آشپزینکات آشپزی

ترفندهای انتخاب سیب زمینی؛ کدام سیب زمینی نیترات کمتری دارد؟

یکی از مواد غذایی پرکاربرد در آشپزی، سیب زمینی است. اما آیا می‌دانید که انتخاب نوع مناسب سیب‌زمینی می‌تواند بر طعم، بافت و حتی ارزش غذایی غذای شما تاثیرگذار باشد؟

در این بخش مجله اکالا به معرفی ترفندهای انتخاب سیب‌زمینی می‌پردازیم. همچنین، به این موضوع که کدام سیب‌زمینی نیترات کمتری دارد، اشاره می‌کنیم. پس تا انتهای این بخش با ما همراه باشید.

کدام سیب زمینی طعم و کیفیت نامناسبی دارد؟

یکی از ترفندهای انتخاب سیب‎زمینی خوشمزه، توجه به اندازه‌ی آن است. شاید تصور کنید سیب‌زمینی‌های بزرگ‌تر، خوشمزه‌تر هستند. اما واقعیت این است که سیب‌زمینی‌های خیلی بزرگ، اغلب کیفیت پایین‌تری دارند و ممکن است طعم و بافت خوبی نداشته باشند. پس بهتر است سیب‌زمینی‌هایی با اندازه متوسط را انتخاب کنید.

همچنین، سیب زمینی‌هایی که پوستشان سبز شده یا جوانه زده‌اند، حاوی سولانین هستند که نوعی ماده سمی است. از مصرف این نوع سیب زمینی‌ها جدا خودداری کنید چرا که نامرغوب هستند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای کم کردن نیترات سبزیجات مصرفی روزانه

کدام سیب زمینی طعم و کیفیت نامناسبی دارد؟

کدام سیب‌زمینی خوشمزه‌تر است؟

شکل سیب‌زمینی‌ها هم می‌تواند به شما در انتخاب کمک کند. سیب‌زمینی‌های بیضی شکل معمولا طعمی بهتر و بافتی آردی‌تر دارند. پس اگر به دنبال یک سیب‌زمینی خوشمزه برای پخت و پز هستید، به سراغ سیب‌زمینی‌های بیضی شکل بروید.

بیشتر بخوانید: کدام پیاز نیترات بیشتری دارد؟ همه چیز در انتخاب پیاز

کدام سیب زمینی نیترات کمتری دارد؟

نیترات، یک ماده‌ی شیمیایی است که به طور طبیعی در برخی از مواد غذایی وجود دارد. سیب‌زمینی‌هایی که رنگ تیره و کدر دارند، معمولا نیترات بیشتری نسبت به سیب‌زمینی‌های روشن و براق دارند. همچنین، اگر سیب‌زمینی را برش بزنید و قسمت برش خورده به سرعت تیره شد، نشان می‌دهد که آن سیب‌زمینی نیترات بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: رازهای پنهان در نیترات‌ها؛ کدام یک برای بدن شما مفیدتر است؟

توجه: با توجه به اینکه بیشترین تجمع نیترات در پوست و لایه‌های سطحی سیب‌زمینی است باید تا حد امکان سیب زمینی را به صورت پوست کنده مصرف کنید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا به معرفی ترفندهای انتخاب سیب‌زمینی اشاره کردیم. با رعایت این نکات ساده، می‌توانید سیب‌زمینی‌هایی با کیفیت و طعم عالی را انتخاب کنید.

۴.۵/۵ (۲ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا