آشپزیترشیجات و سس ها

طرز تهیه ترشی اسپانیایی خوشمزه و مجلسی؛ با سس مخصوص

ترشی اسپانیایی یکی از ترشی‌های رنگارنگ و جذابی است که به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. همان‌طور که از نام آن مشخص است اصالت این ترشی به اسپانیا برمی‌گردد. این ترشی با ترکیبات متفاوتی تهیه می‌شود و یکی از انواع ترشی مخلوط است.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین طرز تهیه ترشی اسپانیایی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه ترشی اسپانیایی

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش ۱-۲ شیشه ترشی به شما می‌دهد.

مدت زمان آماده‌سازی مواد اولیه این ترشی ۱۵-۳۰ دقیقه است.

درجه سختی تهیه این ترشی در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه ترشی اسپانیایی:
زیتون۱ پیمانه
ذرت۱/۲ پیمانه
سرکه سفید۱/۲ پیمانه
روغن زیتون بدون بو۱ پیمانه
هویج۲ عدد
فلفل دلمه رنگی۲ عدد
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل قرمزبه مقدار دلخواه
سیاه دانه به مقدار دلخواه

مرحله اول | آماده‌سازی زیتون

شما می‌توانید برای سهولت کار خودتان و بالاتر رفتن روند تهیه ترشی از زیتون حلقه حلقه شده کارخانه‌ای استفاده کنید. در صورتی که از زیتون معمولی استفاده می‌کنید به کمک هسته‌گیر هسته زیتون‌ها را بگیرید. حال با کمک چاقوی تیزی زیتون‌ها را برش زنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    زیتون‌ها را درون ظرف مناسبی بریزید و به سراغ مرحله دوم روید. استفاده از زیتون سبز یا سیاه کاملا اختیاری است و برای جذاب‌تر شدن رنگ ترشیتان می‌توانید از ترکیب هر دو زیتون استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی انگور سیاه و سفید

    مرحله دوم | اماده‌سازی هویج و فلفل دلمه

    در دومین مرحله هویج و فلفل‌دلمه‌های رنگیتان را بشویید. پوست هویج را بگیرید و آن را به صورت نگینی خرد کنید. فلفل دلمه‌ها را تمیز کنید و آن‌ها را نیز به صورت نگینی خرد کنید و کنار گذارید.

    اگر زمان کافی در اختیار دارید می‌توانید هویج و فلفل دلمه را با کمک قالب‌های کوچک شیرینی پزی به اشکال مختلفی قالب زنید. این کار ظاهر ترشی شما را بسیار جذاب و مجلسی می‌کند.

    مراحل تهیه ترشی اسپانیایی

    مرحله سوم | ترکیب مواد ترشی

    درون ظزف مناسبی، زیتون‌های حلقه حلقه شده را به همراه هویج، فلفل دلمه رنگی نگینی خرد شده و ذرت را به آرامی با هم ترکیب کنید.

    مرحله چهارم | تهیه سس ترشی

    در چهارمین مرحله به سراغ تهیه سس ترشی خوشمزتان روید. در این مرحله درون ظرف مناسبی سرکه سفید، روغن زیتون بی بو، نمک،شکر، فلفل و سیاه دانه را با هم ترکیب کنید به شکلی که دانه‌های شکر و نمک در سرکه حل شوند.

    سس را بچشید و متناسب با ذائقه‌ی خود مقدار شیرینی و ترشی آن را تنظیم کنید. این ترشی به صورت کلی طعمی ملس دارد و ترش نیست اگر تمایل دارید که ترش‌تر باشد می‌توانید مقدار سرکه را افزایش دهید.

    بیشتر بخوانید: مدت زمان لازم برای رسیدن انواع ترشی

    مرحله پنجم | انتقال به شیشه

    در این مرحله به سراغ شیشه‌های نگه دارنده ترشی روید، شیشه‌ها را بررسی کنید که عاری از هر گونه چربی یا آلودگی باشند. (شیشه‌ها باید کاملا خشک باشند)

    از ترکیب مواد ترشی تا نیمه درون شیشه بریزید، سس ترشی را به آن اضافه کنید مجدد بقیه مواد ترشی را به شیشه اضافه کنید و مقداری از سس به آن بیفزاید. دقت داشته باشید که مواد ترشی را کمی کمتر از سطح شیشه بریزید و به قدری سس به آن اضافه کنید تا روی مواد را کاملا بپوشاند.

    درب شیشه را محکم ببندید به شکلی که هیچ گونه هوایی به درون آن نفوذ نکند. حال شیشه‌های ترشی را در مکانی خشک و خنک به مدت ۱۰-۱۴ روز قرار دهید تا ترشی شما جا بیوفتد و آماده مصرف شود. پس از باز کردن درب شیشه‌ها باید ترشی را درون یخچال نگهداری کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای جلوگیری از کپک زدن ترشی خانگی

    مدت نگهداری ترشی اسپانیایی چقدر است؟

    به همین راحتی و با طی کردن ۵ مرحله بسیار ساده ترشی اسپانیایی شما آماده است، شما متناسب به مواد اولیه در دسترسی که دارید می‌توانید مقداری قارچ بلانچ شده، نخودفرنگی، خیار و یا هر نوع سبزیجات دیگری به ترکیبات این ترشی بیفزایید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی انار؛ خوشمزه و ملس

    مدت نگهداری ترشی اسپانیایی چقدر است؟

    ترشی اسپانیای پس از باز کردن حداکثر تا ۳۰ روز در یخچال قابل نگهداری است.

    از این‌که تا پایان این مقاله جذاب و آموزنده با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۵/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.