

    استاد بلامنازع ژانر کمدی-جنایی در سینما این بار شانس خود را در ساخت سریال امتحان کرده و البته موفق هم شده است. گای ریچی در اولین سریال تلویزیونی خود، مهارت‌هایش را با «جنتلمن‌ها»، از بهترین سریال های ۲۰۲۴، به‌نمایش گذاشته است. این سریال بر اساس فیلمی به همین نام ساخته شده که خود ریچی کارگردانی آن را برعهده داشته است.

    در سریال آقایان، تئو جیمز در نقش ادی هورنیمان، یک سرباز سابق که با به ارث بردن املاک پدرش به دوک هالستد تبدیل می‌شود، هنرنمایی می‌کند.
    ادی زمانی‌که برای فروش املاک اقدام می‌کند، با سوزی گلس (کایا اسکودلاریو) ملاقات می‌کند.

    سوزی به دوک اطلاع می‌دهد که فروش املاک غیرممکن است، زیرا در اطراف آن، مزرعه عظیم کشت حشیش قرار دارد که بخشی از امپراتوری جنایتکاری متعلق به بابی گلس (ری وینستون) است.

    ۴- بروکلین نه-نه Brooklyn Nine-Nine

    سریال بروکلین نه-نه

    سال ساخت: ۲۰۱۳ – ۲۰۲۱

    کشور سازنده: آمریکا

    ژانر: کمدی موقعیت

    ستارگان: اندی سمبرگ، تری کروس، ملیسا فومرو، استفانی بیاتریز

    کارگردان: دن گور

    IMDB: امتیاز ۸.۴

    این سریال کمدی-موقعیتی جذاب را می توانید در جمع خانواده ببینید و از لحظات جذاب و گرم آن لذت ببرید. داستان سریال درباره‌ کارآگاهان پلیس شهر نیویورک است. اندی سمبرگ در نقش یک کارآگاه دست‌وپا چلفتی بازی می‌کند که در حل پرونده‌ها بسیار ماهر است.

    در کنار او گروهی از همکاران عجیب‌وغریب در اداره پلیس حضور دارند که کاپیتان جدی آن‌ها با بازی آندره بروگر سعی در کنترل آن‌ها دارد.

    دن گور و مایکل شور کارگردانان این سریال ماجراجویی‌های کمیک پلیس را در قالب داستان‌های بزرگ‌تر با چرخش‌های ناگهانی و پیامدهای ماندگار به‌تصویر کشیده‌اند. ازاین‌رو با تماشای این اثر شاهد سریالی جنایی و جذاب، همراه با داستان‌های گیج‌کننده و یک کمدی گرم و عجیب در محیط کار هستیم.

    بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های جنایی سینما

    ۵- سریال ونزدی (Wednesday)

    ونزدی از سریال‌های برتر نتفلیکس

    سال ساخت: ۲۰۲۲

    کشور سازنده: آمریکا

    ژانر: فانتزی، ترسناک، کمدی

    ستارگان: جنا اورتگا، کریستینا ریکی، لوییس گزمان، ایساک اوردنز

    کارگردان: تیم برتون

    IMDB: امتیاز ۸.۱

    ونزدی آدامز، نام کاراکتر معروف تیم برتون است که به نظر می‌رسد هیچوقت طرفدارانش را در خلق کاراکترهای عجیب و غریب ناامید نمی‌کند. دختر نوجوانی که هاله تاریکی و مرگ دور او را گرفته است شخصیت اصلی این کمدی- فانتزی ترسناک است.

    داستان سریال ونزدی درباره عضو محبوب و معروف اما نه‌ چندان پرنشاط خانواده آدامز است. حتی اگر سری‌های کلاسیک خانواده آدامز را تماشا نکرده باشید؛ باز هم به‌احتمال زیاد اسم انیمیشن خانواده آدامز به گوشتان خورده است. این سریال نتفلیکس، بازگوی داستان ونزدی و کارهای عجیب و تاریک اوست.

    اگر به‌دنبال یک سریال سرگرم‌کننده هستید که در حین خنده‌دار بودن کمی چاشنی ترس در آن وارد شده باشد؛ ونزدی بهترین انتخاب برای شماست.

    ۶- سریال چیزهای عجیب (Stranger Things)

    چیزهای عجیب از سریال‌های برتر نتفلیکس

    سال ساخت: ۲۰۱۶

    کشور سازنده: آمریکا

    ژانر: فانتزی، ترسناک، درام

    ستارگان: میلی بابی براون، فلین ولفهارد، وینونا رایدر

    کارگردان: مت دافر، راس دافر

    IMDB: امتیاز ۸.۷

    اگر از طرفداران سریال های فانتزی و ژانر ترس و دلهره هستید، چیزهای عجیب می تواند نظر شما را جلب کند. این سریال که یکی از بهترین سریال‌های تینیجری نتفلیکس است چهار فصل داشته و فصل پنجم آن نیز در حال ساخت است.

    این سریال به خاطر محیط و ساختار دهه هشتادی‌، ادای احترام‌ به صحنه‌های علمی- تخیلی و ترسناک فیلم‌های کلاسیک و تیم بازیگری قوی‌ تحسین‌های زیادی دریافت کرده است.

    چیزهای عجیب که جوایز بسیار زیادی دریافت کرده و توسط صدها میلیون نفر دیده شده داستان گروهی از دوستان را نشان می‌دهد که به دنبال دوست گم‌شده‌شان وارد یک ماجراجویی می‌شوند و در این مسیر باید با اتفاقات ماورایی دست و پنجه نرم کنند.

    ۷- آخرین بازمانده از ما (The Last Of Us)

    آخرین بازمانده از ما از سریال‌های برتر نتفلیکس

    سال ساخت: ۲۰۲۳

    کشور سازنده: آمریکا

    ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام

    ستارگان: پدرو پاسکال، بلا رمزی، گابریل لونا

    کارگردان: جرمی وب و کریگ مازین

    IMDB: امتیاز ۸.۷

    صرف نظر از امتیاز بالای این سریال اقتباسی، ما ایرانی‌ها به خاطر حضور علی عباسی کارگردان ایرانی در دو قسمت از این سریال علاقه خاصی به آن داریم. آخرین بازمانده از ما که جزو کارهای جدید نیز محسوب می‌شود اقتباسی موفق از یک بازی ویدیویی است.

    داستان سریال «آخرین بازمانده از ما» درباره بیماری همه‌گیری است که جهان را نابود کرده است و یک بازمانده سرسخت مسئولیت دختری ۱۴ ساله را بر عهده می‌گیرد که ممکن است آخرین امید بشریت باشد.

    «آخرین بازمانده از ما» در افتتاحیه خود به دومین افتتاحیه پربیننده HBO از سال ۲۰۱۰ تا کنون تبدیل شد. فیلمنامه، موسیقی و بازی بازیگران در سریال، توانست تحسین منتقدان و علاقه‌مندان را همراه داشته باشد.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم برتر ۲۰۲۳ از نگاه IMDB

    ۸- سریال ویچر (The Witcher)

    سریال ویچر

    سال ساخت: ۲۰۱۹

    کشور سازنده: لهستان

    ژانر: ماجراجویی، اکشن، فانتزی

    ستارگان: هنری کویل، فریا آلان، آنیا چالوترا

    کارگردان: آلیک ساخاروف، شارلوت برانستروم

    IMDB: امتیاز ۸

    این سریال با نویسندگی لورن اشمیت و در هشت قسمت تولید و اکران شده است. ویچر سریالی فانتزی و الهام گرفته از رمانی به نام ویچر، نوشته آندژی ساپکوفسکی است.

    این سریال از همان روزهای آغازین اکران بسیار مورد استقبال قرار گرفته و طرفداران زیادی پیدا کرد. به‌همین‌خاطر است که در لیست سریال‌های برتر تنفلیکس جا خوش کرده است. اسطوره‌ها و نمادهای مختلف رنگ و لعاب منحصر‌به‌فردی به این سریال بخشیده‌اند و از آن یک اثر حماسی -فانتزی به وجود آورده‌اند.

    این سریال گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به دنیای فانتزی و جادویی است و بیشتر، علاقه‌مندان به این سبک‌ها را مخاطب قرار می‌دهد. داستان سریال ویچر، زندگی سه شخصیت را روایت می‌کند که سرنوشتی متصل به هم دارند.

    ۹- برلین (Berlin)

    برلین از سریال‌های برتر نتفلیکس

    سال ساخت: ۲۰۲۳

    کشور سازنده: اسپانیا

    ژانر: درام، اکشن، جنایی

    ستارگان: پدرو آلونسو، میشل جنر، بگونیا وارگاس

    کارگردان: استیر مارتینز، لوباتو آلکس پینا

    IMDB: امتیاز ۷

    این سریال در ادامه سریال خانه کاغذی Money Heist و حول محور شخصیت برلین ساخته شده است. «خانه کاغذی» یکی از آثار فاخر و تاثیرگذار سینمای اسپانیا است که داستان سرقتی بزرگ را به تصویر می‌کشد. این اسپین آف، داستان زندگی برلین شخصیت محبوب و پرطرف‌دار مجموعه خانه کاغذی را روایت می‌کند. داستان این سریال عمدتا در شهر پاریس جریان دارد.

    ماجرا در «گذشته‌ای نامشخص» آغاز می‌شود که پیش از اتفاقات سریال Money Heist است. برلین در تلاش است تا خارق‌العاده‌ترین سرقت تاریخ حرفه‌ای خود را به‌ عنوان یک دزد، انجام دهد و در حال آماده‌سازی مقدمات آن است.

    او در این مأموریت می‌خواهد جواهراتی به ارزش ۴۴ میلیون یورو را بدزدد؛ ماموریتی آنقدر جاه‌طلبانه که درست مانند یک رویا می‌ماند. او برای انجام این کار، او با ۳ باندی همکاری می‌کند که در گذشته باز هم با آن‌ها دزدی کرده بود اما در این میان دلبسته زنی می‌شود که همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: بهترین سریال‌های اکشن که هر فیلم باز باید ببیند!

    ۱۰- سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

    پیکی بلایندرز از سریال‌های برتر نتفلیکس
    سال ساخت: ۲۰۱۳

    کشور سازنده: بریتانیا

    ژانر: جنایی، درام

    ستارگان: کیلین مورفی، سم نیل، هلن مک‌کروری

    کارگردان: استیون نایت

    IMDB: امتیاز ۸.۸

    کیست که نام این سریال را نشنیده باشد یا کاراکتر تامی شلبی با نقش کیلین مورفی را دوست نداشته باشد. این سریال پربیننده پس از انتشار تنها چند قسمت با استقبال بی‌نظیری مواجه شد.

    شهرت این سریال تا آن‌جا ادامه داشت که علاوه‌ بر تاثیر فرهنگی قابل لمس آن در انگلستان در آگوست ۲۰۲۰، یک بازی ویدیویی با الهام از آن برای ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، نینتندو سوییچ و کامپیوتر ساخته شد.

    داستان پیکی بلایندرز از یک گروه تبهکاری واقعی با همین نام الهام گرفته شده است که در سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۹۱۰ در انگلستان فعالیت می‌کردند. این سریال به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های نتفلیکس موفق شد در مراسم بفتا در بخش بهترین سریال درام برنده جایزه شود.

    در این سریال که تا سال ۲۰۱۹ ادامه داشت و در ۶ فصل به پایان رسید ماجراهای یک خانواده تبهکار و بلندپرواز کولی را دنبال می‌کنید که چگونه برای خواسته‌ها، داشته‌ها و خانواده خود می‌جنگند.

    ۱۱- سرقت پول (Money Heist)

    سریال سرقت پول

    سال ساخت: ۲۰۱۷

    کشور سازنده: اسپانیا

    ژانر: اکشن، جنایی، هیجان‌انگیز

    ستارگان: اورسولا کوربرو، آلوارو مورته، ایتزیار ایتونو

    کارگردان: الکس پینا

    IMDB: امتیاز ۸.۲

    «سرقت پول» یکی از سریال‌های معروف نتفلیکس است که پس از پخش توانست طرف‌داران بسیار زیادی در سراسر جهان پیدا کند. این سریال به‌قدری محبوب شد که پس از پایان آن یک نسخه کره‌ای و یک اسپین‌آف از آن ساخته شد.

    این سریال در ابتدا در دو فصل پخش شد و پس از آن به دلیل محبوبیت بسیار بالای آن برای سه فصل دیگر هم تمدید شد تا با پنج فصل به یکی از سریال‌های تمام شده نتفلیکس تبدیل شود.

    «سرقت پول» که با نام «خانه کاغذی» هم شناخته می‌شود، به یک پدیده جهانی تبدیل شد. بازیگری، شخصیت‌سازی، داستان جذاب، فیلم‌نامه قوی و پلات توئیست‌های هیجان‌انگیز آن تحسین‌های زیادی از سوی منتقدان و مخاطبان جذب کردند. این سریال جوایز زیادی مانند جایزه بهترین سریال جشنواره امی را از آن خود کرده است.

    مانی هایست داستان یک گروه هشت‌نفره از دزدان است که با هویتی مخفی تصمیم به سرقت از مرکز چاپ پول اسپانیا می‌گیرند. این نقشه که توسط پروفسور کشیده شده است، پلیس را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌کند.

    بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای جهان

    ۱۲. اوزارک (Ozark)

    اوزارک از سریال‌های برتر نتفلیکس

    سال ساخت: ۲۰۱۷

    کشور سازنده: آمریکا

    ژانر: جنایی، درام، هیجان انگیز

    ستارگان: سوفیا هال بلیتز، جیسون بیتمن، لاورا لینی

    کارگردان: بیل دوبوکس، مارک ویلیامز

    IMDB: امتیاز ۸.۵

    این سریال جنایی که اولین فصل آن در سال ۲۰۱۷ از شبکه نتفلیکس پخش شد به کارگردانی جیسون بیتمن و بر اساس ایده او و بیل دوبوکس ساخته شده است.

    این سریال با بازیگری برجسته جیسون بیتمن و لورا لینی، داستانی پر از هیجان، نفس‌گیر و پر از تنش را به تصویر می‌کشد. سریال «اوزارک»، با پنج فصل و ۳۱ قسمت به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌های نتفلیکس تبدیل شده است.

    داستان سریال «اوزارک» درباره خانواده بیرد است که برای فرار از بدهی‌هایشان به منطقه اوزارک در میزوری می‌روند. مارتی بیرد، پدر خانواده، تلاش می‌کند تا با کارهای خلاف، بدهی‌های خود را پرداخت کند و در عین حال از خانواده‌اش در مقابل خطرات این کار، محافظت کند.

    ۱۳- شکارچی ذهن (Mindhunter)

    شکارچی ذهن از سریال‌های برتر نتفلیکس

    سال ساخت: ۲۰۱۷

    کشور سازنده: آمریکا

    ژانر: جنایی، معمایی، درام

    ستارگان: جاناتان گراف، هالت مک‌کالنی، آنا تورو

    کارگردان: جو پن‌هال

    IMDB: امتیاز ۸.۶

    «شکارچی ذهن» یکی از سریال‌های جذاب نتفلیکس است که بر اساس کتاب جنایی «شکارچی ذهن: در واحد جنایی FBI» و داستان واقعی دو مامور اف‌بی‌آی ساخته شده است.

    این سریال برای توجه زیاد به جزئیات، صحت اطلاعات تاریخی و علمی، اکتشاف در روان‌شناسی جرم و مصاحبه‌های واقعی‌اش تحسین‌های زیادی دریافت کرده است. به طور کلی می‌توان گفت که مایندهانتر برای علاقه‌مندان ژانر جنایی از بهترین سریال‌های ساخته‌شده تاریخ است.

    داستان این سریال در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی رخ می‌دهد، زمانی که هولدن فورد و بیل تنک تلاش می‌کنند تا تکنیک‌ها و روش‌های جدیدی برای حل جرم و جنایت‌ها پیدا کنند.

    آن‌ها با قاتلان سریالی مصاحبه‌‌کرده و پرونده‌ها را دوباره بررسی می‌کنند تا روش عملکرد ذهن این قاتلان را کشف کنند.

    ۱۴- سریال نارکوس (Narcos)

    نارکوس از سریال‌های برتر نتفلیکس
    سال ساخت: ۲۰۱۵

    کشور سازنده: آمریکا

    ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام

    ستارگان: پدرو پاسکال، واگنر مورا، بوید هولبروک

    کارگردان: کریس برانکتو

    IMDB: امتیاز ۸.۸

    نارکوس بدون شک یکی از بهترین‌های نتفلیکس است که هر طرفدار ژانر جنایی و بیوگرافی را مجذوب می‌کند. نارکوس در سه فصل ساخته‌ شده است؛ دو فصل آن مربوط به حکمرانی پابلو اسکوبار در کلمبیا و فصل آخر مربوط به کارتل کالی است.

    این سریال برای داستان‌سرایی هیجان‌انگیز، شخصیت‌سازی و استفاده از تاریخ و اتفاقات واقعی برای واقع‌گرایانه‌تر کردن داستان تحسین شده است.
    نارکوس داستان واقعی زندگی پابلو اسکوبار است که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی تولید و فروش مواد مخدر در کلمبیا را برعهده گرفته بود.

    این سریال داستان شروع فعالیت پابلو اسکوبار و تلاش‌های بی‌نتیجه پلیس برای دستگیر کردن او را نشان می‌دهد و به دلیل این که از صحنه‌ها و اتفاق‌های واقعی در ساخت آن استفاده شده است، جذابیت بسیار بالایی دارد.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سریال‌های ترکیه‌ای

    ۱۵- دردویل (Daredevil)

    دردویل از سریال‌های برتر نتفلیکس

    سال ساخت: ۲۰۱۵

    کشور سازنده: آمریکا

    ژانر: اکشن، جنایی، درام

    ستارگان: چارلی کاکس، وینست دونفوریو، دبوراه ان ول

    کارگردان: درو گادارد

    IMDB: امتیاز ۸.۶

    از بهترین سریال‌های نتفلیکس که لایو اکشنی از کمیک بوک مارول به نام دردویل است. این سریال در سه فصل پخش شد و پس از آن پخش آن توسط نتفلیکس متوقف شد؛ اما در همین سه فصل هم توانست طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کند؛ به‌طوری که بسیاری از طرف‌داران مارول، این سریال را بهترین سریال ساخته‌شده بر اساس کمیک‌های مارول می‌دانند.

    سریال دردویل به عنوان یکی از بهترین سریال‌های اکشن نتفلیکس شناخته می‌شود که برای شخصیت‌سازی واقع‌گرایانه و صحنه‌های اکشن و نبردش تحسین‌های زیادی دریافت کرده است. با این‌که نتفلیکس این پروژه را متوقف کرد؛ اما دردویل در آثار آینده مارول حضور خواهد یافت.

    دردویل داستان مت مورداک، وکیلی نابینا است که به عنوان دردویل با جرم و جنایت‌های شهر نیویورک مبارزه می‌کند. این سریال راجع به روابط دردویل با دوستانش، مبارزه او با دشمنان و درگیر شدن او با دشمن اصلی‌اش کینگ پین است.

    در این قسمت از مجله فرهنگ و هنر اکالا با ۱۵ سریال برتر نتفلیکس آشنا شدیم. اگر شما هر کدام از این سریال‌ها را دیدید می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    ۳/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.