دانستنی

بهترین زمان برای خوردن صبحانه چه ساعتی است؟

صبحانه، مهم‌ترین وعده غذایی روزانه است که نقش مهمی در تامین انرژی و سلامت بدن ایفا می‌کند. اما برای بهره‌مندی از مزایای صبحانه، زمان خوردن آن نیز اهمیت دارد. برای آگاهی از بهترین زمان خوردن صبحانه و داشتن سبک زندگی سالم‌تر با این قسمت از اکالا بلاگ همراه باشید.

بهترین زمان خوردن صبحانه چه ساعتی است؟

بهترین زمان برای خوردن صبحانه، بین ۷ تا ۸ صبح است. این بازه زمانی، تقریبا دو ساعت پس از بیدار شدن از خواب است. دلیل اهمیت خوردن صبحانه در این بازه زمانی، این است که پس از خواب طولانی شبانه، بدن انرژی خود را از دست داده و نیاز به سوخت دارد. خوردن صبحانه در این زمان، به بدن کمک می‌کند تا انرژی مورد نیاز خود را برای فعالیت‌های روزانه تامین کند.

بیشتر بخوانید: این ساعت غذا بخورید تا ۲ برابر لاغر شوید

همچنین خوردن صبحانه در این بازه زمانی به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند. متابولیسم، فرایندی است که در آن بدن، غذا را به انرژی تبدیل می‌کند.

بنابراین، توصیه می‌شود که صبحانه را در بازه زمانی بین ۷ تا ۸ صبح میل کنید. اگر نمی‌توانید در این بازه زمانی صبحانه بخورید، سعی کنید تا حد امکان صبحانه را زودتر از ساعت ۱۰ میل کنید.

بهترین زمان خوردن صبحانه برای افرادی که دیابت دارند

اگر مبتلا به دیابت هستید، مهم است که صبحانه خود را به موقع بخورید. صبحانه به تنظیم قند خون و جلوگیری از گرسنگی و افت قند خون در طول روز کمک می‌کند.

متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند که افراد دیابتی صبحانه خود را حداکثر یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب بخورند. این به این دلیل است که بدن شما پس از خواب شبانه، به انرژی نیاز دارد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بهترین زمان خوردن صبحانه بعد از پیاده‌روی

    بهترین زمان خوردن صبحانه بعد از پیاده‌روی

    بسیاری از افراد صبح‌ها پیاده روی می‌کنند و سپس صبحانه می‌خورند. این کار ممکن است باعث شود که آن‌ها فرصت خوردن صبحانه در دو ساعت بعد از بیدار شدن را از دست بدهند. زمان مناسب برای خوردن صبحانه بعد از پیاده روی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

    • میزان گرسنگی شما
    • شدت پیاده روی شما
    • هدف شما از ورزش

    اگر قصد دارید قبل از صبحانه پیاده روی کنید، بهتر است قبل از شروع پیاده روی یک میوه کوچک بخورید. این کار باعث می‌شود که پس از بیدار شدن از خواب برای مدت طولانی سیر بمانید و انرژی کافی برای پیاده روی داشته باشید.

    بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای خوردن ناهار چه ساعتی است؟!

    بهترین زمان خوردن صبحانه برای لاغری

    برای لاغری و کاهش وزن، علاوه بر داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، باید سرعت متابولیسم خود را نیز افزایش دهید. متابولیسم بالا به این معنی است که بدن شما غذا را به طور موثرتری به انرژی تبدیل می‌کند و در نتیجه، احساس سیری بیشتری می‌کنید و کمتر به پرخوری می‌پردازید.

    یکی از بهترین راه‌های افزایش سرعت متابولیسم، خوردن صبحانه در اولین فرصت پس از بیدار شدن از خواب است.

    خوردن صبحانه در اولین فرصت پس از بیدار شدن به بدن شما کمک می‌کند تا انرژی مورد نیاز خود را برای شروع روز دریافت کرده و در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید و کمتر به خوردن میان وعده‌های غیرضروری روی بیاورید. به همین منظور بهترین زمان خوردن صبحانه برای لاغری، بین ۷ تا ۸ صبح است.

    بیشتر بخوانید: چند راهکار طلایی برای خواب نماندن در سحر

    در این بخش از مجله دانستنی اکالا، بهترین زمان خوردن صبحانه را بررسی کردیم. با رعایت نکات گفته شده در این قسمت و تنظیم ساعت خوردن صبحانه خود می‌توانید سبک زندگی سالم‌تری داشته باشید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.