خواص مواد غذایی

خواص سیر ناشتا؛ فوایدی که تا حالا نمی‌دانستید!

شاید در نگاه اول کمی عجیب باشد که سر صبح آن هم با معده ناشتا بخواهید سیر بخورید اما اگر با خواص خوردن سیر ناشتا آشنا باشید حتما آن را در برنامه غذایی خود می‌گنجانید.

سیر یکی از آنتی بیوتیک‌های طبیعی است که خوردن آن انسان را از بسیاری بیماری‌ها مصون می‌کند، اما چرا ناشتا؟ در صبح زمانی که معده‌تان خالی است باکتری‌ها مقاومت کمتری دارند؛ بنابراین مصرف سیر همچون یک آنتی بیوتیک آن‌ها را از پا در می‌آورد و باکتری‌ها نمی‌توانند از خود به خوبی دفاع کنند.

همچنین مصرف سیر به صورت ناشتا باعث می‌شود مواد مغذی موجود در آن به راحتی و هرچه بیشتر جذب بدن شما شود. در این قسمت از اکالا بلاگ با بررسی خواص خوردن سیر ناشتا همراه شما هستیم.

فواید خوردن سیر ناشتا

در ادامه به ۱۲ مورد از خواص شگفت انگیز خوردن سیر ناشتا اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- رفع مشکلات معده

مصرف سیر با معده خالی باعث تحریک هضم و اشتها می‌شود و می‌تواند استرس را کنترل کند. کنترل استرس، باعث توقف ترشح اسید معده که ناشی از عصبی شدن است می‌شود. همچنین سیر درمان مؤثری برای اسهال است.

۲- کاهش فشار خون و بیماری‌های قلبی

مصرف سیر برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، گزینه مناسبی است. مصرف سیر نقش مفیدی در گردش خون بدن دارد و می‌تواند به خوبی از شما در برابر بیماری‌های قلبی نیز محافظت کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    کاهش فشار خون از فواید خوردن سیر ناشتا

    ۳- مبارزه با باکتری‌های بدن

    مصرف سیر با معده‌ خالی برابر با عمل یک آنتی بیوتیک طبیعی برای بدن و بسیار قوی است. این اثر به مصرف سیر به صورت ناشتا بر می‌گردد به این دلیل که باعث می‌شود باکتری در معرض آن قرار گرفته و با آن به صورت مستقیم مواجه شود، در نتیجه باکتری از دفاع از خود باز می‌ماند و نمی‌تواند مقاومت کند و از بین می‌رود.

    ۴- دفع سموم از بدن

    سیر ناشتا بدن را سم‌زدایی کرده و کرم‌ها و انگل‌های موجود در بدن را از بین می‌برد.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای پوست کندن سیر خشک؛ سریع و ساده

    ۵- جلوگیری از بروز بیماری‌ها

    خوردن سیر صبح ناشتا می‌تواند باعث پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند دیابت، تیفوس، انواع سرطان‌ها و افسردگی شود.

    ۶- رفع بیماری‌های تنفسی

    سیر بیماری‌های تنفسی حاد و مزمن را رفع می‌کند. از جمله بیماری‌های قابل درمان به وسیله سیر آسم، زکام، سیاه سرفه، برونشیت، احتقان ریه، پنومونی و سل است.

    رفع بیماری‌های تنفسی از فواید خوردن سیر ناشتا

    ۷- رفع ریزش مو

    یکی دیگر از خواص سیر ناشتا این است که گردش خون بدن و پوست سر را بهبود می‌بخشد. با بالا رفتن گردش خون در پوست سر فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند و این باعث جلوگیری از ریزش مو می‌شود.

    ۸- رفع جوش و آکنه‌

    اگر صبح ناشتا یک حبه سیر خام مصرف کنید، با توجه به آلیسین فراوان موجود در سیر که خواص ضد التهابی و ضد باکتری دارد، می‌تواند کبد را پاکسازی کرده و عملکرد کبد را بهبود بخشد. در نتیجه داشتن کبد سالم می‌توانید پوستی سالم داشته باشید و از بروز جوش و آکنه صورت به دور بمانید.

    بیشتر بخوانید: روش‌های نگهداری سیر تازه در خانه

    ۹- مفید برای دوران بارداری

    لزوم مصرف اسید فولیک در دوران بارداری در علم پزشکی اثبات شده است. مصرف سیر خام به صورت ناشتا در طی دوران بارداری، به دلیل داشتن میزان بالای اسید فولیک موجود در خود، باعث پیشگیری از نقص سیستم عصبی در جنین می‌شود.

    همچنین سیر خام به صورت ناشتا به دلیل داشتن خواص ضد عفونی و ضد التهابی باعث محافظت از زنان باردار در برابر ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی می‌شود. یکی دیگر از خواص سیر ناشتا در زنان باردار این است که فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

    ۱۰- کاهش وزن و لاغری

    مصرف سیر در اول صبح و به صورت ناشتا اشتها را کم می‌کند و منجر به رفع پرخوری در طول روز می‌شود. همچنین مصرف سیر خام با معده خالی نور اپی نفرین را که یک انتقال دهنده عصبی است افزایش می‌دهد و باعث بالا رفتن متابولیسم بدن می‌شود.

    کاهش وزن و لاغری از فواید خوردن سیر ناشتا

    ۱۱- درمان روماتیسم و آرتروز

    سیر خاصیت ضد التهابی دارد؛ این به دلیل وجود چهار ترکیب گوگردی مختلف در سیر است. با توجه به این ویژگی یکی از خواص سیر ناشتا درمان روماتیسم، آرتروز و واریس است. خوردن سیر خام آن‌ هم به صورت ناشتا با تاثیربخشی بیشتر می‌تواند باعث دفع سنگ کلیه و همچنین سنگ کیسه صفرا شود.

    بیشتر بخوانید: روش خشک کردن سیر تازه

    ۱۲- بهبود عملکرد مثانه

    خوردن سیر ناشتا باعث ضدعفونی شدن دستگاه‌های ادراری و عفونت‌های واژینال و مثانه می‌شود.

    در این قسمت از مجله آشپزی اکالا با خواص سیر ناشتا آشنا شدید. اگر شما هم این تجربه را داشتید از خواص خوردن سیر با معده خالی برای ما بگویید.

    ۳.۴/۵ (۹۹ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

    1. با عرض سلام،
      دوستان محترم، تو رو خدا، وقتی فواید یک چیزی رو مینوسید، حتما مضرات آن وهمچنین طریقه مصرف رو هم،،،، سیر پدر معده رو در میاره، اونم صبح،،،، آخه چرا با جان مردم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.