آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کاپ کیک انار برای شب یلدا؛ خوشمزه و مجلسی

این روزها خیلی‌ها به جای کیک تولد از کاپ کیک استفاده می‌کنند. کاپ کیک‌ها رو در طعم‌های مختلفی می‌شه تهیه کرد. خوبی کاپ کیک‌ها اینه که نحوه سرو راحت و بی دردسری داره و برای مهمونی‌ها یه گزینه‌ی عالی به حساب میاد. علاوه بر اون با تزئیناتی که می‌شه روش اعمال کرد، برای هر مراسمی مناسبند. امروز هم آموزش یه کاپ کیک خیلی زیبا و خوشمزه مخصوص شب یلدا رو براتون تدارک دیدیم.

بدون معطلی بریم سراغ طرز تهیه این کاپ کیک‌های جذاب در اکالا بلاگ

مواد لازم جهت تهیه کاپ کیک انار:
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۱ پیمانه سر پر
شکر۳/۴ پیمانه
آب انار۳/۴ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
بکینگ پودر۱/۲ قاشق غذاخوری
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
دارچین ۱/۴ قاشق چای خوری
جوش شیرین ۱/۴ قاشق چای خوری
خامه قنادی برای تزئین کاپ کیک ها حدودا ۳۰۰ گرم

مواد لازم کاپ کیک انار

طرز تهیه کاپ کیک انار

 ابتدا اگر می‌خواهید از خامه قنادی برای تزیین کاپ کیک‌ها استفاده کنید، خامه قنادی رو اگر در فریزر دارید، از فریزر خارج کنید و اجازه بدید یخ خامه ذوب بشه. فر رو بادمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و گرم کنید. آب انار رو بگیرید، از صافی رد کنید تا هسته‌ها و تفاله‌های آن جدا شود.

سپس شروع کنید به تهیه کاپ کیک‌ها.

مرحله اول: ترکیب کردن کره و شکر

برای شروع کار، کره را داخل کاسه بزرگی بریزید. شکر را به کره اضافه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    کره و شکر در کاپ کیک انار شب یلدا

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر کیک شکلاتی با انار

    مرحله دوم: افزودن تخم‌مرغ‌ها و دارچین

    با همزن شروع کنید به همزدن شکر و کره تا کاملا با هم مخلوط بشن. سپس دو عدد تخم مرغ را به شکر و کره اضافه کنید.

    اضافه کردن تخم مرغ به مواد کاپ کیک انارمجدد هم بزنید تا مایع یکدست و کرم رنگی بدست بیاد. بعد از این مرحله دارچین رو اضافه کنید.

    اضافه کردن دارچین به مواد کاپ کیک انار

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه لوف کیک انار و اسفناج یلدایی

    مرحله سوم: افزودن گلاب و مواد خشک

    سپس گلاب رو به سایر مواد بیفزایید. کمی هم بزنید. آرد رو داخل الک بریزید. بکینگ پودر رو به آرد اضافه کنید.اضافه کردن گلاب و بکینگ پودر یه مواد کاپ کیک انارجوش شیرین رو هم به آرد اضافه کنید. سپس به خوبی با هم مخلوط و آرد رو الک کنید تا کاملا آرد سبک و یکدست بشه.

    اضافه کردن بکینگ پودر به آرد در کاپ کیک انارآرد الک شده به همراه بکینگ پودر و جوش شیرین رو به مخلوط بالا اضافه کنید. این کار رو در چند مرحله و کم کم انجام بدید. آرد رو به یکباره اضافه نکنید. با قاشق به مواد اضافه کنید. تا زمانی که غلظت مواد به شکل زیر باشه.غلظت مواد کاپ کیک انار

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک اسفناج

    مرحله چهارم: افزودن آب انار و شکلات چیپسی

    بعد ازاین مرحله نوبت به قسمت هیجان انگیز این کاپ کیک و اضافه کردن آب انار میرسد. آب انار را به مخلوط مایه ی کیک اضافه کنید. ویسک کنید یا با همزن هم بزنید تا کاملا یکدست بشه. بعد شکلات چیپسی رو اضافه کنید.اضافه کردن آب انار به مواد کاپ کیک انار

    مرحله پنجم: افزودن دانه‌های انار به خمیر کیک

    در نهایت دانه‌های انار رو داخل مواد بریزید. بهتره دانه‌های انار رو با یک قاشق آرد مخلوط کنید و بعد داخل مخلوط کیک بریزید. غلظت نهایی مواد در تصویر مشخص است.اضافه کردن دانه انار به مواد کاپ کیک انار

    بیشتر بخوانید: دسر با انار

     

    مرحله ششم: ریختن مایه کیک در قالب

    بعد از آماده شدن مواد کیک، داخل قالب کاپ کیک کپسول مخصوص کاپ کیک قرار بدید. سپس با قاشق یا اسکوپ بستنی، مقدار مساوی از مواد کیک رو داخل هر کپسول کاپ کیک بریزید. طوری که دو سوم قالب رو پر کنه.ریختن مواد کیک برای کاپ کیک انار

    مرحله هفتم: قرار دادن قالب در فر

    سپس قالب رو در فر گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد قرار بدید. مدت زمان پخت این کاپ کیک‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه است. دما در فرهای مختلف، متفاوت است پس حتما به این نکته دقت کنید. بعد از بیست دقیقه چک کنید و از پخت کامل کاپ کیک‌ها اطمینان حاصل کنید.

    به این صورت که یک خلال دندان رو داخل کاپ کیک فرو کنید و اگر تمیز بیرون اومد و چیزی به خلال نچسبید، یعنی کیک‌ها کاملا پخته است. بعد از پخت، کاپ کیک‌ها رو از فر خارج کنید و اجازه بدید سرد بشن.غلظت خامه مواد کاپ کیک انار

    مرحله هشتم: آماده کردن خامه قنادی

    خامه قنادی حالا کاملا آماده فرم دادن است. خامه باید غلظتی شبیه به ماست داشته باشد و تکه‌های یخ داخلش نباشه. با همزن برقی شروع کنید به همزدن خامه.

    ابتدا با سرعت کم هم بزنید و سپس سرعت همزن را زیاد کنید تا زمانی که خامه به طور کامل فرم بگیرد. حالا باید خامه را داخل قیف با ماسوره مناسب بریزید.

    از ماسوره طرح رزت یا هر نوعی که مورد پسندتون هست استفاده کنید. ماسوره رو داخل قیف قرار بدید. خامه برای تزیین کیک مواد کاپ کیک انار

    مرحله نهم: رنگی کردن خامه

    اگر می‌خواین خامه رنگی داشته باشید (که در اینجا از دو رنگ قرمز و سبز استفاده شده)، یک یا دو قطره رنگ خوراکی مایع یا ژله‌ای رو روی کاردک یا خلال دندان بزنید.

    بعد رنگ رو به داخل قیف از قسمتی که ماسوره را گذاشتید به صورت خطی بکشید. در اینجا از دو رنگ قرمز و سبز استفاده شده. رنگ دیگر رو هم با کاردک یا خلال داخل قیف بزنید. بعد خامه فرم گرفته رو داخل قیف بریزید. ریختن رنگ سبز و قرمز در خامه کاپ کیک انار

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت انار

     

    مرحله دهم: تزئین کاپ کیک‌ها

    در تصویر زیر رنگ خوراکی رو مشاهده می‌کنید که وقتی خامه رو داخل قیف می‌ریزید رنگ خوراکی داخل قیف به صورت خطی قرار می‌گیره. در پایان خامه را روی کاپ کیک به هر شکلی مایلید، پایپ کنید. روی خامه چند دانه انار بذارید تا زیباتر و چشم نوازتر بشه.

    تریین یلدایی کاپ کیک انار

    تزیین با دانه های انار برای کاپ کیک انارکاپ کیک‌های انارِ زیبا و خوش عطر و طعم شما آماده ست! حالا وقتشه از طعم بی‌نظیر این کاپ کیک‌ها کنار یه فنجون چای یا قهوه لذت ببرید.

    کاپ کیک انار

    کاپ کیک انار یلدایی

    نکات کاپ کبک انار:

    • در تهیه این کاپ می‌تونید دانه‌های اناری که در دستور پخت، داخل کاپ کیک استفاده می‌شه رو حذف کنید.
    • با این میزان مواد حدودا ۱۸ عدد کاپ کیک با سایز متوسط خواهید داشت.
    • جوش شیرین باعث تیره شدن کیک میشه می‌تونید اون رو حذف کنید.
    • حتما آرد رو به همراه بکینگ پودر حتما الک کنید.
    • برای تزیین روی کاپ کیک‌ها از هر نوع کرم از قبیل: کرم کره‌ای یا باترکریم، کرم چیز، حتی گاناش یا شکلات و نوتلا می‌تونید استفاده کنید.
    • میزان خامه ذکر شده در دستور تقریبی است و بستگی به مدل پایپ کردن روی کاپ کیک دارد. می‌تونید کمتر یا بیشتر استفاده کنید.
    • اگر مایل باشید می‌تونید خامه قنادی رو یک دست قرمز یا سبز رنگ کنید و روی کاپ کیک رو باهاش تزیین کنید. برای اینکار باید رنگ رو با خامه مخلوط کنید و هم بزنید تا خامه یکدست رنگی بشه. در هرصورت از هر رنگی می‌تونید استقاده کنید یا اصلا رنگ به خامه نزنید. از دانه‌های انار برای تزیین غافل نشید.
    • مواد کاپ کیک رو می‌تونید داخل قالب کیک هم تهیه کنید. قالب ۱۸ تا ۲۰ سانت برای کیک مناسب است. 

    امیدوارم از طرز تهیه کاپ کیک انار خوشتان آمده باشد. این کاپ کیک‌های زیبا و چشم نواز و خوش طعم رو برای یلدایی خاطره انگیز در کنار عزیزانتون تهیه کنید و لحظات شادی رو سپری کنید.

    سؤالات متداول

    در ادامه به پرسش‌های شما در رابطه با کاپ کیک انار پاسخ می‌دهیم:

    برای تهیه کاپ‌ کیک انار به رنگ قرمز باید چه کار کرد؟

    در تهیه کاپ کیک انار، از آب انار استفاده می‌شود ولی در صورت تمایل به رنگ قرمز تیره، می‌توانید از رنگ خوراکی هم استفاده کنید.

    دما و زمان پخت برای کاپ کیک انار به چه صورت است؟

    دما ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد و مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه برای پخت کاپ کیک‌ها مناسب است.

    برای تزئین کاپ کیک‌ها از چه موادی می‌توان استفاده کرد؟

    برای تزیین روی کاپ کیک‌ها از هر نوع کرم از قبیل: کرم کره‌ای یا باترکریم، کرم چیز، حتی گاناش یا شکلات و نوتلا می‌تونید استفاده کنید.

     

     

     

    ۵/۵ (۴ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.