دانستنی

سالم‌ترین و بهترین سیب برای خوردن کدام است؟

سیب میوه‌ای پرخاصیت است که به دلیل طعم دلپذیر و فواید بی‌شماری که برای سلامتی دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما آیا می‌دانید که سالم‌ترین سیب برای خوردن کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هر نوع سیب برای سلامتی مفید است اما برخی از انواع سیب از نظر داشتن مواد مغذی، سالم‌تر از سایر سیب‌ها هستند. برای آشنایی با سالم‌ترین سیب برای خوردن با اکالا بلاگ همراه باشید.

معرفی سالم‌ترین سیب برای خوردن

در ادامه به معرفی سالم‌ترین سیب برای خوردن می‌پردازیم.

۱- سالم‌ترین نوع سیب از نظر محتوای آنتی اکسیدان

سیب‌ها میوه‌های مغذی و خوشمزه‌ای هستند که سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و از سلول‌های بدن در برابر آسیب محافظت می‌کنند.

سیب‌های رد دلیشز از نظر محتوای آنتی اکسیدان در صدر سایر انواع سیب قرار دارند. دلیل این امر رنگ تیره پوست این سیب است. در واقع هرچه رنگ پوست سیب تیره‌تر باشد نشان‌دهنده وجود آنتی اکسیدان‌های بیشتری است.

بنابراین، اگر به دنبال سالم‌ترین نوع سیب از نظر محتوای آنتی اکسیدان هستید، سیب رد دلیشز انتخاب مناسبی است. با این حال، هر نوع سیب دیگری که انتخاب کنید نیز یک انتخاب سالم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک سیب فرانسوی

۲- سالم‌ترین نوع سیب از نظر محتوای ویتامین سی

سیب‌های Pink Lady و Mackintosh یکی از بهترین منابع ویتامین C هستند. اگر می‌خواهید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده و از سلامت کلی خود مراقبت کنید، افزودن سیب‌های Pink Lady یا Mackintosh به رژیم غذایی خود یک راه عالی است.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    معرفی سالم‌ترین سیب برای خوردن

    ۳- سالم‌ترین نوع سیب از نظر محتوای فیبر

    سیب‌های هانی کریسپ و گرنی اسمیت حاوی فیبر بیشتری نسبت به سایر انواع سیب هستند. اگر به دنبال افزایش مصرف فیبر خود هستید، این دو نوع سیب گزینه‌های خوبی هستند.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای انتخاب و نگهداری طولانی‌تر سیب

    ۴- سالم‌ترین نوع سیب برای افراد دیابتی

    سیب‌های سبز مانند گرنی اسمیت به دلیل طعم ترش‌ خود، قند کمتری نسبت به سیب‌های دیگر دارند. به طور متوسط، یک سیب گرنی اسمیت حاوی ۹.۶ گرم قند در هر ۱۰۰ گرم است.

    در حالی که این مقدار برای یک سیب فوجی حدود ۱۲ گرم است. این تفاوت در میزان قند باعث می‌شود که سیب‌های سبز برای افراد دیابتی که باید مصرف قند خود را کنترل کنند، گزینه‌ای مناسب‌تر باشد. البته، شکر موجود در سیب برای سلامتی مضر نیست و حتی می‌تواند در مبارزه با خستگی نیز موثر باشد.

    توجه: برای بهره‌مندی حداکثری از خواص سیب بهتر است آن‌ها را به صورت خام و با پوست مصرف کنید.

    در این بخش از مجله دانستنی اکالا، به بررسی سیب‌های سالم از جنبه‌های مختلف پرداختیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود، بهترین سیب را انتخاب کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.