سبک زندگینکات خانه داری

راهکارهای از بین بردن لکه‌های میز چوبی سفید

میزهای چوبی بر خلاف میزهای پلاستیکی و فلزی، نیاز به مراقبت بیشتری دارند زیرا به راحتی لکه‌دار می‌شوند. در این مقاله از مجله اکالا راهکارهای از بین بردن لکه‌هایی که روی میز چوبی سفید به وجود می‌آید را توضیح می‌دهیم.

دلایل مختلفی برای به وجود آمدن لکه روی میز وجود دارد که در ادامه هر کدام از این دلیل‌ها را همراه با راه حل از بین بردن آنها بررسی می‌کنیم.

پاک کردن لکه میز چوبی سفید

۱- لکه جوهر

شاید تصور کنید که لکه جوهر هرگز از بین نمی‌رود، ولی با یک ترفند مناسب می‌توانید آنها را به راحتی پاک کنید. برای این کار یک تکه پنبه را در الکل آغشته کنید و پنبه الکی را روی لکه بگذارید. اجازه دهید چند دقیقه پنبه روی لکه بماند. سپس با یک پارچه نرم روی لکه را به آرامی مالش دهید. این کار را تازمانی که لکه از بین برود، تکرار کنید.

۲- لکه غذا

از آنجایی که لکه‌های غذا معمولا چرب هستند، ممکن است از بین بردن آنها کمی سخت باشد. برای این کار یک خمیر از ترکیب جوش شیرین و آب درست کنید و آن را روی لکه قرار دهید تا دقایقی بماند. سپس لکه را با یک پارچه نرم به آرامی ماساژ دهید و خمیر را با یک پارچه مرطوب و تمیز پاک کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۴ ترفند طلایی برای از بین بردن جای خراش سطوح مختلف

۳- لکه چربی

لکه‌های چربی هم جزو لکه‌های سرسخت محسوب می‌شوند. برای پاک کردن آنها کافیست تا مقداری از صابون ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کنید. یک پارچه نرم را به مخلوط آماده شده آغشته کنید و خیلی آرام روی لکه بمالید. بعد از اینکه چند دقیقه گذشت، مخلوط را با یک دستمال تمیز و مرطوب پاک کنید.

پاک کردن لکه میز چوبی سفید

۴- لکه آب

لکه آب یکی از شایع‌ترین لکه‌ها روی میز سفید است. زیرا بیشتر از هرچیزی لیوان‌های نوشیدنی گرم و سرد روی میز قرار می‌گیرد. اگر از زیرلیوانی استفاده نمی‌کنید، منتظر ایجاد این لکه‌ها باشید.

برای از بین بردن لکه آب از روی میز چوبی می‌توانید از ترکیب سرکه سفید و روغن زیتون استفاده کنید. برای این کار به نسبت مساوی سرکه سفید و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید، سپس یک پارچه نرم را به این مخلوط آغشته کنید و روی لکه بکشید. اجازه دهید برای چند دقیقه روی لکه بماند و بعد از آن با یک دستمال تمیز و خشک دیگر، آن را از روی میز پاک کنید.

۵- لکه چسبناک

اگر ماده چسبناکی به میز چسبیده است، کافیست تا به کمک روغن آن را از بین ببرید. برای این کار چند قطره روغن را روی لکه چسبناک بریزید و اجازه دهید برای چند ساعت روی لکه بماند. سپس با یک دستمال تمیز و خشک آن را پاک کنید.

بیشتر بخوانید:با این ترفندها لکه‌های سیاه روی جوراب را از بین ببرید

۶- لکه قهوه

برای این که لکه قهوه را از روی میز چوبی سفید پاک کنید، از سرکه سفید کمک بگیرید. به دلیل وجود اسید استیک در سرکه، بدون اینکه هیچ آسیبی به میز برسد، لکه از بین می‌رود. برای این کار مقداری سرکه سفید را برای ۱۰ دقیقه روی لکه بریزید و بعد با یک پارچه تمیز و خشک محل را پاک کنید.

۷- لکه خون

لکه خون را باید هرچه زودتر پاک کنید زیرا با گذشت زمان، از بین بردن آن سخت‌تر می‌شود. برای این کار مقداری از محلول پراکسید هیدروژن را روی لکه بریزید. با یک دستمال نرم برای مدتی روی آن را مالش دهید. این کار را تا زمانی که لکه از بین برود تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای پاک کردن انواع چسب از روی لباس

پاک کردن لکه میز چوبی سفید

۸- لکه سیاه

یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای میز چوبی سفید بیفتد، ایجاد لکه سیاه روی آن است. برای از بین بردن این نوع لکه باید به میزان مساوی از روغن زیتون و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید. سپس یک دستمال نرم و بدون‌پرز را به ترکیب آغشته کنید و در راستای بافت چوب روی لکه مالش دهید.

نکات مهم برای از بین لکه‌های میز چوبی سفید:

  • اگر میز چوبی سفید روکش محافظی مانند ورنیش یا لاک دارد، از پاک‌کننده‌های ساینده و سفیدکننده که مبتنی بر آمونیاک هستند، استفاده نکنید.
  • همیشه برای پاک کردن میز چوبی سفید، با ملایمت رفتار کنید تا به چوب و روکش آن آسیبی نرسد.
  • بهتر است هر چند وقت یکبار ترکیبی از پودر صابون و آب درست کنید و سطح میز چوبی سفید را با آن تمیز کنید.
  • حتما هر محلول تمیزکننده‌ای را قبل از استفاده، در یک قسمت کوچکی از میز امتحان کنید تا مطمئن شوید رنگ میز را تغییر نمی‌دهد.

 

به وجود آمدن لکه‌های مختلف روی میزی که در حال استفاده از آن هستید، اجتناب ناپذیر است، اما می‌توانید با راهکارهایی که در این مقاله از مجله اکالا به آن اشاره شد، از میز چوبی سفید خود به بهترین شکل نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا