آشپزی

۱۲ خاصیت بی نظیر گلاب یخ زده برای پوست!

رسیدگی و توجه به پوست صورت یکی از کارهایی است که معمولا همه خانم‌ها به آن توجه ویژه‌ای دارند. داشتن یک روتین پوستی خوب البته موضوع کم دردسر و ارزانی هم نیست. معمولا ماسک‌ها و انواع تونر و پاک کننده‌های پوست قیمت بالایی دارند. همین امر ممکن است عده‌ای را از صرافت رسیدگی به پوست‌شان باز بدارد. با این حال خوب است بدانید که موادی در طبیعت وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید نتیجه‌ای مشابه استفاده از محصولات شیمیایی روی پوست‌تان داشته باشید. محصولاتی که نیاز به صرف هزینه چندانی هم ندارند و قابل دسترس هستند. یکی از این مواد طبیعی گلاب است. گلاب را می‌توانید در قالب‌های مخصوص یخ ریخته و آن را در فریزر بگذارید و سپس از آن استفاده کنید. در این قسمت از اکالا بلاگ به معرفی خواص بی نظیر یخ گلاب برای پوست می‌پردازیم.

در ادامه برخی خواص یخ گلاب برای پوست را می‌خوانید:

۱.درخشش و استحکام پوست

داشتن پوستی سفت با خاصیت ارتجاعی بالا و همچنین روشن و درخشان از آرزوهای هر خانمی است. با استفاده روزانه از یخ گلاب می‌توانید خاصیت ارتجاعی پوست را به ان برگردانید.ضمنا گلاب یک تونر طبیعی است و ترکیبات پاک کننده‌ای دارد که باعث روشنتر و درخشان‌تر شدن پوست نیز می‌شود.

۲. بازسازی و تأمین آب از دست رفته پوست

اینکه پوست شما هیدراته باشد مسئله بسیار مهمی است چون اولین قدم به سوی پیر شدن پوست با دهیدراته شدن آن برداشته می‌شود. بنابراین لازم است که پوست شما مدام آبرسانی شود. یخ گلاب یکی از مواد طبیعی است که می‌تواند آب لازم به پوست شما را تامین کند و در روزهای گرم که پوست به شدت در معرض خشک شدن قرار دارد آبرسانی لازم را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: آیا گلاب پوست را تیره می‌کند؟

۳.جلوگیری از پیری زودرس پوست

ماساژ پوست با یخ گلاب با تسریع جریان خون در سرخرگ های سطحی پوست باعث کاهش چین و چروک های پوست شده و از پیری زودرس آن جلوگیری می‌کند.

اکسیژن رسانی بهتر به پوست با گلاب یخ

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۴.اکسیژن رسانی بهتر به پوست

    حتما دیده‌اید که برخی سالن‌های زیبایی روی پوست عملی به نام اکسیژن دهی را انجام می‌دهند. شما می‌توانید در خانه و با صرف هزینه بسیار کمتر خودتان این کار را انجام دهید. کافیست یخ گلاب را روزی دوبار روی پوست‌تان بمالید. پاک کننده طبیعی موجود در گلاب باعث می‌شود که اکسیژن بیشتری جذب پوست‌تان شود و در نتیجه پوست شفاف‌تری نیز داشته باشید.

    بیشتر بخوانید: کاربرد و فواید شگفت‌انگیز گلاب که نمی دانستید!

    ۵.حفاظت و تجدید پوست در روزهای گرم

    در ایام گرم و آفتابی، استفاده از یخ گلاب برای پوست نه تنها به حفظ درخشش و استحکام پوست کمک می‌کند، بلکه در بازسازی و تأمین آب از دست رفته آن نیز نقش دارد.

    ۶.کاهش اثرات استرس روی پوست

    پس از یک روز سخت و پرفشار، چیزی که پوست شما به آن نیاز دارد، طراوت و شادابی است. یخ گلاب، با خواص طبیعی خود، در کاهش استرس و خستگی ناشی از فشار کار روزانه موثر است. برای پوستی آرام و زیبا، یخ گلاب یکی از بهترین گزینه‌ها است.

    بیشتر بخوانید: ۹ مورد از خواص بی‌نظیر سیر برای پوست

    ۷.مقابله با پیری زودرس و تقویت پوست

    یکی دیگر از خواص شگفت‌انگیز یخ گلاب، تقویت جریان خون در ناحیه صورت و در نتیجه جلوگیری از پیری زودرس است. با استفاده از این عصاره طبیعی، پوست شما از خواص خنک کنندگی و التیام بخشی گلاب بهره‌مند می‌شود.

    ۸.تغذیه پوست با یخ گلاب

    یخ گلاب با تسریع در گردش خون، به اکسیژن رسانی بهتر به پوست و در نتیجه بهبود وضعیت آن کمک می‌کند. سرمای یخ گلاب باعث تنگ شدن سیاهرگ‌ها می‌شود و به تنظیم جریان خون در سرخرگ‌های سطحی پوست کمک می‌کند.

    کاهش تورم و پف زیر چشم با یخ گلاب

    ۹.کاهش تورم و پف زیر چشم

    اگر شما هم با مشکلاتی همچون پف و خستگی چشم مواجه هستید استفاده از یخ گلاب می‌تواند در این مورد یک راهکار فوق‌العاده باشد. با انجام حرکت چرخشی یخ از گوشه داخلی چشم به سمت ابروها، می‌توانید تورم و پف زیر چشم را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

    ۱۰.جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست

    یخ گلاب به عنوان یک ترفند طبیعی می‌تواند به افزایش جذب کرم‌ها، سرم‌ها و ماسک‌های پوستی کمک کند. این فرآیند با تنگ کردن رگ‌ها و افزایش میزان جذب پوست، به بهبود وضعیت پوست و تاخیر در علائم پیری کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: خواص توت فرنگی برای پوست

    ۱۱.روشن کردن اطراف چشم

    تیرگی و کبودی زیر چشم‌ها موضوعی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. با استفاده از یخ گلاب، می‌توانید به روشن‌تر شدن این ناحیه کمک کنید. برای حصول نتیجه بهتر می‌توانید کمی آب خیار نیز به آن اضافه کنید.

    ۱۲.از بین بردن جوش‌های صورت

    اگر پوست شما مدام جوش می‌زند یخ گلاب می‌تواند کمک کننده باشد. این روش طبیعی، به کاهش ترشح چربی، رفع جوش‌های سر سفید، جوش‌های سر سیاه و دیگر بثورات پوستی کمک می‌کند. همچنین، التهاب و تورم ناشی از جوش نیز با استفاده از یخ گلاب کاهش می‌یابد.

    در این قسمت از اکالا بلاگ با برخی خواص بی نظیر یخ گلاب بر روی پوست آشنا شدیم. اگر شما هم تجربه استفاده از یخ گلاب روی پوست صورت‌تان را دارید حتما از اثرات آن برای ما نیز بگویید.

    ۳.۶/۵ (۱۲۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.