دانستنی

شاه میوه‌ها کدامند؟

شاه میوه‌ها معمولا به میوه‌هایی خطاب می‌شود که خواص و فواید بیشتری نسبت به دیگر میوه‌ها دارند و برای سلامت بدن مزیت‌های فراوانی دارند. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با لیستی از شاه میوه‌های خوشمزه و مفید آشنا شوید.

شاه میوه‌ها چه میوه‌هایی هستند؟

شاه میوه‌ها همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، مفیدترین و انرژی بخش‌ترین میوه‌ها هستند که مصرف آن‌ها خواص زیادی برای سلامت دارد. در ادامه این بخش به ۵ شاه میوه خوشمزه اشاره شده است.

۱- گلابی

اگر اهل حل کردن جدول باشید، احتمالا تا به حال به سوال شاه میوه‌ها برخورد کرده‌اید. گلابی یک میوه فوق العاده مفید است که به عنوان شاه میوه نیز شناخته می‌شود. این میوه سرشار از فیبر و مواد مغذی است و مصرف آن به تسکین یبوست، بهبود حرکات روده، سلامت سیستم گوارشی، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد، کنترل قند خون و جلوگیری از سرطان کمک می‌کند.

مصرف گلابی برای جلوگیری و درمان پوکی استخوان مفید است و فواید زیادی برای بهبود بیماری‌های قلبی دارد. این میوه به خاطر خواص فوق‌العاده‌ای که دارد لقب شاه میوه را به خود اختصاص داده است.

به خاطر داشته باشید که گلابی نباید با معده خالی و همراه با آب سرد مصرف شود، زیرا در این صورت ممکن است مشکلاتی جدی برای سلامت ایجاد کند.

گلابی از شاه میوه‌های خوشمزه و مفید

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- انبه

    یکی دیگر از میوه‌هایی که به عنوان پادشاه میوه‌ها شناخته می‌شود، انبه است. انبه یک میوه استوایی و شیرین است که به خاطر ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های متنوعی که دارد برای سلامتی بسیار مفید است.

    این میوه ارزش غذایی بالایی دارد و در تمام دنیا به عنوان پادشاه یا سلطان میوه‌ها شناخته می‌شود. مصرف انبه از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند و برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مفید است.

    این میوه فواید زیادی برای بهبود عملکرد سیستم گوارش، تقویت چشم‌ها، کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود علائم دیابت و همچنین سلامت مغز دارد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف انبه به درمان کم خونی کمک می‌کند و موجب افزایش انرژی بدن می‌شود.

    بیشتر بخوانید: سالم‌ترین میوه‌ها کدام هستند؟

    انبه از شاه میوه‌های خوشمزه و مفید

    ۳- سیب

    سیب از آن دسته میوه‌هایی است که توصیه می‌شود حتما روزانه یک عدد از آن مصرف شود. بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که حتی اگر به هیچ میوه دیگری دسترسی ندارید، هر روز از سیب استفاده کنید.

    مصرف سیب موجب آرامش بدن و اعصاب می‌شود و برای افزایش انرژی بدن مفید است. این میوه فواید زیادی برای بهبود عملکرد مغز و سلامت استخوان‌ها دارد و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. سیب سرشار از فیبر است و از همین رو مصرف آن موجب افزایش احساس سیری و همچنین کاهش وزن می‌شود.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ دانستنی جذاب در رابطه با انواع آبمیوه‌ها

    ۴- دوریان

    دوریان یا خارگیل یک نوع میوه گرمسیری است که اندازه بزرگ و پوسته سختی دارد و به عنوان پادشان میوه‌ها شناخته می‌شود. این میوه بو و طعم تند و خاصی دارد و از همین رو همه افراد نمی‌توانند به راحتی آن را مصرف کنند.

    دوریان انرژی فوق‌العاده‌ای به بدن می‌بخشد و برای بهبود حالا روحی، کاهش روند پیری، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، جلوگیری از سرطان، درمان کم خونی، تنظیم فشار خون و همچنین کاهش کلسترول مفید است. بافت این میوه نرم و خامه‌ای است و بیشتر در کشورهای جنوب شرقی آسیا، اندونزی و مالزی یافت می‌شود.

    برخی مطالعات نشان می‌دهد که مصرف این میوه به تسکین میگرن، درمان یرقان، بهبود مشکلات جنسی و سلامت دندان و لثه کمک می‌کند و نقش مهمی بر رفع بی‌خوابی دارد.

    دوریان از شاه میوه‌های خوشمزه و مفید

    ۵- انار

    انار معمولا به عنوان شاه میوه پاییزی شناخته می‌شود و خواص آن برای بدن بسیار زیاد است. انار شیرین طبع معتدلی دارد و مصرف آن به بهبود هضم و تسکین سرفه کمک می‌کند. این میوه برای بهبود عملکرد کبد و معده مفید است و در درمان کمبود وزن و لاغری نیز موثر است.

    قرار دادن انار ترش در دهان موجب بهبود زخم‌های دهان می‌شود و خوردن آن یک راهکار ساده برای درمان افسردگی و بهبود حالات روحی است. مصرف رب انار در دوران بارداری ویار را از بین می‌برد و به رفع گرمی و حرارت زیاد بدن کمک می‌کند.

    به خاطر داشته باشد که انار ترش طبع سردی دارد و از همین رو افراد سرد مزاج نباید از آن استفاده کنند. به طور کلی ممکن است افراد بلغمی بعد از مصرف انار دچار مشکل شوند و به همین دلیل این افراد باید انار را با کمی گلپر میل کنند و بعد از خوردن این میوه از کمی زنجبیل یا نبات استفاده کنند.

    در این مقاله از مجله دانستنی اکالا به ۵ شاه میوه خوشمزه و مقوی برای بدن اشاره شد. میوه‌هایی که به عنوان شاه میوه شناخته می‌شوند، مواد مغذی و ویتامین‌های فراوانی دارند و از همین رو جای دادن این میوه‌ها در رژیم غذایی می‌تواند به افزایش سلامت و انرژی بدن کمک زیادی کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

    میخوای بدونی مزاجت چیه؟

    با این تست رایگان کمتر از ۱ دقیقه مزاجت رو بشناس

    شروع تست