آشپزیسالاد

طرز تهیه سالاد الویه انار خوشمزه و مجلسی؛ مناسب شب یلدا

سالاد الویه انار یکی از انواع سالادهای بین المللی و پرطرفداری است که شاید شما نام آن را کمتر شنیده باشید. این سالاد جذاب طعم کاملا متفاوت و ظاهری بسیار زیبا دارد که یکی از بهترین انتخابات شما در مراسم و مجالس‌تان است.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ خوشمزه ترین و آسان‌ترین طرز تهیه سالاد الویه انار را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد پس تا پایان این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد الویه انار

  • مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده‌ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم‌های بیشتری این سالاد خوشمزه را تهیه کنید.
  • مدت زمان آماده‌سازی تهیه این سالاد ۳۰-۴۰ دقیقه است.
  • درجه سختی تهیه این سالاد در دسته بندی آسان قرار دارد.
مواد لازم جهت تهیه سالاد الویه انار:
انار۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
تخم مرغ۲ عدد
فیله مرغ۲۰۰ گرم
سس مایونزبه مقدار دلخواه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار دلخواه
خیارشور۴ عدد
پیاز۱ عدد
هویج ۱ عدد
نخود فرنگی۱۰۰ گرم
آب جوش۲ پیمانه

مرحله اول | پختن مرغ

در اولین مرحله برای تهیه الویه انار به سراغ فیله مرغ روید. فیله مرغ را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. حال درون قابلمه مناسبی فیله‌ها را قرار دهید.

کمی نمک و فلفل سیاه به آن زنید و قابلمه را روی حرارت گذارید، پیاز را پوست بگیرید و به دو نیمه برش زنید و روی فیله مرغ قرار دهید. حال ۱-۲ پیمانه آب جوش به آن بیفزاید و درب قابلمه را ببندید.

حرارت را کم کنید و ۲۰-۳۰ دقیقه زمان دهید تا فیله‌های مرغ به خوبی بپزند. پس از پخته شدن فیله‌ها پیازها را از قابلمه جدا کنید و آب باقیمانده مرغ را کنار گذارید. فیله‌های پخته شده را با کمک دو چنگال ریش‌ریش کنید. برای بالاتر رفتن سرعت کارتان می‌توانید فیله‌های پخته شده را درون میکسر یا غذاساز بریزید و پوره کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد اسفناج و نارنگی

مراحل تهیه سالاد الویه انار

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله دوم | آماده سازی سیب‌زمینی و هویج

    در دومین مرحله به سراغ آماده‌سازی سیب‌زمینی و هویج روید. در این مرحله می‌توانید به دو روش عمل کنید. روش اول، سیب زمینی و هویج را بشویید و پوست بگیرید، درون قابلمه مناسبی بریزید و کمی نمک و فلفل سیاه به آن زنید.

    حال مقداری آب به آن اضافه کنید تا روی سطح آن‌ها بیایید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا هویج و سیب‌زمینی پوست گرفته شده کاملا بپزد و آب قابلمه تبخیر شود.

    پس از پخته شدن هویج و سیب‌زمینی با یک چنگال یا گوشکوب شروع به له کردن و پوره کردن آن‌ها کنید. روش دوم، در این روش هویج و سیب‌زمینی را بشویید. آن‌ها را درون قابلمه مناسبی با مقداری آب قرار دهید تا آ‌پز شوند. پس از آب‌پز شدن پوست آن‌ها را بگیرید و با کمک رنده یا گوشکوب له کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد الویه قیفی

    مرحله سوم | آماده‌سازی تخم‌مرغ

    در سومین مرحله به سراغ تخم‌مرغ‌ها روید. آن‌ها را بشویید و با مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا آب‌پز شوند. پس از پخته شدن کمی صبر کنید تا تخم مرغ ‌ها خنک شوند سپس پوست آن‌ها را بگیرید و با رنده یا گوشکوب له کنید.

    مرحله چهارم | آماده‌سازی خیارشور

    در این مرحله به سراغ خیارشورهایتان روید آن‌ها را به صورت نگینی ریز خرد کند و کنار گذارید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد کاهو و انار

    سالاد الویه خوشمزه و مجلسی انار

    مرحله پنجم | تهیه سس الویه

    این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل تهیه الویه است که بر طعم نهایی غذای شما تاثیرگذار است. درون ظرف مناسبی سس مایونز را بریزید.
    به مقدار مناسب نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. ۱-۲ قاشق از آب مرغ پخته شده را نیز به آن بیفزایید. سس را بچشید و با توجه به نمکی که در خیارشور است و مقدار نمکی که در زمان پخت به مرغ زده‌اید نمک سس را تنظیم کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای خوشمزه‌تر شدن سالاد الویه که باید بدانید!

    مرحله ششم | ترکیب مواد الویه

    در این مرحله مرغ‌های ریش‌ریش شده، سیب‌زمینی و هویج له شده، تخم مرغ رنده شده، خیارشور نگینی خرد شده و نخود فرنگی را درون ظرف مناسبی بریزید و با هم ترکیب کنید. حال سسی که در مرحله قبل تهیه کردید را به مواد ترکیب شده الویه اضافه کنید و همه مواد را بهم زنید تا به خوبی طعم ها با هم ترکیب شوند.

    مرحله هفتم | استراحت دادن الویه

    در هفتمین مرحله مواد الویه را درون ظرف درب داری بریزید و به مدت ۱-۲ ساعت در یخچال استراحت دهید. این استراحت دادن مواد باعث می‌شود که طعم و رطوبت سس به خوبی در مواد پخش شود و الویه شما مزه بهتری به خود بگیرد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد سزار کافی شاپی؛ با سس مخصوص

    مرحله هشتم | تزیین الویه با دانه‌های انار

    در این مرحله الویه را به ظرف سرو منتقل کنید. انار را بشویید و دانه کنید و با توجه به سلیقه خودتان با دانه‌های انار الویه را تزیین کنید. ترکیب طعم ملس انار با الویه بسیار جذاب است امیدواریم که شما نیز طبق آموزش فوق این سالاد را تهیه و نوش جان کنید.

    برای تزیین سالاد الویه به شکل انار چه باید کرد؟

    برای تزیین سالاد الویه به شکل انار چه باید کرد؟

    برای تزیین سالاد الویه به شکل انار ابتدا کاسه ای با سایز مناسب انتخاب کنید. پلاستیک فریزر را با قیچی ببرید تا باز شود. حال پلاستیک را در ته ظرف به گونه ای پهن کنید تا دیواره‌های کاسه شما نیز با آن پوشیده شود. از مواد الویه درون کاسه بریزید ظرف را پر کنید و کمی با قاشق مواد را فشرده کنید.

    باقیمانده پلاستیک را روی مواد الویه بکشید و ظرف را ۱-۲ ساعت درون یخچال استراحت دهید. حال پس از خارج کردن کاسه از یخچال پلاستیک‌های روی سطح کاسه را باز کنید، بشقاب سرو را روی کاسه قرار دهید. ظرف را بگردانید و کاسه را بردارید. اکنون الویه شما به همراه پلاستیک فریزر ها درون بشقاب سرو است.

    پلاستیک را به آرامی جدا کنید و با قاشق کمی به الویه شکل دهید. حال دانه‌های انار را به ترتیب و در کنار هم روی الویه بچینید. در انتها کلاهک انار را ببرید و روی الویه قرار دهید.

    از این‌که تا پایان این مقاله با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۴.۳/۵ (۳ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا