آشپزیترشیجات و سس ها

طرز تهیه ترشی پوست لیمو خوشمزه؛ عطر و طعمی از شیراز

ترشی پوست لیمو شیرازی، یکی از متفاوت‌ترین و البته خوشمزه‌ترین ترشی‌هایی است که شاید تا به حال آن را تست نکرده‌ باشید. این ترشی با عطر لیمو و طعم بسیار خوبی که دارد یکی از بهترین دسرهایی است که می‌توانید در کنار غذاهایتان نوش جان کنید.

ما امروز در مجله اینتنرنتی اکالا بلاگ طرز تهیه ترشی پوست لیمو شیرازی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه ترشی پوست لیمو شیرازی

مدت زمان آماده سازی محتویات ترشی ۱-۲ ساعت است.

مقدار مواد اعلام شده در این دستور ۱-۲ شیشه ترشی به شما می‌دهد.

درجه سختی تهیه این ترشی در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه ترشی ترشی پوست لیمو شیرازی:
پوست لیمو ترش۱ کیلوگرم
سرکه۳ لیتر
نمک۱-۲ قاشق غذاخوری

مرحله اول | آماده‌سازی پوست لیموها

در اولین مرحله از مراحل تهیه ترشی پوست لیمو شیرازی به سراغ آماده‌سازی پوست لیموها روید. در تهیه این ترشی حتما باید از لیموترش‌های کوچک شیرازی استفاده کنید. پوست لیموی که انتخاب می‌کنید باید تمیز باشد و هیچ تکه از لیمو به آن نچسبیده باشد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    پوست‌های لیمو را درون ظرف آبی بریزید و به خوبی بشویید. آن‌ها رابه آبکش منتقل کنید و منتظر بمانید تا آب اضافی‌شان گرفته شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی گیلانی

    مراحل تهیه ترشی پوست لیمو شیرازی

    مرحله دوم | گرفتن تلخی پوست لیموترش

    پوست همه مرکبات خصوصا لیموترش تلخ است و برای استفاده از آن برای خوردن باید تلخی پوست گرفته شود. برای گرفتن تلخی پوست لیمو کافی است قابلمه‌ای مناسب با حجم لیموها انتخاب کنید و درون آن به مقدار مناسب آب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و منتظر بمانید تا آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کند.

    حال پوست‌های لیموترش را به آب در حال جوش بیفزایید و ۴-۵ دقیقه‌ای زمان دهید تا پوست لیمو در آب بجوشد. حرارت را خاموش کنید و پوست‌های جوشیده شده را در آبکش بریزید و با کمی آب بشویید. مجدد قابلمه را آب کنید و روی حرارت قرار دهید و همین پروسه را ۳-۴ مرتبه تکرار کنید تا به خوبی تلخی پوست لیمو گرفته شود.

    پس از آخرین باری که پوست‌های جوشیده شده را آبکش کردید کمی زمان دهید تا آب اضافیشان گرفته شود. حال پوست‌های لیمو را روی پارچه آشپزخانه تمیزی بریزید و ۱-۲ روز زمان دهید تا پوست‌ها هوا بخورند و خشک شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی بادمجان با رب انار

    مرحله سوم | تهیه سس ترشی

    در سومین مرحله به سراغ تهیه سس ترشی روید. سرکه را در ظرفی بریزید و نمک را به آن بیفزایید. محلول ‌بدست آمده را بهم زنید تا دانه‌های نمک در سرکه حل شود.

    مرحله چهارم | ترکیب کردن مواد ترشی

    در آخرین مرحله شیشه های درب دار مناسبی انتخاب کنید. درب شیشه‌ها باید به خوبی بسته شوند به گونه‌ای که هوایی به درون آن‌ها نفوذ نکند. شیشه‌ها را بررسی کنید که کاملا تمیز و خشک باشند. پوست لیمو را درون شیشه بریزید به گونه‌ای که ۱ سانتی متر تا ابتدای شیشه فاصله داشته باشند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه لیمو عسلی خانگی با زنجبیل و دارچین

    حال از ترکیب سرکه و نمکی که در مرحله قبل تهیه کرده بودید درون شیشه بریزید. به گونه ای که سرکه به صورت کامل روی پوست لیموها را بگیرد. درب شیشه را محکم ببنید و حدود ۶-۷ روز شیشه را در مکانی خشک و خنک در محیط قرار دهید.

    بعد از گذشت این زمان ترشی بسیار متفاوت و خوشمزه شما آماده سرو است. به خاطر داشته باشید که پس از باز کردن درب شیشه ترشی حتما آن را در یخچال نگهداری کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی اسپانیایی؛ با سس مخصوص

    خواص ترشی پوست لیمو ترش

    لیمو شیرازی چیست؟

    لیمو شیراز یا لایم، یکی از گونه‌های مرکبات است، این لیمو طعمی ترش دارد با پوستی سبز و نازک. لیمو شیراز ابعادی گرد و کوچک به اندازه گردو دارد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی انگور؛ انگور سیاه و سفید

    آیا پوست لیموترش خاصیتی دارد؟

    بله، پوست لیموترش خاصیت ضدالتهابی دارد و مصرف آن به تقویت پوست، کاهش لک و آکنه، تنظیم ترشح چربی پوست و افزایش روشنایی پوست به شما کمک می‌کند.

    از این که تا پایان این مقاله نیز با مجله آشپزی اکالا همراه بودید بسیار خرسندیم و تا آموزش‌های بعدی شما را به خداوند بزرگ و منان می‌سپاریم.

    ۲/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.