دانستنی

این نوع بادام‌ها را هرگز نخورید!

بادام یکی از مفیدترین انواع مغزها است که فواید زیادی برای سلامت دارد که اگر تازه و باکیفیت باشد، طعم فوق العاده‌ای دارد. بادام کهنه‌ای که روی آن لکه‌های تیره ایجاد شده و بو و مزه متفاوتی دارد، به هیچ عنوان مناسب خوردن نیست پس این نوع بادام‌ها را هرگز نخورید. در این مقاله از بخش دانستنی از اکالا بلاگ به شما کمک می‌کنیم تا بادام بی‌کیفیت را بشناسید.

این نوع بادام‌ها را هرگز نخرید؟

بادام‌ها انواع مختلفی دارند و همه آن‌ها سرشار از مواد مغذی، اسیدهای چرب مفید و آنتی‌اکسیدان‌های متنوع هستند. در این میان برخی از بادام‌ها طعم تلخی دارند و به عنوان بادام تلخ شناخته می‌شوند. این بادام‌ها تنها برای تهیه عصاره و روغن استفاده می‌شوند و نباید به صورت خوراکی مصرف شوند. این بادام‌ها مزه فوق العاده تلخی دارند و خوردن ۶ تا ۱۰ عدد از آن‌ها موجب ایجاد مسمومیت جدی و خوردن ۵۰ عدد از آن‌ها موجب مرگ می‌شود.
از طرف دیگر مصرف بادام‌های شیرین کهنه و کپک زده نیز به شدت برای سلامت مضر است و موجب بروز بیماری و مسمومیت می‌شود. در ادامه به شما می‌گوییم که چه نوع بادامی را نباید مصرف کنید.


۱- بادام‌هایی که در فروشگاه‌های نامعتبر برشته شده‌اند

بسیاری از فروشگاه‌های نامعتبر بادام‌های کهنه و قدیمی را به صورت برشته و طعم دار شده آماده می‌کنند و با قیمت پایین‌تر در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش زیادی از بادام‌هایی که به صورت شور و طعم دار شده در فروشگاه‌های ناشناخته به فروش می‌رسند، حاوی کپک‌ هستند. این کپک‌ها سرشار از مواد سمی هستند که موجب بروز اختلالات گوارشی و تومورهای کبدی می‌شوند. از همین رو بهتر است به هیچ عنوان بادام برشته شده را از فروشگاه‌های نامعتبر خریداری نکنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پودر بادام (آرد بادام) خانگی

۲- بادام‌هایی که روی آن‌ها لکه‌های تیره وجود دارد

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های بادام کهنه و بی‌کیفیت وجود لکه‌های تیره روی بادام است. اگر در زمان مصرف بادام متوجه شدید که روی بافت آن لکه‌های تیره وجود دارد، بهتر است آن را کنار بگذارید، زیرا این موضوع نشان دهنده کهنه بودن بادام است.

۳- بادام‌هایی که بوی نامطبوعی دارند

بو یکی دیگر از نشانه‌های بادام سالم و تازه است. بوی بادام بسیار مطبوع و هوس انگیز است و با نزدیک کردن آن به بینی و خوردن مقدار کمی از آن می‌توانید آن را به طور کامل احساس کنید. در صورتی که بادام بوی بدی دارد، احتمالا کهنه و خراب است پس این نوع بادام‌ها را هرگز نخورید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت خلال اصیل کرمانشاهی

۴- بادام‌هایی که بیش از حد پر رنگ به نظر می‌رسند

برخی از فروشندگان متقلب برای خوشرنگ شدن بادام مقداری رنگ به آن اضافه می‌کنند. برای شناسایی بادام‌هایی که رنگ مصنوعی دارند، می‌توانید چند عدد بادام را در آب بریزید و بعد از چند دقیقه به کف دست بمالید. اگر لکه قرمز یا قهوه‌ای روی پوست ایجاد شد، یعنی از رنگ برای خوشرنگ شدن بادام استفاده شده و نباید آن را مصرف کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۵- بادام‌هایی که بدمزه هستند

    بادام بافت ترد و مزه شیرینی دارد. اگر با خوردن بادام احساس می‌کنید مزه آن متفاوت به نظر می‌رسد و بافت بادام آن چنان که باید ترد نیست، احتمالا آن بادام کهنه است و نباید آن را مصرف کنید. بادام سالم و باکیفیت به هیچ عنوان مزه تلخی ندارد و تلخ شدن مزه بادام نشان دهنده رسوب مواد شیمیایی در لایه بیرونی آن است.

    ۶- بادام‌هایی که خرد شده و آسیب دیده هستند

    اگر بادامی که خریداری می‌کنید، خرد و شکسته است، احتمالا تازه نیست یا در شرایط بدی نگهداری شده است. بادام تازه و باکیفیت باید درسته، سالم و بدون ایراد باشد.

    بیشتر بخوانید: نحوه صحیح تفت دادن خلال پسته و بادام

    ۷- بادام‌هایی که در تست تشخیص بادام تازه، روی آب می‌ماند

    یک تست جالب برای تشخیص کهنه یا تازه بودن بادام وجود دارد که می‌توانید انجام دهید و از تازه بودن بادام مطمئن شوید. برای اینکه بدانید بادامی که تهیه می‌کنید، تازه است یا کهنه می‌توانید در یک کاسه آب بریزید و بادام را در آن بیندازید. بادام تازه و مرغوب در آب ته نشین می‌شود. در صورتی که بادام بیات و خراب باشد، روی آب می‌ماند.

    بادام یک نوع مغز مفید و فوق العاده خوشمزه است که باید موقع خرید حتما به کیفیت و تازه بودن آن توجه ویژه داشته باشید. در این مقاله به روش‌هایی برای تشخیص بادام کهنه اشاره شد، پس این نوع بادام‌ها را هرگز نخورید و همیشه به دنبال محصولات تازه، ارگانیک و سالم باشید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.