آشپزیخواص مواد غذایی

۱۷ خاصیت شگفت انگیز تخم شربتی!

تخم شربتی دانه شفا بخشی است که سرشار از فیبر است و مصرف آن برای سلامتی بدن مفید و مناسب است. این دانه زمانی که با آب ترکیب می‌شود به صورت لعاب ژله‌ای در می‌آید و برای برطرف کردن تشنگی بسیار کار ساز است.

این دانه ریز شفا بخش برای استفاده در شربت، شیرینی و سایر نوشیدنی کاربرد دارد. ضد باکتری و مصرف آن در پیشگیری از سرطان و دیابت نوع ۲ مفید است.

از نظر طعم بسیار خوشمزه و دارای خواص بسیار عالی و مفید هست. افرادی که دچار ریزش مو هستند بهتر است از این دانه استفاده کنند. مو را درخشان و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. در کاهش وزن بسیار مفید و با مصرف تخم شربتی احساس سیری به انسان دست خواهد داد.

تخم شربتی جزء سالمترین دانه‌های محسوب شده در طب سنتی است . مغذی بودن آن زبانزد خاص و عام و برای سلامت بدن به ویژه سلامت مغز مفید هست. استرس و اضطراب را از شما می زداید.

مصرف آن برای  استقامت بدن ورزشکاران در برابر ورزشهای رزمی و پرکار بسیار مفید است. باعث عضله سازی در بدنشان خواهد شد. انرژی دهنده طبیعی محسوب و ارزش غذایی بالایی را دارا است.

۱۷ خاصیت تخم شربتی

تخم شربتی- خواص بی نظیر آن

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    با خواص تخم شربتی بیشتر آشنا شوید.

    1. دارای فیبر فراوان
    2. دارای آنتی اکسیدان قوی
    3. دارای پروتئین فراوان
    4. دارای امگا ۳ بالا
    5. کاهش دهنده حملات قلبی
    6. تقویت کننده استخوان
    7. کنترل قند خون و کاهش قند بالا
    8. پایین آورنده التهابات مزمن در بدن
    9. تقویت کننده معده و گوارش
    10. برطرف کننده یبوست و نفخ معده
    11. آرامش بخش سیستم عصبی
    12. برطرف کردن تنگی نفس
    13. برطرف کننده تب بالا
    14. قاعده آور
    15. ادار آور
    16. ازیاد کننده شیر مادران
    17. شادی و نشاط آور

    تخم شربتی همراه با آب لیمو ترش تازه

    هر زمانی حرف از کلسیم در میان است ذهن ما ناخودآگاه به محصولات لبنیات خواهد رفت. در صورتیکه تخم شربتی همراه با آب لیمو ترش سرشار از کلسیم و بسیار زود هضم‌تر از شیر است .

    لیمو ترش تازه به تنهایی دارای کلسیم و ویتامین سی است و زمانی که با تخم شربتی ترکیب شود، می تواند کلسیم موجود در تخم شربتی را در بدن نگهدارد.

    از جهتی تخم شربتی دارای مواد معدنی و پتاسیم بالاست . زمانی که در کنار لیمو ترش به صورت شربت ترکیب شوند یک مکمل فوق‌العاده و شگفت انگیز خواهد شد.

    برای طرز تهیه شربت تخم شربتی اینجا کلیک کنید.

    طریقه‌ی درست کردن ماسک صورت تخم شربتی

    تخم شربتی سرشار از ویتامین کا، مواد آلی و اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان فراوان است و تأثیر فراوان در روشن شدن پوست صورت دارد. برای تأثیر بیشتر از خاصیت آن، بهتر است به عنوان ماسک روی صورت استفاده شود.

    ماسک صورت: می توانید یک قاشق مربا خوری سر پر از تخم شربتی را پودر کنید و با یک قاشق چایخوری لیمو ترش و یک قاشق چایخوری آب ولرم مخلوط کنید و روی صورت قرار دهید . حدود ۲۰ د قیقه روی صورت قرار دهید و بعد از آن با آب سرد بشویید.

    شیوه های جالب استفاده از تخم شربتی

    تخم شربتی دارای دانه های ریز، مواد آلی و مغذی است. مصرف آن برای محکم شدن استخوان ضروری است. بو و مزه ای ندارد و می‌توانید آن را داخل لیوان و با آب ترکیب کنید. حتی می‌توانید آن را با آب میوه‌ها مخلوط کنید. به علت نداشتن بو و طعم خاص می‌توانید آن را در هر غذایی اضافه کنید.

    دو قاشق غذاخوری تخم شربتی را با ۴ لیوان آب میوه (پرتقال) ترکیب کنید و نیم ساعت بعد از لعاب انداختن و خیس خوردن تخم شربتی آن را مصرف کنید. این آبمیوه سرشار از فیبر و مواد معدنی بالایی خواهد بود.

    مصارف فوق العاده تخم شربتی

    پودینگ تخم شربتی:

    می‌توانید تخم شربتی را با آب میوه، شیر، مقداری کاکائو و وانیل مخلوط کنید. مواد بدست آمده را پودینگ می‌نامند. این پودینگ را در صبحانه یا در کنار غذاها به عنوان دسر استفاده کنید.

    برای طرز تهیه کیک پودینگ ژله‌ای اینجا کلیک کنید.

    نکته: اگر راغب بودید می‌توانید تخم شربتی را پودر کنید و سپس مورد استفاده قرار دهید.

    تخم شربتی در اسموتی:

    همچنین می‌توانید تخم شربتی را به اسموتی یا بصورت خام داخل شیرتان بریزید و به همراه ریز مغذی ها استفاده کنید. البته می‌توانید زمانی که سبزیجات را سرخ کردید (تفت) داخل سبزیجات یک قاشق تخم شربتی بیفزایید.

    برای طرز تهیه ۵ اسموتی خوشمزه اینجا کلیک کنید.

    تخم شربتی در سالاد:

    تخم شربتی در کنار سالاد و سس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی از نانوایی‌ها به نان‌های خود هنگام پخت، تخم شربتی اضافه می‌کنند.

    تخم شربتی را بهتر است در سالادها، انواع سوپ‌ها و آبگوشت اضافه شود. منبع خوبی از امگا ۳ است و می‌توان آن را جایگزین تخم مرغ کرد.

    اگر چنانچه تخم شربتی را روی ماست بریزید (پودر شده) بسیار مغذی هست. گاهی برای اینکه کوفته ریزه یا همبرگر شما مقداری سفت شود و یک حالت چسبندگی به خود بگیرد و  بجای اینکه از تخم مرغ استفاده کنید مقداری تخم شربتی به آن بیفزایید.

    در مصرف فلافل، پیتزا، پنیر کارایی بسیاری دارد.

    دانسته های تخم شربتی

    تخم شربتی گلوگز خون را متعادل میسازد . مصرف آن جزء مواد غذایی غنی شده و کامل محسوب شده و درمان کننده بافت های گوارش و نفخ معده است. کسانی که دچار ناراحتی های پوست و مو و ناخن هستند مصرف آن را فراموش نکنند.

    پروتئین بالای آن مشهور و سرشار از آنتی اکسیدان است.

    اگر چه مردم ایران از شربت تخم شربتی بسیار استقبال می‌کنند و در تابستان جزء عادات خود از این دانه استفاده و عطش خود را برطرف می‌نمایند.

    با مصرف تخم شربتی سطح انرژی خود را بالا ببرید و  خستگی و بی حالی را از خود دور کنید. پس سعی کنید مصرف آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

    نکته : هنگام استفاده از تخم شربتی از آب فراوان استفاده کنید تا دچار یبوست نشوید.

    لاغری سریع با استفاده تخم شربتی

    فواید لاغری با تخم شربتی

    دستگاه گوارش سالم به لاغر شدن بدن کمک خوبی می‌کند. می‌توانید خاکشیر را در صبح ناشتا (یک قاشق غذاخوری) در یک لیوان آب ولرم قرار دهید و کمی شکر به آن اضافه کنید و میل کنید. استفاده مدوام تأثیر خوبی در لاغری خواهد داشت.

    همچنین می‌توانید دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید و قبل از هر وعده غذایی میل کنید.

    استفاده سرکه سیب اشتها را کم و باعث سلامتی گوارش و روده ها خواهد شد. دارای خاصیت اسیدی است. مصرف زیاد آن تاکید نمی‌شود زیرا باعث اشتهای زیاد خواهد شد. پس مقدار کم آن توصیه شده است.

    تخم شربتی به علت دارا بودن حالت ژلاتینی، مقدار آب زیادی را در خود نگه می‌دارد و برای همین امر هست؛  زمانی که تخم شربتی استفاده می‌کنید سیری به شما دست خواهد داد و راه پاکسازی روده به منظور رژیم غذایی و کاهش وزن را هموار می‌کند و باعث رفع یبوست خواهد شد.

    نکته: در مصرف گیاهان دارویی اعتدال را رعایت کنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.