فرهنگ و هنر

۱۰ فیلم برتر ۲۰۲۴ از نگاه IMDB

سال ۲۰۲۴ میزبان جریانی از بهترین فیل‌های سینمایی است که برخی مثل فیلم تل‌ماسه ۲ را در خود دارد که اغلب کارشناسان آن‌را شاهکار قرن می‌دانند. همچنین پس از سال‌ها بخش دوم مکس دیوانه که طرفداران بیشماری در بخش اول خود جذب کرده بود روانه بازار شده است. در این مقاله ۱۰ فیلم برتر که در حال حاضر در صدر لیست فیلم‌های ۲۰۲۴ در وب‌سایت IMDB قرار دارند برای علاقه‌مندان به حوزه فیلم آماده شده است.

در روزهای آینده ما این لیست را کامل‌تر می‌کنیم حال با ما همراه ما باشید تا ۱۰ فیلم برتر ۲۰۲۴ از نگاه IMDB را با هم بررسی کنیم. در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

۱- تل ماسه : بخش دوم (Dune: Part Two)

Dune: Part Two

نمره IMDB : ۸.۷

Tomatometer : ۹۳%

Audience Score : ۹۵%

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بسیاری این فیلم را شاهکار قرن نامیده‌اند فیلمی انباشته از مفهوم و باورهای آخرالزمانی که در میان تمام اقوام از جمله کشور ما وجود دارد. یک فیلم علمی تخیلی حماسی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۴ به کارگردانی دنی ویلنوو است که فیلم‌نامه را مشترکاً با جان اسپیتز نوشت. این فیلم دنباله Dune (2021) و دومین فیلم از اقتباس دو بخشی از رمانی به همین نام چاپ سال ۱۹۶۵ اثر فرانک هربرت به شمار می‌رود.

    داستان

    داستان این فیلم از جایی دنبال می‌شود که پل آتریدی (با بازی تیموتی شالامی) به همراه چانی (با بازی زندایا) و مردمان فریمن در سیاره صحرایی آراکیس پناه گرفته‌اند. پل که به عنوان “مسیح صحرا” شناخته می‌شود، در حال مبارزه با امپراتور پدیشاه و نیروهای هارکنن است که قصد دارند کنترل سیاره و ادویه ارزشمند آن را به دست آورند. در این میان، پل باید با رؤیاها و پیشگویی‌های خود که او را به مسیری تاریک رهنمون می‌کنند، دست و پنجه نرم کند.

    بازیگران

    • تیموتی شالامه در نقش پل آتریدی
    • زندایا در نقش چانی
    • ربکا فرگوسن در نقش لیدی جسیکا
    • جاش برولین در نقش گارنی هالک
    • دیو باتیستا در نقش راباست
    • استلان اسکاشگارد در نقش ولادیمیر هارکونن
    • شارلوت رامپینگ در نقش بارون راکان
    • خاویر باردم در نقش پدیشاه

    ۲- جوکر: جنون مشترک (Joker: Folie à Deux)

    جوکر: جنون مشترک (Joker: Folie à Deux)

    نمره IMDB : NA

    Tomatometer : ۹۵%

    Audience Score : 93%

    جوکر: جنون دو نفره (انگلیسی: Joker: Folie à Deux) یک فیلم آمریکایی در ژانر دلهره‌آور روان‌شناختی و موزیکال به کارگردانی تاد فیلیپس است که در سال ۲۰۲۴ منتشر شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط خود فیلیپس با همراهی اسکات سیلور بر پایه شخصیت ابرشرور جوکر از دی‌سی کامیکس نوشته شده و دنباله‌ای مستقیم بر فیلم جوکر (۲۰۱۹) است. واکین فینیکس یک بار دیگر نقش آرتور فلک / جوکر را در آن تکرار کرده و لیدی گاگا، زاسی بیتس، استیو کوگان، برندن گلیسون و کاترین کینر دیگر بازیگران فیلم هستند.

    داستان

    آن‌طور که از تریلر فیلم برداشت می‌شود به نظر می‌رسد که آرتور فلک (واکین فینیکس) در آسایشگاه Arkham است و احتمالاً با یک روح خویشاوند به نام هارلی کویین (با بازی لیدی گاگا) روبرو می‌شود.

    بازیگران: واکین فینیکس نقش برنده اسکار خود را در نقش آرتور فلک/جوکر تکرار می کند. لیدی گاگا و زازی بیتز که از اولین فیلم در نقش سوفی داموند بازگشته‌اند به او می‌پیوندند. برندان گلیسون نیز بخشی از بازیگران است، اگرچه شخصیت او ناشناخته است.

    ژانر: در حالی که فیلم اول یک درام روانشناختی تاریک بود، نکاتی از یک پیچ موسیقایی در این دنباله وجود دارد که احتمالاً منعکس کننده پیشینه هارلی کوین است. این فیلم در برخی از سایت‌ها به عنوان اکشن، درام و عاشقانه طبقه‌بندی می‌شود.

    آیا این یک دنباله است؟

    اگرچه در ابتدا به عنوان یک فیلم مستقل در نظر گرفته شد، اما موفقیت جوکر اول منجر به توسعه این دنباله شد.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم برتر ۲۰۲۳ از نگاه IMDB که هر فیلم باز باید ببیند!

          
    ۳- فیلم یک مکان ساکت: روز اول (A Quiet Place: Day One)

    فیلم یک مکان ساکت: روز اول (A Quiet Place: Day One)

    نمره IMDB : ۸.۱

    Tomatometer : ۹۵%

    Audience Score : 93%

    فیلم مکان ساکت: روز اول که در ژانر درام – ترسناک قرار می‌گیرد سومین قسمت از سری فیلم‌های یک مکان ساکت است. این فیلم یک مکان محصول کشور آمریکا و در ژانر ترسناک، درام است و به کارگردانی مایکل سارنوسکی در سال ۲۰۲۴ ساخته شده است. در فیلم یک مکان ساکت ۳ روز اول بازیگرانی مثل الکسیس ولف، جیمون هونسو، جوزف کوین، و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

    بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های نورورز ۱۴۰۳

    داستان

    یک مکان ساکت: روز یک (انگلیسی: A Quiet Place: Day One) یک فیلم ترسناک آمریکایی به کارگردانی مایکل سارنوسکی با فیلم‌نامه‌ای از جف نیکولز بر اساس داستانی از جان کرازینسکی است. این فیلم قرار است اسپین‌آف و سومین قسمت کلی این مجموعه سینمایی باشد و در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

    در فیلم یک مکان ساکت ۳ روز اول : زنی که در روز نخست حمله بیگانگان به سیاره زمین چاره‌ای جز نبرد برای بقا در سکوت کامل نداشته و با وقایعی مرگبار دست و پنجه نرم می‌کند.

    ۴- عشق دروغ خونریزی Love Lies Bleeding (2024)

    نمره IMDB : ۷.۳

    Tomatometer : ۹۴%

    Audience Score : 82%

    metactiric: ۷۶%

    عشق دروغ خونریزی (Love Lies Bleeding) یک فیلم تریلر رمانتیک محصول سال ۲۰۲۴ به کارگردانی رز گلس از فیلمنامه‌ای است که او به همراه ورونیکا توفیسکا نوشته است. این فیلم محصول مشترک بریتانیا و آمریکاست.

    داستان

    داستان فیلم در سال ۱۹۸۹ اتفاق می‌افتد و حول محور رابطه یک مدیر سالن بدنسازی گوشه‌گیر که عضوی از یک خانواده جنایتکار است و یک بدنساز جاه‌طلب می‌چرخد.

    بازیگران

    • کریستن استوارت در نقش لو، مدیر سالن بدنسازی
    • کیتی اوبراین در نقش جکی، بدنساز
    • جنا مالون
    • آنا باریشنکو
    • دیو فرانکو
    • اد هریس

    نقدها

    این فیلم تاکنون نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرده است. بسیاری از منتقدان از بازی‌های قوی، کارگردانی گلس و فضاسازی فیلم تمجید کرده‌اند. برخی از منتقدان فیلم را به خاطر خشونت و لحن تاریکش مورد انتقاد قرار داده‌اند.

    نکاتی جالب

    • این دومین فیلم بلند رز گلس پس از فیلم سنت ماد (۲۰۱۹) است.
    • کریستن استوارت پیش از این در فیلم‌هایی مانند غروب تا طلوع (۲۰۰۲) و بلید رانر ۲۰۴۹ (۲۰۱۷) بازی کرده است.
    • کیتی اوبراین بیشتر به خاطر بازی در سریال‌های تلویزیونی مانند “فلیکس و اولیویا” (۲۰۱۹) و “بیمارستان خوب” (۲۰۲۱) شناخته می‌شود.
      فیلم در مکان‌های مختلفی از جمله آلبوکرکی، نیومکزیکو فیلم‌برداری شده است.

    آیا باید Love Lies Bleeding را تماشا کنید؟

    اگر طرف‌دار فیلم‌های تریلر رمانتیک هستید، Love Lies Bleeding را حتما تماشا کنید. این فیلم دارای بازی‌های قوی، کارگردانی و فضاسازی چشم‌نواز است. با این حال، اگر به خشونت و لحن تاریک حساس هستید، ممکن است بخواهید از تماشای آن صرف نظر کنید.

    بیشتر بخوانید: معرفی ۱۵ سریال برتر نتفلیکس

    ۵- فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه Furiosa: A Mad Max Saga

    فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه Furiosa: A Mad Max Saga

    نمره IMDB : NA

    Tomatometer : ۹۴%

    Audience Score : 93%

    در فیلم «فیوریوسا: حماسه مد مکس»، فیوریوسا از سرزمین Green Place of Many Mothers ربوده می‌شود و اکنون در دستان گروهی به رهبری ارباب جنگی دمنتوس قرار دارد. آن‌ها با عبور از سرزمین‌های بایر، به سیتادل می‌رسند که ریاست آن را جو جاودان در دست دارد. در حالی که این دو ظالم برای به دست آوردن سلطه با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند، فیوریوسا در این نبرد همه جانبه سعی دارد تا راهش را برای رفتن به خانه پیدا کند.

    خود جورج میلر سکان کارگردانی این اثر سینمایی را در دست داشته است و فیلم‌نامه آن را نیز به همراه نیکو لاثوریس قلم زده است. از جمله بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به آنیا تیلور جوی، کریس همسورث، تام بورک، نیتن جونز و تعدادی دیگر اشاره کرد.

    این فیلم اکشن ماجراجویی پسا – آخرالزمانی استرالیایی به کارگردانی و نویسندگی مشترک جرج میلر ساخته و روانه بازار شده است. حماسه مکس دیوانه که پنجمین قسمت از مجموعه از فرنچایز مکس دیوانه است، هم به عنوان یک اسپین‌آف و هم به عنوان پیش‌درآمد برای مکس دیوانه جاده خشم (۲۰۱۵) روی صفحه سینما نقش بسته است. در این فیلم آنیا تیلور – جوی در نقش شخصیت اصلی امپراطور فیوریوسا همراه با کریس همسورث همبازی است.

    نکته جالب در مورد روند ساخت فیلم حماسه مکس دیوانه این است که در مارس ۲۰۲۰، میلر آزمون‌های بازیگری را برای نقش اصلی فیلم انجام داد. در ماه اکتبر، تیلور – جوی، همسورث و یحیی عبدالمتین دوم برای ایفای نقش‌های اصلی انتخاب شدند، اما به دلیل اختلاف در برنامه‌ریزی، تام برک در نوامبر جایگزین عبدالمتین شد. فیلمنامه‌نویس نیکو لاتوریس، تدوین‌گر فیلم مارگارت سیکسل، طراح صحنه و لباس جنی بیون و آهنگساز جانکی ایکس‌ال از جاده خشم بازگشته‌اند. تصویربرداری اصلی از ژوئن تا اکتبر ۲۰۲۲ در استرالیا انجام شد.

    بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های رمانتیک جهان

    فیوریوسا که توسط برادران وارنر پیکچرز و ویلیج رودشو پیکچرز تهیه شده است اولین نمایش جهانی خود را در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن در ۱۵ می ۲۰۲۴ خواهد داشت و قرار است در ۲۳ می ۲۰۲۴ در سینماهای استرالیا و روز بعد در ایالات متحده اکران شود.

    طرح داستان

    داستان فیلم حدود ۱۵ تا ۲۰ سال پیش از وقایع مکس دیوانه: جاده خشم اتفاق می‌افتد که در پی سقوط جهان و فروپاشی اجتماعی، فیوریوسای جوان از «مکان سبز» ربوده می‌شود و به دست یک هورد بزرگ موتورسواران یاغی به رهبری «وارلرد دمنتوس» می‌افتد. با راهی شدن در سرزمین بیابانی، آن‌ها با قلعه‌ای روبرو می‌شوند که توسط ایمورتان جو اداره می‌شود. در حالی که دو ستمگر برای تسلط می‌جنگند، فیوریوسا باید مصیبت‌های زیادی را پشت سر بگذارد تا راهی برای بازگشت به خانه خود بیابد.

    بازیگران

    همچنین ببینید: فهرست شخصیت‌ها و بازیگران مکس دیوانه

    • آنیا تیلور جوی در نقش امپراتور فیوریوسا
      آلیلا براون در نقش فیوریوسای جوان
    • کریس همسورث در نقش وارلرد دمنتوس
    • تام برک در نقش پراتورین جک
    • لچی هولم در ایمورتان جو / ریزدیل پل
    • ناتان جونز در نقش ریکتوس ارکتوس، پسر ایمورتان جو
    • جان هوارد در نقش آدمخوار
    • آنگوس سمپسون در نقش اورگانیک مکانیک
    • چارلی فریزر در نقش مادر فیوریوسا
    • کوادن بیلز
    • دانیل وبر در نقش پسر جنگی (وار بوی)

    بیشتر بخوانید: آخر هفته‌ها چی ببینیم؟

    ۶- ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim (2024)

    آیا باید ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم را تماشا کنید؟

    نمره IMDB : NA

    Tomatometer : NA

    Audience Score : NA

    یک فیلم انیمه فانتزی حماسی محصول سال ۲۰۲۴ به کارگردانی کنجی کامیاما و تهیه‌کنندگی وارنر برادرز انیمیشن و نیو لاین سینما است. این فیلم پیش‌درآمدی بر سه‌گانه فیلم ارباب حلقه‌ها اثر پیتر جکسون است که بر اساس رمان ارباب حلقه‌ها اثر جی. آر. آر. تالکین ساخته شده است.

    بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کره ای

    داستان

    داستان فیلم ۳۰۰ سال قبل از اتفاقات سه‌گانه ارباب حلقه‌ها رخ می‌دهد و به شرح وقایع دفاع از سرزمین روهان توسط پادشاه هلم و مردمش در برابر حمله اورک‌ها به رهبری اسنوفیل می‌پردازد.

    بازیگران

    • برایان کاکس در نقش هلم
    • میراندا اتو در نقش هرا
    • شان دولی در نقش مالیدن
    • لوک پاسکوالینو در نقش اسنوفیل
    • گایا وایز
    • لارنس اوبونگ ویلیامز

    نکاتی جالب

    • این اولین فیلم از دنیای ارباب حلقه‌ها است که به صورت انیمه ساخته می‌شود.
    • فیلمنامه فیلم توسط جفری آدیس، فیبی گیتینز و ویل متیوز نوشته شده است.
    • موسیقی فیلم توسط مارک ویلشر ساخته شده است.
    • این فیلم در استودیوهای انیمیشن سازی Sola Entertainment در ژاپن ساخته شده است.

    آیا باید ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم را تماشا کنید؟

    اگر طرفدار دنیای ارباب حلقه‌ها هستید، این فیلم را حتما تماشا کنید. این فیلم داستانی حماسی و پرماجرا را روایت می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا بیشتر با تاریخ و فرهنگ روهان آشنا شوید.

    حتی اگر طرف‌دار ارباب حلقه‌ها نیستید، باز هم می‌توانید از این فیلم لذت ببرید. این فیلم یک انیمه اکشن و فانتزی باورنکردنی است که دارای جلوه‌های بصری خیره‌کننده و داستانی جذاب است.

    بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ سریال برتر عاشقانه کره‌ای

    ۷. ددپول و ولورین Deadpool & Wolverine

    آیا باید ددپول و ولورین را تماشا کنید؟

    نمره IMDB : NA

    Tomatometer : NA

    Audience Score : NA

    یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۴ به کارگردانی شاون لوی و بر اساس شخصیت‌های ددپول و ولورین از کتاب مارول کامیکس است. این فیلم که توسط راب لایفلد، نویسنده و خالق ددپول، نوشته شده، دنباله‌ای بر فیلم‌های ددپول (۲۰۱۶) و لوگان (۲۰۱۷) محسوب می‌شود و به عنوان سی و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) شناخته می‌شود.

    داستان

    داستان دقیق فیلم هنوز مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که این فیلم ددپول و ولورین را در حالی دنبال کند که با هم متحد می‌شوند تا با یک دشمن مشترک مبارزه کنند. برخی از شایعات حاکی از آن است که این دشمن مشترک می‌تواند شخصیت شرور مگنیتو یا دکتر Doom باشد.

    بازیگران

    • رایان رینولدز در نقش ددپول
    • هیو جکمن در نقش ولورین
    • زوئی سالدانا در نقش نگاسونیک تین‌ایج وارهِد
    • بئاتریس دی لیل در نقش دومینو
    • لورن کاکسی در نقش پی‌وی
    • شون لوی در نقش یک شخصیت نامعلوم

    نکاتی جالب

    • این اولین فیلم در دنیای سینمایی مارول است که دارای درجه‌بندی سنی R است.
    • این فیلم اولین حضور رسمی ولورین در دنیای سینمایی مارول پس از خرید فاکس قرن بیستم توسط دیزنی در سال ۲۰۱۹ است.
    • رایان رینولدز بارها ابراز تمایل خود را برای ساخت فیلمی با حضور ددپول و ولورین کرده بود و سرانجام به آرزوی خود رسید.
    • هیو جکمن پس از اعلام بازنشستگی از نقش ولورین در سال ۲۰۱۷، برای بازی در این فیلم بازگشته است.

    آیا باید ددپول و ولورین را تماشا کنید؟

    اگر طرفدار ددپول یا ولورین هستید، این فیلم را حتما تماشا کنید. این فیلم مطمئناً پر از شوخی‌های طعنه‌آمیز ددپول و اکشن‌های خشن ولورین خواهد بود.

    حتی اگر طرفدار این شخصیت‌ها نیستید، باز هم می‌توانید از این فیلم لذت ببرید. این فیلم یک فیلم ابرقهرمانی سرگرم‌کننده و پرهیجان است که مطمئناً شما را سرگرم خواهد کرد.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های اکشن جهان

    ۸. انیمیشن من نفرت‌انگیز  Despicable Me 4

    آیا باید Despicable Me 4 را تماشا کنید؟

    نمره IMDB : NA

    Tomatometer : NA

    Audience Score : NA

    من نفرت‌انگیز ۴ یک فیلم کمدی انیمیشنی کامپیوتری و محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۲۴ است که به کارگردانی کریس رناد، هم‌کارگردانی پاتریک دلاج و نویسندگی مایک وایت ساخته و روانه بازار شده است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم من نفرت‌انگیز ۳ (۲۰۱۷) و چهارمین قسمت اصلی و ششمین قسمت به‌طور کلی در فرنچایز من نفرت‌انگیز به شمار می‌رود. این فیلم توسط ایلومینیشن انترتینمنت تولید و توسط یونیورسال پیکچرز منتشر شده است.

    صداپیشگان

    • استیو کارل در نقش گرو
    • کریستن ویگ در نقش لوسی
    • میراندا کاسگرو در نقش مارگو
    • دنا گایر در نقش ادیث
    • مدیسون پالن در نقش اگنس
    • پی‌یر کافین در نقش مینیون‌ها
    • استیو کوگان در نقش سیلاس رامسباتم
    • آلن تیچمارش در نقش ناچو
    • رابرت گریفین جونیور در نقش استو
    • راسل برند در نقش دکتر نفاریو
    • جکی چان در نقش مستر پو
    • استیون کولبرت در نقش گرو جوان
    • ویل فرل در نقش ماکسیم لِ مال
    • سوفیا ورگارا در نقش والنتینا کِتِرمن
    • جوئی کینگ
    • لوئیس سی.کی.
    • آدام بیکر

    داستان

    در این فیلم، گرو و خانواده‌اش با یک دشمن جدید به نام ماکسیم لِ مال و همسرش والنتینا کِتِرمن روبرو می‌شوند. ماکسیم لِ مال که برادر دوقلوی گرو است، قصد دارد با استفاده از یک دستگاه شیطانی، دنیا را تسخیر کند. گرو و خانواده‌اش باید برای متوقف کردن او و نجات دنیا با هم متحد شوند.

    تاریخ انتشار: ۳ ژوئیه ۲۰۲۴

    نکاتی جالب

    • این اولین فیلم در فرنچایز من نفرت‌انگیز است که پس از مرگ کریستوفر میلر، یکی از خالقان اصلی این فرنچایز، ساخته می‌شود.
    • این فیلم اولین حضور ویل فرل و سوفیا ورگارا در این فرنچایز است.
    • طبق گفته کارگردانان فیلم، این فیلم قرار است تاریک‌تر و اکشن‌تر از فیلم‌های قبلی این فرنچایز باشد.

    آیا باید Despicable Me 4 را تماشا کنید؟

    اگر طرفدار فرنچایز من نفرت‌انگیز هستید، این فیلم را حتما تماشا کنید. این فیلم پر از شخصیت‌های دوست‌داشتنی، شوخی‌های خنده‌دار و لحظات اکشن هیجان‌انگیز است.

    حتی اگر طرفدار این فرنچایز نیستید، باز هم می‌توانید از این فیلم لذت ببرید. این فیلم یک انیمیشن کمدی سرگرم‌کننده است که برای تمام سنین مناسب است

    بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ترکیه ای

    ۹. اسپایدرمن: فراتر از دنیای عنکبوتی Spider-Man: Beyond the Spider-Verse

    آیا باید اسپایدرمن: فراتر از دنیای عنکبوتی را تماشا کنید؟

    نمره IMDB : NA

    Tomatometer : ۹۵%

    Audience Score : 94%

    اسپایدرمن: فراتر از دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Beyond the Spider-Verse) یک فیلم ابرقهرمانی انیمیشنی کامپیوتری آمریکایی، محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی مشترک ژواکیم دوس کوردس و کمپ پاورز و نویسندگی فیل لورد و کریستوفر میلر است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (۲۰۱۸) که برنده اسکار شد و دومین قسمت در فرنچایز مرد عنکبوتی: دنیای عنکبوتی به شمار می‌رود. این فیلم توسط سونی پیکچرز انیمیشن و اوالون پیکچرز تهیه و توسط سونی پیکچرز رلیز خواهد شد.

    صداپیشگان

    • شمی لی در نقش مایلز مورالس / اسپایدرمن
    • هیلی استاینفلد در نقش گوئن استیسی / زن عنکبوتی
    • اسکار آیزاک در نقش میگل اوریک / اسپایدرمن ۲۰۹۹
    • لوک رابرتس در نقش پیتر پارکر / اسپایدرمن
    • جیسون شوارتزمن در نقش جی. جونا جیمسون
    • برایس دالاس هاوارد در نقش مری جین واتسون
    • جکی چان در نقش شیائو-لین / زن عنکبوتی
    • کیت هرینگتون در نقش میگل اوریک پدر
    • رامون رامیریز در نقش خورخه موریلز
    • ارنستو بالداوار در نقش فرانکو مورالس
    • مایا رودریگز در نقش ریو موریلز
    • ناتالی لنسکی در نقش مادر مایلز
    • وینسنت دونوفریو در نقش کینگ‌پین
    • کیمبرلی برودبنت در نقش سیلک
    • لیام اوبراین در نقش گانگستر
    • پوترو دومینگو در نقش پدر گوئن
    • کریستوفر میلر در نقش پدر پیتر

    داستان

    در این فیلم، مایلز مورالس به همراه گوئن استیسی به سفری چندجهانی فرستاده می‌شوند تا با تهدیدی جدید به نام “سوراخ‌زن” که در حال نابودی دنیای عنکبوتی است، مقابله کنند. در این سفر، آنها با نسخه‌های مختلفی از اسپایدرمن از جمله میگل اوریک / اسپایدرمن ۲۰۹۹ و شیائو-لین / زن عنکبوتی ملاقات می‌کنند.

    نکاتی جالب

    • این اولین فیلم در فرنچایز مرد عنکبوتی: دنیای عنکبوتی است که به صورت سه‌بعدی اکران نخواهد شد.
    • این فیلم اولین حضور میگل اوریک / اسپایدرمن ۲۰۹۹ و شیائو-لین / زن عنکبوتی در این فرنچایز است.
    • طبق گفته کارگردانان فیلم، این فیلم قرار است بزرگتر، حماسی‌تر و سورئالیستی‌تر از فیلم قبلی باشد.

    آیا باید اسپایدرمن: فراتر از دنیای عنکبوتی را تماشا کنید؟

    اگر طرفدار فرنچایز مرد عنکبوتی: دنیای عنکبوتی هستید، این فیلم را حتما تماشا کنید. این فیلم پر از شخصیت‌های جذاب، انیمیشن‌های خیره‌کننده و داستانی هیجان‌انگیز است.

    حتی اگر طرفدار این فرنچایز نیستید، باز هم می‌توانید از این فیلم لذت ببرید. این فیلم یک انیمیشن ابرقهرمانی سرگرم‌کننده است که برای تمام سنین مناسب است.

    ۱۰- بیتل جوس ۲ Beetlejuice Beetlejuice (2024)

    آیا باید بیتلجوس 2 را تماشا کنید؟

    نمره IMDB : NA

    Tomatometer : NA

    Audience Score : NA

    بیتل جوس ۲ (یا به سادگی بیتلجوس) یک فیلم کمدی ترسناک فانتزی آمریکایی به کارگردانی تیم برتون از فیلمنامه‌ای که توسط آلفرد گاف و مایلز میلار نوشته شده است و بر اساس داستانی از ست گراهام اسمیت است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم بیتلجوس (۱۹۸۸) است و مایکل کیتون، وینونا رایدر، کاترین اوهارا، جنا اورتگا، مونیکا بلوچی و ویلم دفو در آن بازی می‌کنند.

    داستان

    جزئیات داستان هنوز در هاله‌ای از ابهام است، اما عنوان و تریلر منتشر شده حاکی از آن است که این فیلم حول محور تم توهمات مشترک می‌چرخد. به نظر می‌رسد که آرتور فِلِک (با بازی خواکین فینیکس) در تیمارستان آرکهام است و با یک هم‌سلولی جدید به نام هارلی کویین (با بازی لیدی گاگا) آشنا می‌شود. آنها با هم توطئه می‌کنند تا از تیمارستان فرار کنند و هرج و مرج به پا کنند.

    بازیگران

    • مایکل کیتون در نقش بیتلجوس
    • وینا رایدر در نقش لیدیا دِتز
    • کاترین اوهارا در نقش دِلیا دِتز
    • جنا اورتگا در نقش لیدیا دِتز (جوان)
    • مونیکا بلوچی در نقش نامعلوم
    • ویلم دفو در نقش نامعلوم

    تاریخ انتشار: ۵ سپتامبر ۲۰۲۴

    تریلر: در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۳، اولین تریلر رسمی فیلم منتشر شد.

    نکاتی جالب

    • این اولین دنباله‌ای است که تیم برتون پس از ۲۶ سال از ساخت فیلم «بازگشت بتمن» (۱۹۹۲) کارگردانی می‌کند.
    • مایکل کیتون تنها بازیگری از فیلم اصلی است که در این دنباله نیز حضور دارد.
    • لیدی گاگا در اولین نقش‌آفرینی سینمایی خود در نقش هارلی کوئین بازی می‌کند.
    • گفته می‌شود که این فیلم لحنی تیره‌تر و طعنه‌آمیزتر از فیلم اصلی خواهد داشت.

    آیا باید بیتلجوس ۲ را تماشا کنید؟

    اگر طرفدار فیلم اصلی بیتلجوس هستید، این فیلم را حتما تماشا کنید. تیم برتون بازگشته است تا با دنباله‌ای که طرفداران مدت‌ها منتظرش بودند، آنها را سرگرم کند.

    حتی اگر طرفدار فیلم اصلی نیستید، باز هم می‌توانید از این فیلم لذت ببرید. این فیلم یک کمدی ترسناک سرگرم‌کننده با بازیگران فوق‌العاده است که مطمئناً شما را سرگرم خواهد کرد.

    امیدواریم که فیلم های معرفی شده مورد توجه و استقبال شما علاقمندان به دنیای فیلم قرار گرفته باشد و شما نیز از دیدن این فیلم ها لذت ببرید.

    منبع: https://www.imdb.com/list/ls566985815/

     

    ۴/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.