آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی؛ مجلسی با طعمی بی‌نظیر

هوس ماهی کرده‌اید ولی حوصله ندارید ماهی تازه بپزید؟ خب ایرادی ندارد! خوشبختانه این روزها درست کردن غذاهای کنسروی طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این مقاله از بلاگ اکالا، طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه شوید پلو با تن ماهی:
تن ماهی۱ کنسرو
شوید خشک یا تازه۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
برنج۲ پیمانه
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
نمکبه اندازه دلخواه
روغنبه اندازه

مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی

شوید پلو با ماهی همیشه جز غذاهای پرطرفدار ایرانی بوده است. این غذا یکی از غذاهای معروف عید و شروع سال تحویل است. بنابراین طبیعی است که این غذا برای ما یادآور روزهای خوب و زیبایی باشد.

ولی واقعیت این است که اگر بخواهید کاملا ارگانیک و طبیعی این غذا را درست کنید، با دردسرهای زیادی روبه‌رو خواهید شد. در این نقطه از زندگی است که خدا را بابت وجود کنسروهای آماده شکر می‌کنید! کنسرو آماده تن ماهی به همراه شوید پلو یک وعده خوشمزه رقم خواهد زد.

در ادامه این آموزش از مجله آشپزی اکالا مرحله به مرحله روش درست کردن این غذای ساده و کم دردسر را به شما آموزش خواهیم داد.

مرحله اول: برنج را آماده کنید.

در مرحله ابتدایی از پخت شوید پلو با تن ماهی، درون یک کاسه با اندازه مناسب، برنج را بریزید و به خوبی شست‌وشو دهید. بعد از اتمام شست و شوی برنج، کاسه را تا نصفه پر از آب کنید و در ادامه یک قاشق چای‌ خوری نمک به برنج اضافه کنید. سپس اجازه دهید برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خیس بخورد.

مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله دوم: کنسرو تن ماهی را بجوشانید.

    به یاد داشته باشید که کنسروها حتما باید جوشانده شوند. کنسرو تن ماهی به صورت میانگین به ۲۰ دقیقه زمان برای جوشیدن نیاز دارد تا خیالتان از بابتش راحت شود.

    مرحله سوم: تن ماهی را سرخ کنید.

    در مرحله سوم از درست کردن شوید پلو با تن ماهی، پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی و خیلی ریز خرد کنید. سپس ماهیتابه را روی شعله قرار دهید و درون آن روغن بریزید.

    وقتی روغن داغ شد، پیازهای نگینی شده را درون ماهیتابه بریزید. پیازها را تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند. حالا نوبت به اضافه کردن تن ماهی می رسد. آن را به پیازها اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا سرخ شود. شما در این مرحله می‌توانید کمی رب یا ادویه دلخواه هم اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه هواری پلو جنوبی با ماهی تازه

    مرحله چهارم: شوید پلو را آماده کنید.

    اگر از شوید تازه استفاده می‌کنید، در این مرحله می‌توانید شویدها را ساطوری ریز کنید. اگر از شوید خشک استفاده می‌کنید، آن ها را درون یک کاسه پر از آب بریزید و اجازه دهید خیس بخورد.

    بعد از آن که کمی شویدها نرم شدند، آن‌ها را از صافی رد کنید تا آب اضافی‌اش خارج شود. سپس یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید. اجازه دهید آب کاملا به نقطه جوش برسد.

    سپس برنج آبکشی شده را درون قابلمه می‌ریزیم و مقداری نمک هم به برنج اضافه می‌کنیم. حالا برنج باید به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا کمی مغز پخت شود.

    در دقیقه و ثانیه‌های آخر جوشیدن برنج، شوید را اضافه کنید و هم بزنید. پس از چند ثانیه کوتاه، شوید پلو را آبکشی کنید.

    نکات و فوت و فن‌های تهیه شوید پلو با تن ماهی

    مرحله پنجم: غذا را آماده دم کشیدن بکنید.

    در ادامه سیب زمینی را پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید. بعد کف یک قابلمه روغن بریزید و سیب‌زمینی‌ها را ته آن بچینید. سپس مقداری نمک روی سیب‌زمینی‌ها بپاشید.

    در ادامه کمی برنج روی سیب زمینی بریزید و بعد کمی تن ماهی. به همین روش، لایه لایه، تن ماهی و شوید پلو را در قابلمه بریزید. در نهایت درب قابلمه را با دم‌کنی بپوشانید و درب آن را ببندید.

    حالا برنج باید دم بکشد. برای دم کشیدن برنج، آن را روی شعله پخش کن قرار دهید و در ابتدا شعله را زیاد کنید. وقتی برنج دم داد، حرارت را کم کنید و ۴۵ دقیقه زمان بگیرید تا برنج شما کاملا دم بکشد و آماده سرو شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه برنج دیشو با ماهی طلال

    شوید پلو با تن ماهی را می‌توانید با آبِ لیمو ترش تازه نوش جان کنید. این غذا در عین سادگی بسیار خوشمزه است. حتی اگر دوست نداشته باشید به این ترتیب لایه لایه بچینید، می‌توانید برنج و تن ماهی را کاملا جدا از هم بپزید و سرو کنید. این مورد کاملا سلیقه ای است و به ذایقه شخصی شما برمی‌گردد.

    ۳.۷/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.