دانستنی

معنی علامت‌ها و دکمه‌های سرخ کن بدون روغن

به تازگی دستگاه سرخ کن بدون روغن خریده‌اید؟ خب از این بابت باید به شما تبریک گفت که به فکر سلامت خود و خانواده‌تان هستید و می‌خواهید تغییری در سبک پخت و رژیم غذایی‌تان ایجاد کنید اما آیا معنی دکمه‌ها و علامت‌های روی دستگاه سرخ کن خود را می‌دانید؟

در این قسمت از اکالا بلاگ همراه ما باشید تا به شما معنی دکمه‌های مختلف روی سرخ کن بدون روغن را به شما بگوییم.

معنی علامت‌ها و دکمه‌های سرخ کن

اکثر سرخ کن‌های موجود در بازار مجهز به نمایشگر دیجیتال با کلیدهای فشاری یا عناوین لمسی هستند که هر برند از خلاقیت منحصر به فرد خود برای طراحی پنل محصولات خود بهره می‌گیرد.

هر علامت یا عنوان در صفحه پنل سرخ کن، نشانگر یک برنامه پخت است و انتخاب آن، دما و زمان از پیش تعیین شده بر روی دستگاه اعمال می شود. برخی از برندها برنامه‌ها را با آیکون غذا و بعضی از آن‌ها با عناوین انگلیسی مشخص می‌کنند.

۱- معنی Warm در سرخ کن

Warm با عنوان اصلی Keep Warm یک برنامه پخت نیست؛ اما بسیار کاربردی است و وظیفه «گرم نگهدارنده» غذا را بر عهده دارد. این قابلیت در دستگاه‌های سرخ کن مختلف، متفاوت و معمولا کمتر از یک ساعت است.

۲- معنی Meat در سرخ کن

Meat در زبان انگلیسی به معنی «گوشت» است و این برنامه در دستگاه‌های سرخ کن جهت پخت و سرخ کردن گوشت به روش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    معنی Meat در سرخ کن

    ۳- معنی Bake در سرخ کن

    با وجود این که اصلی‌ترین قابلیت دستگاه‌های سرخ کن بدون روغن، سرخ کردن غذاها با درصد چربی پایین و بافت یکنواخت است؛ اما قابلیت پخت غذا را نیز دارد و یک برنامه اختصاصی برای آن در بسیاری از مدل‌ها با عنوان Bake قرار گرفته است.

    این ویژگی در سرخ کن، شرایط را برای پخت هر نوع غذایی فراهم نمی‌کند. برای مثال سوپ، خورشت و در کل هر نوع غذای آبکی و نیز برنج، از جمله مواردی هستند که سرخ کن قابلیت پخت آن‌ها را ندارد.

    سرخ کن با حرارت خشک عمل می‌کند؛ به همین واسطه بهترین عملکرد آن در سرخ، ترد، برشته، آبگیری و خشک کردن است.

    ۴- معنی Dehydrate در سرخ کن

    Dehydrate یک سوپر برنامه در سرخ کن‌های بدون روغن است که برای «آبگیری و خشک کردن» مواد به کار گرفته می‌شود و کاربرد آن در تهیه سبزیجات و میوه‌های خشک است.

    نکته: بهتر است سبزیجات را در این قسمت به صورت نازک برش داده و با فاصله از یکدیگر در دستگاه قرار دهید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای جلوگیری از خشک شدن غذا در هواپز

    ۵- معنی Reheat در سرخ کن

    Reheat یک سیستم پخت اختصاصی نیست و صرفا جهت «گرم کردن مجدد» غذاهای حاضر شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    ۶- معنی Roast در سرخ کن

    Roast یکی از تخصصی‌ترین برنامه‌های یک سرخ کن بدون روغن به شمار می‌آید که «برشته و کباب» کردن را بر عهده می‌گیرد.

    معنی Roast در سرخ کن

    ۷- معنی AirFry در سرخ کن

    اصلی‌ترین رسالت دستگاه‌های سرخ کن، بر عهده برنامه «AirFry» است که در برخی از مدل‌ها با عنوان FRY دیده می‌شود. این برنامه برای سرخ کردن بدون روغن غذاها از جمله سیب زمینی، مرغ، ماهی و میگو به کار گرفته می‌شود.

    ۸- معنی Shrimp در سرخ کن

    برای سرخ کردن غذاها از برنامه AirFry بهره گرفته می‌شود؛ اما برخی از مدل‌ها مجهز به یک برنامه اختصاصی برای سرخ کردن غذاهای خاص هستند؛

    «میگو» از جمله مواردی است که بعضی از سرخ کن‌های بدون روغن برای پخت یا سرخ کردن آن‌ها دارای یک برنامه اختصاصی با عنوان Shimp یا تصویر یک میگو بر روی پنل کنترل هستند. دلیل استفاده از یک برنامه اختصاصی برای میگو، میزان دما، مدت زمان و نحوه پخت آن است.

    بیشتر بخوانید: انواع ظروف قابل استفاده در هواپز را بشناسید!

    ۹- معنی Wings در سرخ کن

    بال مرغ یک غذای پرطرفدار است که سرخ کردن، مرسم‌ترین روش پخت آن محسوب می‌شود. به همین واسطه، تعدادی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن مجهز به دستور پخت اختصاصی آن با تصویر یک بال مرغ یا عبارت انگلیسی Wings هستند.

    ۱۰- معنی Pizza در سرخ کن

    همان‌طور که از نام این عنوان پیداست، برای پخت پیتزا در سرخ کن مورد استفاده قرار می‌گیرد و مانند موارد قبلی می‌تواند در ۲ حالت «تصویر پیتزا» یا معادل انگلیس آن «Pizza» در پنل دیجیتال دستگاه قرار گرفته شده باشد.

    معنی Pizza در سرخ کن

    ۱۱- معنی Fries در سرخ کن

    سیب زمینی خلالی سرخ شده، پرمصرف‌ترین غذای حاضر شده در سرخ کن‌های بدون روغن است و به نوعی نماد این دستگاه پخت و پز محسوب می‌شود. برنامه سرخ کردن سیب زمینی در بعضی از سرخ کن‌ها جداگانه و با عنوان «Fries» است.

    در این مطلب از مجله دانستنی اکالا معنی کامل علامت‌ها و دکمه‌های سرخ کن بدون روغن را برایتان شرح دادیم. امیدواریم که این مطلب در استفاده صحیح از سرخ کردن برایتان مفید واقع شود. 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.