آشپزیغذاهای رژیمی

۱۰ غذای ساده و سریع که می‌توانید با هواپز بپزید!

آشنایی با طرز تهیه غذاهای ساده و سریع با هواپز به شما کمک می‌کند تا لیستی از خوشمزه‌ترین غذا را با بهترین طعم و کمترین میزان روغن آماده کنید. اما تو هواپز چی میشه درست کرد؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با دستور پخت انواع غذا در هواپز آشنا شوید.

۱۰ دستور پخت غذاهای ساده و خوشمزه در هواپز

در ادامه به معرفی غذاهایی که‌ می‌توانید خیلی سریع در هواپز بپزید، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

۱- کوکو سیب زمینی

یک غذای ساده و سریع که می‌توانید با هواپز بپزید کوکو سیب زمینی است. برای تهیه کوکو سیب زمینی باید در ماهیتابه معمولا روغن زیادی مصرف می‌شود. اما شما می‌توانید این غذا را با روغن بسیار کم در هواپز یا ایرفرایر آماده کنید. در طرز تهیه کوکو سیب زمینی در هواپز باید سیب زمینی را بپزید و بعد رنده کنید.

سپس آن را با پیاز رنده شده، تخم مرغ، آرد نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر ترکیب کنید. حالا مواد کوکو را در ایرفرایر بچینید. فراموش نکنید قبل از ریختن مواد کوکو باید ظرف را چرب کنید. در ادامه دستگاه را برای ۱۵ دقیقه با دمای ۴۰۰ روشن کنید تا کوکوی شما آماده شود.

اگر به دنبال دستور تهیه کوکو سیب زمینی می‌گردید، به طرز تهیه آن مراجعه کنید.

۲- چیپس سیب زمینی در هواپز

چیپس سیب زمینی یکی دیگر از راحت‌ترین و سریع‌ترین انواع غذاهایی است که می‌توانید در هواپز آماده کنید. نکته مهمی که در دستور غذاهای ساده و سریع با هواپز وجود دارد، تنظیم دمای درست و قرار دادن غذا به اندازه کافی در دستگاه است.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای تهیه چیپس سیب زمینی باید سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را به صورت ورقه‌های نازک برش دهید. سیب زمینی‌ها را برای نیم ساعت در آب و یخ قرار دهید و سپس آبکش کرده و با دستمال خشک کنید.

    در ادامه مقداری نمک به سیب زمینی‌ها بزنید و آن‌ها را در سبد هواپز قرار دهید. با اسپری کمی روغن روی آن‌ها بپاشید. دستگاه را برای ۱۰ دقیقه با دمای ۳۰۰ درجه روشن کنید. بعد از ۵ دقیقه چیپس‌ها را زیر و رو کنید تا طرف دیگر آن‌ها نیز سرخ شود.

    دستور پخت غذاهای ساده و خوشمزه در هواپز

    ۳- بال سوخاری

    اگر عاشق طعم بال سوخاری هستید، بهتر است بدانید که درست کردن بال سوخاری در هواپز هم راحت است و هم سریع. برای این کار باید بال‌ها را با مقداری پودر سیر، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، سس خردل و پودر کاری مزه دار کنید. می‌توانید مقداری آب لیمو ترش تازه نیز به مرغ‌ها اضافه کنید.

    سپس با اسپری کمی مرغ‌ها را چرب کنید و داخل ظرف هواپز بچینید. دستگاه را برای ۱۵ دقیقه روی دمای ۳۰۰ درجه تنظیم کنید. سپس مرغ‌ها را برگردانید و ۲۰ دقیقه بعدی دستگاه را روی ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. زمانی که بال‌ها طلایی شدند، می‌توانید آن‌ها را با سس کچاپ میل کنید.

    اگر به دنبال دستور تهیه بال سوخاری می‌گردید، به طرز تهیه آن مراجعه کنید.

    ۴- جوجه کباب در هواپز

    اگر به دنبال دستور غذای ساده و خوشمزه با هواپز هستید، بهتر است جوجه کباب را امتحان کنید. برای تهیه این جوجه کباب نه نیاز به سیخ زدن جوجه‌ها دارید و نه لازم است یک ساعت پای منقل بنشینید و آن‌ها را آماده کنید.

    برای این کار بهتر است از شب قبل مرغ‌ها را با مقداری روغن، نمک، پاپریکا و فلفل سیاه مزه دار کنید. می‌توانید قبل از آماده کردن مرغ‌ها کمی آب لیمو ترش تازه نیز به آن‌ها اضافه کنید.

    سپس هواپز را با بالاترین دما گرم کنید. جوجه‌ها را در دستگاه بچینید و ۱۵ دقیقه جوجه‌ها را با همین دما در دستگاه قرار دهید. سپس آن‌ها را برگردانید صبر کنید تا کاملا برشته و آماده شوند. اگر به دنبال دستور تهیه بال سوخاری می‌گردید، به طرز تهیه آن مراجعه کنید.

    بیشتر بخوانید: انواع ظروف قابل استفاده در هواپز را بشناسید!

    ۵- پیتزا در هواپز

    هواپز برای درست کردن انواع غذاها مناسب است و حتی می‌توانید در آن یک پیتزای دونفره نیز درست کنید. برای تهیه پیتزا در هواپز ابتدا باید خمیر آن را آماده کنید. خمیر را کف سینی هواپز قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه با دمای ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد نیم پز کنید. در ادامه پیاز خرد شده را با گوشت چرخ کرده و مقداری رب و ادویه تفت دهید.

    بعد از آماده شدن نان پیتزا مقداری رب روی آن بریزید و در ادامه گوشت را اضافه کنید. روی پیتزا مقداری قارچ، فلفل دلمه‌ای خرد شده، ذرت، سوسیس و کالباس بریزید و بعد پنیر را اضافه کنید. در ادامه کمی آویشن روی پیتزا بپاشید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه در طبقه وسط هواپز قرار دهید تا پیتزای شما آماده شود.

    پخت پیتزا ساده و فوری در هواپز

    اگر به دنبال دستور تهیه انواع پیتزا می‌گردید، به طرز تهیه آن مراجعه کنید.

    ۶- فلافل

    فلافل یک غذای لذیذ و خوشمزه است که اگر با روغن کم تهیه شود واقعا انتخاب فوق العاده سالمی خواهد بود. برای تهیه فلافل در هواپز باید نخود پخته شده و میکس شده را با مقداری جعفری خرد شده، گشنیز خرد شده، سیر، آرد نخودچی و سیب زمینی پخته شده میکس کنید.

    سپس هواپز را با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. با اسپری ظرف هواپز را چرب کنید. حالا مایه فلافل را به صورت توپک‌های کوچک درست کنید و در سبد هواپز قرار دهید تا برای ۱۰ دقیقه بپزند.

    اگر به دنبال دستور تهیه فلافل می‌گردید، به طرز تهیه آن مراجعه کنید.

    ۷- همبرگر

    یکی دیگر از غذاهای سریع و ساده‌ای که می‌توانید با هواپز درست کنید، همبرگر است. برای تهیه همبرگر باید از گوشت چرخ کرده همراه با مقداری پیاز و ادویه استفاده کنید. گوشت را خوب ورز دهید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید. سپس آن را به صورت گرد قالب بزنید و در سبد هواپز قرار دهید. دستگاه را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۷ دقیقه روشن کنید تا همبرگر شما آماده شود.

    اگر به دنبال دستور تهیه همبرگر خانگی می‌گردید، به طرز تهیه آن مراجعه کنید.

    بیشتر بخوانید: اصول خشک کردن میوه در هواپز

    ۸- استیک گوشت در هواپز

    در دستور غذاهای ساده و سریع با هواپز استیک گوشت یک انتخاب هوشمندانه است. برای تهیه استیک گوشت باید گوشت مناسب استیک را با مقداری سیر، برگ جعفری و پیازچه خرد شده، نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید و ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

    در ادامه هواپز را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و بعد از این که داغ شد تکه‌های گوشت را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دستگاه قرار دهید. در این مدت چند بار استیک‌ها را برگردانید تا دو طرف آن‌ها به خوبی بپزد. برای این که گوشت کاملا بپزد و به اصطلاح ول دان شود، بهتر است ۷ دقیقه دیگر به آن‌ها زمان دهید تا به خوبی بپزند.

    پخت استیک گوشت در هواپز

    اگر به دنبال دستور تهیه استیک گوشت می‌گردید، به طرز تهیه آن مراجعه کنید.

    ۹- ناگت مرغ

    بهترین روش پخت مرغ در هواپز درست کردن ناگت است. برای تهیه ناگت مرغ باید سینه‌های مرغ را خرد کنید با کمی شیر ترکیب کنید و مواد را برای نیم ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید. سپس در یک ظرف تخم مرغ را با همزن هم بزنید و به مرغ‌ها اضافه کنید.

    هواپز را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. در یک ظرف جداگانه آرد، پودر قند، نمک، پودر سیر، پاپریکا و نمک را مخلوط کنید. مرغ‌های مزه دار شدن را در ترکیب آردی غوطه‌ور کنید.

    با اسپری روغن یا برس سینی هواپز را چرب کنید و سپس مرغ‌ها را در آن بچینید. می‌توانید برای خوش طعم شدن مرغ‌ها کمی روغن روی آن‌ها اسپری کنید. حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه صبر کنید تا مرغ‌ها در هواپز بپزند و طلایی شوند. همچنین اگر به دنبال دستور تهیه ناگت مرغ می‌گردید، به طرز تهیه آن مراجعه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک در هواپز به روش خانگی

    ۱۰- مرغ بریان در هواپز

    مرغ بریان یک غذای مجلل و فوق العاده شیک برای مهمانی است که در لیست دستور غذاهای ساده و سریع با هواپز قرار دارد. در این روش طرز تهیه مرغ در هواپز باید از چند ساعت قبل مرغ را در آب و نمک قرار دهید تا مزه دار شود.

    سپس آن را با انواع چاشنی و ادویه‌های مختلف و پیاز مزه دار کنید و ۱ ساعت دیگر استراحت دهید. در ادامه با اسپری مقداری روغن روی سینی هواپز بپاشید و مرغ را در دستگاه قرار دهید.

    دستگاه را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و به مدت ۵۵ دقیقه روشن کنید. در این مدت حواستان به مرغ باشد و بعد از ۳۰ دقیقه آن را برگردانید تا دو طرف مرغ‌ها برشته شود.

    پخت مرغ بریان در هواپز

    همچنین اگر به دنبال دستور تهیه مرغ بریان می‌گردید، به طرز تهیه آن مراجعه کنید.

    همانطور که در این مطلب از مجله آشپزی اکالا مطالعه کردید آشپزی در هواپز راحت‌تر از آن چیزی است که تصورش را می‌کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد پخت غذا در هواپز وجود دارد، سرعت بالا و همچنین استفاده از کمترین میزان روغن است. شما چه غذاهایی را در هواپز درست می‌کنید؟

    ۳.۵/۵ (۱۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.