آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک کره‌ای فندق و نوتلا؛ یک کیک دلچسب و خوشمزه!

کیک ها جزو پر طرفدار ترین دسرها هستند که در مواد اولیه آن ها از تخم مرغ و آرد و شکر استفاده میشود. کیک‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و از بهترین گزینه‌ها برای عصرانه و میان وعده به شمار می‌روند. برای تهیه کیک‌ها از مواد بیشماری برای خوشمزه‌تر کردن آن می‌توانید استفاده کنید. (کیک ساده) گرفته! تا کیک تولد که بیس آن کیک اسفنجی است. کیک‌ها برای یک عصرانه دلچسب به همراه قهوه یا چای بسیار گزینه خوبی هستند. کیک فندق و نوتلا، یکی از کیک های بینظیر و خوشمزه است که ترکیب طعم فندق و نوتلا طعم فوق العاده‌ای به آن میدهد. با طرز تهیه کیک کره‌ای فندوق و نوتلا در قسمت آشپزی از اکالا بلاگ همراه ما باشید.

پیشنهاد می‌کنم حتما این کیک خوشمزه را امتحان کنید! و در کنار یک فنجان چای از طعم فوق العاده آن لذت ببرید. این کیک جزو کیک های کره‌ای است و بافت شکننده و لطیفی دارد. علاوه بر خوشمزه بودن و بافت عالی این کیک از فندق تهیه می‌شود و بسیار مقوی و پر خاصیت است.  

 
مواد لازم کیک کره ای فندق و نوتلا:
تخم مرغ۳ عدد
کره به دمای محیط رسیده۱۷۵ گرم
پودر قند۱۷۵ گرم یا حدودا یک و نیم پیمانه
آرد سفید قنادی۲ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
شیر هم دمای محیط۴ قاشق غذاخوری
نوتلا یا هر کرم شکلاتی دیگر۴ قاشق غذا خوری
فندق بو داده و نصف شدهنصف پیمانه
 
مواد لازم کیک کره ای فندق و نوتلا
 
۱- برای شروع کار آرد و بکینگ پودر و نمک رو داخل ظرفی کاملا مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بذارید.
آرد و بکینگ پودر و نمک در مواد کیک کره ای فندق و نوتلا
۲- تخم مرغ ها و پودر قند الک شده رو داخل ظرفی بریزین و با همزن برقی بزنید تا کاملا کرم رنگ کشدار و حجیم بشه.
 
پودر قند و تخم مرغ در کیک کره ای فندق و نوتلا
 
 
۳- و بعد کره نرم شده رو اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط بشه. شیر هم دمای محیط رو به مواد اضافه و مخلوط کنید.
 
کره نرم شده و شیر برای مواد کیک کره ای فندق و نوتلا
 
۴- وانیل رو هم داخل مواد بریزین و هم بزنید. همزن برقی رو کنار بذارید و مخلوط مواد خشک رو اضافه کنید. و با لیسک به آرومی و به حالت دورانی مخلوط کنید تا مایه کاملا یکدست بشه.
 
اضافه کردن وانیل به مواد کیک کره ای نوتلا و فندوق
 
۵-  در آخر فندق های بو داده و نصف شده رو اضافه کنید و هم بزنید تا با مایه مخلوط بشه. برای کیک میتونید از قالب گرد بیست و چهار سانت یا قالب پاند کیک استفاده کنید اندازه قالب پاند کیک من سی در یازده سانت بود.
 
کف قالب رو با کاغذ روغنی بپوشونید و نیازی به چرب کردن دیواره ها نیست اگه از قالب پاند کیک استفاده میکنید کف و دو دیواره قالب رو با کاغذ روغنی بپوشونید.
 
مایه کیک رو داخل قالب بریزید و با لیسک صاف کنید( مایه کیک کمی غلیظه).
 
اضافه کردن فندوق به مواد کیک نوتلا و فندوق
۶- نوتلا یا هر کرم شکلاتی دیگه‌ای که استفاده میکنید رو داخل قیف با ماسوره (یا بدون ماسوره) بریزین و با فاصله روی کیک شکوفه بزنید.
اضافه کردن نوتلا به کیک نوتلا و فندوق
۷- با سیخ چوبی یا خلال چوبی شکلات رو حرکت بدین و طرح هایی رو کیک ایجاد کنید. سعی کنید ایجاد طرحتون سطحی باشه و شکلات خیلی با مایه کیک مخلوط نشه و داخل کیک نره چون باعث میشه کیک در اون نقطه‌ها خمیر بشه.
 
پخش نوتلا بر روی کیک نوتلا و فندوق
۸- بعد روی کیک هم مقداری فندق بو داده بریزین. کیک رو داخل فر صد و هشتاد و پنج درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده به مدت سی و پنج الی چهل دقیقه بپزین. مدت زمان پخت در فرهای مختلف متفاوته و حدودی هست.
در آخر کیک رو با یک خلال دندان از قسمت مرکزی تست کنید. اگه خلال دندان تمیز بیرون اومد کیک رو از فر خارج کنید و اجازه بدین داخل قالب خنک بشه و بعد کناره‌های اون رو با چاقوی تیز جدا کنید و از قالب در بیارید و کاغذ روغنی رو جدا کنید و داخل ظرف دربسته نگهداری کنید.
 
کیک نوتلا و پخت آن
 
 
اینکه روی کیک کاملا صاف نیست و فرو رفتگی و بر آمدگی داره کاملا طبیعیه و قسمت های فرو رفته بخاطر وزن شکلاتی که روی کیک بوده ایجاد شده و این حالت شکل قشنگی رو روی کیک ایجاد میکنه و باعث زیبایی کیک میشه.
 
با یک برش از این کیک کنار یک فنجان چای عصرانه خودتون رو به طعم فندق و نوتلا آغشته کنید.

کیک نوتلا

Nutella and hazelnut cake

نکات ریز کلیدی کیک نوتلا و فندق:

  • تمامی مواد اولیه این کیک باید به دمای محیط رسیده باشند از جمله کره و شیر و تخم مرغ ها
  • به جای فندق میتونید از بادام یا گردو چه داخل و چه روی کیک استفاده کنید اما ترکیب طعم فندق و نوتلا خوشمزه تر و دلچسب تر هست.
  • برای اندازه گیری شیر حتما از قاشق های استاندارد اندازه گیری استفاده کنید چون قاشق های معمولی کوچکترن و مقدار کمتری مواد رو در خودشون جای میدن (قاشق های اندازه گیری رو میتونید از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید).
  • از مقداری پودر دارچین هم میتونید داخل این کیک استفاده کنید که طعم خوبی به کیک میده.
  • برخلاف سایر کیک های کره‌ای که شکر و کره در ابتدا با هم مخلوط میشن در این کیک کره بعد از مخلوط شدن تخم مرغ و پودر شکر اضافه میشه.
  • هم زدن زیاد مواد بعد از اضافه کردن وانیل باعث میشه وانیل عطر و کارایی خودش رو از دست بده به همین دلیل وانیل رو در انتها و قبل از اضافه کردن مواد خشک به مایه اضافه میکنیم تا کمتر هم بخوره و عطر خوبی به کیک بده.
  • نصف پیمانه فندق ذکر شده در مواد اولیه رو میتونید به طور کامل داخل مایه کیک بریزین و برای روی کیک از فندق بیشتری استفاده کنید و یا اینکه از نصف پیمانه فندق مقداری رو برای روی کیک نگه دارید این بستگی به خودتون داره که دوست دارید فندق کیک زیاد باشه یا کم.
  • برای بو دادن و پوست کندن فندق ها کافیه فندق ها رو مغز کنید (پوست سخت فندق رو بشکنید و جدا کنید) و داخل تابه‌ای بریزین و روی حرارت کم قرار بدین و گاهی هم بزنید تا کاملا تست بشه و بعد فندق ها رو داخل دستمالی بریزین و با دست مالش بدین و فشار وارد کنید و فندق ها رو حرکت بدین به این ترتیب پوست تیره و نازک روی فندق جدا میشه و فندق های بو داده و بدون پوست بدست میارید بعد هر فندق رو با چاقو از وسط نصف کنید و داخل کیک استفاده کنید.
  • علت اینکه باید همیشه در کیک پزی آرد رو سه بار الک کنیم اینه که رطوبت هوا باعث میشه دونه های آرد بهم بچسبن و گلوله گلوله بشن اگه بدون الک کردن اون رو داخل کیک بریزیم این گلوله ها هر چقدر کوچیک هم باشن با بقیه مواد ترکیب نمیشن و به همین شکل داخل بافت کیک باقی میمونن و پخته میشن و موقع خوردن کیک این گلوله ها با همون طعم آرد داخل دهن حس میشن و طعم کیک رو خراب میکنن و کیک بافت خوب و یکنواختی نداره..
  • هر قدر آرد بیشتر الک بشه دانه های آرد به صورت پودری و بافت ریز تری وارد مایه کیک میشه و کیک بافت نرم و منسجم تری پیدا میکنه پس همیشه آرد رو سه بار الک کنید.

امیدوارم از این طرز تهیه خوشتان آمده باشد. برای مشاهده طرز تهیه انواع کیک به مقاله آن مراجعه کنید.

۵/۵ (۱ نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

    کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

    محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

    شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.