فرهنگ و هنر

معرفی ۱۰ سریال‌ کره‌ای؛ کره ای بازان حتما ببینند

موج فیلم و سریال‌های کره‌ای یا هالیو (Hallyu) تمام صنعت سرگرمی دنیا را درنوردیده است و بینندگان خود را مجذوب موجی از درام‌های کره‌ای (K-dramas) جذاب کرده است. از عاشقانه‌های دل‌انگیز گرفته تا اکشن‌های جذاب که همگی با فرهنگ غنی کره‌ای و شخصیت‌های فراموش‌نشدنی آمیخته شده‌اند.

اما نگران نباشید ما در مجله اینترنتی اُکالابلاگ در کنار شما هستیم تا فهرست بهترین درام‌های جذاب کره‌ای را براساس نظرات مخاطبان حرفه‌ای و منتقدان سریال‌های کره‌ای در اختیار شما قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

۱- سقوط بر روی تو (محصول سال ۲۰۱۹) (Crash Landing on You): داستان یک عشق ممنوعه

سقوط بر روی تو (محصول سال 2019)

با سریال «سقوط بر روی تو» به دنیایی از عشق در منطقه ممنوعه و دسیسه‌های سیاسی وارد می‌شوید. این سریال پر بیننده داستان یک تاجر موفق اهل کره جنوبی (با بازی سون یه – جین)، را روایت می‌کند که به طور تصادفی با پاراگلایدر وارد کره شمالی می‌شود و با یک افسر جذاب اهل کره شمالی (با بازی هیون بین) که در حال گشت‌زنی است، روبرو می‌شود.

برخورد غیرمنتظره آن‌ها به یک عاشقانه ممنوعه تبدیل می‌شود که در پس‌زمینه یک شبه‌جزیره تقسیم شده اتفاق می‌افتد. «سقوط بر تو» به طرز ماهرانه‌ای طنز، درام و تفسیر سیاسی را در هم می‌آمیزد و داستانی گیرا را ارائه می‌دهد که فراتر از مرزها است.

بیشتر بخوانید: ۵ سریال برتر ایرانی در سال ۱۴۰۲ که حتما باید ببینید!

۲- گابلین، خدای تنها و بزرگ (محصول سال ۲۰۱۶) (Goblin: The Lonely and Great God): داستانی بی‌انتها از جاودانگی و عشق

گابلین، خدای تنها و بزرگ (محصول سال 2016)

برای یک حس یک داستان فانتزی و عاشقانه، تماشای «گابلین، خدای تنها و بزرگ» ضروری است. در این درام مفهومی (با بازی گونگ یو) یک اجنه صد‌ساله که نفرینی جاودانه شده است و تنها امید او برای آزادی یافتن عروس انسانی‌اش، دختری به‌ظاهر معمولی (با بازی کیم گو – اون) است. این سریال به زیبایی طنز، درام و عناصر ماورا طبیعی را با داستانی عاشقانه ترکیب می‌کند که زمان را به چالش می‌کشد و روح بیننده را لمس می‌کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: سریال های برتر ترکیه ای

    ۳- لیست پخش بیمارستان (محصول سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱) (Hospital Playlist): برشی از زندگی با مقدار زیادی دوستیلیست پخش بیمارستان (محصول سال‌های 2020-2021)

    گاهی بهترین داستان‌ها آن‌هایی هستند که به خانه نزدیک‌ترند. “لیست پخش بیمارستان” نگاهی اجمالی و دلچسب به زندگی پنج پزشک دارد که بهترین دوستان یکدیگر نیز هستند. در این داستان، درحالی‌که دنیای شکوهمند پزشکی را روایت می‌کند، درعین‌حال رفاقت دیرینه خود این پزشکان را نشان می‌دهد. این سریال پر از تعاملات دلگرم‌کننده، شخصیت‌های واقعی و لحظات خنده‌دار و اشک واقعی است.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم برتر ۲۰۲۴ از نگاه IMDB

    ۴- غریبه (محصول سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۲۰) (Stranger): پیگیری عدالت در یک سیستم فاسد

    غریبه (محصول سال‌های 2017-2020)

    درام‌های کره‌ای همه عاشقانه‌های شورانگیز و کمدی خنده‌دار نیستند. “غریبه” که با نام “جنگل مخفی” نیز شناخته می‌شود، به لایه‌های تاریک سیستم حقوقی کره می‌پردازد. یک دادستان سرسخت (با بازی چو سونگ وو) که از حساسیت بیش از حد به فرکانس‌های صوتی خاص رنج می‌برد و با گذشته‌ای مرموز، شبکه‌ای از فساد را کشف می‌کند که به بالاترین رده‌های قدرت سیاسی می‌رسد. این سریال یک مجموعه دلهره‌آور و مهیج است که تا آخرین لحظه شما را در تعلیق قرار می‌دهد و کاوشی قابل‌تأمل در مورد عدالت و آسیب‌های اجتماعی است.

    بیشتر بخوانید: آخر هفته‌ها چی ببینیم؟

    ۵- بازی مرکب (محصول سال ۲۰۲۱ و بعد) (Squid Game)

    بازی مرکب (محصول سال 2021 و بعد) (Squid Game)

    یک ویران‌شهر کابوس‌وار که در آن بازی های دوران کودکی به شکل مرگبار انجام می‌شوند. «بازی مرکب» در سال ۲۰۲۱ با به تصویر کشیدن بی‌وقفه استیصال انسانی و جنبه‌های تاریک سرمایه‌داری، جهان را درگیر خود کرد. این سریال گروهی از افراد غرق در بدهی را نشان می‌دهد که به رقابتی مرگبار کشیده می شوند.

    در اینجا، بازی های دوران کودکی تبدیل به یک مبارزه برای بقا با یک جایزه تعیین می‌شود. «بازی مرکب» یک تفسیر اجتماعی است که در قالب یک فیلم هیجان‌انگیز پنهان شده است و باعث می‌شود تا سوالات بسیاری در ذهن مخاطب خود مطرح شود.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم برتر ۲۰۲۳ از نگاه IMDB که هر فیلم باز باید ببیند!

    ۶- آقای آفتاب (محصول سال ۲۰۱۸) (Mr. Sunshine): حماسه نفس‌گیر تاریخی با درون‌مایه عاشقانه

    آقای آفتاب (محصول سال 2018)

    با درام خیره‌کننده تاریخی «آقای آفتاب» در زمان به عقب برمی‌گردید و در اوایل قرن پر آشوب بیستم قرار می‌گیرید. این سریال داستان یک افسر دریایی کره‌ای – آمریکایی (با بازی لی بیونگ هون) را روایت می‌کند که در یک دوره ناآرامی سیاسی به میهن خود بازمی‌گردد. او عاشق زنی نجیب (با بازی کیم ته ری) می‌شود که به‌شدت میهن‌پرست و مصمم برای محافظت از ملت خود است. «آقای آفتاب» ترکیبی جذاب از ژانر‌های اکشن و عاشقانه همراه با دسیسه‌ای تاریخی است که نگاهی اجمالی به دوره‌ای مهم در تاریخ کره دارد.

    بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های نوروز ۱۴۰۳

    ۷- پری وزنه‌برداری کیم بوک جو (محصول ۲۰۱۶) (Weightlifting Fairy Kim Bok-joo): داستان تحسین‌برانگیز تلاش دختری جوان برای موفقیت در ورزش.

    پری وزنه‌برداری کیم بوک جو (محصول 2016)

    درام‌های کره‌ای اغلب از کلیشه‌ها فاصله می‌گیرند و «پری وزنه‌بردار کیم بوک جو» نمونه‌ای درخشان است. این سریال روایتی قابل ارتباط و الهام‌بخش برای بینندگان از هر جنسیتی را ارائه می‌دهد. «پری وزنه‌بردار کیم بوک جو» داستان انگیزشی از تلاش‌های دختری جوان (با بازی لی سونگ – کیونگ) را روایت می‌کند که آرزوی قهرمان شدن در وزنه‌برداری را دارد. این درام قدرت و اراده یک دختر جوان را به نمایش می‌کشد و چالش‌ها و پیروزی‌هایی که در مسیر رسیدن به اهدافش با آن روبرو می‌شود، به نمایش می‌گذارد.

    ۸- پاسخ به ۱۹۸۸ (محصول سال ۲۰۱۵) (Reply 1988): سفری نوستالژیک به دوران کودکی

    پاسخ به ۱۹۸۸ (محصول سال 2015)

    با تماشای «پاسخ ۱۹۸۸» با موجی از احساسات نوستالژیک روبرو می‌شود. داستان این کلاسیک دوست‌داشتنی در سال ۱۹۸۸ در محله‌ای نزدیکِ سئول می‌گذرد. این سریال، داستان پنج دوست دوران کودکی را روایت می‌کند که در دوران نوجوانی داستان‌های تلخ و شیرین عشق اول و اتفاقات مختلف خانوادگی را تجربه می‌کنند. «پاسخ ۱۹۸۸» پر از لحظات دلگرم‌کننده همراه با شخصیت‌های قابل ارتباط است. داستانی بی‌زمان در دوران بلوغ است که در آن حسرت دوران گذشته خود را می‌خورید.

    ۹) هتل دل لونا (محصول سال ۲۰۱۹) (Hotel Del Luna): جایی که زنده‌ها و مردگان با هم ارتباط می‌گیرند.

    هتل دل لونا (محصول سال 2019)

    در درام‌های کره‌ای اعمال خارق‌العاده به بهترین شکل به نمایش گذاشته می‌شوند و «هتل دل لونا» نمونه‌ای بارز آن است. این سریال از لحاظ بصری خیره‌کننده و منحصربه‌فرد است. «هتل دل لونا» داستان مدیرعاملی مغرور اما شیک (با بازی لی جی اون) را روایت می‌کند که هتلی عرفانی را مدیریت می‌کند.

    این هتل منحصراً برای ارواحی که باید روابط زمینی خود را سر و سامان دهند، ترتیب داده شده است. هر قسمت از این سریال یک مهمان جدید دارد و داستان جذاب آن مهمان را روایت می‌کند. «هتل دل لونا» ترکیبی از طنز، درام و عناصر ماورا طبیعی را نشان می‌دهد. این سریال با جلوه‌های بصری خیره‌کننده و شخصیت‌های درخشان، از لحاظ بصری بسیار جذاب است.

    بیشتر بخوانید: بهترین سریال‌های عاشقانه ترکی

    ۱۰) وینچنزو (محصول سال ۲۰۲۱) (Vincenzo): یک وکیل مافیایی با قلبی از طلا، عدالت را به ارمغان می‌آورد.

    وینچنزو (محصول سال 2021) (Vincenzo)

    اگر به دنبال ترکیبی از اکشن، کمدی و عدالت اجتماعی هستید؟ «وینچنزو» برای شما ساخته شده است. وکیل کره‌ای – ایتالیایی سونگ در نقش وینچنزو (با بازی سونگ جونگ-کی) که برای بازپس‌گیری ثروتی پنهانی به کشور خود بازمی‌گردد. سونگ جونگ-کی در این سریال بازی فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

    وینچنزو پس از ورود، با یک شرکت فاسد مواجه می‌شود که از شهروندان عادی سوءاستفاده می‌کند. دراین‌بین او تصمیم می‌گیرد از روش‌های غیرمتعارف و ذهن قانونی خود به‌منظور مبارزه برای عدالت و محافظت از ضعیفان استفاده کند. این سریال یک مجموعه هیجان‌انگیز، مملو از دیالوگ‌های طنز و سکانس‌های اکشن است.

    فراتر از صفحه تلویزیون: جذابیت درام‌های کره‌ای (K-dramas)

    این فهرست فقط نگاهی کوتاه به دنیای گسترده و همیشه پویای کی‌دراما دارد. اگر به یک ژانر یا داستان بخصوص علاقه دارید صنعت سریال‌سازی کره شما را با یک پیشنهاد جذاب شگفت‌زده می‌کند؛ بنابراین، تنقلات خود را بردارید، صفحه‌نمایش خانگی خود را روشن کنید و از جادوی هالیو لذا ببرید. به یاد داشته باشید، این آغاز دنیای شگفت‌انگیز سریال‌های کره‌ای است و جواهرات بی‌شماری دیگر در انتظار کشف‌شدن هستند که هر کدام تجربه‌ای منحصربه‌فرد و فریبنده را برای شما به ارمغان می‌آورد.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های اکشن جهان

    ما در مجله اینترنتی اُکالابلاگ فهرست‌های جذابی از صنعت فیلم و سریال جهان در اختیار شما قرار می‌دهیم، کافی است پیشنهادها و موضوعات مورد علاقه خود را برای ما در کامنت بنویسید تا ما با مطالب جدید شما را شگفت‌زده کنیم.

    ۴.۳/۵ (۱۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.