سلامت و زیبایی

۹ مورد از خواص بی‌نظیر سیر برای پوست

سیر یک ماده غذایی پرخاصیت است که از آن در طبخ غذاهای مختلف استفاده می‌شود. علاوه بر فوایدی که سیر برای سلامتی بدن دارد، از این ماده غذایی می‌توان برای شادابی و سلامت پوست و مو نیز استفاده کرد.

خواص سیر برای پوست موضوعی است که در این مقاله از اکالا بلاگ به آن می‌پردازیم. پس در ادامه ما را همراهی کنید تا با خواص این ماده مغذی برای زیبایی پوست آشنا شوید.

خواص شگفت‌انگیز سیر برای پوست

سیر به عنوان ماده‌غذایی مفید، موجب بهبود سلامت پوست شده و بسیاری از مشکلات پوستی را از بین می‌برد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین خواص سیر برای پوست اشاره شده است.

۱- از بین رفتن جوش صورت

سیر به عنوان آنتی‌اکسیدان قوی دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که با جلوگیری از مسدود شدن منافذ و عفونت‌های باکتریایی از ایجاد جوش جلوگیری می کند و در بهبود جوش و علائم زخم‌های پوستی نیز موثر است.

می‌توان با خوردن یک حبه سیر با یک لیوان آب بدن خود را هیدراته کرده و پوست را از آلودگی‌ها حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ خاصیت بی نظیر گلاب یخ زده برای پوست!

۲- بهبود پسوریازیس (خودایمنی پوست)

پسوریازیس نام یک بیماری خودایمنی پوستی است که با نشانه‌هایی از جمله قرمزی پوست، پوسته پوسته شدن، خارش و… همراه است. در این بیماری پوست کف سر، آرنج و زانوها درگیر می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مصرف سیر از علائم این بیماری کاسته و به عنوان ضدالتهاب قوی این بیماری را بهبود می‌دهد. می‌توانید یک حبه سیر را به تره‌فرنگی، کلم بروکلی و آب چغندر مخلوط کرده و میل کنید.

    بهبود پسوریازیس از خواص بی‌نظیر سیر برای پوست

    ۳- کاهش پیری پوست

    امروزه به دلیل استرس، عادات اشتباه، التهابات پوستی و سبک زندگی نامناسب بسیاری از افراد دچار پیری پوست می‌شوند. ترکیبات موجود در سیر با حفظ پوست در برابر چین و چروک و آسیب‌های اشعه‌ فرابنفش خورشید به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد از پیری پوست جلوگیری می‌کند.

    می‌توانید یک حبه سیر را با عسل و لیموترش مخلوط کرده و صبح به صورت ناشتا میل کنید.

    ۴- از بین بردن ترک‌های پوستی

    ترک‌های پوستی یکی دیگر از مشکلات پوستی در برخی افراد است که می‌توان با مصرف سیر تا حدی این موضوع را بهبود دارد. به این صورت که ترک‌های پوستی را با مخلوط سیر و روغن زیتون یا روغن خردل ماساژ دهید.

    بیشتر بخوانید: خواص بی‌نظیر سیر برای مو، ابرو و ریش

    ۵- تسکین اگزما با مصرف سیر

    اگزما از جمله عارضه‌های پوستی است که نشانه‌های آن شامل پوسته پوسته شدن، قرمز و التهاب و خارش ظاهر می‌شود. در اکثر اوقات اگزما بر اثر حساسیت ایجاد می‌شود. سیر با خواص ضد التهابی که دارد در تسکین اگزما نیز مفید است.

    تسکین اگزما از خواص بی‌نظیر سیر برای پوست

    ۶- کاهش آکنه با مصرف سیر

    یکی از تاثیرات پوستی مهم سیر از بین بردن آکنه است. سیر به عنوان یک ضدباکتری قوی در مبارزه با باکتری‌های پوستی در کنترل و از بین بردن آکنه موثر است.

    ۷- پوستی سفید با استفاده سیر

    مصرف سیر ضمن روشن کردن پوست موجب از بین رفتن سلول‌های مرده و ایجاد سلول‌های جدید می‌شود. آنزیم‌های موجود در سیر با پاک‌سازی و بازسازی سلول‌های پوستی به داشتن پوستی سالم و شفاف کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: خواص سیر ناشتا؛ فوایدی که تا حالا نمی‌دانستید!

    ۸- بهبود قرمزی پوست

    خاصیت ضدالتهابی سیر موجب کاهش قرمزی و التهابات پوستی می‌شود. این ویژگی به خصوص برای افراد با پوست حساس مفید است و این افراد با مصرف موضعی یا خوراکی سیر می‌توانند علائم التهابی پوست خود را بهبود دهند.

    بهبود قرمزی از خواص بی‌نظیر سیر برای پوست

    ۹- فواید سیر برای سفتی پوست

    مصرف سیر با حفظ الاستیسیته پوست موجب نرمی و لطافت آن شده و ضمن تقویت سلول‌های پوستی در جوان‌سازی آن نقش دارد. اگر به دنبال راه حل طبیعی برای جوان سازی و شادابی پوست خود هستید خواص شگفت‌انگیز سیر برای پوست شما مفید است.

    بیشتر بخوانید: خواص سیر برای عفونت گوش

    در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا در خصوص خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست صحبت کردیم. سیر علاوه بر خواص درمانی برای بدن، فواید زیادی نیز برای پوست و مو دارد که می‌توانید با گنجاندن آن در برنامه‌غذایی روزانه خود از خواص آنتی‌آکسیدانی، ضدالتهابی و ضدباکتریایی آن بهره‌مند شوید.

    ۴.۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.