انواع دسرها

طرز تهیه پارافه انار؛ دسری ساده، شیک و خوشمزه

پارفه انار، یکی از دسرهای خوشمزه و جذابی است که می‌توانید آن را به‌راحتی در خانه تهیه کنید. این دسر طعمی بی‌نظیر و دلچسب دارد و می‌تواند انتخابی مناسب برای مهمانی‌ها باشد. اگر به دنبال طرز تهیه دسر پارفه انار هستید در ادامه همراه اکالا بلاگ باشید.

مواد لازم برای تهیه پارافه انار
شکر ⅓ پیمانه
شیر۲ پیمانه
نشاسته ذرت¼ پیمانه
پودر ژله با طعم انار۱ بسته
عصاره وانیل½ قاشق چایخوری
آب جوش۱ پیمانه
آب سرد۱ پیمانه
دانه انار۱ پیمانه

مراحل تهیه دسر پارفه انار

مراحل تهیه دسر پارفه انار به شرح زیر است:

مرحله اول: ترکیب شکر، وانیل و شیر

در اولین مرحله، ۱.۵ لیتر شیر، شکر و وانیل را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود. اجازه دهید شیر تا زمانی که دور آن حباب‌های ریز کوچکی ایجاد شود، بجوشد و سپس حرارت را کم کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انار خانگی

مرحله دوم: ترکیب شیر و نشاسته

در حالی که قابلمه روی حرارت قرار دارد باید نشاسته ذرت را به همراه باقی مانده شیر داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید. بعد از اینکه نشاسته در شیر سرد حل شد باید آن را به بقیه مواد اضافه کنید. مواد را به طور مداوم هم بزنید و اجازه دهید تا غلیظ شود، اینکار تقریبا ۲ دقیقه طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک لیوانی انار

مرحله سوم: ریختن پودینگ در ظرف

پس از اینکه پودینگ غلیظ شد، آن را در ظرف‌های سرو بریزید. بهتر است از لیوان‌های شیشه‌ای استفاده کنید تا لایه‌های پودینگ و انار به خوبی دیده شوند. در هر ظرف، ابتدا کمی پودینگ بریزید، سپس روی آن کمی دانه انار بپاشید. به همین ترتیب، لایه‌های پودینگ و انار را ادامه دهید تا ظرف پر شود. اجازه دهید تا دسر کمی خنک شود، سپس آن را در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

طرز تهیه دسر پارافر انار

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله چهارم: آماده کردن ژله

    ابتدا پودر ژله را در یک ظرف مناسب بریزید. سپس آب جوش را به آن اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه هم بزنید تا پودر ژله کاملاً حل شود. در این مرحله، آب سرد را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. حالا می‌توانید لیوان‌ها را از یخچال خارج کنید و مقداری از مایع ژله را در آن بریزید. سپس، لیوان‌ها را مجدداً داخل یخچال قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر سوپانگل

    دسر پارفه انار شما آماده است، نوش جانتان!

    پارافه انار، دسر خوشمزه و جذابی است که در این بخش از مجله آشپزی اکالا طرز تهیه آن را به شما آموزش دادیم. امیدواریم که با تهیه این دسر، لحظات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.