آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک در هواپز به روش خانگی؛ ساده و خوشمزه

درست کردن کیک در هواپز یکی از ساده‌ترین روش‌های تهیه کیک خانگی است که به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به فر، یک کیک اسفنجی و پف‌دار درست کنید. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه کیک در هواپز و همه فوت و فن‌های درست کردن آن آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه کیک در هواپز:
آرد۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کشمش و گردو (اختیاری)به مقدار لازم
بیکینگ پودر۲ قاشق چای‌خوری
وانیل۱ قاشق چای‌خوری
روغن مایع۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مراحل تهیه کیک در هواپز

درست کردن کیک در هواپز بسیار راحت است. شما می‌توانید هر نوع کیکی را که دوست دارید در هواپز آماده کنید. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه کیک ساده در هواپز آشنا شوید.

مرحله اول؛ تخم مرغ، وانیل و شکر را ترکیب کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک در هواپز باید تخم مرغ‌ها را بشکنید و با وانیل و شکر ترکیب کنید. سپس مواد را با همزن بزنید تا تخم مرغ‌ها سبک و کشدار شوند.

مرحله دوم؛ شیر و روغن را اضافه کنید

بعد از این که ترکیب تخم مرغ و شکر یکدست شدند و مواد خوب مخلوط شدند، نوبت اضافه کردن شیر و روغن است. در ابتدا شیر را به مواد اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید و بعد از این که شیر ترکیب شد، روغن را اضافه کنید و دوباره مواد را در حد ترکیب شدن مخلوط کنید.

مراحل تهیه کیک در هواپز

مرحله سوم، آرد و بیکینگ پودر را به مایه کیک اضافه کنید

در این مرحله از تهیه کیک در هواپز باید آرد و بیکینگ پودر را ۳ بار الک کنید. سپس آن‌ها را در چند مرحله به مایه کیک اضافه کنید. مواد را با لیسک هم بزنید تا آرد کاملا ترکیب شود. برای هم زدن کیک بهتر است این کار را در یک جهت انجام دهید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله چهارم؛ گردو و کشمش را اضافه کنید

    در این مرحله باید کشمش‌ها را بشویید و به مایه کیک اضافه کنید. در ادامه مغز گردوها را با چاقو یا به کمک دست خرد کنید و به مواد کیک اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاپ کیک موکا

    مرحله پنجم؛ کیک را در هواپز قرار دهید

    برای تهیه کیک در هواپز باید هواپز را از ۲۰ دقیقه قبل روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و اجازه دهید تا گرم شود. قالب مورد نظرتان را چرب کنید و مایه کیک را در آن بریزید. یک پایه کوچک در هواپز قرار دهید و قالب را روی آن بگذارید. هواپز را روی ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و سپس درب هواپز را روی آن قرار دهید.

    مرحله ششم؛ کیک را بپزید

    برای پخت هواپز باید حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. بعد از نیم ساعت هواپز را روی درجه ۲۰۰ قرار دهید و ۱۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا روی کیک هم کاملا بپزد. سپس دستگاه را خاموش کنید و قالب کیک را از داخل هواپز بردارید. صبر کنید تا کیک کمی سرد شود، سپس آن را از قالب خارج کنید. برای تزیین این کیک می‌توانید از خامه و شکلات رنده شده استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای جلوگیری از خشک شدن غذا در هواپز

    روش پخت انواع کیک در هواپز

    طرز تهیه کیک با پودر کیک در هواپز

    برای تهیه کیک در هواپز می‌توانید از پودر کیک‌های آماده نیز استفاده کنید. برای این کار باید قالب مورد نظرتان را چرب کنید و دستگاه را از ۲۰ دقیقه قبل با دمای ۲۰۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس سفیده تخم مرغ‌ها را از زرده آن جدا کنید. سفیده‌ها را با همزن خوب همزن بزنید و بعد زرده تخم مرغ‌ها، آب و روغن را اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید.

    در ادامه پودر کیک را اضافه کنید و مواد را دو دقیقه با همزن هم بزنید. مایه کیک را در قالب بریزید. پایه فلزی کوتاه هواپز را داخل آن بگذارید و بعد قالب کیک را روی آن بگذارید. دمای دستگاه را روی ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و اجازه دهید کیک برای ۴۵ دقیقه در دستگاه بماند تا آماده شود. ۱۰ دقیقه آخر دمای دستگاه را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا روی کیک طلایی شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک موز با کرم مخصوص

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک در هواپز

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا به چند نکته طلایی نیز برای تهیه کیک در هواپز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • در طرز تهیه کیک در هواپز باید دستگاه را از ۲۰ دقیقه قبل روشن کنید تا گرم شود.
    • مدت زمان پخت کیک در هواپز حدود ۴۰ دقیقه است. بعد از نیم ساعت حتما درجه حرارت هواپز را زیاد کنید تا روی کیک نیز به خوبی بپزد.
    • طرز تهیه کاپ کیک در هواپز هیچ تفاوتی با کیک‌های بزرگ ندارد. شما می‌توانید از مایه کیک‌های معمولی برای تهیه کاپ کیک استفاده کنید. برای این کار تنها باید مایه کیک را در قالب‌های کوچک و مخصوص کاپ کیک بریزید. به خاطر داشته باشید که برای تهیه کاپ کیک معمولا کیک‌های شما سریع‌تر می‌پزد و به مدت زمان کمتری برای پخت کیک نیاز دارید. به طور معمول پخت کاپ کیک در هواپز با دمای ۱۶۰ تا ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد، حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.
    • بعد از آماده شدن کیک یک خلال دندان در آن فرو کنید، اگر کیک به خلال نچسبید، یعنی آماده است. در غیر این صورت باید از زمان بیشتری برای پخت کیک استفاده کنید.
    • برای تهیه کیک در هواپز می‌توانید از انواع قالب‌های سیلیکونی، قالب‌های فلزی یا کاغذی استفاده کنید.
    • برای تزیین کیک می‌توانید از ترکیب خامه قنادی، شکر، کره و مقداری عصاره وانیل استفاده کنید.
    • به منظور تهیه کیک در هواپز تنها ۲/۳ قالب را مایه کیک پر کنید تا کیک فضای کافی برای پف کردن داشته باشد.
    • در طرز تهیه کیک شکلاتی در هواپز باید وانیل را حذف کنید و سپس از مقداری پودر کاکائو در مایه کیک استفاده کنید.
    • می‌توانید از هواپز برای پخت انواع کیک با رسپی‌های مختلف استفاده کنید.
    • مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد پخت کیک در هواپز بدانید، تنظیم دما و زمان مناسب است. معمولا بهتر است ابتدا کیک را با دمای کمتر در دستگاه بگذارید و در چند دقیقه نهایی پخت حرارت را زیاد کنید تا روی کیک نیز به خوبی بپزد.

    بیشتر بخوانید: معنی علامت‌ها و دکمه‌های سرخ کن بدون روغن

    آماده کردن کیک در هواپز یکی از ساده‌ترین روش‌های پخت کیک خانگی است که به شما کمک می‌کند تا در مدت زمانی کوتاه و بدون نیاز به فر کیکی جذاب و خوشمزه درست کنید. آیا تا به حال در هواپز کیک پخته‌اید؟ می‌توانید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

    ۳.۶/۵ (۳۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.